H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2023

31ο Συμπόσιο Ποίησης / Οι συμμετοχές μου

 


Περίοδος Χριστουγέννων χωρίς "Συμπόσιο ποίησης" στη δικτυακή γειτονιά, είναι αδύνατον!

Η αεικίνητη και ακατάβλητη, αγαπημένη μας φίλη, Αριστέα, έκανε ένα ακόμα θαύμα. Και μιλάω για "θαύμα" γιατί όλοι γνωρίζουμε τις προσωπικές της συνθήκες κάτω από τις οποίες διοργάνωσε και επιμελήθηκε σε ένα ακόμα "Συμπόσιο". Αυτή τη φορά με πολλούς συμβολισμούς. Για προσέξτε;

31ο Συμπόσιο Ποίησης

Με ...31 συμμετοχές από 27 δημιουργούς. Πού; Πού αλλού παρά στο blog της:


Η Λέξη στην οποία ήταν αφιερωμένη αυτή η διοργάνωση ήταν η:
"Αγκαλιά"
σε όλες της τις γραμματολογικές μορφές...
Για μια ακόμα φορά, διαβάσαμε και απολαύσαμε, με κάθε μας συγκίνηση και συναίσθημα, 31 μικρά και μεγάλα διαμαντάκια. Ποιήματα κάθε μορφής δοσμένα με την ψυχή και την καρδιά του κάθε δημιουργού.


Στον ανωτέρω σύνδεσμο, μπορείτε να διαβάσετε όλα τα ποιήματα καθώς επίσης να μάθετε για τους νικητές της ψηφοφορίας.

Θέλω να δώσω, με όλη μου την καρδιά, τα πιο θερμά μου συγχαρητήρια στην αγαπημένη μας φίλη, Μαρία Κανελλάκη για την πρωτιά της, με το εξαίρετο ποίημά της: "Ο άνθρωπος που φοβόταν τα χέρια του". Επίσης θερμά συγχαρητήρια στις αγαπημένες φίλες: Χριστίνα Λέλη, Μαρία Γ. και Ρούλα για τις αμέσως επόμενες θέσεις τους, με τα χαρισματικά τους ποιήματα.

Τέλος να δώσω τα συγχαρητήριά μου, σε όλους και όλες τους δημιουργούς, που με την πέννα της καρδιάς τους έδωσαν 31 θαυμάσια ποιήματα.

Αριστέα μου, ένα μεγάλο μπράβο και ευχαριστώ, για τα όσα υπέροχα νιώθουμε μέσα από το "Συμπόσιο ποίησης".  Αυτό το πνευματικό σου παιδί, που χρόνια τώρα κρατά ψηλά το φως της ποίησης και της δημιουργίας. 

@@@@@

Κλείνοντας, παραθέτω τα δύο μου ποιήματα / συμμετοχές μου στο "Συμπόσιο".
Λέω πάλι ξανά ότι την ποίηση την αντιμετωπίζω με δέος και σεβασμό. Ομολογώ ότι δεν θα αποτολμήσω να πω ότι γράφω ποίηση. Είναι πολύ μεγάλη αυτή η κουβέντα για να ειπωθεί. Οι τελευταίες μου απόπειρες  απέχουν πολύ από το να θεωρηθεί ότι έχουν καλή έμπνευση. Απλά προσπαθώ να κάνω κάποιες απόπειρες κάτω από την ώθηση και την αύρα, που δημιουργεί το αγαπημένο μας δρώμενο

@@@@@


Εναγώνιο κάλεσμα

 

Το χρόνο τον έσπασα σε κομμάτια ακανόνιστα,

Το λογισμό του ερήμαξα και στα μπρος και στα πίσω,

Ακανόνιστα να σιάξω ταξίδια στις μνήμες.

Της λησμονιάς έκρουσα τις χαραγμένες θύρες,

Τα μάνταλα σπάζοντας ευθύς για να ανοίξω.

Κομμάτια και θρύψαλα το παρόν μου το έκανα,

Ν’αναιρέσω το τώρα με σκιές ξεχασμένες,

Τι στ’ αλήθεια γυρεύοντας μες της λήθης τη στράτα;

 

Ταξίδι αναπόλησης, σκέφτηκα ευθύς να κινήσω,

Μα στο δρόμο μετέπεσε σε προσώπων την κλήση;

Μήτε εγώ καταστάλαξα τί φορεσιά θα του βάλω.

