H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Κυριακή 23 Απριλίου 2023

"Δώδεκα λεπτά, της καρδιάς μας οι χτύποι" (Ποίημα, συμμετοχή στο "30ο Συμπόσιο ποίησης)

30ο Δικτυακό Συμπόσιο ποίησης

 


Δώδεκα λεπτά, της καρδιάς μας οι χτύποι


Στους δρόμους διάβηκε η ζωή μας,

διάπλατα απλώθηκε σε στράτες κι ατραπούς.

Σε ρούγες περπάτησε ποτισμένες με πόθους,

σε αναλύσεις πολυσπούδαστες καπνός τα όνειρά μας.


Μπολιάστηκαν τα χαμόγελα με σκοπιμότητες δόλιες,

οι προσδοκίες τυλίχτηκαν σε γκρίζα κουστούμια,

σε δολερά χρηματοκιβώτια στριμώχτηκε η νιότη,

των λευκών κολάρων για ν’ αυγατίσει το μέγεθος.


Οι ζωές μας τα κέρδη τους,

του θανάτου εισιτήριο.

Με κουπόνια ζωή, η δική τους απάντηση,

Συμβάσεις επένδυσης, η ανάσα μας έγινε.


Το χέρι σου δώσε μου να διαβούμε την άνοιξη,

καρναβαλιού τη χαρά και τη μέθη να ζήσουμε,

ανένδοτων ερώτων το πάθος να πιούμε

δικές μας τις ώρες στης γης τα λιβάδια.


Άσε με λεύτερα την αγκαλιά σου να ορμήσω,

άσε με ,του κορμιού σου την αντάρα να νιώσω,

μη με ρωτάς γιατί με τόση ένταση όλα τούτα τα κλείνω,

ποιο όνειρο μαύρο τη ψυχή μου λαβώνει.


Φοβάμαι πως σχέδια πάνω μας με οδύνες απλώνουν,

δικές τους αχόρταγες ευτελείς προσδοκίες.

Τις ζωές μας διάδρομο στα κέρδη τους στήνουν,

αδιάφορα βλέμματα σε ηθική και αξίες.


-Γιε μου μονάκριβε να σε χαρώ δεν προφταίνω,

-θυγατέρα μου όμορφη τη φυγή σου γροικάω,

-άντρα γλυκέ μου, φιλί μου στη νύχτα σου,

διαδρομής σου στις ράγες του τραίνου, ευχή να σου δώσω.


Δώδεκα λεπτά της καρδιάς μας οι χτύποι,

δώδεκα λεπτά να μετράμε αντίστροφα,

σε δώδεκα λεπτά ραντεβού με το χάροντα,

σε δώδεκα λεπτά πόσες κραυγές να κλειστούνε.


-Στείλε μου όταν φτάσεις…

-δεν έφτασες ποτέ….

-δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ σου, μικρέ!


Φωνές μύριες ακούστηκαν σε πορείες με φλόγες,

με πύρινα αισθήματα γροθιές σηκωθήκαν.



Φίλες και φίλοι, αυτό ήταν το ποίημά μου με το οποίο συμμετείχα στο επετειακό 30ο δικτυακό "Συμπόσιο ποίησης", το αγαπημένο μας δρώμενο, που με αγάπη και μεράκι, διοργανώνει η αγαπημένη μας φίλη, η Αριστέα, στο προσωπικό της μπλογκ

Η ζωή είναι ωραία

22 φίλες και φίλοι, κατέθεσαν και την ψυχή τους με 24 μικρά ποιητικά διαμαντάκια, ακολουθώντας τις νόρμες, που είχε βάλει η καλή μας φίλη για την έμπνευσή τους.

Οδηγός ήταν τρεις λέξεις: Δρόμος, διαδρομή, πορεία

Ξεχώρισε, αγαπήθηκε και διακρίθηκε το ποίημα της αγαπημένης μας φίλης: Χριστίνας Λέλη (Butterfly) 

"Άρριζοι"

Τα πιο θερμά μου προσωπικά συγχαρητήρια στην αγαπημένη Χριστίνα για τη διάκρισή της όπως

 επίσης και στις φίλες μας: Σταυρούλα Δεκούλου, Πίπη, Ελευθερία-Έρη και Ελένη, που  με τα

 ποιήματά τους, διακρίθηκαν στις θέσεις "δύο" και "τρία".

