H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024

Απολογισμός Ευγνωμοσύνης: Ματιές στη χρονιά που πέρασε

 Το 2023 αποτελεί πλέον παρελθόν. Στοιβάχτηκε κι αυτό στο αρχείο του χρόνου μας. Έγινε στιγμές μνήμης για τη ζωή μας, σημείο αναφοράς, αναμέτρηση απολογισμού. Κάθε χρόνος, που περνά στο παρελθόν, ξαφνικά αποκτά μια ξεχωριστή οντότητα. Στρογγυλεύει απότομα λες και η μετατροπή του σε αναμνήσεις, λειαίνουν κάθε του οξύτητα, προσθέτουν νοσταλγία.

Μια καινούργια χρονιά τρέχει ήδη τις πρώτες της μέρες στις ζωές όλων μας. Και πρέπει, ουσιαστικό το "πρέπει" και όχι "καθεστωτικό", να κάνουμε τον απολογισμό μας. Ένας απολογισμός ευγνωμοσύνης, γιατί ζούμε, ανασαίνουμε. Παρά τα όσα γκρίζα εκείνα, πιθανά να μουχλιάζουν τη διάθεση και την καρδιά μας.

**Απολογισμός Ευγνωμοσύνης στη χρονιά που πέρασε**



Το όμορφο δρώμενο της αγαπημένης μας φίλης, Μαρίνας, Εκεί που ερωτεύομαι τη ζωή,  εξακολουθεί και φωτίζει μέσα στις σκέψεις και στις καρδιές μας, λειτουργώντας ως οδηγός για να μιλάμε για μας και τις στράτες μας μέσα στη ζωή. Εδώ: Οι τέσσερις πρώτοι μήνες του 2023 είχα καταθέσει τον απολογισμό μου, τις σκέψεις, τα άγχη, τους φόβους, τις ομορφιές, τις χαρές και τις ελπίδες για τους πρώτους μήνες της χρονιάς που πέρασε. Ευκαιρία λοιπόν εδώ να συνεχίσω με το υπόλοιπο του χρόνου, δίνοντας μια γενική ματιά.

Το άνοιγμα της αγκαλιάς μας στους άλλους, είναι μια σημαντική απόφαση γιατί βάζει σε κοινή θέα, όλα εκείνα που έχουμε αραδιάσει στο λογισμό και στη ψυχή μας. Το μοίρασμα, κατ' εμέ, είναι ευλογία. Σίγουρα ενέχει κινδύνους αλλά αυτά που δίνει ορίζουν θετικό πρόσημο στο λογαριασμό.

Το καλοκαίρι που μάς πέρασε, ήταν ακόμα ένα καλοκαίρι του φόβου, του τρόμου, της απελπισίας και των σοκ. Σε κοινωνικό συλλογικό επίπεδο ζήσαμε τραγικές φυσικές καταστροφές, για μία ακόμα φορά. Καταστροφές, που δεν ήρθαν με μεταφυσικό τρόπο αλλά αποτελούν εγκλήματα των κεντρικών επιλογών των "αρχόντων" ετούτου του τόπου. 

Πυρκαγιές, που ρήμαξαν τεράστιες εκτάσεις, όμοιές τους που δεν είδαμε ποτέ! Και μετά, το νερό, οι πλημμύρες. Η ισοπέδωση του Θεσσαλικού κάμπου. Καταστροφές σε όλα τα επίπεδα. Φυσικά, Οικονομικά, Κοινωνικά. Και για τους κυβερνώντες σαν να μην πέρασε μια μέρα. Η υστερική εμμονή στο ιδιωτικό κέρδος και πώς να βγάλουν μαύρο χρήμα μέσα απ' την καταστροφή οι "επενδυτές".

Βέβαια, ο λαός μας έδειξε αντίδραση. Έδωσε στίγμα αντίστασης, μηνύματα οργής, έδειξε σφυγμό. Οι περιφερειακές εκλογές δεν περνούν άνευ σημασίας, κάθε άλλο. Συντελούνται πολλά στο κοινωνικό καμίνι αλλά τίποτα δεν μπορεί να γίνει από μόνο του, αν δεν βάλουμε εμείς το χεράκι μας.

Εκείνο όμως, που με τρομάζει, είναι η διάχυση στην κοινωνία μας ενός κοινωνικού φασισμού, άκρως επικίνδυνου, που έχει σαφή πολιτική ρίζα, καθοδήγηση και αβάντα. Πάνω στην οργή μιας κοινωνικής μάζας αμόρφωτης πολιτικά και αντιδραστικά κρυμμένης πίσω από τα δικά της αδιέξοδα, πατάνε για να καλλιεργήσουν τη μισανθρωπιά, το φόβο, το θάνατο.

