H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023

Των ονείρων η πτώσις (Ποίημα συμμετοχή στην "Μίνι σκυτάλη #5)

 "Των ονείρων η πτώσις"




Κραταιών ημερών εδιαβήκαμεν ώρες

και τα σκότη της νύχτας πλημμυρίσαμε φως,

σε εικόνα ντύσαμε σκέψεις μακρόχρονες

που περήφανα αρμένιζαν χωρίς να ξέρουμε πώς.


Αναμετάξυ τους έσμιγαν τα μικρά τα κομμάτια,

ακανόνιστου σχήματος κι ασαφούς εντολής,

αντάρα σηκώσανε στα δικά τους παλάτια,

αμάχη κηρύξανε στη ροή της ζωής.


Το “πρέπει”, στο “θέλω” αντιγύριζε λόγια,

-πάψε να ανάβεις στους ανθρώπους φωτιές,

τα ονείρατα βάστα τα, χαμηλά στα κατώγια,

μην αλλιώς ανταμώσουνε, με οδύνες, πληγές.


Μα το “θέλω” ανύψωσε το βλέμμα εμπρός του,

κι ίσια στα μάτια με στόμφο αντιλέγει:

-Πάψε στο δρόμο μου να σηκώνεις ορμήνιες

δεν αφήνω το όνειρο θλιβερά να ξεφεύγει.


-Κάλλιο στα σίγουρα η ζωή να διαβαίνει,

ταπεινά να εκτίθεται στων πόθων το σθένος.

Παρά βάρβαρα αργότερα τραγικά να πεθαίνει

στων ανθρώπων αντίδρασης προκαλώντας το μένος.


Έτσι αντιγύριζε το ένα στο άλλο,

τον κύκλο ανοίγοντας σκέψης μακράς.

Όμως τ’ όνειρο πήρε δρόμο μεγάλο,

θέρμη προσφέροντας μεγάλης χαράς.


Μα ήταν αδύνατον μονάχο ν’ αφήσω

του ονείρου τη στράτα συνεχώς να μακραίνει,

αποφάσισα τότε και εγώ να κινήσω,

μ’ ακατάσχετη θέληση να δω τι συμβαίνει.


-Φυλάξου στο πέρασμα, πλάνες γροικούνε,

μαζί και ερωτήματα θολά και μεγάλα,

φοβάμαι για σένα κακά μη σε βρούνε,

κι όλα ύστερα αλλάξουνε και γίνουν σαν άλλα.


Έτσι εγόγγυξε στο μυαλό μου το “πρέπει”,

προσταγή να μου δώσει στο σκοτάδι μην μπω.

Όμως η καρδιά μου δεν ήθελε κάτι άλλο να βλέπει,

την εκλογή της την έκανε να βγει στο φευγιό.


Και να ‘μαι στη στράτα τυλιγμένος στο θάμπος,

ίσια στο βάθος σε υπόγειο βουβό,

νοτισμένο στη μούχλα λες κι έβρεχε σάμπως

να σταθώ προσπαθούσα με βλέμμα σκυφτό.


Κοστούμι βαθυγάλαζο στο κορμί μου φορούσα

και στα χέρια κρατούσα αναμνήσεις σωρό,

των ελπίδων εκπλήρωση με πάθος ζητούσα,

μπρος στων φόβων τα σκιάχτρα ν’ αδιαφορώ.


Και μπροστά μου αχνίζανε εικόνες ωραίες,

στιγμές ολογάργαρες να βλέπω ευθύς,

των ονείρων οι θέρμες δεν θα ‘ναι μοιραίες,

δεν γίνεται ο δρόμος να μην είναι πλατύς.


Χορό είχε στήσει ο ουρανός στα ρουμάνια,

και τα λουλούδια λικνίζονταν στου αγέρα τη δίνη,

μαγεμένος τη ζούσα αυτή τη ζωντάνια,

δεν θα τολμούσε κάτι, τη ζωή να τη σβήνει.


Όμως ο δρόμος, άλλη στράτα λογάριαζε,

κι όλα γύρω ξαφνικά θε ν’ αλλάζουν,

ο ουρανός πάνωθέ μου ολοένα συννέφιαζε,

του φωτός τις ανταύγειες τα σκοτάδια σκεπάζουν.