Η ποίηση, αλήθεια είναι, ταιριάζει με τη γυναίκα και οι φίλες μας διακρίθηκαν και αυτή τη φορά, πανηγυρικά. Και για να χαριτολογήσουμε, το έχουμε ανάγκη, τέσσερις οι αντρικές συμμετοχές, το θεωρώ καλό και σημαντικό. Δεν τα "καταφέραμε" βέβαια και τόσο καλά αλλά είπαμε να αυτοσαρκαστούμε λίγο κιόλας.

Όλα τα ποιήματα αξίζουν της προσοχής σας, του χρόνου σας και της ανάγνωσής σας καθώς η ποιότητα του "Συμπόσιου", έχει πλέον ανέβει σε πολύ ψηλά μέτρα και σταθμά.

Να διαβάσετε ΟΛΕΣ τις συμμετοχές και την "τελετή λήξης και βράβευσης", εδώ:

Λήξη 30ου Συμποσίου ποίησης-η γιορτή μας

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην αγαπημένη μας φίλη, την Αριστέα, που εδώ και χρόνια, κρατά ψηλά τη φλόγα ενός ποιητικού δρώμενου, που έχει δημιουργήσει μεγάλη ποιητική παρακαταθήκη αλλά συνάμα και πολύ αγάπη. Ένα ποιητικό δρώμενο, που πρέπει να συνεχίσει να λάμπει και να χαρίζει λογοτεχνική ζεστασιά και όμορφες στιγμές.

Χριστός Ανέστη σε όλες και όλους,

να γράφουμε, να δημιουργούμε, να εμπνεόμαστε.

Οι καιροί απαιτούν εγρήγορση και χειραφέτηση.


31 σχόλια:

  1. Συγκλονιστικό...
    Μπράβο Γιάννη μου.

    Καλή συνέχεια με δύναμη 🌻

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ, αγαπημένη μου φίλη. Κρατώ, όπως πάντα, την παρουσία σου και τις γλυκές σου ευχές. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  2. Έγινες η φωνή μας και έγραψες όλα όσα έχουμε στην καρδιά μας τόσο καιρό. Έτσι, να μην ξεχνάμε, να μην το αφήσουμε κι αυτό να πέσει στης λήθης το πηγάδι. Συγχαρητήρια απ' την καρδιά μου, Γιάννη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό είναι το σημαντικό, Μαρία μου. Αυτό το θανάσιμο πηγάδι της λήθης. Που κάποιοι κρατούν αφύλακτο ολόγυρά μας. Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη πάντα για την παρουσία σου.

      Διαγραφή
  3. Ωραίο Γιάννη μου, μεστό νοημα και επίκαιρο όσο ποτέ. Φυσικά ήταν και επιλογή δική μου στην ψηφοφορία.
    Να σαι καλά να δημιουργείς
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, σε ευχαριστώ πολύ, κορίτσι μου πάντα με τη συμμετοχή και το αποτύπωμα της στήριξής σου. Να είμαστε όλοι καλά και να δημιουργούμε.

      Διαγραφή
  4. Ήταν πολύ συγκινητική η συμμετοχή σου, Γιάννη μου! Ίσως ένα παραπάνω τσικ από ό,τι αντέχουμε. Είναι τόσα πολλά αυτά που μας μαζεύτηκαν, βλέπεις. Φυσικά και δεν πρέπει να ξεχάσουμε!
    Μου άρεσε που τα 12 λεπτά της ανεξέλεγκτης πορείας των δύο τρένων τα έκανες χτύπους καρδιάς!
    Σε ευχαριστώ για την αγάπη σου και σε μένα και στο Συμπόσιο!
    Πολλά φιλιά, αγαπημένε μου φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το στίγμα του "Συμποσίου", του πνευματικού σου παιδιού, Αριστέα μου, να είσαι σίγουρη ότι έχει πάει πολύ μακριά. Έχει αφήσει πολιτισμό και αγάπη. Το φαντάζομαι σε βιβλίο με όλες τις συμμετοχές. Θα ήταν υπέροχο. Θέλω να έχεις πάντα το κουράγιο να μάς δίνεις αυτό το βήμα. Όχι τόσο για αυτή καθ' εαυτή τη γραφή αλλά για την όλη ατμόσφαιρα, που ζούμε τόσο πριν όσο και μετά τη γραφή των ποιημάτων και τη γιορτή μας.
      Σε ευχαριστούμε με την καρδιά μας.

