H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Τρίτη 7 Ιουλίου 2020

Εξήντα! Τι λες τώρα...

Όταν ήμουν μικρός και μπορούσα να μετρώ για τα καλά το χρόνο έλεγα "το 2000 θα είμαι σαράντα χρονών!". Για μας, τους γεννημένους ακριβώς στα 1960, τότε το 2000 ήταν ένα ορόσημο. Πέραν από την είσοδο στην δεύτερη χιλιετία της σύγχρονης μέτρησης του χρόνου, για μας σηματοδοτούσε την είσοδο στην τέταρτη δεκαετία της ζωής μας. Στα σαράντα μας χρόνια.

Τώρα το ημερολόγιο έχει πάει ακόμα μακρύτερα! Εντελώς ξαφνικά θα πεις; Χμμμ εμείς οι άνθρωποι έχουμε ένα χαρακτηριστικό. Λογαριάζουμε το χρόνο πάντα σαν έχει περάσει. Και κοίτα να δεις πόσο ...λειψό τον βρίσκουμε! Τραγικό λειψό. Λες και έκανε ένα "κλίκ" και πέρασε. Τελικά έτσι πάντα συμβαίνει με τον παρελθόντα χρόνο. Τον θυμόμαστε μόνο σαν έχει περάσει. Του δίνουμε αξία κύρια ως "παρελθόν". Ως "παρόν" μας τυραγνάει. Βουλιάζει μέσα στις υποχρεώσεις μας, αποσυντίθεται μέσα στις αυταπάτες μας, μαραζώνει μέσα στην αλαζονεία της νιότης μας. 



Από το 2000 πέρασαν ακόμα είκοσι χρόνια. Έτσι τα σημειολογικά γενέθλια των σαράντα χρόνων ανέβηκε ένα πολύ μεγάλο σκαλί παραπάνω. Πήγε στο 2020 και τα σαράντα αυτά χρόνια έγιναν αισίως εξήντα σήμερα! Όπως το ακούσατε φίλες και φίλοι. Μάλλον καλό θα είναι να το ακούσω περισσότερο εγώ. Και να το συνειδητοποιήσω εγώ. Για μια σειρά λόγους.

Πριν πολλά πολλά χρόνια, τέτοια μέρα μεσημέρι, ετοιμαζόμαστε στο πατρικό σπίτι για να στηθεί το βραδινό πάρτυ των γενεθλίων. Χαρές και πανηγύρια. Πικάπ, δίσκοι, κασέτες, φωτορυθμικά, μουσικά όργανα. Και το βράδυ ξεκινούσε ο φρενήρης ρυθμός που έφτανε μέχρι το πρωί σχεδόν ή κάποιες πιο τολμηρές φορές τελείωνε στην παραλία του Καβουριού στην Βουλιαγμένη.

Σήμερα η αυλή του πατρικού δεν υπάρχει, στη θέση της είναι ένα μεγάλο τσιμεντένιο γιαπί που στέκει εκεί ολομόναχο μετέωρο μεταξύ ενός ονείρου και μιας ματαίωσης. Στη θέση της αυλής υπάρχει μια οικογένεια. Τρεις τεράστιες αγκαλιές, κοίτα να δεις τώρα, όλες γυναικείες! Με αγάπη και φως. Μια σύντροφος ζωής και δυό κόρες! Η κάθε μια με το δικό της λουλούδι, τη δική της ευχή και χαμόγελο. 

Τελικά οι άνθρωποι, πολλές φορές πρέπει να πατάμε στη γη. Να αποδεχόμαστε την ουσία, την ταπεινή αλήθεια που σίγουρα μπορεί να μην είναι τόσο ροζ φτιασιδωμένη ή να έχει αυτά τα "κοσμοπολίτικα" χαρακτηριστικά, όμως μένει σφυρηλατημένη στις καρδιές μας για αυτό το πολύ μεγάλο που μας ενώνει στην ουσία.

Σήμερα φιλαράκια μου γίνομαι λοιπόν εξήντα χρονών! Ανάμικτα συναισθήματα. Αρκετή συναισθηματική φόρτιση αλλά και μια ολάκερη διαδρομή ζωής. 
Με τις παραλείψεις, τα λάθη, τις αστοχίες. Τη δημιουργία, τη χαρά, την αγάπη. Τις εμπειρίες, το μοίρασμα. Τα πολλά "γιατί" αλλά και τα πολλά "μπράβο"
Αν με ρωτούσατε τι θα μπορούσα να πω για τη σημερινή μέρα, χωρίς επιφύλαξη, θα σας έλεγα, από καρδιάς, τα εξής:

