H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022

Ο Μέλος (Διήγημα συμμετοχή στο δικτυακό δρώμενο "Μίνι Σκυτάλη #4")

 


Ο Μέλος 

Μερικές φορές στη ζωή σου, είναι κάποιες μορφές, που εμφανίζονται από το πουθενά. Χωρίς να μπορείς να ερμηνεύσεις την παρουσία τους σε μια κρίσιμη δεδομένη στιγμή. Μερικοί το λένε μοίρα, κάποιοι άλλοι τύχη, κάποιοι, απλή σύμπτωση. Δεν ξέρω αν έχει σημασία να ερμηνεύσουμε ορθολογικά κάτι τέτοιο. Αν αξίζει τον κόπο να είμαστε πάντοτε τόσο αναλυτικοί. Ίσως, μερικές φορές, να αφήνουμε κάποια πράγματα να μάς συμβαίνουν θετικά, σωτήρια. Πολλές φορές, το αποτέλεσμα έχει μεγαλύτερη σημασία απ’ την αιτία.

Όλα αυτά ήρθαν κάποια στιγμή μπροστά και στη δική μου καθημερινότητα. Πώς; Μα… νομίζω είναι η στιγμή να σάς διηγηθώ το βίωμά μου εκεί ψηλά στα μαγικά βουνά ψηλά στα Ζαγοροχώρια τον Νοέμβρη της περσινής χρονιάς.

Ήταν τότε στη βδομάδα της τελευταίας μου άδειας για τη χρονιά, που έφευγε. Η πίεση στη δουλειά ήταν ασφυκτική, ένα απαιτητικό καλοκαίρι είχε φύγει και ένας δύσκολος χειμώνας μάς περίμενε. Μαζί με το Σπύρο, κολλητό μου φίλο και συνάδελφο, είπαμε να περάσουμε την άδειάς μας μαζί. Αγαπούσαμε και οι δυό τη φύση και η εποχή αυτή είναι μια πανδαισία Φθινοπωρινή, που τα βουνά ψηλά στα Ζαγοροχώρια αποτελούν ένα φυσιολατρικό κάλεσμα, που δεν μπορείς να αρνηθείς.

Είχαμε και οι δυο, από καιρό, ανάγκη για μια τέτοια δραπέτευση, που δεν το σκεφτήκαμε και πολύ για να βρεθούμε εκεί ψηλά στην αγκαλιά της Ηπειρωτικής γης, στην Φθινοπωρινή της μαγεία, στα μοναδικά τοπία της, που συνδύαζαν την αγριότητα μα και συνάμα την καλλιτεχνική φυσική ομορφιά.

Η διαμονή μας σε ένα μικρό χωριό ήταν ότι υπέροχο είχα ζήσει τα τελευταία χρόνια. Κάθε λεπτό και κάθε στιγμή της παραμονής μας εκεί έδινε και έναν πίνακα ζωγραφικής, που μάς άφηνε μια αλησμόνητη διάθεση.

Τις μέρες της διαμονής μας, σε αντίθεση με το Σπύρο, συνήθιζα να ξυπνάω πολύ νωρίς, Η εσωτερική μου παρόρμηση να ζήσω όσο μπορώ πιο έντονα τις μεγάλες ώρες της ημέρας, ξεπερνούσε κάθε σωματική πίεση κούρασης. Αυτό είχα αποφασίσει να κάνω και εκείνη τη μέρα, μιας και έφτανε η άσχημη ώρα της επιστροφής μας. Από βραδύς ενημέρωσα το φίλο μου, ότι το πρωί θα έκανα ένα μεγάλο περίπατο προς την πάνω μεριά του χωριού. Ομολογώ, με κοίταξε λίγο δύσθυμα αλλά ήξερε ότι δεν θα μπορούσε να μού αλλάξει γνώμη.

Έτσι λοιπόν νωρίς το πρωί εκείνης της μέρας, ξεκίνησα παίρνοντας το δρόμο προς την έξοδο του χωριού έχοντας μπροστά μου τις ψηλές κορυφές της Πίνδου. Η μέρα ήταν αρκετά μουντή καθώς βαριά σύννεφα είχαν φυλακίσει τον ήλιο. Μέσα μου είχα κάποιες αναστολές αλλά ή δίψα μου για αυτή τη στράτα ήταν απείρως μεγαλύτερη. Στο μικρό καφενείο του χωριού ήπια λίγο βιαστικά έναν ευεγερτικό πρωινό καφέ.

-Για πού ετοιμάστηκες παλικάρι μου; Ήρθε η ερώτηση του γλυκύτατου καφετζή την ώρα που μού έφερνε το ευωδιαστό του καφέ. (Μού άρεσε αυτή η οικειότητα, που είχαμε καθιερώσει μεταξύ μας όλες αυτές τις μέρες της διαμονής μας εκεί)

-Λέω να πάρω το μονοπάτι προς τα πάνω Μπάρμπα-Ανέστη, έτσι για έναν περίπατο…

Με κοίταξε καλά-καλά.

-Μονάχος; Ο Σπύρος πού είναι;

-Κοιμάται, άφησέ τον, δεν πειράζει.

Τον είδα να πηγαίνει προς την πόρτα του καφενέ. Τα μάτια του διάβηκαν με μιας στον ουρανό, σε όλον τον ορίζοντα.. γύρισε πίσω λίγο κατσουφιασμένος.