Εν αρχή ην οι "κυνηγοί μεταναστών και προσφύγων", μετά ήρθαν οι "αντιεμβολιαστές", ακολουθούν οι "άντρακλες" γυναικοκτόνοι, στο σωρό οι παιδόφιλοι, το κοινό έγκλημα, το μπούλιγκ στο χώρο των παιδιών εφιάλτης, οι "κυνηγοί ομοφυλόφιλων" και κάθε λογής ομοφοβικοί. Δολοφονίες για ψύλλου πήδημα. Εκτελέσεις εν μέσει οδώ για πλάκα. Ακόμα και βασανισμοί ζώων με ειδεχθή εγκλήματα ενάντιά τους. Και από κοντά στον κατήφορο, ποιος; Μα η Εκκλησία! Οι σεπτοί και άμωμοι Ιεράρχες μας, πρωτοπόροι στη ρητορική του μίσους και του διχασμού.

Οι γυναικοκτονίες με ταράζουν άσχημα! Η αντίληψη του "άντρα γαμήκουλα ιδιοκτήτη", που καλλιεργεί η κατεστημένη αντίληψη του καπιταλισμού, μού φέρνει αναγούλα. Και αν βλέπω νεαρούς πατέρες να εμφυσούν στα νεαρά τους αγόρια την αντίληψη της "γκόμενας", της "πουτάνας", του "πούστη" και της "αδελφής", τότε αγριεύει το μάτι μου. Οι σχέσεις των ανθρώπων ΔΕΝ είναι σχέσεις ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ! ΚΑΝΕΙΣ δεν είναι ΚΑΝΕΝΟΣ! Αγαπιόμαστε, ερωτευόμαστε, γαμ@@στε, για να χτίσουμε μια ισότιμη σχέση, να δώσουμε, να πάρουμε, να περάσουμε όμορφα, να δημιουργήσουμε. 

Θα σάς πω το εξής. Όλον αυτόν τον καιρό, παρακολουθώ την Καθολική Εκκλησία με προσοχή. Το αμαρτωλό Βατικανό ναι! Το Βατικανό, που με επικεφαλής έναν πρωτοποριακό Πάπα, κάνει άλματα στην προσέγγιση της κοινωνικής εξέλιξης, γκρεμίζει τείχη και χτίζει επαφές με τη νέα γενιά, που θα τις ζήλευαν ακόμα και ...κεντροαριστερά κόμματα εν Ευρώπη.


Η ιστορία με τον Όλιβερ στην Αράχωβα ήταν ένα μεγάλο λιθάρι παρακμής της κοινωνίας μας, αδέλφια. Δεν μπορώ να αποδεχθώ άνθρωπο να εγκληματεί απέναντι σε ζώο. Όχι! Και γιατί, υποτίθεται ότι ΕΚΕΙ διαφέρουμε. Στην κρίση και στην ...ηθική (τρομάρα να μάς έρθει). Κανένα θηλαστικό δεν σκοτώνει για βίτσιο, για ανωμαλία, για βασανισμό, για τις ορέξεις του. Κανένα! Ακόμα και τα αρπακτικά, το κάνουν για τροφή. Εμείς; Είδαμε λοιπόν σε μια "σινιέ" κοινωνία, σιωπή, συγκάλυψη. Και τις αστυνομικές αρχές να ακροβατούν στο ψέμα και στο κουκούλωμα. Αυτό είναι ΚΑΤΗΦΟΡΟΣ.


Ο βρώμικος πόλεμος στην Παλαιστίνη είναι ένα ακόμα σοκ στην ανθρωπότητα. Οι λαοί μπορούν να ζουν αρμονικά, ειρηνικά, δημιουργικά σαν είναι απαλλαγμένοι από το δηλητήριο του εθνικισμού, του σωβινισμού και της θρησκοληψίας. Δυστυχώς, μία ακόμα φορά, ο "εκλεκτός λαός του ...Θεού", το Σιωνιστικό έκτρωμα του Ισραήλ, εφαρμόζει μια καθαρή ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ με την πλήρη συγκάλυψη της Δύσης.


Όχι, δεν θα σταματήσουμε ποτέ να μιλάμε για την Παλαιστίνη. Και θα γίνουμε κακό σπυρί στα μούτρα των ιμπεριαλιστών και των επιλογών τους.