  • Να παραμένετε πάντα παιδιά στις καρδιές σας. Να ζείτε το όνειρο και την φαντασία σας γόνιμη και δημιουργική. Σας δίνει ζωή.
  • Να εκδηλώνετε την αγάπη σας χωρίς φειδώ, μέτρο και προκατάληψη. Το μοίρασμα των συναισθημάτων είναι υπέροχη εμπειρία.
  • Να χαμογελάτε πιο συχνά, να γελάτε αβίαστα και δυνατά. Δίνει ζωή και μαλακώνει την καρδιά.
  • Να αφήνετε τα δάκρυά σας όταν αυτά γυρεύουν διέξοδο να βγουν. Είναι κρυστάλινη βροχή γεμάτη συναισθήματα.
  • Ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω παιδιά! Όπως και τα λόγια. Είναι σαν τις σφαίρες. Συνεπώς να είστε πολύ φειδωλοί και άκρως προσεκτικοί όταν μιλάτε και ειδικά τις στιγμές που είστε φορτισμένοι. Επίσης το να μένουμε κρεμασμένοι στο παρελθόν είναι βαριά ασθένεια και βούλιαγμα σε ένα βάλτο που σε τραβάει στην καταστροφή. 
  • Για ότι έχετε κάνει, πείτε "έγιναν, δεν αλλάζουν, ας κοιτάξω να τα διαχειριστώ πιο σωστά και αν κάποια είναι αρνητικά, να μην τα επαναλάβω"
  • Το κυριότερο: Την ώρα της θερμής λογικής μην πάρετε ποτέ αποφάσεις! Ποτέ! Όσο σίγουρα και αν σας δείχνουν τα πράγματα! Θα δίνετε ευκαιρίες στους άλλους για να διεκδικήσετε και τις δικές σας και πάντα θα αποφασίζετε την ώρα της ψυχρής λογικής.
Να σταματήσω, λόγο έβγαλα και δεν λέει μέρα που είναι. Η ζωή είναι ένα δώρο. Σαν τέτοια να την λογίζουμε στη ζωή μας. Σας ευχαριστώ όλους που είστε εδώ.


"Πριν απ την ευτυχία πρώτα η φρόνηση
κι ο σεβασμός στους νόμους των Θεών.
Και των φαντασμένων τα μεγάλα λόγια
με μεγάλες συμφορές πληρώνονται.
Πάντα διδάσκουν τη φρόνηση
όταν είναι πια πολύ αργά"








64 σχόλια:

  1. Γιάννη φίλε μου, χρόνια πολλά και καλά. Πάντα με υγεία και χαρά σε 'σένα και σ'αυτούς που αγαπάς και νοιάζεσαι.
    Θα συμφωνήσω σε όλες τις συμβουλές που δίνεις με αγάπη.
    Να τα εγκαταστήσεις Γιάννη και εύχομαι τα πάντα να γίνουν όπως τα θες. Ή αν και πάλι δεν μπορούν να γίνουν, να έχεις τις τρεις τεράστιες αγκαλιές για να κουρνιάζεις.
    Και να συνεχίσεις να μας προσφέρεις τις γνώσεις σου στα καταπληκτικά κινηματογραφικά αφιερώματα, τις σκέψεις και ιδέες περί πολιτική ή μη ορθότητας, τις περίτεχνες κατασκευές σου και φυσικά τα ανεπανάληπτα λογοτεχνικά σου έργα με τον μεστό λόγο και την συναισθηματική σου γραφή.
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο μου,
      είναι για μένα χαρά που είσαι από τους φίλους που έχω γνωρίσει εδώ και έχω πάρει τόσα από την παρουσία και τη στήριξή σου. Ειλικρινά σε ευχαριστώ καλέ μου φίλε και συνοδοιπόρε.

      Διαγραφή
  2. Χρόνια Πολλά και Καλά καλέ μου φίλε να είσαι πάντα γερός και να μας γεμίζεις ομορφιές!! Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιργινία μου,
      να είσαι καλά, γερή δυνατή, σε ευχαριστώ για όλα στη διαδρομή όλων αυτών των ετών. Την αγάπη μου.

      Διαγραφή
  3. Γιαννη μου χρόνια πολλά κι απο εδω!
    Διαβάζω τα λόγια σου κι είναι σα να διαβάζω τις σκέψεις μου..
    Τωρα που τα χρόνια μας αυξάνονται, σκεφτόμαστε αλλιώς κι εστιάζουμε στα πιο ουσιαστικά, θα ελεγα.
    Υγεία λοιπόν, στο σώμα και είθε το μυαλό μας να μη γερασει ποτέ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη μου αγαπητή μου φίλη, ένα μεγάλο ευχαριστώ για κάθε σου παρουσία και αύρα εδώ στην κοινή αυτή πορεία.