-Ο καιρός είναι βαρύς, έχει μαζώξει σύννεφα, μπορεί να βρέξει. Καλό θα ήταν να μην είσαι μόνος εκεί πέρα. Μην απομακρυνθείς και πολύ!

Αψήφισα την κουβέντα του για λίγο. Το κατάλαβε και με κοίταξε λέγοντας:

“Εσείς τα ...σχολιαρόπαιδα της Αθήνας δεν έχετε ιδέα από τα γινάτια της γης εδώ στο βουνό, ακούς; Πρόσεχε, σού λέω… μην μού παριστάνεις τον ...άνετο”

“Εντάξει Μπάρμπα-Ανέστη, σού δίνω το λόγο μου”, τού είπα με περισσότερη φρόνηση αυτή τη φορά.

“Δεν θα πάω μακριά, μην νομίζεις…”, τού είπα καθησυχαστικά και μάλλον άρχισα να το πιστεύω κι εγώ. Έκλεισα το μπουφάν μου και ξεκίνησα σιγά-σιγά. Σε λίγη ώρα είχα φτάσει στα τελευταία σπίτια του χωριού και είχα πάρει το μονοπάτι στα ψηλά. Ο δρόμος κάτω ήταν στρωμένος με μεγάλα λιθάρια, για να μη γλιστράει και να μην πατάς σε λάσπες. Στα δεξιά μου όλο και αραίωναν τα σπίτια του χωριού και έμεναν να μού κάνουν συντροφιά οι ατέλειωτες ξερολιθιές, που έμοιαζαν με τα πέτρινα τείχη ενός κάστρου. Μόνο που τούτες εδώ ήταν κοντές.

Θα ‘χα πια απομακρυνθεί για τα καλά, όταν ένιωσα το ρίγος του ανέμου να μεγαλώνει. Πέρα μακριά, μπροστά μου ορθώνονταν επιβλητικό το βουνό. Διάβηκα μπροστά από ένα όμορφο πέτρινο σπίτι στα δεξιά μου. Ακολουθούσα τις ξερολιθιές γιατί στα αριστερά και καθώς ο δρόμος τραβούσε στον ανήφορο, άρχισε να χάσκει κάτω η γη. Όσο περπατούσα, η χαρακιά βάθαινε συνέχεια και πλέον ένας γκρεμός, επιβλητικός με ακολουθούσε στα αριστερά σαν να με κυνηγούσε. Ήταν όλα τόσο όμορφα και τόσο άγρια μαζί. Το βαθύ σκούρο του βουνού μπροστά, το πράσινο σκούρο της γης, τα ψηλά θεόρατα δέντρα που κοίτονταν στις πλαγιές. Μια ζωγραφιά.

Και τότε το είδα! Πέρα μπροστά στο μονοπάτι, σιγά-σιγά, η ορατότητα άρχισε να σβήνει. Και απ’ τη στροφή πέρα μακριά στην πλαγιά μπροστά μου, μια μεγάλη λευκόγκριζη αντάρα έστριψε ξαφνικά για να βρεθεί στο δρόμο μου. Ομίχλη! Ήρθε ξαφνικά από το πουθενά! Από την πίσω πλαγιά του βουνού. Καβάλα στον άνεμο, που είχε μεγαλώσει, άρχισε να απλώνεται παντού μπροστά μου και να κρύβει ή να εξαφανίζει στην αγκαλιά της τα πάντα. Ένας πρώτος φόβος θρονιάστηκε στο νου μου. Ο Μπαρμπα-Ανέστης έβγαινε αληθινός. Ο καιρός, εδώ στο βουνό και ειδικά αυτήν την εποχή, αλλάζει σε ρυθμούς που δεν μπορείς να υπολογίσεις.

Κοντοστάθηκα. Η ομίχλη έτρεχε προς το μέρος μου καταπίνοντας τα πάντα στον ερχομό της. Ουρανό, γη, δέντρα, μονοπάτια, πλαγιές, ξερολιθιές, τα πάντα! Λες και είχα μπροστά μου μια πελώρια γόμμα και έσβηνε σαν πίνακας ζωγραφικής τα πάντα μπροστά μου. Δεν είχα άλλη επιλογή απ’ την επιστροφή. Οι ρυθμοί της καρδιάς μου είχαν ήδη πάρει τον ανήφορο. Φοβόμουν ακόμα και να γυρίσω την πλάτη μου σε αυτό το λευκό βαρύ πέπλο, λες και έκρυβε κάτι μέσα του απειλητικό. Σε λίγα λεπτά, είχε χαθεί απ’ τα πόδια μου το έδαφος. Λες και περπατούσα στα σύννεφα. Έβλεπα τα πόδια μου, το σώμα μου αλλά ο δρόμος κάτω ήταν ακαθόριστος, θαμπός. Μονάχα το τρίξιμο απ’ τα κλαδιά των δέντρων έρχονταν στ’ αυτιά μου και ύστερα σιωπή. Μια βουβή ομιχλιασμένη αντάρα που είχε κατακτήσει τα πάντα.