Πώς αναπάντεχα ένιωσα να περπατώ στα σκοτάδια,

σε τοίχους ανήλιαγους στριμωγμένος να τρέχω,

πώς με τρόμο στα πόδια μου ήταν όλα ρημάδια,

και με δάκρυα το πρόσωπο αρχινώ να το βρέχω.


Οι σκιές αντιφέγγιζαν στου τσιμέντου τα τείχη,

μια σκοτάδι, ένα φως, τη καρδιά βασανίζουν,

πώς στη σκέψη μου έρχονταν αναπάντεχα στίχοι

και τα πόδια μου άρχισαν ξαφνικά να λυγίζουν.


Πού πήγαν τα όνειρα, πού θαφτήκαν τα πάντα;

προσμονές, καρτερέματα, πώς γινήκανε σκόνη;

“Μη λυγίζεις!” σού φώναξα, στάσου τώρα κι αγνάντα,

δες πέρα στο βάθος το φως να ζυγώνει!


Αλήθεια το λες, το βλέπω και εγώ τώρα,

και ταχύνω το βήμα μου σταθερά για να φτάσω,

σιμά είναι πια του λυτρωμού μου η ώρα,

την ελπίδα πια βλέπω και ποθώ μην τη χάσω.


Κραταιών ημερών εδιαβήκαμεν ώρες

και τα σκότη της νύχτας πλημμυρίσαμε φως,

μπορεί τα όνειρα όλα να μουσκέψανε μπόρες

ζωοδότης μάς κράτησε, λυτρωμού ο θυμός.


Των ονείρων η πτώσις μετέφερε σκόνη,

και οδύνες αβάσταχτες στην ψυχή σημαδεύει,

Σελίδες καινές όμως θριάμβου σηκώνει,

καθώς το φρόνημα, η ελπίδα θεριεύει.


Η ζωή συνεχίζεται νέους δρόμους χαράζει,

αδιάλειπτα στέκεται μπρος στου φόβου το σχήμα,

κανένα σκοτάδι δεν μπορεί να τρομάζει,

κραταιό νιώθω εντός μου, της ελπίδας το βήμα.


Φίλες και φίλοι, το παραπάνω ποίημά μου, είναι η προσωπική μου συμμετοχή, στο δικτυακό δρώμενο, που διοργανώνει η αγαπημένη μας φίλη Mary Pertax στο προσωπικό της ιστολόγιο. Μπορείτε να δείτε την αναγγελία όπως και όλες τις συμμετοχές εδώ:

"Γήινη ματιά" / Μίνι σκυτάλη #5

Το παραπάνω ποίημα είναι η δική μου έμπνευση πάνω στη συγκεκριμένη εικόνα, που επέλεξα. Να ευχαριστήσω τη Μαίρη για τη διοργάνωση αυτού του εξαίρετου δρώμενου, τη χαρά που μάς δίνει η πρωτοβουλία της. Όπως να ευχαριστήσω επίσης και όλους και όλες όσες κατέθεσαν τη ψυχή τους με τις δικές τους συμμετοχές.



34 σχόλια:

  1. Εκπληξη! Η συμμετοχή σου στη σκυτάλη με ποίημα είναι έκπληξη. Μπράβο Γιάννη όλες οι σκέψεις σου σε στίχους. Και η αισιοδοξια ολοφάνερη στο τέλος.
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, ελπίζω να άξιζε τον κόπο η προσπάθειά μου. Τελευταία είμαι σε μια ποιητική παρόρμηση, ομολογώ και είπα να ανταποκριθώ με αυτή τη φόρμα.
      Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου. Άφησα και το αισιόδοξο κομμάτι ως μήνυμα καθώς το έχουμε ανάγκη. Όμορφη η μέρα σου.

      Διαγραφή
    2. Φυσικά και άξζε τον κόπο. Βγάλε τον ποιητή που έχεις μέσα σου θέλει να ακουστεί!!!Μπράβο Γιάννη μου για άλλη μια φορά

      Διαγραφή
    3. Ω αγαπημένη μου φίλη. Αυτό είναι ένα δώρο για την καρδιά μου και σε ευχαριστώ πολύ. Κάνω βήματα δειλά και αργά πάνω στην ποιητική έκφραση. Δεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω.