      Διαγραφή
  4. Πολύχρονε καλέ μου φίλε! Να σαι γερός και δυνατός.Σοφές οι συμβουλές σου αλλά ακόμη και αν δεν κρατήσεις όλες αυτές προχώρα...να ξέρεις ότι το αύριο θα είναι μια καλύτερη ημέρα κοντά στους αγαπημένους σου.
    Πάντα δημιουργικός και με ζωντάνια παιδιού.
    Να σαι καλά με θετικές σκέψεις και αισιοδοξία
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου,
      ευχαριστώ πολύ αγαπημένη μου φίλη για κάθε στιγμή της παρουσίας σου όλα αυτά τα χρόνια κοντά μου. Να είσαι καλά. Απ την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  5. Χρόνια πολλά αγαπημένε μου🌹
    Να σε χαίρονται όλα τα λουλούδια της καρδιάς σου ❤️❤️❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σταυρούλα μου!
      Σε ευχαριστώ κορίτσι μου για τις όμορφες και ζεστές σου ευχές. Να είσαι γερή, δημιουργική και πάντα να λάμπεις. Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  6. Προσυπογράφοντας τις παραινέσεις σου, Γιάννη, μένω ιδιαίτερα στο: «να μένουμε κρεμασμένοι στο παρελθόν είναι βαριά ασθένεια και βούλιαγμα σε ένα βάλτο που σε τραβάει στην καταστροφή».
    Έγραφα σχετικά πριν 8 χρόνια:
    Παρελθόν
    Τώρα, ζωή μου, που πέρασαν χίλιες δυο μπόρες,
    τώρα που λάμπει μπροστά σου ο ήλιος ξανά,
    τράβα τη σκέψη μακριά απ’ τις άθλιες ώρες,
    λύπη μονάχα θα δώσουν, καθόλου χαρά.

    Μόνο το άμεσο μέλλον αξίζει να βλέπεις
    και να σχεδιάζεις τα όμορφα μες στο παρόν,
    στις λανθασμένες παλιές σου κινήσεις μη μένεις,
    ρίξε στη λήθη, επιτέλους, το παρελθόν.

    Εύχομαι να συνεχίζεις δημιουργικά και μετά τα 60, και με ηρεμία ψυχής. Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη μου!
      κρατώ τους στίχους και την αγάπη σου δάσκαλε και σε ευχαριστώ που πάντα έχεις μια αύρα θετική να δώσεις σε όλους μας. Ειλικρινά σε ευχαριστώ που είσαι εδώ για κάθε σου αναφορά και παρουσία.

      Διαγραφή
  7. Γιάννη μου, γλυκέ μου, με την πληθωρική ψυχή, σου εύχομαι από καρδιάς χρόνια πολλά, με ότι επιθυμεί η καρδούλα σου!
    Σήμερα είναι η προσωπική σου μέρα, φρόντισε τον εαυτό σου, να περάσεις υπέροχα.

    Στέλνω τα φιλιά μου :-)))
    αγκαλιές χορταστικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα μου!
      κρατώ τη ζεστή σου καρδιά και τις τόσο γλυκές σου ευχές! Πόσο όμορφο να ακούς λόγια και αισθήματα στήριξης. Ειλικρινά από καρδιάς ένα μεγάλο ευχαριστώ σε.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  8. Kαλησπέρα Φίλε Γιάννη!!!
    Σού εύχομαι ολόψυχα χρόνια πολλά μέ υγεία καί μέ χαρούμενες στιγμές !
    Να σέ χαίρεται η οικογένεια σου καί νά περάσεις υπέροχα σήμερα !!
    Καλό βράδυ! 🎉🎂🎉🧁

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δήμητρα καλή μου φίλη, ευχαριστώ για τις ζεστές σου ευχές. Παίρνω τα καλούδια σου για μια όμορφη βραδιά. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  9. Χρόνια πολλά!!!!!!!! Γιάννη μου, είσαι πολύ πιο νέος από πολλούς πιο νέους από εσένα. Είσαι ένας φάρος θετικής ενέργειας, και γι'αυτό πολύ σημαντικός για τους άλλους, τουλάχιστον για εκείνους που μπορούν να το εκτιμήσουν.
    Εύχομαι να ζήσεις άλλα τόσα χρόνια, περιστοιχισμένος από τις αγκαλιές που σε "οριοθετούν" τόσο αγαπησιάρικα, και από όλα τα πράγματα που αγαπάς, και που τόσο απλόχερα μοιράζεσαι με τους άλλους.
    Και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πίπη μου γλυκιά μου φίλη, πόσο όμορφα τα λόγια σου και τα συναισθήματά σου! Σε ευχαριστώ καρδιά μου, να είσαι καλά. Ότι όμορφο να σου ευχηθώ και να είμαστε εδώ να χαιρόμαστε τις στιγμές μας.

      Διαγραφή
  10. Tι όμορφα λόγια και αληθινά!

    Θα σταθώ στο "Το κυριότερο: Την ώρα της θερμής λογικής μην πάρετε ποτέ αποφάσεις! Ποτέ! Όσο σίγουρα και αν σας δείχνουν τα πράγματα! Θα δίνετε ευκαιρίες στους άλλους για να διεκδικήσετε και τις δικές σας και πάντα θα αποφασίζετε την ώρα της ψυχρής λογικής."