Η επιστροφή μου πήρε χαρακτηριστικά πανικόβλητης υποχώρησης. Άρχισα να παραπατώ στις πέτρες καθώς δεν είχα άμεση και καθαρή όψη στο μονοπάτι. Την αμέσως επόμενη στιγμή χτύπησα σε έναν κορμό ενός μικρού δέντρου στα δεξιά μου όπως επέστρεφα. Κρύες στάλες ιδρώτα σχηματίστηκαν στο μέτωπό μου. Το θυμήθηκα αυτό το δέντρο. Όταν ανέβαινα έστεκε στα αριστερά μου στην άκρη του μονοπατιού. Κι από κάτω…

Ο γκρεμός. Το θυμήθηκα αυτό κι ανατρίχιασα. Η ορατότητά μου ήταν μονάχα λίγα μέτρα ολόγυρά μου. Έκανα κάποια βήματα από το δέντρο και άξαφνα ένιωσα το πόδι μου να χάνει την επαφή του και να κρέμεται στο κενό. Γαντζώθηκα απ’ τον κορμό του δέντρου με όση δύναμη και απελπισία είχα αδιαφορώντας για τις ακίδες που έσκισαν το δέρμα μου. Και καθώς οι ριπές του ανέμου έσπρωχναν τις τούφες της ομίχλης, τα μάτια μου έντρομα, είδαν για λίγο καθαρά το σώμα μου να χάσκει σχεδόν κρεμασμένο στην άκρη του γκρεμού. Προσπάθησα να τραβηχτώ, τα κατάφερα λίγο αλλά πριν προλάβω να πάρω πάλι το δρόμο της καθόδου, το μονοπάτι κλείστηκε πάλι μπροστά μου.

Πανικός! Θα με έβρισκαν; Και πότε; Θα καθάριζε η ατμόσφαιρα; Και πότε; Στο βάθος πέρα χωρίς να ξέρω την κατεύθυνση, ο αχός από υπόκωφες βροντές ήρθε να με τρομάξει ακόμα πιο πολύ. Η απειλή της καταιγίδας! Ήμουν μόνος, αβοήθητος, σχεδόν απελπισμένος, στο έλεος της ομίχλης, που συνέχισε ατάραχη το ταξίδι της.

Τότε το άκουσα! Ναι! Δεν με γέλασαν τ’ αυτιά μου. Κάπου, κάτι εκεί κοντά χαρχάλευε στο δρόμο, λες και κάτι έγδερνε τις πέτρες. Φώναξα δυνατά μπας και ήταν κάποιοι. Σιωπή. Όμως ο ακαθόριστος θόρυβος έγινε μια φωνή που… δεν μπορούσα…. Μα ναι… κάτι σαν κλάμα ζώου...σκύλου; Μήπως λύκου; Αρκούδας; Η φωνή έγινε κάτι σαν κλάμα αλλά αυτή τη φορά ο ήχος καθάρισε και έρχονταν κατά πάνω μου. Είχα παγώσει απ’ το φόβο μου. Ώσπου τον είδα!

Στα τρία περίπου μέτρα μπροστά μου ξεπρόβαλλε! Μεγάλος, επιβλητικός, λαχανιασμένος. Ένας μεγάλος σκύλος, με πλούσιο καφέ σκούρο τρίχωμα σαν κουβέρτα τυλιγμένη στο κορμί του. Έρχονταν προς το μέρος μου. Αργά, σταθερά. Το στόμα του μισάνοιχτο, η γλώσσα του κρεμασμένη ελαφρά, τα αυτιά του όρθια. Όλος σε συναγερμό με το βλέμμα του ίσια στο δικό μου. Το βλέμμα του…

Πολύ γρήγορα αυτό το οξύ βλέμμα έγινε γαλήνιο, γλυκό, προσιτό. Το βλέμμα των σκυλιών βγάζει πολύ εύκολα τα αισθήματά τους προς τα έξω. Ήρθε πιο κοντά μου, η ουρά του άρχισε να κινείται φιλικά, τα μάτια του απέκτησαν ένα βλέμμα παράκλησης, ικεσίας θα έλεγα. Άρχισε να βγάζει διάφορους ήχους σαν να προσπαθούσε να μιλήσει. Ήρθε κοντά μου, ένιωσα τη φιλική του παρουσία. Όχι αυτό το πλάσμα, εκεί στην άγρια ερημιά, ήταν πια για μένα μια απέλπιδα σανίδα σωτηρίας. Τρίφτηκε στα πόδια μου, στην αρχή διακριτικά μα μετά έντονα, λες και με ήξερε χρόνια, λες και ήμουνα για εκείνον ο κύρης του. Η χαρά του ήταν τόσο εκδηλωτική που δεν ήξερα πώς να το εξηγήσω. Λες και βρήκε αυτό που ζητούσε. Ανταποκρίθηκα με την καρδιά μου. Υστερα τον είδα να ξεκινά να κατηφορίζει. Σταμάτησε λίγο και με κοίταξε. Με περίμενε! Ανατρίχιασα! Ο σκύλος με περίμενε, έγινε οδηγός μου. Και τότε, τότε η ανάσα μου άρχισε να επανέρχεται σε πιο κανονικούς ρυθμούς. Ένα παράξενο γέλιο ήρθε στα χείλη μου, που έτρεμαν από συγκίνηση.

