H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Τα βιβλία του μήνα: Γενάρης 2022

Όμορφο πράγμα το βιβλίο αδέλφια! Γεμάτο ζωή και λαχτάρα. Όνειρα και συναισθήματα. Εικόνες και παραστάσεις. Βουλιάζεις μέσα στις σελίδες του και παρατιέσαι στην αγκαλιά του. Σε ταξιδεύει σε άλλους κόσμους. Αγναντεύεις άλλους ουρανούς, γροικάς τη φύση σε άλλους τόπους, μαθαίνεις τα βάσανα και τους καημούς άλλων ανθρώπων. Τυλίγεσαι στα πάθη τους, κατεβαίνεις τα σκοτάδια τους, ζεσταίνεσαι με το φως τους.








Είπα να καθιερώσω μια ανάρτηση, στην ουσία μια θωριά στα διαβάσματα κάθε μήνα αυτού του χρόνου. Μια αναφορά σε ποιες σελίδες ακούμπησα τη σκέψη μου τις μέρες που έφυγαν. Έτσι να γίνει τούτο αφορμή να σταθώ στα βιβλία που με συντρόφεψαν στο μαξιλάρι μου τις ώρες της περισυλλογής. Και λέω να το ξεκινήσω απ' το Γενάρη που μας πέρασε. Είναι και μια αφορμή να κουβεντιάσω και για κάποια λογοτεχνικά έργα που με άγγιξαν και μίλησαν στην καρδιά μου.

Να ξέρετε ότι, κάθε βιβλίο δεν έρχεται μονάχο του στη ζωή μας. Κάτι το φέρνει κοντά μας. Μια περίσταση, μια απόφαση, μια χειρονομία. Ένα δώρο. Κουβαλάει μαζί του νοιάξιμο, ευχές, κουβαλάει και αγάπη. Μερικές φορές πολύ αγάπη. Κουβαλάει και την ιστορία του συγγραφέα αλλά και των ηρώων που ζούνε μέσα στο χαρτί του.


Ο Άη-Βασίλης φέτος άφησε κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας, το δικό μου δώρο! Σε ένα όμορφο περιτύλιγμα. Μαζί με μια ακόμα πιο πολύτιμη κάρτα αφιέρωσης.



Η κάρτα είχε μια αφιέρωση γεμάτη αγάπη και άπλετη συγκίνηση. Με τα χέρια της μεγάλης μου κόρης, της Εύας. Ένα βιβλίο για μένα απ' τον φετινό Άγιο του Βόρειου Πόλου. Και τι βιβλίο! Ένα από εκείνα τα πνευματικά έργα που με έχουν συγκλονίσει. Και μένα αλλά και ολάκερο τον κόσμο στη διαδρομή του αιώνες τώρα. 

"Ο Φρανκεστάιν" της Μαίρης Σέλλεϊ, ήταν το πρώτο βιβλίο που διάβασα τον πρώτο μήνα της φετινής χρονιάς. Ένα από τα πλέον συγκλονιστικά και θρυλικά πνευματικά έργα, με την πέννα μιας γυναίκας! Ένα έργο φανταστικού τρόμου γεμάτο προβληματισμό αλλά και πάρα πολλά συναισθήματα. 


Το τραγικό δράμα του γιατρού Δρ. Βίκτωρ Φρανκεστάιν και οι επιλογές του, οδηγούν σε  καταστροφή, τρόμο και θάνατο στον κύκλο των αγαπημένων προσώπων του. Επιλογές που αμφισβήτησαν τη φύση, που δεν σεβάστηκαν τον κύκλο της ζωής, που προσπάθησαν να ανατρέψουν τους νόμους της φύσης.

"Ο νότιος άνεμος που είχε πέσει, τώρα σηκώθηκε βίαια στη δύση. Το φεγγάρι είχε φτάσει στην κορύφωσή του στους ουρανούς και άρχισε να κατεβαίνει. Τα σύννεφα περνούσαν από μπροστά του πιο γρήγορα και από το πέταγμα ενός αρπακτικού και σκοτείνιαζαν τις ακτίνες του, ενώ η λίμνη αντανακλούσε τη σκηνή των πολυάσχολων ουρανών και τους έκανε να φαίνονται ακόμη πιο πολυάσχολοι με τα ασταμάτητα κύματα που άρχιζαν να σηκώνονται. Ξαφνικά ξέσπασε μια δυνατή καταιγίδα..."