      Διαγραφή
  5. Έντονο, με καθαρές περιγραφές που δίνουν σκληρές εικόνες στην καρδιά μας.
    Καλή συνέχεια Γιάννη μας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς τον τελευταίο καιρός, Μάνια μου, γεμίσαμε σκληρές εικόνες στην καθημερινότητά μας. Ας ελπίσουμε ότι θα γυρίσει λίγο η σελίδα. Ευχαριστώ κορίτσι μου για το σχόλιο. Καλή σου βδομάδα.

      Διαγραφή
  6. Όμορφο ταξίδι που αρχίζει σαν μια παράσταση με αφορμή τη σύγκρουση της πορείας, σαν μια απαίτηση να διεκδικήσει το αναγκαίο, αυτό που θεωρούμε αποδεκτό, για πληρωμή της δικαίωσης. Οι λέξεις συμπυκνώνουν πολλά νοήματα για βρώμικους καιρούς της εκμετάλλευσης και του συμφέροντος και δένουν με την ουσία της τραγικότητας, με τη σπαρακτική φωνή, χωρίς να χάνουν την ομορφιά τους. Με τις κεραίες πάντα ανοιχτές σε ευαίσθητα γεγονότα, ακόμα κι αν υπάρχουν ανοιχτές οι προκλήσεις.
    Γιάννη μου θερμά συγχαρητήρια!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπάθησα να δώσω μια ποιητική ματιά στα τραγικά γεγονότα που κρίθηκαν σε 12 μοιραία λεπτά, Αννίκα μου. Συμπυκνωμένα στο χρόνο και τις περιστάσεις. Και να δώσω ένα σαφές μήνυμα για το αύριο, που ελπίζω να μην χαθεί σε δολερές εκλογικές αυταπάτες αλλά να μετουσιωθεί σε στάση ζωής και χειραφέτησης.
      Σε ευχαριστώ που συμμερίζεσαι αυτές μου τις ανησυχίες, αγαπητή μου φίλη. Καλή μας βδομάδα.