Έτσι ξεκίνησε η κάθοδός μας. Μπροστά εκείνος αποφασιστικά, να διασχίζει την ομίχλη και να μου φανερώνει τον ασφαλή δρόμο της επιστροφής. Να σταματά κάθε λίγο να δει αν ακολουθώ και να συνεχίζει. Είχαμε πια γυρίσει, ήμασταν κοντά στο χωριό. Ναι! Σωτηρία! Στο τέλος του δρόμου φάνηκε το πέτρινο σπίτι με τα παλιά φανάρια, που είχα προσπεράσει στον ανήφορο και ύστερα το χωριό. Επέστρεφα σαν τον ναυαγό στην ακτή της σωτηρίας του. Στον καφενέ του Μπάρμπα-Ανέστη, ήταν κόσμος. Ήταν ανάστατοι με την καθυστέρησή μου και την ομίχλη που σάρωσε και το χωριό και άρχισε να αραιώνει σιγά καθώς οι πρώτες στάλες ψιλής βροχής βοηθούσαν σ’ αυτό.

Ο Σπύρος, ο φίλος μου ήταν ο πρώτος που έτρεξε κοντά μου ανακουφισμένος.

“Για όνομα του Θεού ρε Νίκο, κοντέψαμε να πεθάνουμε απ’ την αγωνία μας…. Είσαι καλά;”

Ο Μπάρμπα-Ανέστης με μάλωνε με την αγριοφωνάρα του αλλά και έκδηλη την αγωνία του.

“Εμ στα ‘πα εγώ αλλά εσύ του κεφαλιού σου…”

Τον είδα όμως να παγώνει με το βλέμμα του στο σκύλο, τον οποίο μέσα στη χαρά τον είχαμε ξεχάσει. Ο σωτήρας μου καθόταν ολόρθος, περήφανος, καμαρωτός εκεί δίπλα. Ο Μπάρμπα-Ανέστης με τους άλλους χωριανούς κοιτάζονταν στα μάτια συγκινημένοι ο ένας με τον άλλον.

“Πού βρέθηκε το σκυλί κοντά σου;” με ρώτησε έντονα.

“Αυτός με γλίτωσε Μπαρμπα-Ανέστη! Χάθηκα στην ομίχλη, ακινητοποιήθηκα, παγιδεύτηκα. Βρέθηκε στο δρόμο μου και με έφερε πίσω….”.

Οι χωριάτες κοιτάχτηκαν ακόμα πιο συγκινημένοι.

“Μέλο!” έκανε ο Μπάρμπας προς το σκύλο αρπάζοντάς τον και χαϊδεύοντάς τον τρυφερά. Σχεδόν είχε δακρύσει.

“Τι συμβαίνει μπάρμπα-Ανέστη; Τον γνωρίζετε το σκύλο;”

Μας τράβηξε προς τον καφενέ σχεδόν αγκαλιά. Όλοι μαζί χυθήκαμε στις καρέκλες. Μαζί κι ο σκύλος. Το τσίπουρο του χωριού ζέσταινε τα σωθικά μας και η ξυλόσομπα τα κορμιά μας. Έξω η βροχή είχε δυναμώσει, όχι πολύ. Ήταν τραγουδιστή, γάργαρη. Ο μπάρμπα-Ανέστης έδινε τις εξηγήσεις του.

“Ο Μέλος! Ψυχή του χωριού μας εδώ και οκτώ χρόνια. Ο κύρης του, ο Αργύρης, πενηντάρης αγρότης. Αχώριστοι, πάντα μαζί. Εδώ και τρία χρόνια τον κατάπιε αυτή η καταραμένη ομίχλη. Γλίστρισε στο γκρεμό, τον βρήκαμε σκοτωμένο” ...κόμπιασε απ’ τη συγκίνηση και συνέχισε:

“Από τότε τούτος εδώ, ο Μέλος, κάθε φορά που η ομίχλη ζύγωνε στο χωριό μας, ανέβαινε στο μονοπάτι στο βουνό να πάει εκεί που τον βρήκαμε. Το κλάμα και το ουρλιαχτό του μάς ράγιζε την καρδιά. Όμως… σήμερα… δες τον! Δες τον πόσο χαρούμενος είναι παιδιά! Λες… και όλα… άλλαξαν… σε έσωσε Νίκο! Έκαμε αυτό που δεν μπόρεσε τότε! Καταλαβαίνεις;”

Είχε δίκιο! Ο Μέλος γουργούριζε ήρεμος ξαπλωμένος κοντά μας, στα πόδια μας, όλη αυτήν την ώρα της κουβέντας μας. Ένιωθε πια σίγουρος και ήσυχος για κείνο που είχε κάνει. Και τη μέρα του αποχωρισμού μας, τον έκλεισα στην αγκαλιά μου σαν να κράταγα ολάκερη τη ζωή μου μέσα σε αυτήν! Και ήταν αλήθεια. Έτσι ένιωθε και εκείνος, το κατάλαβα. Από τα μάτια του, το βλέμμα του, την ανάσα του. Και καθώς το αυτοκίνητό μας ξέκοβε στο δρόμο της επιστροφής έριξα μια τελευταία ματιά λίγο ψηλότερα σε όλους που μάς ξεπροβόδιζαν στην πάνω ρούγα του καφενέ. Μα ιδιαίτερα στο Μέλο, που στέκονταν ολόρθος, γίγαντας, επιβλητικός, προστάτης του χωριού, στα πίσω του πόδια με τα μάτια του ορθάνοιχτα να μάς αποχαιρετίσει με ένα βροντώδες γάβγισμά του.

“Καλή αντάμωση Μέλο! Η δική σου παρουσία μάς ένωσε μ’ αυτόν τον όμορφο τόπο με τους γλυκούς ανθρώπους! Καλή αντάμωση σύντομα, Μέλο!”