Φίλες και φίλοι.
Στάθηκα πολύ στα γενικά αλλά τα γενικά επηρεάζουν τη διάθεση και την ψυχολογία μας, καλοί μου φίλοι και φίλες. Αυτά βάζουν τις "γραμμές" πάνω στις οποίες θα κινηθούμε. Εκτός αν είμαστε παντελώς αναίσθητοι και φιλοτομαριστές, που δεν μάς καίγεται καρφί πέραν του δικού μας μικρόκοσμου. 

Στα δικά μου:

Είχα όμορφες οικογενειακές στιγμές μέσα σ' αυτούς τους μήνες. Στιγμές, που κατέδειξαν τη σημασία των ματιών των δικών σου ανθρώπων να ζεσταίνουν την καρδιά σου.
Με την ανοιχτή επαφή μας στη δικτυακή μας γειτονιά, "βαπτίστηκα" στον αγώνα, την πίστη, τη θετική αύρα, φίλων, που φτάνουν να δίνουν σκληρούς αγώνες απέναντι σε σκοτεινές απειλές στη ζωή τους. Και τους ευχαριστώ γιατί η δική τους στάση ζωής, αποτέλεσε και αποτελεί για μένα, μάθημα ζωής και μάχης απέναντι στα ψυχολογικά μου σκοτάδια.

Και ναι, έχω πολλά τέτοια. Η ιστορία του χαμένου ονείρου, με το δικό μας σπιτικό, με στοίχειωσε! Περπατώ στο δρόμο και κοιτάζω το πόσο όμορφα έχουν γίνει κάποια παλιά σπίτια και με κυνηγούν, σαν εφιάλτης, άπειρα "γιατί" και το αίσθημα της αποτυχίας.
Η σκιά της απώλειας έχει γίνει ακόμα πιο αρνητική πάνω μου. Φοβάμαι! Για μένα, για το θάνατο! Για τους δικούς μου ανθρώπους, για το σκύλο μας. Για τα πάντα! Δεν μπορώ να χαρώ! Κρίση πανικού!
Ένα ασαφές "αύριο" με αδιέξοδα, σείεται πάνω απ' το κεφάλι μου σαν σπάθα!
Κάθε πρωί, κάθε πρωί, κάθε πρωί, με συνοδεύει μια άρρωστη σκέψη. Έφτασα στο μέσο να αντιδρώ με αυτοσαρκασμό, "Ποιον θα θάψεις σήμερα, Γιάννη;"

Κρίση ηλικίας; κρίση άγχους; Δεν ξέρω. Είναι στιγμές που η αρνητική αύρα είναι τέτοια, που με παρασέρνει σε έναν κατήφορο, από τον οποίο πασχίζω να απαλλαγώ. Όμως δεν μένω εκεί μοιρολατρικά μήτε παθητικά. Παλεύω, αγωνίζομαι, ακούω, μαθαίνω.

Νιώθω Ευγνωμοσύνη:

  • Για την αγάπη των δικών μου ανθρώπων, τη συνέπεια και τη συνεχή της παρουσία.
  • Για την αγάπη των φίλων, κάθε μορφής. Για τους δικτυακούς φίλους, εσάς όλες και όλους, που οι θετικές σας επιρροές είναι τόσο ζωογόνες και εποικοδομητικές.
Συνεχίζω:

  • Να δημιουργώ, να ζωγραφίζω, να περπατώ, να ανοίγω την καρδιά μου στο διπλανό μου.
  • Να διαβάζω. Διαβάζω με πάθος, με αγάπη. Ήδη έχω μιλήσει για τα βιβλία που έχω διαβάσει και θα ακολουθήσει και άλλη ανάρτηση.
  • Να μπλογκάρω! Ναι, η δική μας γειτονιά, το μεράκι, η αγάπη μας. Τα δικά μας δρώμενα, το αίσθημα της συμμετοχής, της αλληλεπίδρασης. Άνοιξα τα φτερά μου σε φίλους από το εξωτερικό σε ξένα μπλογκς. Μπορώ να μάθω πως σκέφτονται, πως αντιλαμβάνονται το χόμπι τους.
  • Να μελετώ τα Γαλλικά μου, ένας αγώνας να κρατώ το μυαλό μου σε "προπόνηση" μάθησης, μπας και γλιτώσουμε απ' την άνοια και το ...αλτσχάιμερ, γιατί γερνάω.
  • Να γράφω! Ένα μυθιστόρημα έχει ξεκινήσει να γράφετε και κάποια στιγμή θα είμαι σε θέση να σας πω περισσότερα πράγματα.
  • Να βλέπω τις αγαπημένες μου σειρές και θέατρο στην τηλεόραση από παλιά διαμάντια.
  • Να κρατώ τις κεραίες της γνώσης ανοιχτές για κάθε τι καινούργιο. Σελίδες με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, δημιουργίας εικόνων

Πολλά ήταν τα μουσικά θέματα εκείνα, που τους τελευταίους καιρούς μού έκαναν τακτική συντροφιά. 