Μια γραφή λυρική, γεμάτη καλολογικά στοιχεία. Άπειρες εικόνες, έντονα συναισθήματα και εναλλαγές. Αγωνία, τρόμος, φόβος, ελπίδα. Ανάγκη για ανθρωπιά, συντροφικότητα. Ποιος είναι άραγε το "τέρας"; Το δημιούργημα-έκτρωμα του Φρανκενστάιν ή ο ίδιος ο καθηγητής με τις επιλογές του; Ποιος ανοίγει τον ασκό του Αιόλου; Γιατί το άσχημο να είναι και κακό ενώ το όμορφο να θεωρείται και καλό; Αυτή η μονοσήμαντη σχέση ηθικής και αισθητικής δοκιμάζεται άγρια στο έργο αυτό.

Έχοντας δει, κατά καιρούς, τις κινηματογραφικές μεταφορές του λογοτεχνικού αυτού έργου στη μεγάλη οθόνη, ωρίμασε ο καιρός να το γνωρίσω και στην πρωτόλεια μορφή του. Στο βιβλίο. Σε μια υπέροχη κλασική έκδοση που στολίζει κάθε βιβλιοθήκη. 





Τα "Παλιά επαγγέλματα", συλλογικό έργο της Γυναικείας λογοτεχνικής συντροφιάς, ήταν το δεύτερο βιβλίο που έδωσε ζεστασιά, νοσταλγία, συναισθήματα, στις μέρες του μήνα που πέρασε.

Μέσα στις τρομακτικές αλλαγές που έγιναν στον κόσμο και μέσα στους άπιαστους ρυθμούς της εποχής μας, που τρέχει για να φτάσει πού;, ορισμένες οικείες μορφές και φωνές που μοιράζονταν τη ζωή μαζί μας εξαφανίστηκαν.

Μικροεπαγγελματίες, δουλευτάδες, πωλητές που πλανιόνταν στις γειτονιές διαλαλώντας το εμπόρευμά του χάθηκαν ανεπιστρεπτί. Και μπορεί η επινοητικότητα του ανθρώπου να αντικατέστησε την "παροχή υπηρεσιών" τους με κάτι άλλο, πιο σύγχρονο, δεν μπόρεσε όμως να αντικαταστήσει την επαφή μαζί τους, την ανθρώπινη ζεστασιά.

Το βιβλίο αυτό είναι ένας φόρος τιμής για την επίπονη εργασία τους και ένα ευχαριστώ γιατί χρωμάτιζαν τη ζωή μας με την παρουσία τους.

(Από το εξώφυλλο του βιβλίου)


23 διακεκριμένες συγγραφείς της υπέροχης Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς, μάς παρουσιάζουν 23 παλιά και ξεχασμένα επαγγέλματα που συνόδεψαν τα παιδικά μας χρόνια. Με μια παρουσίαση που θα σας γεμίσει με απίστευτη νοσταλγία, με μνήμες, με πολύ δυνατά συναισθήματα και συγκίνηση.

Η υφάντρα, ο παπλωματάς, ο παγωτατζής, η ράφτρα, ο χαμάλης, ο μπακαλόγατος, ο νερουλάς, ο καρεκλάς, ο μικρός δημοσιογράφος, η κεντήστρα, ο τσαγκάρης, ο γανωτής, ο κανατάς, ο μανάβης, ο πεταλωτής, ο γαλατάς, ο παλιατζής και άλλοι ακόμα χαρακτήρες, ζωντανεύουν μέσα από μικρά διηγήματα, τα οποία συνοδεύονται από πανέμορφες εικόνες-έργα τέχνης.


Το αγάπησα πάρα πολύ αυτό το βιβλίο αδέλφια! Ίσως γιατί με πήγε εκεί πίσω στα παιδικά μου χρόνια, στα μέσα της δεκαετίας του 1960. Τότε που οι φωνές όλων αυτών των ανθρώπων έμπαιναν στην καρδιά μας μέσα από τα ανοιχτά παράθυρα και τις ευωδιαστές αυλές. Σε έναν άλλο κόσμο, σε κάποια άλλη εποχή και ανθρώπινες σχέσεις.  Όπου το δείτε να το διαβάσετε! Να το ζητήσετε αν δεν το έχετε. Μικροί και μεγάλοι, αξίζει να μάθετε για τα επαγγέλματα που κάποτε συνόδευαν την καθημερινότητά μας στις ζωές μας. Σας το προτείνω με όλη μου την καρδιά.