Πολλά πράγματα έρχονται να συμβούν στη ζωή μας εντελώς αναπάντεχα. Χωρίς να μπορούμε να εξηγήσουμε τους λόγους. Μάλλον η ίδια η ζωή θα γνωρίζει καλύτερα από εμάς 

Τέλος



Φίλες και φίλοι,

το παραπάνω διήγημα ήταν η προσωπική μου συμμετοχή στο αγαπημένο δικτυακό λογοτεχνικό δρώμενο "Μίνι Σκυτάλη #4"  που διοργανώνει η αγαπημένη μας φίλη Mary Pertax στο προσωπικό της ιστολόγιο "Γήινη ματιά" 

Αντικείμενο έμπνευσης αποτελεί η συγκεκριμένη εικόνα που επέλεξα, από τις έξι που είναι διαθέσιμες, για να γράψω αυτό μου το διήγημα. Να ευχαριστήσω, μία ακόμα φορά, την αγαπημένη μας φίλη Mary Pertax για την έμπνευση και την παρακίνησή της αλλά και την άψογη διοργάνωση του όμορφου αυτού δρώμενου. 

Να είστε όλοι καλά, να δημιουργείτε, να διεκδικείτε, να ελπίζετε.


Στο σύνδεσμο που σάς παράθεσα αρχικά, μπορείτε να διαβάζετε και τις λοιπές συμμετοχές. 


38 σχόλια:

  1. Όμορφη η συμμετοχή σου Γιάννη. Με τις νοητές της εικόνες, το σασπένς, το μήνυμα της!
    Ναι, η ζωή ξέρει περισσότερα από εμάς, φίλε μου.
    Ανθρώπινα αναρωτιόμαστε για τους λόγους που συμβαίνουν κάποια πράγματα. Ίσως όμως, να μην χρειάζεται να ξέρουμε τον λόγο, παρά μόνο το μάθημα.
    Και να προχωρήσουμε παρακάτω πιο συνειδητοποιημένοι.
    Καλό βράδυ και καλό Σαββατοκύριακο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς σκεφτόμουν και εγώ, Μαρίνα, μου. Δεν είναι ανάγκη όλα να τα περνάμε από την ...λογοκρισία και την ανάλυση του ορθολογισμού. Αρκεί να τα αφήνουμε να διαχέονται αρμονικά επάνω μας και διδακτικά. Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη για την τοποθέτησή σου. Καλό Σαββατοκύριακο. Προσοχή στην ...Εύα.

      Διαγραφή
  2. Περιπέτεια, κίνδυνος ( ανατρίχιασα σκεπτόμενος τον κίνδυνο στον οποίο βρέθηκε ο Νίκος, ειδικά εκεί που βρέθηκε με το ένα πόδι στον γκρεμό) και ο από μηχανής Θεός, ο πιστός φίλος του ανθρώπου ο σκύλος. Εδώ ο Μέλιος ( μα τι ωραίο όνομα του έδωσες, φίλε μου) ο οποίος κρύβει από πίσω του μια τραγική ιστορία και η οποία τον κατατρέχει. Φαίνεται ότι επιτέλους βρίσκει την εξιλέωση με την πράξη του σωσμού του υπερόπτη Αθηναίου νεανία.
    Όμορφη ιστορία, με πολύ δυνατά σημεία, την οποία χάρηκα, Γιάννη!
    Νάσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ζώα με τα συναισθήματά τους, Βασίλη μου. Άρρηκτα δεμένα με τη ζωή του ανθρώπου. Είτε είναι ζώα παραγωγής είτε είναι βοηθητικά. Με τα ανεκτίμητα συναισθήματά τους, πάντα κοντά μας. Και ναι, βρήκε την εξιλέωση και την ηρεμία που ζητούσε ο αγαπητός σκύλος.
      Φίλε μου καλέ, σε ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σου και το σχόλιό σου. Καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  3. Αυτή η δυνατότητα σου να κάνεις σενάριο ταινίας το δρομάκι με την ο όμίχλη..ή την οποιαδήποτε εικόνα με αφήνει άφωνη φίλε μου. Πως φαντάστηκες τόσες σκηνές, με σασπέν λιγουλάκι θρίλερ. Όταν σε διαβάζω είναι σαν να βλέπω ταινία παρά βιβλίο, ο λόγος σου έχει πάντα εικόνες και κίνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου, αγαπημένη μου φίλη. Χαίρομαι, που σε πήρα ...μαζί μου σ' αυτό το άκρως επικίνδυνο περπάτημα του ήρωά μας. Η ομίχλη τον βρήκε απρόσμενα και απροετοίμαστο. Όπως όλα στη ζωή. Χάρηκα, που σού άρεσε και το βρήκες ζωντανό και κινητικό. Σε ευχαριστώ πολύ φίλη μου για τη συμμετοχή. Φιλιά στέλνω.

      Διαγραφή
  4. Πωπω! Φοβάμαι την ομίχλη την οποία συναντάμε πολύ συχνά ανεβαίνοντας στο χωριό μας.
    Έζησα έντονα το θρίλερ που μας περιέγραψες και χάρηκα κι εγώ με την εμφανιστούν Μέλου.
    Κατάφερες και πάλι να νας κρατήσεις σε αγωνία με την ωραία σου ιστορία φίλε μου.
    Καλό σκ και μακριά από ομιχλώδες τοπίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακριά δεν λες τίποτα, Ρένα μου. Παρά το ότι η ομίχλη είναι εντυπωσιακή, είναι και ανατριχιαστική και επικίνδυνη. Ευχαριστώ πολύ Ρένα μου για τα καλά σου λόγια και τα συναισθήματα. Καλό σαββατοκύριακο και προσοχή στην "Εύα".