Δύο υπέροχα παλιά γαλλικά τραγούδια, που λατρεύω...



Και αυτό εδώ το αριστούργημα πάνω σε ένα ποίημα του μεγάλου Γιάννη Σκαρίμπα, με τη φωνή δύο εξαίρετων ανθρώπων της τέχνης: Τσακνής, Μεράντζας.


Υπήρξαν πολλές λέξεις, που χαρακτήρισαν το κλείσιμο του χρόνου. Λέξεις, λαμπερά άστρα, που φωτίζουν τις ανάσες μας και μάς κάνουν να συνεχίζουμε:

Ποίηση, Λογοτεχνία, Θέατρο, Αλληλεγγύη, Αγάπη, Οικογένεια, Φίλοι, Blogging, Ζωγραφική, Συγγραφή



Είμαι χαρούμενος, που βρίσκομαι ανάμεσα σε ανθρώπους εδώ, που μοιραζόμαστε ίδια μεράκια, ίδια αγάπη για την έκφραση και τη δημιουργία. Είναι ευλογία αυτό σε δύσκολες εποχές. Να το διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού, η παράκλησή μου.


Καλή και ευλογημένη χρονιά σε όλες και όλους


20 σχόλια:

  1. Ναι το 2023 ήταν πανδύσκολη χρονιά λες και μισούσε τον κόσμο ειδικά εμάς ως χώρα. Εγώ όμως θα σταθώ στα δικά σου, στους φόβους σου, στις κρίσεις πανικού. Αν αυτά δεν πολεμήσεις θα υπάρξουν επιπτώσεις. Μην σκέφτεσαι την απώλεια. Αυτή ειναι δεδομένη για όλους αρκεί να έλθει τη σωστή στιγμή. Με τις κρίσεις πανικού δεν απομακρύνεις τη στιγμή, ναι;
    Όσο για τα όσα σε κάνουν να ευγνωμονείς το '23 να χαίρεσαι. Είσαι ευλογημένος που τα χεις όλα αυτά.
    Εύχομαι η νέα χρονιά να μην θελήσει τόσα τραύματα να μας αφήσει.Να μπορέσουμε να ασχοληθούμε με τους εαυτούς μας, σωστά;
    Καλή χρονιά Γιάννη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, ξέρω ότι έχεις δίκιο. Το βλέπω και εγώ ότι δεν περπατάει έτσι η κατάσταση. Θηλειά μού έχει γίνει αυτή η περιοδική κατάθλιψη. Γι' αυτό και αντιδρώ με θετικές ενασχολήσεις και την παρουσία ζεστών ανθρώπων, ολόγυρά μου, έστω και από απόσταση.
      Δύσκολη και βασανιστική χρονιά όντως. Αλλά φοβάμαι ότι έρχονται ακόμα πιο δύσκολα πράγματα αν δεν αντιδράσουμε στη χειραγώγηση, που ήδη επιχειρείται.
      Ευχαριστώ, μία ακόμα φορά, για τα καλά σου λόγια, Άννα μου. Να είμαστε όλοι εδώ σε μια δημιουργική συντροφιά.