 

Μπροστά στην παλιά σιδερένια την πόρτα,

Αυλής έρημης το καμβά το ζωγράφισα,

Πινέλα και χρώματα, παλέτες, μολύβια.

Λες να γίνονταν άραγες τα κάδρα εικόνες;

Ζωή να αποκτούσανε, ανάσα και όψη.

 

Χατήρι μού έκανε της φαντασίας το βήμα,

Μπροστά μου σαν έστησε στιγμές ξεχασμένες.

Αλλά  αυτή ήταν που διάλεξε, τι σκηνή θα μού φτιάξει,

Και με παίδεψε σφόδρα στα αισθήματα πρώτα.

 

Στο τέλος με πήγε, στης αυλαίας το κλείσιμο.

Στο στερνό το αντίο, στης ερημιάς την εικόνα.

Αγκαλιά με τις θύμησες, τις σκιές και τα ξόδια,

Εκείνων, που πνοή ύπαρξης εδώ απλόχερα δώσανε.

 

Τα χέρια μου άπλωσα, ανοιγμένα στο χώρο,

Σαν δεντρόκλαδα άγουρα τον αγέρα να σώσουν.

Σκιές ψηλαφίζοντας, μορφή να τους δώσω.

Αγκαλιασμένοι να στέκουμε στις γωνιές και στις θύρες.

 

Κοίτα πώς γίνεται το κάλεσμα πράξη!

Κοίτα πως στέκουνε οι μορφές εδώ γύρω!

Αχ πόσο θα ‘θελα τη φωνή τους ν’ ακούσω!

Των χεριών τους τη θέρμη στο κορμί μου επάνω.

Φως γλυκοπόρφυρο και χαμόγελο πλέριο.

 

Ώρα να φύγω αδυσώπητη,  ο χρόνος εσήμανε,

Στης μνήμης τη χώρα το πέρασμα έκλεινε,

Κι οι χώροι βαραίνανε με θάμπος ατέρμονο.

 

Τα σημάδια του χρόνου τη σκληράδα τους έδειξαν,

Τη φθορά τους επέβαλαν μ’ ανεξίτηλο τρόπο,

Δες!  Οι ρωγμές επληγώσανε κάθε δοκάρι και τοίχο,

Και η μούχλα απλώθηκε σαν σκιά στο σκοτάδι.

 

Πήρα τα βήματα, μακριά πια να φύγω,

Άλλωστε τίποτα όρθιο ξωπίσω δεν έμεινε.

Όλα πια πέρασαν στης λήθης τους θρόνους

Φωτογραφίες γινήκανε σε άλμπουμ επώδυνο.

 

Μονάχα εκείνοι, ολοζώντανοι έμειναν,

φάροι ακλόνητοι την καρδιά να φωτίζουν.



Επιστροφής σήμαντρο

 

Στου κορμιού σου τον ερωτικό βωμό,

Σπονδή μεγάλη έρχομαι, ευθύς να αποθέσω

Φωτιά για ν’ ανάψω, στη λάγνα της φλόγα σαν κεράκι να λιώσω.

Κι ύστερα στο τελείωμα με υγρές των πόθων τις στάλες

ξέπνοα να σβήσω προσπάθησα, πολλαπλές τις φωτιές σου.

 

Η αγκαλιά σου, φωλιά θα γενεί να κουρνιάσω,

τα χέρια σου, τα σώμα μου γλυκά  φυλακίζουν,

 

τα χείλη σου, τρυφερά μονοπάτια χαράζουνε στο δέρμα μου επάνω.

Τα χέρια σου απλώνονται σφιχτά να μ’ αγγίξουν,

και ν’ αγκαλιάσουν επάνω μου κάθε πόρο αχόρταγα.

 

Κείνο που με πονά, άκου με! Δεν είναι παρά ένα!

Της φαντασίας πλάσμα μου ή της ζωής μου θε να ‘σαι;

Μην είναι η λήθη που έπαιξε σκληρά το λογισμό μου;

Μην τάχα κενό δύσβατο, ανάμεσά μας ετρύπωσε;

Πώς έγινε και θόλωσε η κραταιή η μορφή σου;

ποια λάθη  επώδυνα, ανάμεσά μας ριζώσανε;

 

Ώρα ο στοχασμός στον έρωτα νέα ζωή να τού δώσει,

Είναι ώρα πια τρανή, μια επιστροφή να σημάνει.