      Διαγραφή
  5. Κάτι ήξερα που άφησα να το διαβάσω το πρωί, ξεκούραστη! Ειλικρινά πόσα άτομα έχουν χαθεί σε παρόμοια περιστατικά που δεν είχαν έναν Μέλο να τους οδηγήσει! Πολύ όμορφη ιστορία Γιάννη μου σ' ευχαριστώ για την συμμετοχή αυτή! Την έχεις περιγράψει πολύ όμορφα και παραστατικά και νοιώσαμε την αγωνία της σε κάθε γράμμα, σε κάθε λέξη! Να είσαι καλά! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι τιμή και χαρά για μένα, Μαίρη μου, να αποτελώ ανάγνωση στο πρωινό σου του Σαββάτου. Δώρο για μένα και σε ευχαριστώ πολύ με την καρδιά μου αγαπημένη μου φίλη. Πάντα στη ζωή μας έχουμε την ανάγκη από έναν Μέλο να μάς τραβήξει σε μια κρίσιμη στιγμή.
      Καλό σαββατοκύριακο Μαίρη μου.

      Διαγραφή
  6. 3η ανάγνωση γιά να βυθιστώ.... στην ατμοσφαιρική σου ιστορία ...Εχεις αυτό το μοναδικό χάρισμα φίλε Γιάννη να περιγράφεις σκηνές και αυτόματα να προκαλείς συναισθήματα, να περιγράφεις τοπία και να σχηματίζονται εικόνες....η ομίχλη της συναρπαστικής ιστορίας σου , τρομακτική και επικίνδυνη , ο ήρωάς σου που βίωσε τον φόβο και την απόγνωση γιά να διασωθεί ανέλπιστα από τον φύλακα-άγγελο σκύλο Μέλο.... Μου άρεσε προγματικά η ιστορία, σαν ταινία την είδα.... και το απόλαυσα, σ΄ευχαριστώ, να είσαι καλά, καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ αγαπημένη μου φίλη, Κλαυδία μου. Χαίρομαι που μπορώ στον πολύτιμο χρόνο σου να προσθέτω κάτι όμορφο, που θα σε συγκινήσει και θα σού αρέσει. Να είσαι καλά.
      Όμορφο σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  7. Ομολογώ πως για ακόμη φορά Γιάννη μου, με έβαλες στη διαδικασία της αγωνίας όμως κατά βάθος ήξερα πως στο τέλος όλα καλά, αλλά ήμουν περίεργη τι θα ήταν αυτό που θα τον έσωζε...
    Ναι η βοήθεια παίρνει πολλές μορφές και πολλοί την ονομάζουν θεία χάρη και πιστεύω πως όλοι μας μπορούμε να συνδεθούμε με αυτή!
    ΑΦιλιά καρδιάς με ένα ακόμα τεράστιο ευχαριστώ για το παραπάνω ανάγνωσμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Stephanie, ma chere amie!
      καλή μου φίλη. Ευχαριστώ για τον πολύτιμο χρόνο σου. Πολλές φορές, η θεία χάρη, παίρνει διάφορες μορφές. Ανθρώπων, ζώων, πραγμάτων, καταστάσεων. Αρκεί να μπορεί να μάς δοθεί, να την αξίζουμε, να μπορέσουμε να τη δούμε. Εγώ σε ευχαριστώ, όπως πάντα, καλή μου για την ευγένεια και την παρουσία σου.
      Bonne apres-midi et je souhaite un bon week-end pour vous tous.

      Διαγραφή
  8. Πηγή ζωής η φύση! Τι εμπνευσμένη ιστορία Γιάννη μου, γεμάτη εικόνες, τρυφερότητα, συγκίνηση. Σε ακολουθήσαμε, μύστες και εμεις στο μονοπάτι της εξερεύνησης, να βρούμε μια άλλη αίσθηση, μια άλλη αντίληψη ζωής για τη φύση. Και έτσι μαθαίνουμε ή μάλλον διαπιστώνουμε αυτό που ήδη ξέρουμε πως η φύση δεν ¨κουλαντρίζετε¨ θέλει σύνεση και σεβασμό. Και ίσως και έναν Μέλο να προσέχει το ¨κατόπι¨ μας. Υπέροχο το μήνυμα! Ο δεσμός του τετράποδου φίλου μας με τον άνθρωπο. Τόσο δυνατός!
    Γιάννη, το λάτρεψα! Μπράβο!!!
    Καλό Σαββατοκύριακο, να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα ήθελα ναι, να το περάσω αυτό το μήνυμα, Αννίκα μου. Την ένταξη του ανθρώπου μέσα στην αγκαλιά της φύσης. Μιας φύσης με όλα της τα πρόσωπα σεβαστά και αποδεκτά. Και την ομορφιά αλλά και την αγριότητά της. Αλλά και κάποιες μορφές-παρουσίες, που παίζουν, μια κρίσιμη στιγμή, μεγάλο ρόλο στη ζωή μας. Φύση-άνθρωπος-ζώα σε μια σχέση ζωής. Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και τα συναισθήματα καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  9. Γιάννη μου υπέροχη η συμμετοχή σου! Εικόνες φθινοπωρινού και ορεινού τοπίου ξεδιπλώθηκαν μπροστά μου και μετά ήρθε η αγωνία και ευτυχώς το αίσιο τέλος.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο χάρηκα για όλο αυτό, Ελένη μου. Μαζί λοιπόν συντροφιά σε αυτόν τον περιπετειώδη περίπατο γεμάτο μηνύματα και διδάγματα. Καλό σαββατοκύριακο καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  10. Πολύ όμορφο και ατμοσφαιρικό, Γιάννη, μπράβο!
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πίπη μου, τι χαρά κορίτσι μου να σε βλέπω εδώ. Χαίρομαι πολύ που σού άρεσε καλή μου φίλη. Καλό σαββατοκύριακο να έχουμε.