Το τρίτο και τελευταίο βιβλίο του Γενάρη, που ήρθε στα χέρια μου και στην ανάγνωσή μου ήταν ένα σύγχρονο μυθιστόρημα μιας νέας συγγραφέως που θα απασχολήσει τα σχετικά δρώμενα στο προσεχές διάστημα. Και το λέω γιατί ήδη με την κυκλοφορία του, το βιβλίο έγινε best seller για τον εκδοτικό οίκο.


Τα "Ίχνη στην έρημο" της Ελευθερίας Καλογνωμά από τις εκδόσεις "Υδροπλάνο". Είχα τη χαρά και τη συγκίνηση να διαβάσω το έργο αυτό, στην πρώτη μου μορφή, ως e-book, στην δικτυακή πλατφόρμα της wattpad. Πιο πριν είχα διαβάσει και τα άλλα έργα της Ελευθερίας και έχω να πω ότι με έχει συγκινήσει η γραφή της στο σύνολό της.

Το βιβλίο έφτασε στα χέρια μου με έναν όμορφο, γλυκό και ανθρώπινο τρόπο. Ένα εξαίρετο συλλογικό δώρο από ένα σμάρι παιδιών που τα αγαπώ και τα πιστεύω. Από τα παιδιά εκείνα της λογοτεχνικής συντροφιάς στις "Ονείρων Πένες"


Ένα μεγάλο "ευχαριστώ" με την καρδιά μου στον Χάρη, στην Κατερίνα, στη Βούλα και στην Ρίτσα, τη συγγραφέα του βιβλίου για το δώρο αλλά και την τόσο γλυκιά τους αφιέρωση. Να είστε όλοι σας καλά και να δημιουργείτε!

Τα ¨Ίχνη στην έρημο" είναι μια δυναμική σαρωτική περιπέτεια του σύγχρονου κόσμου. Τυλιγμένη στη φωτιά αλλά και στη δύναμη της αγάπης. Απλωμένη σε όλα τα σημεία του κόσμου. Στο Παρίσι, στο Μαρόκο, στην Ιταλία, στην Νέα Υόρκη. Σε μέρη που ταλανίζονται από εκδηλώσεις και εκρήξεις βίας και παρανομίας. Σε στιγμές που θα δοκιμάσουν στα άκρα τα όρια των ηρώων του.

"Η έρημος της ψυχής δεν είναι φτιαγμένη από άμμο. Ίσως όμως αν βυθίσεις τα πόδια σου στη ζεστή άμμο της ερήμου, να καταφέρει η ζεστασιά της να φτάσει μέχρι την ψυχή του"

Ελευθερία Καλογνωμά (εισαγωγικό σημείωμα στο 1ο μέρος)


Η Ελευθερία Καλογνωμά γεννήθηκε το 1971. Έχει σπουδάσει Γαλλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και διδάσκει Γαλλικά. Διήγημά της αποτέλεσε το 2020 μέρος της συλλογής διηγημάτων που εκδόθηκε από τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή με τίτλο "Μείνε κοντά μου από μακρυά", με θέμα την πρώτη καραντίνα εν μέσω της πανδημίας. Είναι ενεργό μέλος στην συγγραφική δικτυακή κοινότητα "Ονείρων Πένες". Γράφει μυθιστορήματα στην πλατφόρμα Wattpad. Ασχολείται ερασιτεχνικά με τη μετάφραση και στο παρελθόν επίσης με τον υποτιτλισμό στην ιδιωτική τηλεόραση.