    Πολύ σωστό! Και πάλι τις καλύτερες ευχές μου με υγεία, τύχη και αγάπη για τη λογοτεχνία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου, καλό μου κορίτσι. Πόση χαρά μου δίνουν τα λόγια σου. Ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ που είσαι εδώ. Σου εύχομαι τα καλύτερα και να σε καμαρώνουμε πάντα στα όνειρά σου.

      Διαγραφή
  11. Φίλε Γιάννη χρόνια πολλά και καλά.
    Να είσαι γερός και να περιστοιχίζεσαι πάντα από αγαπημένα πρόσωπα.
    Κρατώ κι εγώ την τελευταία παράγραφο, το κυριότερο, σαν πολύτιμο δώρο.
    Από αύριο ξεκινά η καινούργια 60ετία.
    Καλή δύναμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου καλησπέρα,
      σε ευχαριστώ καλή μου φίλη για τις ζεστές σου ευχές. Να είμαστε καλά και να απολαμβάνουμε τις στιγμές μας.

      Διαγραφή
  12. Είναι η πιο σημαντική μέρα της ζωής σου! Είναι η επέτειος της γέννησης σου και που επί εξήντα χρόνια έζησες και αποθήκευσες στη μνήμη τόσα βιώματα και τόσες στιγμές που ευθύνονται για τον υπέροχο άνθρωπο του σήμερα.Επίσης έχεις τριγύρω σου αγαπημένους που σε στηρίζουν, έχεις περάσει καλά και άσχημα. Τα καλά είναι θησαυροί σου και τα άσχημα διδαχές σου. Επίσης είσαι στη μέση της ηλικίας σου, και έχεις να γνωρίσεις πολλά ακόμα και να μοιραστείς. Η κάθε μέρα είναι μια εμπειρία. Γιατί τα μεγάλα γεγονότα μη ξεχνάς αποτελούνται από άπειρα μικρά! Σου εύχομαι να ζήσεις άλλα τόσα και να γεμίσεις πλούτο αγάπης και χαράς στην ήδη πλούσια καρδιά σου!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου, αγαπημένη μου φίλη,
      μια ανοιχτή αγκαλιά πλημμυρισμένη από τα συναισθήματά σου είναι τούτες οι ευχές σου. Και δεν είναι μόνο ευχές αλλά και διδαχές ζωής όπως και ενίσχυση ζωής.
      Δεν έχω παρά να σε ευχαριστήσω ταπεινά για κάθε σου παρουσία στη ζωή μου. Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  13. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, φίλε Γιάννη. Καταλαβαίνω απόλυτα το ορόσημο του 2000. Γεννηθείσα το 1970 γαρ, στο γύρισμα της χιλιετίας θα έφτανα τα 30. Να είσαι πάντα καλά εύχομαι, φίλε μου, γερός, δυνατός και να μας κρατάς συντροφιά μέσα από την όμορφη μπλογκογειτονιά μας. Στέλνω φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου, γλυκιά μου φίλη, κρατώ τα φιλιά σου και την αγάπη σου και πορεύομαι εδώ στη γειτονιά μας. Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου για κάθε σου στιγμή εδώ.

      Διαγραφή
  14. Γιάννη, φίλε μου, να φτάσεις μέχρι τα χίλια τα χρόνια σου, γεμάτα χαρές και συναισθήματα, όπως αυτά που με ένταση μας παρουσίασες σε αυτήν την εγγραφή σου!!!!!
    ΥΓ: Χάρηκα την έντονα φορτισμένη εγγραφή σου, δείχνει καθαρά ποιος είσαι, χαίρομαι που σε έχω φίλο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη δάσκαλε, αγαπητέ μου φίλε. Και εγώ είμαι ευγνώμων που σε γνωρίζω και σε ευχαριστώ για κάθε φορά που είσαι εδώ και για την παρουσία σου σαν φίλος και άνθρωπος στην όμορφη γειτονιά μας.
      Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  15. Πολύχρονος και πάντα ευτυχισμένος, Γιάννη μου! Να χαίρεσαι τις αγκαλιές των αγαπημένων σου και να σε χαίρονται και οι τρείς τους!
    Welcome to the club των 60άρηδων!
    Να περάσεις μιά υπέροχη μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθα ναι καλώς ήλθα Μαριάννα μου! Έτσι θέλω υποδοχή ενθαρρυντική γιατί την έχω ανάγκη. Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη για τις γλυκές σου ευχές και την παρουσία σου.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  16. Καλέ μου φίλε να ζήσεις χίλια χρόνια!!! Να εισαι πάντα γερός και δυνατός! Δύο κόρες;; ευλογημένος είσαι!!! Να χαίρεσαι την οικογένεια σου και να σε χαίρονται κι εκείνοι. Κρατώ τις σοφές συμβουλές σου, καλέ μου φίλε! Και πάλι πολύχρονος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου,
      σε ευχαριστώ με την καρδιά μου. Δεν ξέρω, αυτό σου το μήνυμα είναι λίγο πιο "ελεύθερο", πιο εκφραστικό, γεμάτο άπειρα συναισθήματα. Τα κρατώ ως δώρο για μένα στην ημέρα και σε ευχαριστώ. Είναι χαρά μου που σε γνώρισα.