      Διαγραφή
  7. Η αλήθεια είναι πως το ποίημά σου μου φάνηκε ιδιαίτερα παραστατικό, Γιάννη μου, και καθώς το θέμα σου ήταν ήδη πολύ τραυματικό, δεν μπόρεσα να το διαβάσω δεύτερη φορά. Για τον ίδιο λόγο δεν ψήφισα ούτε τη δική σου συμμετοχή, ούτε καμία άλλη με το ίδιο θέμα, με εξαίρεση το ποίημα της Butterfly, που ήταν αρκετά λιτό και μου επέτρεπε, με αυτόν τον τρόπο, να δω το θέμα πιο "αποστασιοποιημένα".
    Σίγουρα, η συμμετοχή σου ήταν πολύ ευαίσθητη και γεμάτη συναίσθημα, όπως είσαι και εσύ. Απλώς, καμιά φορά, κάποιοι, δεν το αντέχουμε το πολύ συναίσθημα. Όπως και να'χει, σου αξίζουν συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου αυτή, καθώς και για την ευαισθησία σου, που την εκφράζεις σε κάθε ευκαιρία.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πίπη, θα ήθελα να πω ότι, απολαμβάνω και εκτιμώ σε σένα, τη δυνατότητα που έχεις να εξηγείς την προτίμησή σου. Αυτό είναι εξαιρετικά υποστηρικτικό για το δημιουργό καθώς καταλαβαίνει πώς ένιωσε ένας αναγνώστης του. Και αυτό βοηθάει πάρα πολύ.
      Έγραψα το ποίημα αυτό με σκοπό να μην μείνω στον πόνο και στην οδύνη. Η ύπαρξη της λέξεις "πορεία", αμέσως μού έδωσε το ερέθισμα να χρησιομοποιηθεί ακριβώς με τον όρο που τη ζήσαμε όλες αυτές τις χειμαρρώδεις και ελπίζω όχι ξεχασμένες (αν και το φοβάμαι), ημέρες. Την εμφάνιση του λαϊκού παράγοντα στο δρόμο, που για μένα είναι η μεγάλη κορύφωση. Έτσι, όπως είδες το κλείσιμο του ποιήματος είχε την εξέλιξη, την ποθητή και μόνη αναγκαία εξέλιξη για να τιμηθεί η μνήμη όλων αυτών των δολοφονημένων ανθρώπων. Επίσης περιείχε στοιχεία, που φωτογράφιζαν παράγοντες που οδήγησαν στο έγκλημα όπως το οικονομικό όφελος και τους φορείς του.
      Συναίσθημα είχε όπως είχαν και τόσα άλλα. Θέλω να σε ευχαριστήσω που, η τοποθέτησή σου εδώ, μού έδωσε τη δυνατότητα να πω κάποια πράγματα που "γέννησαν" αυτό το ποίημα.
      Με συγκινείς αγαπημένη μου φίλη. Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  8. Σήμερα η μέρα μου, είναι αφιερωμένη στους φίλους μου, που πήραν μέρος στο δρώμενο της Αριστέας!
    Μου αρέσει ο τρόπος που εκφράζεσαι ποιητικά Γιάννη μου γιατί πάντα βρίσκεις να γράψεις τους κατάλληλους στίχους που έχουν ουσία:
    "Δώδεκα λεπτά της καρδιάς μας οι χτύποι,
    δώδεκα λεπτά να μετράμε αντίστροφα,
    σε δώδεκα λεπτά ραντεβού με το χάροντα,
    σε δώδεκα λεπτά πόσες κραυγές να κλειστούνε."
    ΑΦιλιά καρδιάς με πολλά πολλά μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω Στεφανία μου, σε ευχαριστούμε για τη μεγάλη τιμή που κάνει η καρδιά σου να αγκαλιάσει τις σκέψεις και δημιουργίες μας. Να είσαι καλά, κορίτσι μου. Και χαίρομαι ιδιαίτερα, που στέκεσαι σε μέρος του ποιήματος, το οποίο σε έχει αγγίξει συγκεκριμένα.
      Σε ευχαριστώ προσωπικά για τα γλυκά σου συναισθήματα.

      Διαγραφή
  9. Θαυμάζω το λυρισμό σου, θαυμάζω την ευαισθησία σου, θαυμάζω τον τρόπο με τον οποίο ξεδιπλώσεις με λόγια όλα αυτά που λίγο-πολύ όλοι σκεφτόμαστε!
    Συγχαρητήρια γι' αυτή τη συμμετοχή Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Γιώτα μου. Θέλω να ελπίζω ότι η στάση της κοινωνίας θα επιβεβαιώσει αυτές σου τις σκέψεις και αυτό, στο οποίο στεκόμαστε, θα εκφραστεί με σαφή τρόπο στις μεγάλες μας επιλογές. Δεν ήρθε η ώρα; Τι λες;
      Σε ευχαριστώ για τα συναισθήματα που απόθεσες στο ποίημα, καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  10. Τζοάννα μου, αγαπημένη μου φίλη, κατ' αρχήν να πω ότι χαίρομαι τόσο που σε ξαναβλέπω. Κατά δεύτερο να σε ευχαριστήσω για τα αισθήματά σου απέναντι σε αυτό το ταπεινό δημιούργημα. Χαίρομαι που βρέθηκαν λέξεις και στίχοι, που σε άγγιξαν. Και ποια μεγάλη αλήθεια ομολογείς τώρα. Η ζωή με ...κουπόνια, Τζοάννα μου και τα αποτελέσματά της.
    Χριστός Ανέστη καλή μου φίλη. Μην μάς λείπεις. Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ όμορφο Γιάννη μου! Αληθινό, λυρικό, συγκινητικό!
    Μπράβο σου!
    Πάντα μας χαρίζεις ιδιαίτερα πράγματα και στην ποίηση και στην πεζογραφία.
    Με το καλό και στα επόμενα δρώμενα μας!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το καλό, Μαρίνα μου. Να συνεχίσουμε αυτό το όμορφο δημιουργικό γαϊτανάκι, καλή μου φίλη. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