Στα "Ίχνη στην έρημο" θα παρακολουθήσουμε τον Νόα Αμάρι, ιδιοκτήτη του μεγάλου ξενοδοχείου "Διαμάντι της Ερήμου" στο Μαρακές, να γνωρίζει στην πτήση από Παρίσι, την Νάταλι Έβανς. Μια σύμπτωση θα τους φέρει κοντά. Η σχέση τους θα εξελιχθεί γρήγορα, όμως ο Νόα θα διαπιστώσει ότι αυτή η γυναίκα κρύβει πίσω της μια περίεργη και μεγάλη ιστορία, που θα τους οδηγήσει σε μια συγκλονιστική περιπέτεια, η οποία θα γίνει αφορμή να αποκαλυφθούν τόσο τα δικά του σκοτεινά μυστικά όσο τα δικά της. Μέρος αυτών των μυστικών της Νάταλι, αποτελεί ο Άνταμ Σάντερς, ένας αμφιλεγόμενος άντρας που ασκεί περίεργο ρόλο και επιρροή στη ζωή της. Κανείς δεν είναι αυτό που φαίνεται και το παράξενο αυτό τρίγωνο των πρωταγωνιστών του, θα αφήσει έντονα τα ίχνη του στην αχανή κόκκινη έρημο του Μαρόκου, το οποίο και θα μεταβληθεί σε μια θανάσιμη παγίδα.

Το βιβλίο θα το αναζητήσετε στις "Εκδόσεις Υδροπλάνο"


Αυτά, φίλες και φίλοι, ήταν τα βιβλία που γέμισαν τις μέρες μου το Γενάρη που πέρασε. Ευχαριστώ για το χρόνο σας. Εσείς τι διαβάσατε; Πως το βλέπετε αυτό σαν θέμα; Θα θέλατε να μοιραστούμε τις δικές αναγνωστικές περιπλανήσεις μέσα στον Γενάρη; Δείτε το σαν μια όμορφη πρόταση, παρακίνηση. Αν θέλετε μπορούμε να του δώσουμε και μια κανονικότητα να το κάνουμε κάθε μήνα. Αν θέλετε και σας αρέσει, βάλτε και το logo του θέματος. Είναι και μια προτροπή για να δυναμώσουμε το διάβασμά μας.

Σας ευχαριστώ




24 σχόλια:

  1. Α, πολύ ωραία στήλη Γιάννη, να την καθιερώσεις. Αγαπάμε να διαβάζουμε σκέψεις και απόψεις σχετικές με βιβλία! Καλές αναγνώσεις, λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λία μου καλησπέρα. Σε ευχαριστώ πολύ. Χαίρομαι που τη βρίσκεις ενδιαφέρουσα. Λέω να την καθιερώσω, μία φορά το μήνα. Να είσαι καλά καλή μου φίλη και να δημιουργείς.

      Διαγραφή
  2. Το πρώτο βιβλίο, ήταν το μόνο που έχω διαβάσει, οπότε χαίρομαι που μας σύστησες τα άλλα δυο.
    Όπως πάντα ενδιαφέρουσες οι προτάσεις σου Γιάννη μου.
    Ενδιαφέρουσα σίγουρα η στήλη!
    Για εμένα βέβαια, πάντα έχει ενδιαφέρον, να διαβάζω πράγματα που κάποιος ξεχώρισε επί παντός επιστητού!
    Καλό απόγευμα Γιάννη μου! Συνέχισε να 'σαι δημιουργικός. Σε καμαρώνουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωωωω, έχεις διαβάσει Μαίρη Σέλλεϊ, Μαρίνα μου. Και δη το "σκληρό" Φρανκενστάιν. Χαίρομαι ειλικρινά καλή μου για αυτό. Σε ευχαριστώ, μία ακόμα φορά, που συμμετέχεις σε όλα αυτά τα μοιράσματα. Είναι πολύ όμορφο, το νιώθω. Καλό ξημέρωμα.