      Διαγραφή
  11. Καλά να ξέρεις τι μου θύμησες με την ιστορία σου Γιάννη... τις διακοπές μας πριν δυο μήνες στα Γιάννενα. Τα βουνά και τα δάση εκεί στις κορφές της Πίνδου, τι πράσινο ήταν αυτό που χόρτασε το μάτι μας, αλλά όπως και εσύ στην ιστορία σου ,(κοίτα σύμπτωση όμως) την τελευταία μέρα που ήταν να φύγουμε από το χωριό, ξυπνήσαμε με μια ομίχλη που δεν βλέπαμε μπροστα μας τίποτε...το σπίτι βρισκόταν σε πανοραμική θέση και όλες τις μέρες είχαμε το χωριό και τα βουνά απέναντί μας...όντως η αντάρα, έτσι την λένε εκεί, ευτυχώς διαλύθηκε σε λίγες ώρες μόλις βγήκε ο ήλιος.
    Ενιωσα ακριβώς το ίδιο συναίσθημα της αγωνίας διαβάζοντας την ιστορία σου . Και μένα αυτή η εικόνα μου άρεσε... πολύ ωραία συμμετοχή σου για μια ακόμη φορά και η σωτηρία του ήρωα σου από τον καλύτερο φίλο του ανθρώπου τέλεια ταιριασμένη.
    Να είσαι και να περνάς καλά με ότι κάνεις καλο σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είχα την τύχη να ανέβω σε εκείνα τα μέρη, Ρούλα μου. Η γυναίκα μου το έχει κάνει, ως τα Γιάννινα και πήρε μια ιδέα από το κλίμα και την ατμόσφαιρα που περιγράφεις. Μοναδική. "Αντάρα" ναι, αυτή είναι η σωστή λέξη. Την ξέρω και μού αρέσει πολύ, Ρούλα μου. Αντιπροσωπευτική. Άρα το έχετε ζήσει αυτό το συναίσθημα, καλή μου φίλη.
      Σε ευχαριστώ, που μοιράστηκες αυτές τις δυνατές εμπειρίες και το χρόνο σου. Να είσαι καλά Ρούλα μου.

      Διαγραφή
  12. Ω, πόσο συγκινητικό το κλείσιμο της ιστορίας σου, Γιάννη μου!
    Όντας, σκυλομαμα, γνωρίζω από πρώτο χέρι πόσο εκπληκτικοί φίλοι είναι οι σκύλοι!
    Να προσθέσω εδώ ότι και οι περιγραφές και οι εικόνες σου ήταν εξαιρετικές!
    Μπράβο, Γιάννη μου!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αγάπη μας για το σκύλο δεν μπορεί να κρυφτεί, Αριστέα μου! Λατρεμένα πλάσματα αυτά τα ψυχοπαίδια μας. Ομορφαίνουν τη ζωή μας. Χάρηκα που σού άρεσε καλή μου φίλη. Σε ευχαριστώ πολύ. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  13. Συναρπαστική η διήγησή σου, αγαπητέ μου Γιάννη. Με συγκίνησε πολύ, και για το λόγο ότι ζω κοντά στα μέρη που περιγράφεις. Και τα περιγράφεις τόσο γλαφυρά και πειστικά!
    Η ορεινή Ήπειρος είναι μια διαρκής πρόκληση όλες τις εποχές. Και οι άνθρωποι γνησίως φιλόξενοι.
    Οι απότομες πλαγιές των βουνών, παρά το δέος που προκαλούν, σε αποζημιώνουν πλουσιοπάροχα με το κάλλος τους. Οι ομίχλες (ακόμα και το καλοκαίρι) δημιουργούν εικόνες κινηματογραφικές. Και η περιγραφή σου είναι αυθεντικότατη!
    Ταιριαστός ο προβληματισμός τού προλόγου με την εντυπωσιακή περιπέτεια του ήρωα του διηγήματος.
    Πολλοί άνθρωποι μιλούν για πεπρωμένο, για μοίρα. Δεν ξέρω πόσοι τα πιστεύουν. Ίσως είναι και μια καταφυγή…
    Ενώ η απλή λογική δείχνει τυχαία γεγονότα και συμπτώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλές φορές έρχεται, Άρη μου, η λογική να συγκρουστεί με τη μοίρα ή τα σημεία. Σίγουρα τον πρώτο λόγο έχει η λογική. Όμως, προσωπικά, άφησα τον εαυτό μου ελεύθερο να μην βασανίζεται να ερμηνεύσει με πιεστικό τρόπο τέτοια πράγματα. Ποτέ δεν γνωρίζουμε τα σημεία.
      Η Ήπειρος είναι λατρεμένη και να σκεφτείς, Άρη, δεν την έχω ποτέ επισκεφτεί. Κρίμα ναι. Ίσως το μπορέσω κάποτε. Σε ευχαριστώ πολύ αγαπητέ φίλε, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  14. Για κάποιο λόγο το χτεσινό μου σχόλιο εξαφανίστηκε. Έλεγα λοιπόν πως είδαμε ένα φιλμ τρόμου και συγκίνησης μέσα απ' τη γλαφυρή σου διήγηση. Οι τετράποδοι φίλοι είναι συχνά οι από μηχανής θεοί σε ώρες κινδύνου. Κι εσύ το αποτύπωσες υπέροχα στη συμμετοχή σου. Πολλά συγχαρητήρια, Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα ντε! Δεν βρήκα σχόλιο πλην αυτού, Μαρία μου. Τι στο καλό του. Τέλος πάντων.
      Οι τετράποδοι φίλοι μας είναι παρουσίες ζωής, έτσι είναι αγαπημένη μου φίλη. Σε ευχαριστώ που είσαι εδώ. Χάρηκα, που σού άρεσε. Καλή βδομάδα κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  15. Ωραίο, εμπνευσμένο. Κουνάω την ουρίτσα μου χαρούμενη που δεν τον σκότωσες όπως συνήθως κάνεις με τους ήρωες, κάνω και ένα χαδάκι στον ολοζώντανο Μέλο που και αυτόν δεν τον σκότωσες χαχαχαχα καιιιι
    καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα σε αδικήσω, Μάνια μου! Τελικά αν σού βρει ένα ...όνομα άντε μετά να το ...τροποποιήσεις! Όχι δεν τους ...σκότωσα! Εσκεμμένα ήθελα να αφήσω θετική αύρα σε αυτό το διήγημα και σε αρκετά ακόμα, γλυκιά μου. Χαίρομαι που σού άρεσε. Φιλάκια.