      Διαγραφή
  2. Το να σου πω "μη φοβάσαι, Γιάννη, θα έρθουν καλύτερες μέρες", ακούγεται κοινότοπο και ειρωνικό. Αφού όλοι μας κουβαλάμε το ίδιο φορτίο μέσα μας. Ανασφάλεια, ματαιότητα, απόγνωση... Το ότι τα βγάζεις όμως από μέσα σου, τα μοιράζεσαι, και τα μάχεσαι με τα δικά σου "όπλα", αυτό είναι αξιοζήλευτο. Σημαίνει πως κάνεις δουλίτσα με τον εαυτό σου και δεν παραιτείσαι επ' ουδενί λόγω.
    Μην το παίρνεις προσωπικά βρε Γιάννη. Όλοι μας είμαστε σε κατάσταση υστερίας. Σημασία έχει να μην αφήνεσαι στο ρεύμα της εποχής που μας θέλει αποκτηνωμένους και άβολους καταναλωτές. Και τις ματαιώσεις μας ζούμε (εσύ με το πατρικό, άλλος με τις σχέσεις του, κ.ο.κ...), ωστόσο προχωράμε με το κεφάλι ψηλά και δεν μιζεριάζουμε. Μέχρι να φανεί λίγο φως στον ορίζοντα.
    Ακριβέστατη η ματιά σου στη χρονιά που πέρασε (σαν θρίλερ μοιάζει αυτό που ζήσαμε το '23). Τουλάχιστον, επιζήσαμε και πάμε για τα επόμενα, πιο ανθεκτικοί όμως και πιο κατασταλαγμένοι.
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, χατίρια παραίτησης δεν κάνω, Μαρία μου. Ακόμα και αν φτάσουμε σε βαριά σκοτάδια. Άλλωστε οι πατεράδες μας και οι παππούδες μας βίωσαν απείρως εφιαλτικές καταστάσεις για ολάκερες ζωές και δεν δείλιασαν.
      Το θέμα, καθώς λες, είναι η δουλειά μέσα μας, με τον εαυτό μας. Πώς να τα διαχειριστούμε όλα αυτά. Αυτές οι ματαιώσεις, καθώς λες, που είναι τόσο μα τόσο οδυνηρές και παραμονεύουν σαν δαίμονες πάνω απ' τα κεφάλια μας.
      Θέλω να σ' ευχαριστήσω, που είσαι εδώ κοντά μου, ανάμεσα στην όμορφη και ζεστή αυτή συντροφιά.
      Σε ευχαριστώ πολύ, καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  3. Γιάννη μου, θα ξεκινήσω με ευχή. Κάθε χρονιά, ο απολογισμός σου να 'ναι καλύτερος από την προηγούμενη.
    Πράγματι, είναι δύσκολες οι συνθήκες που αντιμετωπίζουμε, απ' όποια πλευρά και αν το δεις.
    Ζήσαμε πολλά και τα περισσότερα δυσάρεστα μέσα στο 2023. Και αν βάλει κανείς και τα προβλήματα που έχει ο καθένας... άστα!
    Παρ' όλα αυτά, πρέπει να είμαστε δυνατοί και να προσπαθούμε να ανακαλύπτουμε το καλό σε κάθε μέρα μας. Και πάνω απ' όλα, να προσπαθούμε να προστατεύσουμε τη ψυχή μας απ' όλη αυτή τη σκοτεινιά γύρω μας.
    Ανυπομονώ να μας μιλήσεις περισσότερο για το διήγημα που ετοιμάζεις.
    Να έχεις ένα όμορφο, ήσυχο, δημιουργικό και ευεργετικό 2024 Γιάννη μου! Κάθε καλό για εσένα και την οικογένεια σου!
    Καλό ξημέρωμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πάντα για τα λόγια σου, Μαρίνα μου. Χαίρομαι για τα αισθήματά σου και όλο αυτό το ανθρώπινο, που βγάζει η παρουσία σου. Δύσκολη χρονιά, δύσκολοι κάβοι στη ζωή μας και φουρτούνες. Η υγεία μας θαρρώ πρέπει να αποτελεί τον οδηγό μας κατά βάση και μετά βλέπουμε.
      Ναι, θα κάνω κουβέντα για το μυθιστόρημα, Μαρίνα μου, πέσαμε σε γιορτές και έμεινε πίσω.
      Σε ευχαριστώ για κάθε σου ευχή, κορίτσι μου. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  4. Είναι τραγικό να βλέπεις το όνειρο μιας ζωής να πάει στράφι. Είναι τραγικό να νιώθεις πως για τον α,β,χ,ψ λόγο δεν μπορείς να σταθείς στα ποδιά σου και βρίσκεις λύση σε δεκανίκια ή συμβιβάζεσαι. Όμως Γιάννη μου το να μπορείς να ¨συνεχίζεις¨ σημαίνει πως είσαι δυνατός και μέσα από ένα τρυφερό οικογενειακό περιβάλλον, μέσα από την αγάπη και την συμπαράσταση των φίλων, μπορείς να αντιμετωπίσεις οποιαδήποτε δυσκολία. Το πιο σημαντικό είναι πως ξυπνάς υγιής. Αυτή σου η στρατηγική αντιμετώπισης και η ενασχόληση με ότι σε ευχαριστεί, σου δίνει δύναμη και θετική ενέργεια. Μετρώντας τα πράγματα που κάνεις, ξέχασα κιόλας τα προβλήματα που σε ανησυχούν. Και ξέρεις που καταλήγω; Κάποιες φορές οι αποτυχίες, μας κάνουν πιο ικανούς να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της ζωής, μας κάνουν πιο ανθεκτικούς, πιο φιλοσοφημένους, πιο αληθινούς. Και σίγουρα είσαι Γιάννη μου! Έχεις μια ευλογημένη οικογένεια, έχεις πολλούς ή λίγους (καλούς) φίλους, το 2024 να είναι μια χρονιά με όλα εκείνα που σε κάνουν χαρούμενο, όλα εκείνα που ονειρεύεσαι και σε γεμίζουν ελπίδα. Στο εύχομαι!
    Να είσαι καλά!
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρω ότι "δεν έχω δικαίωμα" να γκρινιάζω γιατί η γκρίνια είναι μιζέρια. Αλήθεια είναι. Και αν σηκώνεσαι το πρωί υγιής, τότε οφείλεις να χαμογελάς κατά βάση.
      Το κάνω, το προσπαθώ. Παρά την επίμονη προσπάθεια όλων εκείνων των νοσηρών παραγόντων, που με κρατούν καθηλωμένο σε καταθλιπτικές σκέψεις. Το κακό είναι ότι δυστυχώς στο άμεσο περιβάλλον μας, ως οικογένεια, δεν υπάρχει μια θετική αύρα αλλά πολύ, μα πολύ μιζέρια, η οποία μας τραβάει κάτω. Δεν ξέρω. Είναι φορές που αισιοδοξώ όμως είναι και άλλες που τα βλέπω όλα μαύρα.
      Την καλησπέρα μου και ευχαριστώ πολύ Αννίκα μου.