      Διαγραφή
  3. Συγκηνιτική η χειρονομία των παιδιών των Ονείρων Πέννες και το δώρο της κόρης σου. Χαίρομαι που τα χάρηκες τα αναγνώσματά σου. Νομιζω είναι δύσκολη στήλη για κάθε μήνα. Πολλές φορές ένα βιβλίο παίρνει περισσότερο καιρό να το τελειώσεις. Αλλά θα χαρούμε να σε διαβάζουμε ό,τι και αν αποφασίσεις. Το πρώτο το έχω διαβάσει. Τα άλλα χαίρομαι που μας τα σύστησες
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωωωω και εσύ Άννα μου! Πόσο χαίρομαι! Κοίτα να δεις τελικά πόσο προχωρημένες αναγνώσεις έχετε ναι; Ναι, δεν επιμένω. Όποτε νιώσουμε ότι έχουμε κάτι όμορφο να σημειώσουμε πάνω σε ένα βιβλίο, είμαστε εδώ να το κάνουμε. Τα δώρα ήταν πολύ όμορφα σαν χειρονομίες καλή μου φίλη, πράγματι.
      Να στείλω την αγάπη μου και την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  4. Πολύ χαίρομαι Γιάννη μου, που στην παρέα μας θα υπάρχει ακόμη ένας που θα παρουσιάζει βιβλία που έχει διαβάσει, τον εντυπωσίασαν και θέλει να τα μοιραστεί μαζί μας. Δυναμική αρχή με τρία βιβλία, λόγω επαγγέλματος έχω διαβάσει αυτό το υπέροχο βιβλίο με τα Παλιά επαγγέλματα. Το βιβλίο πέρα από την αισθητική απόλαυση που μας χαρίζει, προσθέτει δύναμη στη ψυχή, τόσο απαραίτητη στις σημερινές δύσκολες μέρες. Περιμένω με αγωνία την επόμενη, σχετική εγγραφή σου.
    Την Καλημέρα μου, φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Βασίλη μου,
      στα βήματά σου λοιπόν αγαπητέ φίλε καθώς εσύ ήσουν που έχεις καθιερώσει βιβλιοπαρουσίαση. Νομίζω είναι όμορφο να ανοίγουμε τις σκέψεις μας σε θέματα βιβλίων. Έχουμε να μοιραστούμε πολλά. Χαίρομαι που έχεις διαβάσει το βιβλίο με τα χαμένα επαγγέλματα. Με συγκίνησε πάρα πολύ Βασίλη, όπως το λες.
      Θα επανέλθουμε στο θέμα αγαπητέ μου φίλε. Την καλησπέρα μου. Ευχαριστώ που είσαι πάντα παρών.

      Διαγραφή
  5. Πολύ καλή ιδέα Γιάννη μου, να υπάρχει μια μηνιαία στήλη με τα βιβλία που διάβασες και σου άρεσαν γι αυτό εξάλλου και τα συστήνεις!
    Ξέρεις πως δεν συμπαθώ τα "δρακουλίσια" ας είναι και από την παγκόσμια λογοτεχνία, αλλά το βιβλίο της φίλης σου, Ελευθερίας, μου κίνησε το ενδιαφέρον ειδικά που έχει σπουδάσει Γαλλική φιλολογία. Ε! β'πατρίδα είναι αυτή!!!
    Καλές αναγνώσεις εύχομαι σε όλους μας, με πολλά πολλά χαμογελαστά ΑΦιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ βέβαια Στεφανία μου. Δεύτερη πατρίδα και ωραία πατρίδα! Η Ελευθερία είναι εξαίρετη στη γραφή της και η συγκεκριμένη περιπέτεια είναι γεμάτη φωτιά από πολλές απόψεις.
      Ο "Φρανκενστάιν" δεν είναι ¨δρακουλίσιο", δηλαδή δεν είναι Μπραμ Στόουκερ με το "Δράκουλα". Είναι φαντασία τρόμου με το πλάσμα που δημιούργησε ο γιατρός και έρχεται να επιβάλλει τη δική του αλληγορία. Ευχαριστώ καλή μου φίλη.
      Je souhaite a bonne journee.

      Διαγραφή
    2. Ας το παίξουμε "δασκαλίτσα" παρόλο που είμαι φρικτά ανορθόγραφη και στα γαλλικά!
      Je te souhaite une bonne journee.
      Τους τόνους δεν ξέρω πώς να τους βάλλω... και να ήξερα...χιχι!

      Διαγραφή
    3. ΘΕΛΩ να γίνεσαι δασκάλα Στεφανία μου γιατί με βοηθάς καλή μου φίλη. Κοίτα τώρα τι έκανα ε; Φοβερό! ...Μίξη Αγγλικών με Γαλλικά! Τρύπωσε ένα ...αγγλικό άρθρο στη φράση μου και λησμόνησα την αντωνυμία. Οι τόνοι δεν μπαίνουν με τα δικά μας πληκτρολόγια, δυστυχώς θέλουν επεξεργασία σε άλλο χώρο, εκτός αν.... χμ αν κάνω ρύθμιση και στα γαλλικά. Θα το ψάξω. Σε ευχαριστώ Στεφανία μου.