      Διαγραφή
  17. Αποφθέγματα ζωής αυτά που έγραψες και ειλικρινά σε καμαρώνω γιατί μέσα στα τελευταία δύο χρόνια (αν θυμάμαι καλά), τακτοποίησες συναισθήματα και ματαιώσεις και συνεχίζεις τη ρώτα σου με ελπίδα και ωριμότητα. Χίλιες ευχές για τα γενέθλιά σου, να έχεις υγεία και ψυχικό σθένος. Στην αγκαλιά τριών γυναικών, θεωρώ πως είσαι σε καλά χέρια και από εκεί θα αντλείς τη δύναμη για όσα έρχονται.
    Σ' αγαπάμε πολύ καλέ μας φίλε και οι ευχές μας θα σε συντροφεύουν διαρκώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, είναι τιμή και χαρά μου που σε γνωρίζω. Το ξέρεις δα, το έχεις αντιληφθεί. Η λέξη "τακτοποίηση" είναι μεγάλη και δύσκολη. Ας πούμε ότι έβαλα μια περισσότερη συνειδητοποίηση στην διαχείριση των σκοταδιών ή των δύσκολων στιγμών. Ευλογία η παρουσία αγαπημένων μας ανθρώπων γύρω μας Μαρία μου.
      Κρατώ την αγκαλιά με τις ευχές σου καλή μου φίλη και σε ευχαριστώ πολύ ειλικρινά.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  18. Γιάννη πολύχρονος..
    Να ζεις υγιής και χαρούμενος και να ξεκοκαλίσεις τη σύνταξη σου.. Όπως αγαπάει η ψυχή σου Γιάννη είτε νωχελικά παίζοντας πρέφα, είτε χαλαρώνοντας στον κήπο σου, είτε δημιουργικά στο εργαστήρι σου, είτε γράφοντας..
    Γιάννη συνήθως όταν διαβάζουμε ένα κείμενο λέμε ότι ο γράφων τα έχει πει όλα και από κάτω ρίχνουμε κάποιες φευγαλέες ματιές στις όποιες τοποθετήσεις των αναγνωστών.. Ρε μπαγάσα πως τα καταφέρνεις (προσόν μεγάλο).. και κλέβεις τη παράσταση, όλα τα σχόλια που κάνεις είναι ενδιαφέροντα, ..πρωτότυπα, εύστοχα, καλομίλητα, βγαίνουν πηγαία από μέσα σου και με δίχως κάποια επιτήδευση.. Σου εύχομαι αυτό να το διαχειρίζεσαι τόσο καλά μέχρι τα 100 σου χρόνια (στρογγυλά 100..! , και στατιστικά βγαίνει νομίζω..? ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τάσο καλησπέρα φίλτατε. Σε πεθυμήσαμε φίλε. Που βρίσκεσαι; Που περνάς τις γόνιμες μέρες σου; Μας λείπεις. Για κανόνισε.
      Δεν ξέρω τώρα τι να σου απαντήσω πάνω σε αυτό που μου ...προσάπτεις. Το νιώθω, έτσι μου βγαίνει, κάτι τέτοιο Τάσο μου. Νιώθω κάθε φίλο ότι έχει να μου δώσει κάτι ξεχωριστό απ την καρδιά του. Και το εισπράττω ανάλογα.
      Ευχαριστώ αγαπητέ φίλε. Μου έδωσε μεγάλη χαρά η παρουσία σου. Μην χάνεσαι.

      Διαγραφή
  19. Χαμός ευχών και πώς να μην είναι Γιάννη μου!!!
    Τα τελευταία χρόνια που έφτασα να σε γνωρίσω λίγο καλύτερα διαπίστωσα πως έγινες σοφότερος...(έχω και αποδείξεις)!
    Τώρα τα 60 (που για μένα πέρασαν πριν πολλά πολλά χρονάκια)είναι όντος ορόσημο και θα δεις πόσο η σοφία που απέκτησες θα σε οδηγήσει σε πρωτόγνωρα μονοπάτια!
    Ο αριθμός 7 είναι σημαδιακός και όσοι έχουν γεννηθεί αυτή την μέρα έχουν πολλές καλές εκπλήξεις μπροστά τους, μόνο που χρειάζεται υπομονή και επιμονή!
    Χρόνια πολλά πολλά λοιπόν, με εσωτερική υγεία και χαρά πάνω απ΄όλα!

    ΑΦιλιά καρδιάς, αγάπης και στοργής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να την έχω Στεφανία μου. Μακάρι να την βιώσουμε αυτήν την ομορφιά. Σίγουρα όλα αυτά τα χρόνια δενόμαστε μεταξύ μας όλο και περισσότερο. Αυτό μας φέρνει πιο κοντά, μαθαίνουμε ο ένας τον άλλο, τον συνηθίζουμε, συντονίζουμε τις σκέψεις μας. Και αυτό είναι πανέμορφο αληθινά.
      Στέλνω τις καλησπέρες μου μαζί με ένα μεγάλο ευχαριστώ για τα συναισθήματά σου αγαπημένη φίλη.