      Διαγραφή
  5. Σίγουρα δεν είσαι από τους ανθρώπους, που θα παραιτηθεί από την ίδια τη ζωή. Για μένα είσαι ένα είδος φάρου, που σηματοδοτεί την πορεία μας, μέσα στα δύσβατα διαδικτυακά (και όχι μόνο) μονοπάτια... Θα ήθελα το 2024 να είναι καλύτερο από το 23, το εύχομαι αλλά δυστυχώς όπως βλέπω να εξελίσσονται τα πράγματα δεν ελπίζω και πολλά. Για την Παγκόσμια Ειρήνη μιλάω!
    Τουλάχιστον να μην επαναληφθούν οι μεγάλες καταστροφές που βιώσαμε στην Πατρίδα μας. Και κυρίως να είναι καλά τα αγαπημένα μας πρόσωπα.
    Είμαι αισιόδοξος από τη φύση μου αλλά τελευταία έχω αρχίζει κι εγώ να "χάνομαι" απ΄ όλα όσα γίνονται δίπλα μας καθημερινά. Γινόμαστε άραγε καλύτεροι ως κοινωνία ή διαλύθηκαν τα πάντα;
    Νάσαι πάντα καλά, Γιάννη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη, φίλε μου, είναι τιμή και χαρά μου να σε νιώθω κοντά μου, ανάμεσα σ' αυτήν την όμορφη δικτυακή συντροφιά. Ειλικρινά, η αύρα σου κάνει τη "δουλειά" της με τρόπο θετικό και ανθρώπινο. Δεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω γι' αυτό, φίλε μου.
      Στο διάβα της ιστορίας, είχαμε πάντα καμπύλες, σαν τα μαθηματικά. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε κάθοδο. Σε δύσκολα χρόνια, ένας σύγχρονος Μεσαίωνας, ένα δυστοπικό περιβάλλον, που πριν λίγα χρόνια, το βλέπαμε μόνο σε κάτι ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Ένα "Μάτριξ" δηλαδή.
      Χωρίς την αισιοδοξία, θα τελειώσουμε ως ανθρωπότητα. Άλλωστε ζωή σημαίνει αισιοδοξία, σημαίνει αναγέννηση.
      Προχωράμε και παλεύουμε. Είναι το χρέος μας, Βασίλη απέναντι στα παιδιά και στην κοινωνία μας.
      Ευχαριστώ με την καρδιά μου, φίλε μου.