Φίλες και φίλοι

να ευχηθώ ολόψυχα σε όλες και όλους

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ


40 σχόλια:

  1. Όμορφα και τα δύο σου ποιήματα φίλε μου, γεμάτα ζεστά συναισθήματα και ανακουφιστικές ερωτικές εικόνες. Μεγάλη υπόθεση να δηλώνεις ποιητής και θαυμάζω την ικανότητα σου να μην το αποτολμάς, ενώ ο ποιητικός σου λόγος δεν είναι ανάξιος λόγου.
    Καλή χρονιά Γιάννη σου εύχομαι, για μία ακόμη φορά, μπας κι ακουστεί η ευχή, που τόσο ανάγκη έχουμε όλοι μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νιώθω να είμαι πολύ προσεκτικός στη διατύπωση μιας λογοτεχνικής ιδιότητας, Βασίλη μου. Πόσο μάλλον αν μιλάμε για τον όρο "Ποιητής". Με όσα τεράστια αυτός κουβαλά.
      Ωστόσο, καθώς λες, το παλεύουμε, κάνουμε τις απόπειρές μας.
      Σε ευχαριστώ πολύ, αγαπημένε φίλε για τα καλά σου λόγια. Να ευχηθώ καλή χρονιά όντως.

      Διαγραφή
  2. Πολύ όμορφα και τα δύο σου ποιήματα. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά με υγεία. Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλά, Μαρία μου. Ευχαριστώ πολύ για τα ζεστά σου λόγια. Τις ευχές μου για καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  3. Αξιοπρόσεκτες και οι δυο σου συμμετοχές Γιάννη μου. Γιατί τόση ανασφάλεια στις ικανότητές σου; Μια χαρά και τα δυο ποιήματα. Μην μετράς τη βαθμολογία είπαμε...
    Καλή χρονιά να έχεις με υγεία και δημιουργία
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει, Άννα μου. Ποίηση είναι αυτή, δεν είναι παίξε γέλασε. Διαβάζεις ολόγυρά σου ποιήματα και λες, τώρα πού πάω εγώ. Παρ' όλα αυτά το παλεύουμε, καλή μου φίλη.
      Σε ευχαριστώ πάντα για την ενθάρρυνση, ειλικρινά και τη στήριξη. Καλή χρονιά να έχουμε, Άννα μου, να είμαστε καλά.

      Διαγραφή
  4. Γιάννη, Γιάννη, Γιάννη... Αχ, Γιάννη!
    Λοιπόν, τώρα που τα ξαναδιάβασα τα ποιήματά σου, έχω να δηλώσω μερικά πράγματα.
    Πρώτον, όταν διάβασα τη δεύτερη συμμετοχή σου σκέφτηκα "αυτό ίσως είναι του Γιάννη". Αυτό σημαίνει ότι έχεις ήδη ή έχεις αρχίσει να αποκτάς το προσωπικό σου στυλ.
    Δεύτερον, η αίσθηση που μου αφήνουν οι συμμετοχές σου - τώρα το συνειδητοποιώ - είναι ότι έχουν έναν τόνο έντονα βιωματικό (μάλλον αυτό είναι το στυλ σου).
    Τρίτον (δεν το λες και ακριβώς τρίτον), αφού τα ποιήματά σου άρχισα λίγο να τα ψυχανεμίζομαι μέχρι και εγώ η άσχετη, και αφού έχεις μάλλον βρει το προσωπικό σου στυλ, είσαι σίγουρα στο σωστό δρόμο, σε αυτόν που χάραξε η Μαρία η Κανελλάκη, που το ποίημά της το ξεχώρισα ότι ήταν δικό της με την πρώτη!
    Γι'αυτό, μόνο ένα πράγμα σου μένει να κάνεις: keep walking!
    Είπα και ελάλησα!
    Κατά τ'άλλα, καλή και δημιουργική χρονιά, με υγεία, αγάπη και όλα τα αγαθά στο σπιτικό σου.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πίπη μου, καλή και αγαπημένη μου φίλη και συνοδοιπόρισα. Ειλικρινά σε ευχαριστώ για κάθε σου ενθάρρυνση και στήριξη.
      Δεν έχεις άδικο όταν μιλάς για βιωματική ποίηση. Δεν το έχω μόνο εγώ αυτό το στυλ αλλά και άλλοι φίλοι εδώ. Και η Μαρία και η Ελένη και άλλοι επίσης.
      Καλό είναι να δημιουργείς ένα στυλ αλλά πολλές φορές κουράζει καθώς ίσως να είναι επανάληψη.
      Το ποίημα πρέπει να ξανοίγεται σε ορίζοντες λαμπερούς με ρυθμό και λυρικό λόγο. Και αυτό δεν το έχω. Το σμίλεμα, το στόλισμα.
      Τα συγκεκριμένα ποιήματα, ομολογώ, δεν μπορώ να πω ότι άρεσαν και σε μένα τόσο μα τόσο πολύ. Με άλλα μου έχω νιώσει διαφορετικά.
      Όταν δε διάβασα τα άλλα διαμαντάκια, απόλυτα δίκαια είπα, όχι δεν αξίζουν έστω και στο συμβολισμό της βαθμολογίας.
      Δεν είναι κακό να το πεις αυτό.
      Είπες και ελάλησες, καλή μου. Φυσικά συνεχίζουμε! Βέβαια η ποίηση δεν είναι το "γήπεδό" μου. Όμως δεν την αφήνουμε.
      Καλή χρονιά καλή μου φίλη και πάντα ευχαριστώ για την αγάπη σου.