      Διαγραφή
  6. Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο, ωστόσο έχω δει την ταινία. Το πάθος για τη γνώση, οι εμμονές να δημιουργηθεί ζωή μέσα από την επιστήμη, μπορεί να είναι ευφυΐα αλλά και ανάθεμα όταν ξεπερνά τα όρια της συνείδησης και της ηθικής.
    Διαχρονικό κλασσικό έργο ο Φρανκενστάιν της Μ. Σέλλεϊ που μπορεί να κρατήσει το ενδιαφέρον σε όσους αρέσουν οι ιστορίες τρόμου, γκόθικ λογοτεχνίας, του υπερφυσικού και του ανεξήγητου.
    Ενδιαφέρον το δεύτερο βιβλίο που μεταφέρει τον παλμό της κάθε εποχής. Πεπραγμένα μιας σκορπισμένης μνήμης, στοιχεία μιας καθημερινής ζωής που δεν είναι απλά ένα κομμάτι του παρελθόντος. Είναι η ίδια η ζωή.
    Μπράβο στα παιδιά για την όμορφη χειρονομία, πολύ όμορφη η επιλογή της κόρης σου και πολύ όμορφη η ιδέα για τις βιβλιοπαρουσιάσεις-βιβλιοκριτικές κάθε μήνα. Ένα αποκούμπι είναι το βιβλίο, ένα παράθυρο στον κόσμο ειδικά τώρα με τους περιορισμούς. Γιάννη σ’ ευχαριστούμε!
    Καλές αναγνώσεις σε όλους!
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Αννίκα μου, το βιβλίο, καθώς λες είναι ένα μεγάλο αποκούμπι στις μέρες μας. Ειδικά στις μέρες και στους καιρούς μας. Γιατί ένα βιβλίο θα μπολιάσει τον άνθρωπο με συναισθήματα, με γνώση. Θα τον ταξιδέψει, θα τον κάνει να δει αλλιώς τη ζωή.
      Για τον "Φρανκενστάιν" θαρρώ αναφέρεσαι στην ταινία με τον Κένεθ Μπράνα και τον Ρόμπερτ ντε Νίρο στο ρόλο του πλάσματος. Διαπίστωσα κατά 80% ταύτιση με το βιβλίο, όπως το αναφέρεις.
      Ναι, τα παλιά επαγγέλματα είναι το πέρασμα μιας ολάκερης ζωής μπροστά στα μάτια μας.
      Χειρονομίες όμορφες τα δώρα, γλυκαίνουν την καρδιά μας.
      Ας είμαστε καλά. Καλό απόγευμα αγαπημένη μου φίλη.

      Διαγραφή
  7. Διαφορετικά σε ύφος τα βιβλία που παρουσιάζεις Γιάννη μου. Αυτό με τα παλιά επαγγέλματα μου το είχε δανείσει το καλοκαίρι ένας φίλος και μου άρεσε πολύ. Έχει αξία να μαθαίνουν οι νεώτεροι για τα παροπλισμένα επαγγέλματα, ίσως έτσι κατανοήσουμε πώς φτάσαμε σήμερα στην εποχή της υπερ-τεχνολογίας και της τεχνοκρατίας. Ανθρώπινες δεξιότητες και συνήθειες, η επαφή του ανθρώπου με τη φύση και η χειρωνακτική εργασία που σιγά-σιγά αντικαθίσταται με μηχανές, είναι αυτά που θυσιάσαμε στο βωμό της τεχνολογίας.
    Καλή συνέχεια και σ' αυτή την προσπάθειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως σωστά αναφέρεις Μαρία μου, είναι τρία εντελώς διαφορετικά βιβλία και αυτό τα κάνει ιδιαίτερα. Τα δύο είναι μυθιστορήματα αλλά αυτό με τα ξεχασμένα επαγγέλματα είναι ξεχωριστό καθώς ψηλαφεί στα χνάρια της ιστορίας μέσα από υπέροχα διηγήματα. Μου θυμίζει πολύ την τεχνική και το ύφος σου Μαρία μου. Είναι κάτι, που αρέσει και σε μένα.
      Χάρηκα που σού άρεσε το θέμα, δεν είναι κάτι εξεζητημένο αλλά όμορφο και θα το μοιραστούμε.
      Σε ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου.