      Διαγραφή
  6. Σε νιώθω, Γιάννη μου, και πραγματικά θα ήθελα να μπορέσω να σε κάνω να νιώσεις καλύτερα. Είσαι ένας άνθρωπος προσανατολισμένος προς το φως και τη δημιουργία, πάντα υποστηρικτικός προς τους άλλους, ενώ ταυτόχρονα παλεύεις με τόσα δικά σου θέματα! Είναι σημαντικό που δεν παραιτείσαι, όπως είναι και σημαντικό που τολμάς και μοιράζεσαι όλα σου τα "αγκάθια". Το θέμα είναι να μπορείς να εστιάζεις την προσοχή σου σε όλα αυτά που σε γεμίζουν και να μη δίνεις περισσότερο χώρο από όσο χρειάζεται σε όλα εκείνα που σε θλίβουν και σε διαλύουν. Μη νομίζεις, βέβαια, ότι εγώ όλα αυτά τα καταφέρνω πάντα, αλλά κάπως έτσι προσπαθώ να πορεύομαι. Η ζωή είναι πολύ σκληρή για όλους, αλλά για τους πιο ευαίσθητους είναι λίγο περισσότερο. Και εσύ είσαι ένας ευαίσθητος άνθρωπος, δεν αμφιβάλλει κανείς γι'αυτό.
    Εύχομαι το 2024 να είναι για εσένα καλύτερο από το 2023, και να σου δώσει ανάσες και τόνωση, να σου δώσει ευκαιρίες για δημιουργία, να σου φέρει και κανένα ταξιδάκι, γιατί όχι; Εμείς εδώ θα είμαστε και θα σε διαβάζουμε. Και, όταν μπορούμε, θα σε κάνουμε να χαμογελάς και λιγάκι.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "...Το θέμα είναι να μπορείς να εστιάζεις την προσοχή σου σε όλα αυτά που σε γεμίζουν και να μη δίνεις περισσότερο χώρο από όσο χρειάζεται σε όλα εκείνα που σε θλίβουν και σε διαλύουν...."

    Αγαπημένη μου φίλη, Πίπη μου, αυτό εδώ το κρατώ, ως Ευαγγέλιο. Και ειλικρινά δεν ξέρεις πώς ηχούν τέτοια λόγια στη σκέψη μου. Πόσο τρυφερά, πόση αλληλεγγύη και ευγνωμοσύνη δίνουν. Είναι τόσο όμορφο τελικά να συναντάς φίλους τόσο δοτικούς μέσα σε ένα "ψυχρό" διαδίκτυο. Είναι η φωτεινή πλευρά των ...τεχνολογιών.
    Είμαστε εδώ, στη νέα χρονιά. Πάντα έχουμε κάτι να σκαρφιστούμε για να δημιουργήσουμε, να χαρούμε, να μοιραστούμε.
    Ξέρω ότι είσαι εδώ, σε νιώθω πάντα κοντά μου και να έχεις την ευλογία μου για αυτό, γλυκιά μου Πίπη.
    Μού χάρισες όμορφη Κυριακή.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμμερίζομαι ιδιαίτερα τον πόνο σου για το πατρικό σου Γιάννη μου. Ξεκινάω από αυτό γιατί αν δεν το περάσει κανείς, δεν μπορεί να το καταλάβει. Γίνεται σαράκι που αν το αφήσεις, σου τρώει την ψυχή. Μην το αφήσεις. Σκέψου πως τίποτα δεν μένει αναλλοίωτο στη ζωή, πως η ίδια η ζωή είναι μια συνεχής εναλλαγή. Είναι φυσικός νόμος, αδιαπραγμάτευτος αυτός. Προχώρα μπροστά, όπως πολύ καλά κάνεις άλλωστε, και επικεντρώσου στις χαρές της ζωής σου, που δεν είναι και λίγες. Σίγουρα έρχονται στιγμές που πέφτουμε, ανθρώπινο είναι, υπάρχουν κι αυτές και πρέπει να τις ζούμε, αλλά και να τις προσπερνάμε.
    Εγώ πάντως σε βλέπω μια χαρά δημιουργικό και γεμάτο ζωή. Συνέχισε να φτιάχνεις τον μικρόκοσμό σου όμορφο για να παίρνεις απ' αυτόν τη δύναμη και το όραμα για τον καλύτερο κόσμο που λαχταράς.
    Να είσαι πάντα καλά και ο νέος χρόνος να σου δώσει περισσότερες, τις φωτεινές μέρες.
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, κρατώ, όπως πάντα το γλυκό και ανθρώπινο ενδιαφέρον σου, την αγάπη και την αλληλεγγύη σου. Που λειτουργούν ως βάλσαμο και ίαμα ψυχής.
      Δυστυχώς κάποια πράγματα δεν περνάνε. Μένουν ραγισμένα ως ανεκπλήρωτα. Το μόνο, που μερικοί άνθρωποι, μπορούν να κάνουν είναι η διαχείρισή τους. Να ξεχαστούν κάπου. Να σκεπαστούν με κάτι άλλο, όμορφο, δημιουργικό.
      Αλλά, κάποιες δύσκολες στιγμές, πάντα θα έρχεται εκείνη η μνήμη με τα χειμαρρώδη ερωτήματα, που θα κραδαίνει το πάθος της να κυριεύσει σκέψη και καρδιά.
      Σε ευχαριστώ για κάθε στίγμα του χρόνου σου που κατατίθεται εδώ, καλή μου φίλη.
      Ας έχουμε καλή χρονιά.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  9. Ο σεβασμός στο χρόνο μετρά.
    Τύχη αγαθή.
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια είναι, αγαπητέ φίλε μου. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο και την παρουσία σου. Να είμαστε καλά.