      Διαγραφή
  5. Γραμμένα απ' την ψυχούλα σου και τα δύο σου πονήματα, Γιάννη μου. Κι αν κάτι χαρακτηρίζει έναν "ποιητή", είναι αυτό ακριβώς. Να βουτάει την πένα στην ψυχή του, να την ξύνει βαθειά και να αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο και τις ανησυχίες του. Στον κύκλο το δικό μας, μπορεί να μην έχουμε καθαρόαιμους ποιητάδες, έχουμε όμως σίγουρα ανήσυχους ανθρώπους που δεν φοβούνται να τσαλακωθούν και να εκφράσουν άποψη και λόγο.
    Συγχαρητήρια απ' την καρδιά μου για τις συμμετοχές σου και πιο πολύ για την ακούραστη παρουσία σου σ' όλες τις μορφές έκφρασης και τέχνης.
    Καλοπόρευτη να είναι η νέα χρονιά σου, με περισσότερους στόχους και με περίσσια δύναμη να τους υλοποιείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, Μαρία μου για τα καλά σου λόγια. Χαρακτηρίζει το αίσθημα της αλληλεγγύης η έκφρασή σου και σε ευχαριστώ πολύ.
      Πάνω απ' όλα σίγουρα είναι η ομορφιά της συμμετοχής σε όλα τούτα τα δικτυακά μας δρώμενα.
      Το παλεύω, το προσπαθώ, όπως όλοι μας. Και χαιρόμαστε κάθε μας στιγμή και ανάσα.
      Να σού ευχηθώ καλή χρονιά με κάθε όμορφο όνειρό σου.

      Διαγραφή
  6. Πολύ όμορφα και τα δυο ποιήματα σου Γιάννη μου! Απλά στο συμπόσιο, παίζει ρόλο και το mood που βρισκόμαστε όταν διαβάζουμε. Γι αυτό κάτι μπορεί να μας κάνει περισσότερο κλικ εκείνη την ώρα. Ευτυχώς τα διαβάζουμε μετά στα blogs ξεχωριστά και τα απολαμβάνουμε!
    Να είμαστε καλά, να ανταμώνουμε στα δρώμενα μας! Και μακάρι το '24 να έχουμε και καινούρια.
    Καλή χρονιά Γιάννη μου! Κάθε καλό. Να 'σαι πάντα καλά, με το μεράκι σου και την δημιουργικότητα σου να μας χαρίζεις την οπτική σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ισχύει αυτό που λες, Μαρίνα μου. Το έχω πάθει και εγώ. Είναι η στιγμή. Πάντα η επιλογή μας είναι η εντύπωση της στιγμής. Στο πώς θα μάς βρει η ανάγνωση.
      Μακάρι να είμαστε καλά, να έχουμε μια γόνιμη και ανθρώπινη χρονιά, καλή μου φίλη.
      Την καλησπέρα μου. Καλή χρονιά να έχεις.

      Διαγραφή
  7. Όμορφα τα ποιήματά σου Γιάννη μου! Φωνάζουν από μακριά την τρυφεράδα της ψυχής σου (υποψιάζομαι που αναφέρεσαι) για μια ζωή που αναπόφευκτα κάποια στιγμή αποδημεί, αφήνοντας πίσω εικόνες και μνήμες.
    «οι ρωγμές πληγώσανε κάθε δοκάρι και τοίχο και η μούχλα απλώθηκε σαν σκιά στο σκοτάδι»
    Αχ βρε Γιάννη! Η μοναξιά και η απογοήτευση καθρεφτίζεται σ’ ένα ατελέσφορο πια μέλλον όπου η ίδια η ζωή δομεί και αποδομείται.
    Η ίδια ευαισθησία και το απόσταγμα της σκέψης σου διακρίνει τη γραφή σου με τον μεστό ποιητικό λόγο σου! Και χαίρομαι αλήθεια, γιατί μέσα απ’ το λόγο σου βρίσκω κάποιες δικές μου μνήμες και εικόνες. Κι αυτή είναι η μαγεία της ποίησης!
    Η έμφαση δε που δίνεις στον έρωτα και στις μικρές καθημερινές στιγμές, εξίσου όμορφες με ιδιαίτερο λόγο και ρόλο.
    Γιάννη μου να είσαι καλά, να έχεις μια όμορφη, χαρούμενη και δημιουργική χρονιά για σένα και την οικογένειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου,
      κάποια πράγματα πλέον με στοίχειωσαν και τέλος! Δεν αλλάζει αυτό. Κουβαλώ το βάρος μιας αποτυχίας. Τέλος πάντων. Θα ήθελα κάποια στιγμή να μιλήσω για αυτά, έστω κι από εδώ. Ίσως το κάνω σαν απολογισμό χρονιάς.
      Χαίρομαι γιατί βρήκες πράγματα στα ποιήματα. Να σου πω την αλήθεια κάτι δεν μού έκαναν και εμένα αλλά τέλος πάντων.
      Άντε καλή χρονιά να έχουμε, φιλενάδα μου γλυκιά. Ευχαριστώ που είσαι εδώ μαζί μας και κοντά μου. Ευχαριστώ για όλα.
      Καλή μας χρονιά.

      Διαγραφή
  8. Στο πρώτο διέκρινα βαθιά θλίψη για την απώλεια που δεν έχει ξεπεραστεί αλλά στήνει χορό επώδυνων αναμνήσεων. Κοινός τόπος για κάθε άνθρωπο οι επώδυνες αναμνήσεις. Αυτές τροφοδοτούν το βαθύ συναίσθημα που άλλοτε εκδηλώνεται δημιουργικά κι άλλοτε, ευτυχώς σπάνια, καταλήγει σε παραίτηση από τη ζωή.
    Στο δεύτερο διέκρινα το γνωστό και μη εξαιρετέο πάθος σου που εκδηλώνεται απόλυτα και καταλυτικά κάθε φορά που αναφέρεσαι σε ερωτικά θέματα. Το ζεις παιδί μου με ένταση που μεταφέρεις ατόφια στον αναγνώστη σου.
    Συγχαρητήρια και για τις δυο συμμετοχές σου Γιάννη μου.
    Να ευχαριστήσουμε μαζί σου κι εμείς την Αριστέα για τη δύναμη ψυχής και το πάθος της για ζωή και δημιουργία που μας μεταφέρει μέσω του Συμποσίου της.
    Καλή Χρονιά με όλη την οικογένεια στο πλευρό σου, με υγεία πάνω απ' όλα και με το ίδιο ασίγαστο πάθος που σε διακατέχει.
    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Αριστέα μάς δίνει μαθήματα ζωής, Μαρία μου. Και οφείλουμε να πάρουμε το μήνυμα, να το αξιοποιήσουμε και να το τιμήσουμε.
      Ναι, όπως σωστά αναφέρεις, όχι, δεν ξεπεράστηκε τίποτα, Μαρία μου. Και το πρώτο ποίημα λέει πολύ καλά τι ακριβώς εννοεί. Με στοίχειωσε αυτή η ιστορία. Δεν μπορώ να πάω μπροστά, δεν υπάρχει μπροστά.
      Το δεύτερο, το ερωτικό, εντάξει κι αυτό, ως ανάμνηση υπάρχει, Μαρία μου.
      Ευχαριστώ πολύ, καλή μου για τα όμορφα λόγια σου.
      Την αγκαλιά μου με ευχές για καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  9. Καλέ μου φίλε, έχεις γράψει εκπληκτική ποίηση στο παρελθόν , έχεις διακριθεί και αγαπηθεί. Δεν το έχεις μόνιμα (ούτε κι εγώ 😁) έχουμε κάποιες καλές στιγμές! Το προσπαθούμε και βγαίνουμε πολλαπλώς κερδισμένοι! 😉
    Εγώ το χάρηκα που είχες δύο συμμετοχές, η μία ερωτική, βοήθησες στην ποικιλία αυτού του Συμποσίου!
    Σε ευχαριστώ ολόψυχα και για τα καλά σου λόγια για μένα!
    Με συγκίνησες♥
    Μία διορθωσούλα... 26 ήταν οι συμμετέχοντες ( με 5 φίλους να δίνουν διπλή συμμετοχή. Στο τέλος ψήφισαν οι 25 από τους 26 συμμετέχοντες και δύο φίλοι που δεν είχαν συμμετοχή. Έτσι βγήκαν οι 27 ! ☺ Από τα πιο πλούσια σε όλα τα σημεία, συμπόσια!

    Καλή και δημιουργική χρονιά να έχεις !
    Υγεία πρωτίστως! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Αριστέα μου, ήταν ένα "Συμπόσιο" βγαλμένο από τα πιο όμορφα όνειρά σου και όνειρά μας για πολλούς και διαφόρους λόγους. Και "ποσοτικούς" σε αριθμούς και ποιοτικούς σε ποιήματα και συναισθηματικούς για το δικό σου προσωπικό στίγμα.
      Σίγουρα δεν το έχουμε μόνιμα, στο "τσεπάκι" μας το άρτιο ποίημα. Την καρδούλα μας βγάζουμε σε κάτι συμμετοχικό, που τόσο λείπει από την καθημερινότητά μας.
      Ας είναι καλά όλοι, που συμμετείχαν και φυσικά εσύ, που δίνεις ζωή σ' αυτό το δρώμενο.
      Την αγάπη μου και τις ευχές μου για καλή χρονιά, με περισσότερο φως.

      Διαγραφή
  10. Εν πρώτης κανένας μας δεν δηλώνει ποιητής φίλε μου.
    Αν γράφουμε κάτι, αυτό είναι βγαλμένο από την καρδιά μας απλά και δεν στοχεύουμε πουθενά, παρά στην χαρά της συμμετοχής.
    Ακριβώς αυτό είναι που μας δίνει το έναυσμα να βάλουμε δυο λέξεις στο χαρτί (το λέω για μένα γιατί εκεί πρώτα γράφω ακόμα)😊 Εμένα μου μίλησαν και οι δυο συμμετοχές σου, αφού όταν διαβάζονται οι συμμετοχές στον χώρο τους παίρνουν άλλη διάσταση στα μάτια του αναγνώστη! Οπότε συνεχίζουμε ακάθεκτοι για το επόμενο όπως μας απείλησε η οικοδέσποινα του!
    Καλή χρονιά με υγεία και αγάπη παντού, φωτεινή και με θετικές σκέψεις φίλε μας! χρόνια πολλά!! 🎁🎄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά, Ρούλα μου και συνεχίζουμε στο επόμενο! Για το οποίο, αδημονούμε κιόλας. Καλά να είναι η πυργοδέσποινα αλλά και όλοι μας.
      Δεν θα διαφωνήσω μαζί σου με τις παρατηρήσεις σου, με καλύπτουν.
      Η χαρά της συμμετοχής σε μια ατμόσφαιρα, που μάς δίνει πολλά περισσότερα από τους βαθμούς.
      Καλή χρονιά σου, Ρούλα μου.

      Διαγραφή
  11. Γιάννη μου χρόνια πολλά κι από εδώ! Καταρχήν μια χαρά είναι τα ποιήματα σου! Κανείς δεν δηλώνει ποιητής, και κανείς δεν δηλώνει ειδικός να κρίνει! Όλοι γράφουμε αυτό που μας βγαίνει στην δεδομένη στιγμή, και όλοι κρίνουμε αυτό που μας μιλάει στην δεδομένη στιγμή. Πόσες φορές ξεπεράσαμε κάτι που αργότερα μας φάνηκε υπέροχο ή όχι και τόσο ωραίο! Δεν έχει σημασία! Σημασία έχει η παρέα, η συμμετοχή, και αυτό που βγάζουμε από μέσα μας! Καλή χρονιά να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγκαλιάζω τα λόγια και τις σκέψεις σου, Μαίρη μου.
      Σημασία έχει η παρέα, αυτό το πανέμορφο που ζούμε. Η αγωνία, η προσπάθεια για έμπνευση, η μαγεία της ανάγνωσης, ξανά και ξανά, η συντροφιά, η παρέα. Όπως λες, αυτό που βγάζουμε από μέσα μας. Μοναδικό πραγματικά.
      Άντε κορίτσι μου, περιμένουμε την επόμενη έναρξη από τα δρώμενά σου! Καλή χρονιά με όλη μου την αγάπη και σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  12. Καλή κι ευλογημένη χρονιά, αγαπητέ μας Γιάννη!
    Ευτυχισμένο το 2024!
    Να είστε γερός και δυνατός και πάντα να δημιουργείτε έργα αρεστά! Να χαίρεστε την όμορφη οικογένειά σας!

    Πολλά συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σας στο Συμπόσιο!
    Εγώ, δεν ξέρω πως τα καταφέρνω ... και πάντα το παίρνω είδηση κατόπιν εορτής!...
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, αγαπητή μου φίλη. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις γλυκές σου ευχές. Χμμμ για την ενημέρωσή σου. Το "Συμπόσιο" σίγουρα γίνεται κάπου στο Πάσχα και πριν τα Χριστούγεννα. Φυσικά η αναγγελία στο μπλογκ της Αριστέας. Το κρατώ αυτό, που λες, για να σε ενημερώσω, καλή μου φίλη, την επόμενη φορά. Θα προσπαθήσω να το κάνω, ναι!
      Καλή χρονιά, Μαρία μου με όλες μου τις ευχές.

      Διαγραφή
  13. Της λησμονιάς έκρουσα τις χαραγμένες θύρες,
    Τα μάνταλα σπάζοντας ευθύς για να ανοίξω..

    ..και να η ποιητική πινελιά που διαφαίνεται
    ολοκάθαρα Γιάννη μου, αν και ανήκουμε στην
    ίδια κατηγορία, σ' εκείνη που δε βαφτιζόμαστε
    ποιητές, γιατί είναι πολύ βαριά και ιερή η λέξη,
    δεν μπορεί ο καθείς να την υιοθετεί ελαφρά την
    καρδία. Μπορούμε όμως να τολμάμε να γράφουμε
    με το δικό μας συναίσθημα, κι αυτό είναι σημαντικό!

    Πολύ όμορφες οι συμμετοχές σου (η δεύτερη πίστευα
    ότι είχε γραφτεί από γυναικεία πένα) Καλή χρονιά!🌟🎄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου, γλυκιά μου φίλη. Πόσο όμορφα το προσεγγίζεις το θέμα, ναι! Δεν είμαστε ποιητές σίγουρα. Βαρύτατη λέξη. Απλά τολμάμε να την αγγίξουμε, να νιώσουμε την ιεροσύνη της. Και να ακουμπήσουμε εκεί τα συναισθήματά μας.
      Ευχαριστώ αυτό το όμορφο, που μού έδωσες με το σχόλιό σου.
      Την καλησπέρα μου, Πέτρα μου. Καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  14. Καλή χρονιά φίλε Γιάννη με υγεία, καθάρια σκέψη και δημιουργική έμπνευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευρυτάνα, φίλε μου, ευχαριστώ πολύ για τις ακριβές ευχές σου. Να είμαστε καλά να πορευόμαστε στις επάλξεις της δημιουργίας, αγαπητέ φίλε.

      Διαγραφή
  15. Γιάννη μου καλησπέρα μετά από καιρό! Εγώ βρήκα εξαιρετικές και τις δύο σου προσπάθειες φίλε.
    Ξέρω, ότι η γυναικεία γραφή και η λυρικότητα, είναι ένα προτέρημα των γυναικών, που και πιο συναισθηματικές είναι και γράφουν θεωρώ, χωρίς τις ταμπέλες που χαρακτηρίζουν τους άντρες (και σε αυτό έχουμε τις ευθύνες μας και εμείς), πάνω από τα κεφάλια τους.
    Είναι θέμα οπτικής νομίζω. Στο Συμπόσιο τυγχάνει να έχουμε εξαιρετικές δεσποινίδες και κυρίες που το... έχουν ρε παιδί μου!

    Καλή χρονιά με υγεία να έχουμε φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Μάκη μου. Τις έχουμε, τις αγαπάμε, τις λατρεύουμε, τις απολαμβάνουμε και τις χαιρόμαστε. Γιατί μάς δίνουν εξαίρετες δημιουργίες γιατί έχουν πολλά να μάς δώσουν.
      Η λυρικότητα φυσικά δεν είναι προνόμιο φύλου. Αν υπάρχουν άντρες, που την θεωρούν "γυναικεία", τότε αυτοί είναι για κλάματα, φίλε μου, στην κυριολεξία και χρεοκοπημένοι πνευματικά. Μια ματιά στην ιστορία της λογοτεχνίας είναι η απάντηση.
      Σε ευχαριστώ πάντα για τα καλά σου λόγια, Μάκη μου, τη στήριξη και την παρουσία.
      Καλή χρονιά να έχεις, με την καρδιά μου, φίλε μου.

      Διαγραφή
  16. Είμαι σίγουρη ότι όταν τα έγραφες το απολάμβανες όσο δεν παίρνει! Γράφεις με έντονο λυρισμό και αυθεντικότητα για εκείνα που πονούν και ο χρόνος προσπαθεί να τα ξεθωριάσει στη μνήμη. Η έννοια της αγκαλιάς από δύο εντελώς διαφορετικές οπτικές, όμως με ένα κοινό στίγμα , αυτό της γλώσσας της καρδιάς!
    Μπράβο σου, Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο όμορφα λόγια και συναισθήματα δίνει το σχόλιό σου, Γλαύκη μου. Ικανά να δώσουν ώθηση στον κάθε άνθρωπο, ικανά να ενθαρρύνουν, να τον κάνουν να νιώσει όμορφα, λεπτά.
      Ειλικρινά σε ευχαριστώ με την καρδιά μου για κάθε σου παρουσία.
      Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  17. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά.
    Χρόνια πολλά και την αυριανή γιορτή σου φίλε μου!
    Συγχαρητήρια για τις συμμετοχές σου.
    Δεν υστερούν σε τίποτα από τις υπόλοιπες.
    Έχουν την ευαισθησία που σε διακρίνει πάντα.
    Καλή συνέχεια σε ό,τι κι αν κάνεις κι εδώ είμαστε εμείς να τα συζητάμε και να περνάμε όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη για την ενθάρρυνση και τα καλά σου λόγια. Κρατώ τις ευχές σου πάντα και την καλή σου καρδιά.
      Στέλνω φιλιά.

      Διαγραφή
  18. Πέρασα για να αφήσω τις ευχές μου φίλε Γιάννη για την ονομαστική γιορτή σου! Πολύχρονος να είσαι!
    Να σε χαίρονται οι αγαπημένοι σου και εσύ εκείνους!
    Χρόνια πολλά και καλά! 💐

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου, αγαπημένη μου φίλη, σε ευχαριστώ πολύ. Καλόδεχτες οι ευχές σου. Να χαίρεσαι κάθε δικό σου άνθρωπο.

      Διαγραφή
  19. Ιωάννη ότι επιθυμείς αληθινά!
    Με υγεία και αγάπη κι όμορφες δημιουργίες!
    Πολύχρονος)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ μου φίλε, σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Καλή χρονιά να έχεις με κάθε μου ευχή.

      Διαγραφή
  20. Συγχαρητήρια για τις συμμετοχές σου Γιάννη μου. Εγώ το λέω συχνά πως τα συγχαρητήρια ανήκουν πάντα στους συμμετέχοντες. Κάθε καλό σου εύχομαι για τη γιορτή σου και μια καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, Σταυρούλα μου για τις γλυκές σου ευχές. Θα συμφωνήσω ότι η συμμετοχή είναι η ομορφιά σε όλες αυτές τις πρωτοβουλίες. Αυτή είναι, που δίνει χάρη και ανάσα. Καλή χρονιά, καλή μου με αγάπη.

      Διαγραφή