      Διαγραφή
    2. εεε μου το χαλάς τώρα! Ή έχεις ένα όνομα στην αγορά ή όχι !!! χαχαχα
      Σε πειράζω Γιάννη μας, μου αρέσει πάντα το τέλος που δίνεις ακόμα και όταν με νευριάζει χαχαχα
      Να σαι καλά

      Διαγραφή
    3. Μα δεν έχεις ...άδικο, Μάνια μου, χαχαχαχα. Είχα γίνει πολλές φορές "δολοφόνος" χαρακτήρων μου και δη πρωταγωνιστών. Ε νομίζω ότι πρέπει να αλλάξει αυτό, να δώσουμε και μια θετική χροιά μετά την αγωνία.
      Στέλνω τα φιλιά μου κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  16. Τι όμορφη ιστορία! Με έκανες να δακρύσω, δεν το έχω και δύσκολο γενικά, μα τούτη η ιστορία σου με συγκίνησε πολύ. Το τοπίο που περιέγραψες με τόση ενάργεια μου έφερε στο νου τα βουνά της πατρίδας μου. Όσο για τον ήρωά σου, το Μέλο σου, τι να πρωτοπώ; Αναρωτιέμαι, αν δεν υπήρχαν τα ζώα, τα φιλαράκια της ζωής μας, θα είχαμε διατηρήσει μέσα στο χρόνο τόσο οξυμμένη την αίσθηση της άδολης αγάπης;
    Πολύ ωραίο Γιάννη μου!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, να κάνουμε παρέα; Ναι, κορίτσι μου, να κάνουμε! Το έχω και εγώ εύκολο το δάκρυ. Και λένε ότι πρέπει να έχουμε μέσα μας πίεση αν το έχουμε έντονο αυτό. Χάρηκα τόσο, που μίλησε το διήγημα στην καρδιά σου. Πολύ! Σε ευχαριστώ για αυτά τα πανάκριβα συναισθήματα αγαπημένη μου φίλη. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  17. Είναι ωραίο να αφηνόμαστε στις στιγμές που μας χαρίζει η ζωή κι εσύ, Γιάννη μου, μας το είπες πολύ παραστατικά. Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου, τι γλυκιά έκπληξη! Πάντα η παρουσία σου με γεμίζει χαρά, το ξέρεις. Και την αποζητώ πάντα, φιλενάδα μου. Ευχαριστώ που ακούμπησες το σχόλιό σου, Αλεξάνδρα μου. Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  18. Την Αρμονία θα τη διαβάσω σιγά σιγά από εκεί που την άφησα. Ο Μέλος σου με γλύκανε. Υπέροχα! Παραστατική γραφή, κυλά όμορφα και μας βάζεις ακριβώς στην άκρη του γκρεμού. Κι επειδή ξέρω τι θα πει αγάπη σκύλου θα πω ότι με συγκίνησες
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, καταλαβαίνεις πόση είναι η χαρά μου για την επιστροφή σου, έτσι; Το καταλαβαίνεις!
      Φυσικά και ξέρω καλά την αγάπη σου για το σκύλο και νιώθω τα συναισθήματά σου. Χάρηκα που σού άρεσε καλή μου.
      Πάρε το χρόνο σου, δεν υπάρχει βιάση για τίποτα! Καλά να είμαστε.
      Καλή βδομάδα κορίτσι μου και ευχαριστώ.

      Διαγραφή