      Διαγραφή
  10. Μόλις ήρθα από το blog τής Άννας, όπου της έγραψα ότι έχουμε τις ίδιες αγωνίες (σε σχέση με την κοινωνία μας αλλά και για την τύχη άλλων κοινωνιών), και διάβασα κι εσένα τώρα Γιάννη, και "ήρθε κι έδεσε" που λένε.. Για να σταθώ κυρίως στο δικό σου κομμάτι -το προσωπικό- περιττό να σου πω ότι παθαίνω κι εγώ όλα όσα αναφέρεις, τις αγωνίες, τις κρίσεις πανικού, και ειλικρινά, δε γίνεται με τίποτα να απομονώσουμε τα προβλήματά μας, χωρίς να μας επηρεάζει το κακό που εξελίσσεται -λεπτό το λεπτό- γύρω μας.. Τέλος, κι εγώ πιστεύω ότι η διαδικτυακή μας παρέα, μας βοηθά να εκτονώνουμε τους φόβους μας, να έχουμε μια συντροφιά βρε αδερφέ!

    Υ.Γ Γιάννη, μια βαλεριάνα (και δυο μη, σου πω) δεν έβλαψε ποτέ
    κανέναν. Η ζωή είναι πολύ σκληρή για όλους μας.. Καληνύχτα!🌹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου φίλη και ευγενική μου συνοδοιπόρισα, θα συμφωνήσω μαζί σου για την αξία της όμορφης δικτυακής μας παρέας. Είναι ένα αληθινό ίαμα σε όλο αυτό, που ζούμε. Έστω και νοερά, μάς δίνει ένα δίχτυ αλληλεγγύης, νοιαξίματος και προσοχής.
      Σίγουρα δεν φτάνουν τα αυστηρά προσωπικά μας, έχουμε και τα γενικότερα, που επιτείνουν τις κρίσεις μας.
      Πέτρα μου, να ξέρεις ότι σε ευχαριστώ με την καρδιά μου, που είσαι εδώ, που χτυπάει η καρδιά σου κοντά μου.
      Βαλεριάνα ε; Προς το παρόν έχω το χαμομήλι με μέλι, που χαρίζει ένα γαλήνιο βράδυ αλλά το πρωινό είναι ...κάπως.
      Καληνύχτα γλυκιά μου.

      Διαγραφή
  11. Διάβασα με προσοχή τις αγωνίες σου τους προβληματισμούς και ότι σε έκανε να νιώσεις άσκημα τον χρόνο που πέρασε φίλε Γιάννη...Να ξέρεις ότι μέσα σε αυτόν των κυκεώνα των σκέψεων πλέουμε όλοι λίγο πολύ στα ίδια κύματα της ζωής!
    Το θέμα είναι να μπορούμε να τα διαχειριστούμε και αυτό εξαρτάτε μόνο από εμάς και από την δική μας θέληση να προχωρήσουμε παρακάτω που λένε και όλοι οι φίλοι πιο πάνω.
    Και γιατί όχι; η ζωή συνεχίζεται δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς.
    Θα συμφωνήσω μαζί σου πως η παρέα που έχουμε κάνει εδώ μέσα μας βοηθάει να δημιουργούμε ότι ο καθένας μπορεί και θέλει.
    Εύχομαι η καινούργια χρονιά να είναι ειρηνική για όλο τον κόσμο και σε σένα ξεχωριστά να είσαι καλά ..σαν την υγεία παντού τίποτε καλύτερο...ολόψυχα στο εύχομαι. ΚΑΛΉ ΧΡΟΝΙΆ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι ευχές σου ήταν και είναι πάντα αληθινές, Ρούλα μου και τα συναισθήματα της καρδιάς σου, απόλυτα δοτικά για όλους μας. Φυσικά και για μένα. Δεν μπορώ να πω ότι διαφωνώ μαζί σου. Απομένει μόνο να μπορέσω να το διαχειριστώ, να αναδείξω τα θετικά και να λειάνω τα αρνητικά. Για να πορευτεί ήσυχα ο χρόνος μας.
      Καλή χρονιά με κάθε μου ευχή, αγαπημένη μου φίλη.

      Διαγραφή