      Διαγραφή
  20. Εμπειρίες που καταλύουν τον χρόνο σε μια γενέθλια ευχή. Δεν ξέρω αν η ζωή εξαργυρώνεται με ευχές, όμως με μυσταγωγική επισημότητα το βάρος των εξήντα χρόνων, γεμάτο εμπειρίες, σοφία, δάκρυα και χαμόγελα, πάντα θα αγιάζει τις μνήμες.
    Ήθελες να μεγαλώσεις, έφτασες στην κορφή, έχεις ακόμη πολύ για το τέλος του δρόμου.
    Γιάννη στα σταυροδρόμια κρύβεται η ευτυχία, στα γαληνεμένα βλέμματα των αγαπημένων σου.
    Εύχομαι όλες τις χαρές για ανταμοιβή των εξήντα χρόνων.
    Χρόνια πολλά και κυρίως καλά!
    Να είσαι πάντα καλά Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου, λαμπερή και αγαπημένη μου φίλη. Όλα αυτά τα χρόνια, σε τούτες τις διαδρομές εδώ, έχω από σένα κάτι πάντα ξεχωριστό να αφομοιώσω και να χαρώ. Πάντα με έναν διαφορετικό τρόπο. Σε ευχαριστώ με την καρδιά μου για αυτή τη μοναδική εμπειρία της αλληλεπίδρασής μας.
      Στέλνω την αγάπη και τις καλησπέρες μου.

      Διαγραφή
  21. χρόνια πολλά και καλά
    με υγεία και ωραίες στιγμές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δελφινάκι μου σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Πάντα είσαι εδώ και το χαίρομαι με την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  22. Δεν θα άλλαζα ούτε κόμα από τα λόγια της καρδιάς που έχεις γράψει..
    Εκεί βρίσκεται όλη η ουσία στα συναισθήματα και στην αγάπη για την ζωή..με τις μικρές και τις μεγάλες της στιγμές...
    Χρόνια σου πολλά και καλά...🎂 γεμάτα με ομορφιές και πολύ αγάπη από τους αγαπημένους σου.. αυτό είναι Ευτυχία που στην εύχομαι ολόψυχα..!!!
    Να είσαι καλά πάντα.. να έχεις ένα όμορφο βράδυ..!!🌙

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου καλή μου φίλη. Τα αισθήματά σου με τιμούν και με γεμίζουν χαρά. Σε ευχαριστώ πολύ που τόσα χρόνια σε νιώθω συνοδοιπόρισα σε αυτό το όμορφο ταξίδι.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  23. Σου εύχομαι από καρδιάς, πολύχρονος. γερός και ευτυχισμένος!
    Κάθε μέρα γενεθλίων είναι και μια νέα αρχή.
    Εύχομαι , αυτή η αρχή λοιπόν να σου φέρει ούριο άνεμο.
    ..να αρμενίσεις όπου επιθυμείς :)
    Να σε χαίρεται η οικογένειά σου, και όλοι εμείς εδώ
    που " συν-πλέουμε" στα διανοητικά σου ταξίδια!!

    Χρόνια πολλά Γιάννη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου καλή μου φίλη. Πόσο σε ευχαριστώ. Πόσο με τιμάς με τα λόγια σου. Πόσο με γεμίζεις χαρά με την παρουσία σου. Ειλικρινά ένα όμορφο βίωμα όλο αυτό που με τον καιρό ωριμάζει σαν το παλιό καλό κρασί.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  24. Από καρδιάς, Χρόνια Πολλά, με οικογενειακή και δημιουργική χαρά, με καλή παρέα και καλές ταινίες, με όμορφες κουβεντούλες σε όμορφα σχόλια
    Σαν τα άλογα που βλέπω στην φωτογραφία, να (συνεχίσεις να) πατάς γερά στη γη με το πνεύμα και την ψυχή να πετούν ελεύθερα - και να μας χαρίζουν όμορφα κείμενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζοάννα μου, σε ευχαριστώ από καρδιάς που είσαι κοντά μου. Μια παρουσία πάντα ενθαρρυντική, δημιουργική. Μια παρουσία που μοιράζεται μαζί μας όλους τους θησαυρούς της σκέψης σου και τα συναισθήματα της καρδιάς σου. Προχωράμε καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  25. Υπεροχη αναρτηση φιλε μου, αισθανθηκα πως σε γνωρισα καλυτερα και ηρθα πιο κοντα σου!
    Χρόνια πολλα και ευτυχισμενα και απο εδω!
    Σου ευχομαι ολοψυχα καθε ειδους επιτυχια και ευτυχια!
    Να εχεις υγεια και καθε καλο στη ζωη σου!
    Εισαι ενας υπεροχος ανθρωπος!
    Ευχαριστω για ολα!
    Εχεις την αγαπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Κική μου τι καλά! Έχω την τύχη να έχουμε γνωριστεί και ξέρω τι κρύβει η καρδιά σου και τα συναισθήματά σου. Είμαστε τυχεροί που είσαι ανάμεσά μας. Προσωπικά σε ευχαριστώ, μία ακόμα φορά, για την καλή σου καρδιά και τις τόσο ζεστές σου ευχές.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  26. Χρόνια Πολλά κι ευτυχισμένα και από εδώ!!
    Είσαι τρεις μήνες μεγαλύτερος από την μητέρα μου.
    Με συγκίνησε πολύ η κατάθεση ψυχής σου και σε ευχαριστούμε
    που μοιράστηκες την πολύτιμη εμπειρία σου μαζί μας.