      Διαγραφή
  8. Ο Άγιος Βασίλης και μένα βιβλίο μου έφερε! Πολύ ωραία η ιδέα σου να μας παρουσιάσεις αυτά που διάβασες.
    Τρία διαφορετικά βιβλία σε ύφος, αλλά αυτό είναι το ωραίο, η ποικιλία και το ταξίδι που κάνεις κάθε φορά που συνταξιδεύεις με τον συγγραφέα του κάθε βιβλίου.
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξεχνώ Ελένη μου ότι είσαι από τους ανθρώπους, που παρουσιάζεις ένα βιβλίο με έξοχο τρόπο. Αφουγκράζεσαι τη διάθεση.
      Είναι ότι ωραιότερο ένα βιβλίο ως δώρο. Κουβαλά έντονα τα αισθήματα του δωρητή μέσα του.
      Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη και εύχομαι ένα όμορφο βράδυ σου.

      Διαγραφή
    2. Το καλύτερο δώρο που μπορούν να μας κάνουν Γιάννη είναι πράγματι ένα βιβλίο θα συμφωνήσω απόλυτα σ αυτό!
      Η παρουσίαση σου για αυτά τα τρία βιβλία μας κίνησε το ενδιαφέρον, γιατί το κάθε ένα είναι και διαφορετικό σε ύφος.
      Το να σου δίνει το κάθε ένα χωριστά και διαφορετικά συναισθήματα, νομίζω ότι αυτή είναι η μαγεία του βιβλίου!
      Γι αυτό όσο και να έχει προχωρήσει η τεχνολογία, την μυρωδιά και το άγγιγμα του χαρτιού δεν μπορεί να σου την δώσει.
      Δεν ξέρω πως θα είναι στο μέλλον, αλλά νομίζω ότι πάντα θα υπάρχουν οι ρομαντικοί που θα θέλουν να κρατήσουν ένα βιβλίο στα χέρια τους!
      Καλή συνέχεια στα διαβάσματα και καλο σου ξημερωμα!!

      Διαγραφή
    3. Το βιβλίο έχει διαχρονική αξία και ένας ολάκερος κόσμος ζει και κινείται γύρω από αυτό. Σίγουρα μπορεί να ζήσει αρμονικά με τις ηλεκτρονικές του μορφές, οι οποίες έχουν ένα συμπληρωματικό παρά ανταγωνιστικό ρόλο θα έλεγα εγώ.
      Ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου για τα λόγια και την παρουσία σου αγαπημένη μου φίλη. Στέλνω την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  9. Α, πολύ καλά "έκλεισε" ο Γενάρης σου, Γιάννη μου! Κι εγώ κρατώ την υπόσχεση που έχω δώσει στον εαυτό μου, να μην διαβάζω μόνο τα καλοκαίρια, αλλά όλο τον χρόνο, κι έτσι κάνω πολλά "ταξίδια" κάθε χρόνο! Αυτό με τα παλιά επαγγέλματα, είναι άλλος ένας λόγος που αγαπώ τις "άγριες μέλισσες". Δείχνουν πολλά επαγγέλματα που χάθηκαν ανεπιστρεπτί, και που είχαν όμως μια γνησιότητα αλλά και πολύ μεράκι! Πάμε στα επόμενα βιβλία Γιάννη μου, γιατί ευτυχώς, τα βιβλία δεν τελειώνουν ποτέ!⭐🌼⭐🌻

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι κορίτσι μου, τα βιβλία δεν τελειώνουν ποτέ! Μια απέραντη θάλασσα που λάμπει γεμάτη φως, γνώση, συναισθήματα. Συνεχίζουμε καλή μου όσο μπορούμε.
      Ναι, κάθε σειρά εποχής, όπως οι "Άγριες Μέλισσες" έχουν την ευκαιρία να αναδείξουν επαγγέλματα χαμένα αλλά και την αισθητική της εποχής επίσης.
      Ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  10. Καλησπέρα,

    Να είμαστε καλά να διαβάζουμε, να ζούμε!

    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς που λες αγαπητέ φίλε. Να είμαστε καλά να διαβάζουμε. Σε ευχαριστώ πολύ. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή