H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2022

"Εστία" (Ποίημά μου, συμμετοχή στο 27ο δικτυακό "Συμπόσιο ποίησης")

 27ο διαδικτυακό "Συμπόσιο Ποίησης"


Είκοσι δύο αγαπητές φίλες και φίλοι, Είκοσι τρία ποιήματα

Το φετινό γιορταστικό διαδικτυακό "Συμπόσιο Ποίησης", που αισίως έφτασε στην 27η διοργάνωσή του.

Στο blog "Η ζωή είναι ωραία" που διοργανώνει η αγαπητή μας φίλη Airis

Η 27η διοργάνωση είχε θέμα την έννοια: "Σπίτι" σε όλη του την ευρεία θεώρηση: "Σπιτικό", "Στέγη", "Εστία".

Ακολουθεί το ποίημα της δικής μου συμμετοχής


"Εστία"


Εικόνα από το διαδίκτυο ανήκει στο δημιουργό της


Αργυρόγλαυκη η γέννα σου ανέγγιχτη Θεά μου,

αφροκορφή θόλου ουράνιου, χτύπησε η καρδιά σου.

Γονείς σπουδαίους βάσταγες στο άπειρο των κόσμων.

Πρωτότοκη κι ηλιόφλογη, περπατησιά αρχινούσες.

Κρόνος και Ρέα ήτανε οι ονομαστοί γονείς σου

κι ανάσα θέρμης έπαιρνες από τη φλόγα τού ήλιου.

Βαριά είν’ τα ονόματα στ’ αδέλφια σου δοσμένα.

Δίας, Ήρα, Δήμητρα, κοντά κι ο Ποσειδώνας.


Όρκο μεγάλο έδωσες τα χρόνια σαν ανθίσαν

στα πέπλα τα κατάλευκα το σώμα σου ζωσμένο.

Τον έρωτα απόδιωξες όχι για κατηγόρια,

μα για το ρόλο τον ιερό στο διάβα σου να δώσεις.

Παρθένα ηλιοστάλαγη στους κόσμους για να μείνεις.


Βαρύ θεμέλιο έβαλες στη ζήση των ανθρώπων,

φωτιά ιερή τους άναψες στου σπιτικού το κέντρο,

θεμέλιο τους έδωκες συμβίωση να στεριώσουν,

αρμονική συμπόρευση, οικογένεια και φροντίδα.

Ναούς εστέριωσες πολλούς αλλά μαζί και πόλεις,

όλα της έγνοιας σου σκοποί και όνειρα μεγάλα.


Γλυκόζωο σπίτι όρισες τη ζήση τους να θρέφουν

να το θωρείς, να το φυλάς, να το θερμοπυρώνεις.

Στέγη στεγνή και δυνατή στα ονείρατα να δώσεις,

θνητών ανάσες ζωηρές να τις κρυφοφροντίζεις.


Καλοσυνάτη και σεμνή στους χρόνους επορεύθης.

Έτσι θεμέλιο έβαλες στα σπίτια των ανθρώπων.

Στέγη ιερή, καλόβολη το βιός τους να στεριώσουν.

Παλμό και βήμα στέρεο στα ονείρατα να δώσουν.


“Σπίτι”, το όνομα έδωκαν στο άγιο όρισμά σου,

και μέσα εκεί απόθεσαν της ζήσης τους το στίγμα.

Και της φωτιάς σου ίαμα στο κέντρο του εστήσαν,

μαζί με την αγάπη τους αντάμα μ’ όλα τ’ άλλα.

 

Τον έρωτα και ηδονές, στης στέγης του τις ζήσαν.

Στιγμές μικρές και μέγιστες στου ήλιου το ταξίδι.

Χαρές μαζί με δάκρυα στους τοίχους του τις κλείσαν.

Και εμπειρίες μέτρησαν άπλετες στη ζωή τους.


Πόσα και τι στριμώχτηκε στων τοίχων του το σχήμα,

πόσα λαμπρά και σκοτεινά στα δώματά του μπήκαν,

πόσες σταγόνες ίδρωτα τις πέτρες του τις λούσαν,

πόση ζωή και θάνατος διάβηκε την αυλή του.


Σπίτι ιερό, φεγγόβολο, η στέγη των ανθρώπων,

η στράτα τους, το δώμα τους, μαζί με την αυλή του.

Στέρεο βήμα έδωκες στο γένος των ανθρώπων,

να κατοικήσουν, να γευτούν του βίου τη σοδειά τους.


Τη φύση να μερέψουνε, μαζί να πορευτούνε.

Αυτό είναι το έργο σου φλογόφεγγη Κυρά μου,

στου χρόνου εκεί το πέρασμα αιώνια αφημένο.

Να σε θυμούνται οι θνητοί κι οι Αθάνατοι να λένε

Εστία! Εσύ Θεά λαμπρή, της στέγης των ανθρώπων.



Θέλω, μία ακόμα φορά, να εκφράσω τη χαρά μου για το υπέροχο αυτό βίωμα της συμμετοχής μου σε ένα ποιητικό δρώμενο. Ανάμεσα σε υπέροχες συμμετοχές με μια διάθεση γεμάτη μεράκι, αγάπη και δοτικότητα.
Να ευχαριστήσω την αγαπητή μας Airis για τη δυνατότητα που μας δίνει χρόνια τώρα στο να συμμετάσχουμε σε μια τέτοια ποιητική δράση. Επίσης να δηλώσω την αγάπη μου και το ευχαριστώ μου για ΟΛΟΥΣ τους/τις δημιουργούς των 23 ποιημάτων, που είχαν κάτι ιδιαίτερο να πουν στην καρδιά μου.

Θερμά συγχαρητήρια:
Στην Μαρία Κανελλάκη για την πρώτη θέση της στο διαγωνισμό με το υπέροχο ποίημά της αλλά και τους: Makis Del και Μαρίνα Τσαρδακλή για τις ιδιαίτερες ποιητικές τους δημιουργίες.

Σας καλώ να ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΑ τα ποιήματα εδώ:


Θα νιώσετε υπέροχα σας διαβεβαιώ!

Περιμένω σύντομα από την Airis την 28η διοργάνωση! Τ' άκουσες καλή μου φίλη;

Επίσης θα δημοσιεύσω σε επόμενες μέρες την "Εστία" και στο προσωπικό μου ανθολόγιο των έργων μου εδώ:


Καλή Χρονιά

Καλή χρονιά σε όλους και σε όλες

38 σχόλια:

  1. Πολλά πολλά συγχαρητήρια Γιάννη μου!!
    Εκτός από το νουάρ κατέχεις εξαιρετικά και την ποίηση.. Και τόσα ακόμα!!

    Καλή Χρονιά γεμάτη όμορφες και δημιουργικές στιγμές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου καλή μου φίλη,
      σε ευχαριστώ για την τιμή της καρδιάς σου και τα συναισθήματά σου. Να είμαστε καλά να γράφουμε, να δημιουργούμε. Όσο μπορούμε να μένουμε ζωντανοί. Την καλησπέρα μου και καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  2. Σε θαυμάζω γιατί ότι, ότι δημιουργείς βάζεις την ψυχούλα σου και αυτό είναι υπέροχο. Συγχαρητήρια!!
    Καλή χρονιά Γιάννη μου με υγεία, αγάπη, χαρά και αστείρευτη έμπνευση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιργινία μου και εγώ με τη σειρά μου να σε ευχαριστήσω αγαπημένη μου φίλη γιατί, τα λόγια και τα συναισθήματά σου, λειτουργούν πάντοτε ενισχυτικά σε κάθε μου προσπάθεια. Αρωγός! Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη με την καρδιά μου. Καλή μας χρονιά.

      Διαγραφή
  3. Ω! Γιάννη μου τι ωραία σπονδή στη θεά της εστίας, σ' αυτή που πραστάτευε την οικογένεια και την οικιακή ζωή.
    Καθότι λάτρης της αρχαίας μυθολογίας σίγουρα θα ήταν στις επιλογές μου(βαθμολογικά) το όμορφο ποίημά σου, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσα να διαβάσω όλα τα ποιήματα και έτσι δεν ψήφισα.
    Καλή χρονιά με υγεία και πολλές εμπνεύσεις για δημιουργία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σημασία έχει που είσαι εδώ αγαπημένη μας φίλη. Δεν πειράζει. Την επόμενη φορά. Και χαίρομαι πολύ που αγαπάς τον αρχαίο κόσμο με έναν τρόπο κριτικό και γόνιμο όπως του αρμόζει. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Ελένη μου. Καλή χρονιά να έχουμε.

      Διαγραφή
  4. Βαθύ το νόημα του τι σημαίνει σπίτι. Το πατρικό στην εσχατιά του ορίζοντα με τα γέρικα δέντρα στην αυλή και τη μνήμη όσων σίγησε η ανάσα. Μπορεί και το δικό μας σε μια καινούργια γη, που μυρίζει ζεστασιά κι αγάπη. Όποιο και να ‘ναι μέσα σ’ ένα θεϊκό φως όπου η ζωή κι ο θάνατος, η χαρά κι ο πόνος, σιγομιλούν για αγάπη.
    Υπέροχος ποιητικός λόγος, στίχος λυρικός, μεστός που απλώνει το έσω της ψυχής και αφήνει να αναδειχθούν αλήθειες και μηνύματα διαχρονικής αξίας. Αφήνει τον αναγνώστη να αναζητήσει το δικό του «σπιτικό»
    Γιάννη μου πολλά συγχαρητήρια!
    Σ' ευχαριστούμε!
    Καλή δημιουργική χρονιά με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ με τη σειρά μου Αννίκα να σε ευχαριστήσω για την τιμή της επιλογής σου αγαπημένη μου φίλη.
      Σπίτι. Μια μικρή λέξη που κρύβει κάτι πολύ μεγάλο, χωρίς όρια και καθορισμούς. Προσπάθησα να δώσω την αξία και την οντότητά του πηγαίνοντας στις αρχαίες εκείνες ρίζες, όχι τυχαία, που υμνούν την θεότητα της Εστίας και τη δημιουργία του οίκου.
      Σε ευχαριστώ καλή μου για κάθε σου παρουσία κοντά μας.
      Καλή χρονιά να έχουμε κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  5. Υπέροχο ποίημα Γιάννη μου, ένας ύμνος στη θεά Εστία. Και πραγματικά πήγε πολύ καλά κατακτώντας γερά τη δεύτερη θέση.
    Να σαι καλά να δημιουργείς, να διακρίνεται η κάθε σου προσπάθεια γιατί το αξίζεις
    Καλή νέα δημιουργική χρονιά με υγεία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για την αγάπη, την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη Άννα μου. Ξέρεις ότι και εσύ "υπεύθυνη" για κάθε τέτοια προσπάθεια καθώς η στήριξή σου είναι δεδομένη όλον αυτόν τον καιρό. Χαίρομαι που σου άρεσε το ποίημα καλή μου φίλη. Καλή μας συνέχεια.

      Διαγραφή
  6. Καλή χρονιά με υγεία και χαρά φίλε μου.
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου και για την διάκριση σου.
    Πάντα όταν ψηφίζουμε, στεναχωριόμαστε που δεν μπορούμε να δώσουμε βαθμούς σε όλα όσα να άρεσαν.
    Καλή συνέχεια σε ότι κι αν κάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά Ρένα μου. Ναι, η βαθμολογία πάντα είναι "στενάχωρη" Ρένα μου καθώς έχει περιορισμούς. Όμως αυτό δεν αναιρεί την αγάπη όλων στα έργα όλων και τη συλλογική στήριξη που υπάρχει. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Ρένα μου.
      Καλή μας συνέχεια.

      Διαγραφή
  7. Όμορφο, συγκινητικό, εμπνευσμένο από την Μυθολογία μας που πολύ καλά κατέχεις, με αναφορά στο σπίτι μας, αυτό το ιερό αντικείμενο, που μέσα του κρύβουμε τους φόβους και τις χαρές μας. Είχαν δίκιο οι αρχαίοι μας, που προσέδωσαν θεϊκή υπόσταση σε αυτό.
    Νάσαι καλά Γιάννη, να γράφεις και να δοκιμάζεσαι σε πολλά διαφορετικά είδη, με επιτυχία πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως ακριβώς το επισημαίνεις Βασίλη. Η δική μας λατρεία, δικαίως, είχε θεοποιήσει την κατοικία των ανθρώπων. Της είχε δώσει αγνά, καθαρά, αμόλυντα χαρακτηριστικά. Και βέβαια καθόλου τυχαία.
      Χαίρομαι που σού άρεσε αγαπητέ μου φίλε. Προσπαθούμε να ζούμε τις συγγραφικές μας εμπειρίες συνθετικά. Καλή βδομάδα.

      Διαγραφή
  8. Λίαν πρωτότυπο το ποίημά σου, Γιάννη.
    Περιεκτικός ύμνος σε μια σεμνή θεά τού ελληνικού πανθέου. Και με αυτόν τον ύμνο αναδεικνύεις την αξία τής ήρεμης οικογενειακής ζωής, μέσα από το πλήθος των ωραίων αναφορών στα συμβαίνοντα σε ένα ήσυχο σπίτι.
    Το πλουσιότατο λεξιλόγιο και ο ιαμβικός δεκαπεντασύλλαβος καθιστούν το ποίημα ένα ωραίο ανάγνωσμα.

    Η Αριστέα συνεχίζει να γίνεται αιτία παραγωγής πνευματικού έργου για πολλοστή φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γράφοντας ποίημα, προσπαθώ πάντα Άρη μου να δώσω ένα στοιχειώδες μέτρο στον στίχο. Είναι πολύ δύσκολο. Πόσο μάλλον να δώσω και ρίμα όπως, με επιτυχία, κάνεις εσύ φίλε μου. Χαίρομαι αν βγαίνει κάτι αξιοπρεπές στην ανάγνωση.
      Το σπίτι μας είναι η ίδια μας η οντότητα.
      Καλή βδομάδα Άρη μου, να είμαστε καλά.

      Διαγραφή
  9. Υπέροχο! Συγχαρητήρια Γιάννη μου. Με πανέμορφες λέξεις, φράσεις που αγγίζουν την καρδιά, έδωσες την πιο ολοκληρωμένη εικόνα της έννοιας 'σπιτικό'. Όλη η αγάπη, η κούραση, ο πόνος, οι δυσκολίες που κλείνονται μέσα σε ένα σπίτι από τους ανθρώπους του. Ξεκινώντας τον ύμνο σου προς τη Θεά Εστία, έδωσες θεϊκή υπόσταση σε κάθε έννοια που μπορεί να περικλείεται από τέσσερις τοίχους. Δεν μιλάμε για σπίτι, αλλά για το σπιτικό, κάτι πιο βαθύ, πιο περιεκτικό, κάτι που έχει ψυχή. Γράφεις με την ψυχή σου Γιάννη μου και αυτό φαίνεται σε κάθε λέξη που χρησιμοποιείς. Δεν έχω ιδέα από ποίηση, αλλά η δική σου αγγίζει κάτι βαθιά στην καρδιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι η έννοια "σπίτι" εδώ έχει την έννοια που αναφέρεις αγαπημένη μου φίλη. "Σπιτικό". Ο κύκλος που μέσα του κλείνει ένα σοβαρό κομμάτι της ζωής μας. Ζωή, δημιουργία, όνειρα, αγώνας, συναισθήματα, στιγμές. Δικαίως η αρχαία μας παράδοση, τίμησε δεόντως την έννοια της εστίας με μια πολύ μεγάλη Θεά.
      Ευχαριστώ πάντα για τα δεκτικά και υποστηρικτικά σου σχόλια αγαπημένη μου, να είσαι καλά.
      Κανείς μας δεν είναι ποιητής. Απλά μας αγγίζει αυθόρμητα αρκετές φορές στην έκφρασή μας.

      Διαγραφή
  10. Ήρθα και εγώ (καθυστερημένα ☺) για να τονίσω, πέρα από όλα τα καλά λόγια που σου πρέπουν για την εξαιρετική δημιουργία σου, Γιάννη μου, το πόσο ταπεινός είσαι όταν μου στέλνεις κάθε, μα κάθε φορά τη συμμετοχή σου! Μου έχει κάνει εντύπωση!

    Αυτό που κάνεις για μένα είναι τεράστιο! Συνταιριάζεις εξαίσια τις λέξεις σου, δημιουργείς σύνθετα επίθετα και όλα αυτά με ρυθμό και μέτρο. Για μένα αυτό είναι πολύ δύσκολο έργο, αφού αποδίδεις και στα μέγιστα και το θέμα σου! Και εδώ μας έδωσες έναν ύμνο στην Εστία και στο σπίτι. "Και μέσα εκεί απόθεσαν της ζήσης τους το στίγμα" λες και μετά δίνεις όλα όσα είναι πράγματι το σπίτι!

    Σε ευχαριστώ πολύ πολύ για όλα!
    Να έχεις μια υπέροχη χρονιά και να συνεχίσεις να δημιουργείς!

    υγ: Η 28η διοργάνωση που ζητάς δεν είναι εύκολη υπόθεση, Γιάννη μου. Απαιτεί από εμένα πολύ χρόνο, που δυστυχώς λόγω οικογενειακών θεμάτων δεν μπορώ να είμαι βέβαιη ότι τον διαθέτω. Κι εγώ τώρα που είμαι ζεστή έχω σκεφτεί να προσπαθήσω να σας δώσω ένα ακόμα εκτός από το καθιερωμένο "χριστουγεννιάτικο".
    Ο χρόνος θα δείξει! Όχι εγώ.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω πολλές φορές διατυπώσει το σεβασμό μου στο χρόνο και στις υποχρεώσεις σου Αριστέα μου. Αλλά, ο ...καημός μας και η αγάπη μας για όλο αυτό το δρώμενο όπως και για ΚΑΘΕ δρώμενο που αναδεικνύει τη δημιουργία και τη συλλογικότητα στη γειτονιά μας, είναι τόσο έντονα που σε "πιέζουμε".
      Εσύ θα το κρίνεις. Εμείς είμαστε οι ακόλουθοι. Αν όμως χρειαστείς τεχνική στήριξη στην εξυπηρέτηση είμαι διαθέσιμος σε ότι εσύ κρίνεις.
      Όσον αφορά την κρίση και τα λόγια σου, ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ καλή μου. Εσύ μας έδωσες το έναυσμα να αγαπήσουμε την ποίηση και να μπούμε σε κίνηση δημιουργίας.
      Καλή σου συνέχεια.

      Διαγραφή
  11. Ένα ακόμα δείγμα του ταλέντου σου, μας πρόσφερες Γιάννη μου και πάλι εύγε!
    Και κάθε φορά που διαβάζω τις δημιουργίες σου, χαμογελώ γιατί δεν ξεχνώ τι έλεγες πριν αρκετό καιρό: "Δεν το έχω"!!!
    ΑΦιλιά καρδιάς με ευχές η νέα χρονιά, να είναι με ψυχική υγεία και με πολλές ακόμα δημιουργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Στεφανία μου. Εντάξει, ακόμα το λέω. Την "φοβάμαι" την ποίηση. Την σέβομαι. Είναι μια "Θεά" που δύσκολα τολμάς να την αγγίξεις. Το προσπαθώ όμως ναι, σε διαβεβαιώ.
      Ευχαριστώ για τα λόγια σου όμως, τη στήριξή σου πάντα.
      Να είμαστε καλά να δημιουργούμε όλοι μας.
      Καλή βδομάδα κορίτσι μου.
      Bonne Annee.

      Διαγραφή
  12. Γιάννη μου το ποίημα σου ξεχώρισε επάξια, γιατί ήταν ένας υπέροχος ύμνος στη Θεά Εστία και την έννοια του σπιτιού.
    Η πρώτη μου σκέψη στα αποκαλυπτήρια ήταν ότι θα μπορούσε η αγάπη σου για τον αρχαίο κόσμο (θυμούμενη κάποια τελευταία αφιερώματα σου) να σε έχει επηρεάσει, με τον πιο όμορφο και δημιουργικό τρόπο.
    Έχεις ένα ταλέντο έκφρασης και μοναδικότητας. Σε όποιο είδος και αν καταπιαστείς, εκφράζεσαι εξαιρετικά και βάζεις την υπογραφή σου.
    Μπράβο σου.
    Εύχομαι ένα υπέροχο 2022 με ότι καλύτερο για σένα και την οικογένεια σου. Να είναι ήσυχο, γεμάτο έμπνευση και εναύσματα για δημιουργία!
    Καλό απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου, ειλικρινά σε ευχαριστώ για τις σκέψεις σου. Προσεγγίζω την αρχαιότητα όπως, πιστεύω, τής αρμόζει. Χωρίς υστερίες, κριτικά, γόνιμα, καλοπροαίρετα και χωρίς υπερβολές. Έχουμε άλλωστε να πάρουμε άπειρα πράγματα από εκεί.
      Σε ευχαριστώ για τα ζεστά σου λόγια καλή μου φίλη. Λειτουργούν ενθαρρυντικά για μένα πάντα, το ξέρεις, το νιώθω.
      Καλή χρονιά να έχουμε, κάθε υγεία και έναυσμα για δημιουργία! Το έχουμε ανάγκη.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  13. Διαβάζοντας και το σχόλιο της Αριστέας, επιβεβαιώνονται οι "υποψίες" μου για την ταπεινότητα και την ευαισθησία που διαθέτεις. Κι αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που σ' αγαπάμε, Γιάννη μου. Για την ξεχωριστή σου συμμετοχή, τι να πω; Μιλήσανε ήδη οι φίλοι. Διάλεξες ένα δύσκολο και κοπιαστικό πόνημα που απαιτούσε γνώσεις και γλωσσική δεξιοτεχνία. Τα κατάφερες επάξια! Τα συγχαρητήριά μου είναι δεδομένα, κυρίως για την υποδειγματική σου παρουσία, που μας δίνει το ερέθισμα για να γινόμαστε κι εμείς καλύτεροι.
    Καλή να είναι η χρονιά σου και καλές εμπνεύσεις σ' ό,τι κι αν δημιουργείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την αγαπημένη μου φίλη και συνοδοιπόρισσα. Είναι τιμή μου τα λόγια σου και όσα συναισθήματα γεννήθηκαν στην ανάγνωση της "Εστίας" Μαρία μου. Δεν έχω τι να πω, ειλικρινά με συγκινείς. Κάθε φορά προσπαθούμε να δώσουμε κάτι που θα αγαπήσουμε πρώτα εμείς και ύστερα οι άλλοι. Είναι όμορφο αυτό το βίωμα μεταξύ μας.
      Να είσαι καλά για τη γαλήνη και δύναμη των λόγων σου Μαρία μου. Καλή μας χρονιά σε ότι δημιουργούμε.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  14. Πόσο φαίνεται από την γραφή σου Γιάννη πώς αγαπάς και πόσο διαβασμένος είσαι επάνω στην ιστορία -μυθολογία -αρχαιότητα, που η ποίησή σου αποτύπωσε ακριβώς αυτή σου την αγάπη!!
    Τι ωραία έκανες που προσπάθησες και μάλιστα με πολύ επιτυχία τα κατάφερες θαυμάσια!!!
    Η Κανελλάκι μας σου τα είπε περίφημα.
    Καλή χρονιά με υγεία πάνω από όλα αγάπη πολλές όμορφες εμπνευσεις!!και με βαθιές αληθινές ανάσες ανακούφισης !!!
    Χρόνια πολλά και καλά!! 🎁🎄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου, πόση χαρά νιώθω ανάμεσά σας το ξέρεις, το νιώθεις. Αγαπώ την ελληνική αρχαιότητα, πάντα με πνεύμα κριτικό. Αυτό βγαίνει στην έκφραση, στην αναζήτηση, στη γραφή τελικά. Χαίρομαι που σου άρεσε το ποίημα και η προσπάθεια. Τα λόγια σου είναι χαρά, είναι παρακίνηση, είναι αγάπη. Καλή χρονιά Ρούλα μου.

      Διαγραφή
  15. Ένας άλλος Γιάννης εμφανίζεται και πολύ μου άρεσε αυτό το πρόσωπό του!
    Ύμνο έπλασες με πλούτο όμορφων και ταιριαστών λέξεων και μένα διαρκή γλυκό ρυθμό, που κάνει ευχάριστο το διάβασμά του!
    Πάντα τέτοια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω εγώ τώρα τι να πω Γλαύκη μου; Πόσο χαίρομαι στο λέω! Αν κατάφερα να δώσω ένα άλλο πρόσωπο, μια άλλη εικόνα, νιώθω καλά. Νιώθω ότι πέτυχα στο σκεπτικό μου. Από κοντά και τα δικά σου αισθήματα καλή μου φίλη. Και σε ευχαριστώ γι' αυτό. Την αγάπη μου και τις ευχές μου.

      Διαγραφή
  16. Γιάννη μου, τον θαυμασμό μου για το υπέροχο ποίημά σου, σου τον εκδήλωσα αμέσως :) Ξεπέρασες τα όρια σε ό,τι έκανες μέχρι τώρα. Είσαι αξιοθαύμαστος!
    Τα θερμά μου συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λόγια αυτά, βγαλμένα από μια ψυχή που χειρίζεται λόγο και γραφή με τη δική της σεβάσμια μυσταγωγία, είναι για μένα βραβείο! Και χαρά! Μαρία μου καλή μου φίλη, συνοδοιπόρισσα σε αυτά μας τα ταξίδια, σ' ευχαριστώ με την καρδιά μου. Φιλιά.

      Διαγραφή
  17. Τώρα εγώ που έδωσα τριάρι σε αυτό το θαυμαστό δημιούργημα, δεν ξέρω τί άλλο να πω.. Το γεγονός ότι μού άρεσε ένα μεγάλο κείμενο, ενώ συνήθως "εστιάζω" στα μικρά, τα λέει όλα! Μπράβο φίλε Γιάννη, ο λόγος σου λυρικός, το έργο σου ολοκληρωμένο! Και πάλι καλή χρονιά να έχουμε ⭐⭐

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι και πεταρίζω σαν μικρό παιδί. Η χαρά του "Συμπόσιου". Η συμμετοχή, η ζεστασιά της ανάγνωσης, των συναισθημάτων. Όλα αυτά τα όμορφα μαζί Πέτρα μου. Σε ευχαριστώ για την ιδιαίτερη τιμή της κρίσης σου. Με γεμίζει χαρά και αισθήματα γλυκιά μου για τη συνέχειά μας.
      Την καλησπέρα μου με χαμόγελα.

      Διαγραφή
  18. Εξαιρετικό το ποίημα σου!
    Καλή χρονιά με δημιουργικές αναζητήσεις, υγεία και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και τις ευχές. Να είσαι καλά. Καλή χρονιά να ευχηθώ ολόψυχα.

      Διαγραφή
  19. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ αγαπητέ φίλε και συνοδοιπόρε. Να είσαι καλά, γερός, δυνατός. Προχωράμε φίλε μου.

      Διαγραφή