    Να έχεις υγεία, δύναμη, στιγμές ευλογίας και ουσιαστικής χαράς!!
    Να σε χαίρονται οι γυναίκες σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τρεις μήνες μεγαλύτερος από τη μητέρα σου Κατερίνα μου!
      Ω κοίτα να δεις τώρα. "Παιδί μου" δηλαδή Κατερίνα! Κοίτα τώρα να δεις.
      Και μένα με συγκίνησε αυτό σου εδώ το μοίρασμα. Να το ξέρεις. Κάθε φορά συμβαίνει κάτι και συνειδητοποιείς κάποια πράγματα.
      Σε ευχαριστώ πολύ για όλα, να είσαι καλά για τα συναισθήματά σου και τις ευχές σου.

      Διαγραφή
  27. σου αφήνω ένα φιλί, μια σφιχτή αγκαλιά και ένα σ αγαπώ να σαι καλα χρόνια πολλά
    Μάνια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μάνια μου για τις τόσο ζεστές και εκφραστικές σου ευχές. Να είσαι καλά κοπέλα μου.

      Διαγραφή
  28. ΧρόνιαΠολλά! ΧρόνιαΠολλά! ΧρόνιαΠολλά! και Κ-Α-Λ-Α! -κυρίως!

    Εφτασες λοιπόν σ'αυτά τα ..ήντα, όπου τα κεράκια της τούρτας φωτίζουν από μόνα τους ένα δωμάτιο :D

    Μα κυρίως σ'εκείνα τα -ήντα, που -έχοντας σταματήσει να δουλεύεις για την βιοπάλη- έχεις ακόμα την ενέργεια και την δύναμη να κάνεις όλα εκείνα που σου αρέσουν και ποτέ δεν προλάβαινες πιο πριν.
    Κι έχεις την ευκαιρία -και την δυνατότητα- να κοιτάξεις γύρω σου, ολόγυρά σου και να μετρήσεις τις ευτυχίες σου..
    Τα παιδικά χρόνια δύσκολα.. Και ναι. Σου άφησαν υπολλείμματα, λες. Ναι.
    Μα, κοίτα σε τώρα! Παρά τα 'υπολλείμματα' και τα ελλαττώματά σου, κατάφερες να έχεις και τώρα δίπλα σου τις μεγάλες αγάπες της ζωής σου! Μια οικογένεια που σε αγαπάει. Πολύ! Που είσαι το κέντρο τους, το σημείο αναφοράς τους.
    Μικρές ή μεγάλες στιγμές, άλλες φορές λανθασμένες, κι άλλες φορές σωστές αποφάσεις, ..όλα οδήγησαν ΕΔΩ.
    Αυτό κρατάς λοιπόν.

    (Κι εμείς, κρατάμε τις συμβουλές σου:) )
    Αυτή είναι λοιπόν η ευχή μου: Να είσαι ΚΑΛΑ. Πάντα. Και πάντα περικυκλωμένος από αυτούς που αγαπάς και σ'αγαπάνε! Για να συνεχίσετε να μοιράζεστε τις μικρές (και μεγάλες) ομορφιές της Ζωής!