      Διαγραφή
  12. Γιάννη μου ήταν πραγματικά συγκλονιστική η συμμετοχή σου! Τα λόγια σου ,ένα ένα, χαραζονται στην ψυχή! Μπράβο, χίλια μπράβο! Να συνεχίζεις πάντα να μας συγκινείς έτσι!
    Τα φιλιά μου,
    Ελευθερία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη για την ενθάρρυνση, την παρουσία και τα αισθήματά σου. Χαίρομαι πολύ να το ξέρεις. Συνεχίζουμε Ελευθερία μου.

      Διαγραφή
  13. Γιάννη μου, μαχητικότητα μαζί με ένα "γαμώτο", αντίο και γιατί ανείπωτα, όλο σου το ποίημα.. Εγώ πάλι, όσα ποιήματα μιλούσαν για το έγκλημα τών Τεμπών, αδυνατούσα να τα αντέξω. Είναι μέσα μου βαρύ το πένθος, τόσο, που δεν μπορώ να το διαχειριστώ.. Ας ελπίσουμε να είναι μόνο ευχάριστες οι αφορμές στο μέλλον.. Καλό σου απόγευμα! 🌻

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε καταλαβαίνω και σε νιώθω απόλυτα, Πέτρα μου. Πολλές φορές, η ψυχή μας κρατά κλειστή την πόρτα σε τέτοια ερεθίσματα, ως μέσο άμυνας. Μακάρι να μη ζήσουμε στο μέλλον ανάλογες καταστάσεις αλλά δεν ξέρω πόσο ο λαός μας θα το επιβάλει αυτό. Την καλησπέρα μου, καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  14. Μια ηχηρή προσωπική καταγγελία η συμμετοχή σου, Γιάννη μου!
    Ναι, για όλα αυτά απαιτείται πια εγρήγορση και χειραφέτηση!
    Φτάνει η μαλθακότητα και η υποταγή, μια και η ζωή μάς αποδεικνύει ότι είναι πιο γρήγορη και αφάνταστα σκληρή με υπαίτιο τον ίδιο τον άνθρωπο μέσα από τις επιλογές του.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλοι επικαλούμαστε την αλλαγή αλλά αυτή απαιτεί και χειραφέτηση, Γλαύκη μου από αυταπάτες, διλήμματα και εξαρτήσεις. Για να δούμε αν θα μπορέσουμε να το κατοχυρώσουμε αυτό.
      Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη για τα καλά σου λόγια. Στέλνω τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  15. Άκρως συγκινητικό λυρικό και πλούσιο σε λέξεις και συναισθήματα φίλε. Έχεις ιδιαίτερη γραφή ρε Γιάννη και όταν σχολιάζεις και την επικαιρότητα τότε πραγματικά κάνει την διαφορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάκη, καλέ μου φίλε. Πάντα σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Για την υποστήριξη και τα συναισθήματα που δίνεις, διαχρονικά τώρα στην κοινή μας δικτυακή πορεία. Να είσαι καλά φίλε μου, το παλεύουμε.

      Διαγραφή
  16. Μπορεί ο χρόνος μου να είναι λίγος αυτον τον καιρό και να μην πρόλαβα να περάσω να σου εκφράσω φίλε τον θαυμασμό μου για την συμμετοχή σου στο συμπόσιο που με συγκλόνισε με το θέμα της.
    Τι να πρωτοπουμε για τα συναισθήματα που μας νιώσαμε και τις εικόνες που περνούσαν μπροστα απο τα ματια μας...
    Γεγονότα που δεν μου αφήνουν χρόνο για μένα...
    Να είσαι καλά και να γράφεις πάντα έτσι όμορφα... καλο σου βράδυ και καλό μήνα να έχεις 🌼🌻

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Ρούλα μου. Σε ευχαριστώ πάντα για τη θετική σου σκέψη, αυτήν που πάντα βγάζεις με την παρουσία σου.
      Δύσκολες καταστάσεις βιώσαμε καλή μου φίλη, ομολογουμένως.
      Να είσαι πάντα καλά.

      Διαγραφή