    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σμαραγδούλα μου,
      τι δώρο είναι ετούτη εδώ η έκφρασή σου! Δώρο μεγάλο, αυθεντικό, δυνατό συναισθηματικά και με συγκινεί πάρα πολύ.
      Ξέρεις, λέγαμε κάποτε, στα νιάτα μας, να δουλέψουμε και να έρθει η στιγμή που θα μπορούσαμε με αξιοπρέπεια να ζήσουμε κάποια όμορφα πράγματα. Έλα όμως που η υποθήκευση της ζωής μας από κάποιους ναυάγησε κάθε μας όνειρο και κάθε προσδοκία. Έτσι φτάσαμε να μαρτυράμε αν θα μπορέσουμε να ζήσουμε Σμαραγδούλα. Πίστεψέ με ναι αυτό ισχύει. Στο αν θα τα καταφέρουμε βιοποριστικά.
      Τέλος πάντων. Αυτό δεν αναιρεί στο ελάχιστο τις μεγάλες αλήθειες που γράφεις στον σχολιασμό σου. Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Δεν ξέρεις πόσο χάρηκα, δεν ξέρεις!
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  29. Πολύχρονος !! και ας άργησα ;) Σοφά τα λόγια σου η καλοσύνη , η πραότητα, το χαμόγελο ,η αγάπη , η φρόνηση να συνοδεύουν πάντα τη ζωή σας ως τα βαθιά γεράματα . Υγεία , δημιουργία σου εύχομαι ολόψυχα .Καλή επιτυχία δια μελλοντικά σχέδια και στόχους σας .
    Καλό καλοκαίρι με όνειρα και ελπίδες σε καθαρό φυσικό περιβάλλον !! Να είστε πάντα καλά !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυριακή μου, πολύχρονη και εσύ καλή μου φίλη για τη γιορτή σου. Κρατώ αυτήν την υπέροχη αγκαλιά με τις ευχές σου που είναι εξαιρετικά ανθρώπινη. Να είσαι καλά. Στέλνω φιλιά και να έχεις καλό καλοκαίρι.

      Διαγραφή
  30. Δεν σε φοβάμαι εσένα! Είσαι λύκος. Ξέρεις που πατάς και που βρίσκεσαι και αν συμβαίνουν καμιά φορά αναποδιές, ξέρεις να τις διαχειρίζεσαι με τον καλύτερο τρόπο. Να είσαι σίγουρος για τον δρόμο που έχεις χαράξει και περπατάς και να έχεις πίστη στο όνειρό σου. Το σπίτι θα γίνει και οι αγκαλιές θα πολλαπλασιαστούν. Το σπίτι σου θα γεμίσει από αγκαλιές μικρών και μεγάλων και πολλά χαμόγελα. Θα δει και γενέθλια με μουσική και ξεφαντώματα μέχρι το ξημέρωμα και όλοι θα ξέρουν πως πίσω από την ευτυχία τους βρίσκεται το δικό σου σθένος και η δική σου καθαρή ματιά προς το μέλλον τους.
    Φρόντιζε τον εαυτό σου για να ζήσεις πολλά χρόνια υγιής.
    Να γίνεις ένα βουνό. Αυτό σου εύχομαι με όλη μου την καρδιά.
    Πολλά φιλιά με αγάπη Γιάννη μου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Μαρία μου, πόσο όμορφες και "γεμάτες" ευχές. Να γίνω ένα "βουνό" ε; Χμμμ όμορφη ευχή. Κάθε βουνό έχει επιβλητικότητα και επιρροή. Έχουμε δυσκολίες και πισωγυρίσματα, θα τα παλέψουμε. Υγεία να έχουμε, το πιο βασικό από όλα.
      Ειλικρινά ένα μεγάλο ευχαριστώ απ την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  31. Γιάννη μου, χρόνια πολλά κι από εδώ.
    Σου αξίζουν αμέτρητες ευχές!
    Να είσαι πάντα γερός και δυνατός, να ταξιδεύεις στα μονοπάτια της ζωής και του διαδικτύου και να είσαι καλά με την οικογένεια σου, να ζείτε, υπέροχες στιγμές!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου,
      κρατώ το καλάθι με τις όμορφες ευχές σου κοντά μου. Είναι τόσο ζεστές και ανθρώπινες. Να είσαι καλά κορίτσι μου, ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  32. Γιάννη, έχασα τα γενέθλια, διότι ήμουν σε έναν άλλο κόσμο εδώ και πολύ καιρό!
    Χρόνια πολλά κι απόλυτα ουσιαστικά!
    Να απολαμβάνεις και να χαίρεσαι την κάθε ημέρα που περνά! Να τη νιώθεις στο πετσί σου που λέμε. Ναι, με αυτά ακόμα τα απλά και καθημερινά, που φαίνονται πολλές φορές τόσο βαρετά και ανούσια ίσως.
    Δώσε όσα πολύτιμα έχεις, μα μην παραλείπεις να παίρνεις. Ο ζυγός μόνο έτσι ισορροπεί και νιώθει κανείς ευτυχής!
    Φιλιά πολλά!

    Υ.Γ.
    Πόσες μέρες κρατούν οι ευχές για γιορτές και γενέθλια;;; Γιατί έφτασα με χρονοκαθυστέρηση!!! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλαύκη μου καλώς όρισες. Οι ευχές κρατούν για πάντα κορίτσι μου. Δεν έχουν ημερομηνία λήξης. Πάντα είναι ευπρόσδεκτες.Συνεπώς μην έχεις τέτοιο άγχος.
      Σε ευχαριστώ πολύ ειλικρινά για τα ζεστά σου λόγια και ευχές. Μακάρι να ζούμε τις στιγμές στις οποίες σημασία δεν δίνουμε όσο πρέπει.
      Φιλιά πολλά και από εμένα.

      Διαγραφή