      Διαγραφή
  2. Μου άρεσε πολύ που η συμμετοχή σου ήταν ποιητική Γιάννη!
    Με ιδιαίτερες λέξεις και αρμονία στην ομοιοκαταληξία φανέρωσες τις σκέψεις σου εμπνευσμένες από την εικόνα της Μαίρης μας και μας άφησες στο τέλος με μια εσάνς αισιοδοξίας, για ένα ωραίο φινάλε.
    Ομολογουμένως ξεχώρισα κάποιους στίχους λίγο παραπάνω όπως: "Χορό είχε στήσει ο ουρανός στα ρουμάνια, και τα λουλούδια λικνίζονταν στου αγέρα τη δίνη,μαγεμένος τη ζούσα αυτή τη ζωντάνια, δεν θα τολμούσε κάτι, τη ζωή να τη σβήνει". Αλλά και το "“Μη λυγίζεις!” σού φώναξα, στάσου τώρα κι αγνάντα, δες πέρα στο βάθος το φως να ζυγώνει!".
    Πραγματικά, μας χάρισες ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα!!!!
    Μπράβο σου Γιάννη μου. Πάντα δημιουργικός και εκφραστικός!
    Καλό Σαββατοκύριακο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόση χαρά μού δίνουν τα λόγια και η προσέγγισή σου βρε Μαρίνα μου! Ναι, δεν ξέρω πώς και γιατί, αυτή η έμπνευση, με πήγε σε ποιητικό οίστρο. Και μάλιστα κλασικό. Φταίει ο ...Παλαμάς, που με συντρόφευσε τελευταία με δύο ολάκερα βιβλία του. Μπήκα στον κόσμο του και γέμισα από την ομορφιά του. Χαίρομαι, που οι στίχοι είχαν κάτι ιδιαίτερο να σου πουν και να σε εκφράσουν.
      Σε ευχαριστώ με την καρδιά μου αλήθεια. Μού δίνεις μια ακόμα ώθηση να συνεχίσουμε.
      Όμορφο Σάββατο κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  3. Μιλάμε αυτό κι αν ήταν ξάφνιασμα ευχάριστο! Απρόσμενη αλλαγή που μου γέννησε ενθουσιασμό, όπως οι στίχοι σου που τόσο υπέροχα έπλεξες, το όνειρο που αναζήτησες τόσο ζεστά με τόσο μεστές ζυμωμένες λέξεις! Τα συγχαρητήρια μου Γιάννη μου! Είναι υπέροχο και θα πρέπει να γράφεις ποίηση συχνότερα! Σ' ευχαριστώ πολύ πραγματικά το απόλαυσα! Να είσαι καλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα τόσο ζεστά και ενθαρρυντικά σου λόγια αγαπημένη μου φίλη. Πραγματικά αυτά τα δρώμενα είναι βάλσαμο στην καρδιά μας και φλόγα στην έμπνευσή μας. Εγώ σε ευχαριστώ για το ότι μάς δίνεις τη φωτιά και την ώθηση.
      Χάρηκα πολύ, που σου άρεσε. Θα προσπαθήσω να γράφω περισσότερη ποίηση καλή μου φίλη, ναι.
      Και πάλι σε ευχαριστώ απ' την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  4. Ποίηση αυτή τη φορά, φίλε μου! Σίγουρα πιο προσωπική γραφή, μιας και το "μέσα μας" , δύσκολα κρύβεται στην μορφή αυτού του λόγου. Είδα όνειρα, μία διαδρομή δύσβατη, απογοήτευση μα και αισιοδοξία, ελπίδα ότι τίποτα δεν πτοεί τον άνθρωπο, αν εκείνος ο ίδιος δεν το θελήσει.
    Μίλησε μέσα μου και σου είμαι ευγνώμων γι' αυτό!
    Να είσαι καλά φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο με συγκινείς, Βασίλη μου, αλήθεια! Το να μπαίνω στην καρδιά σου, να μιλώ, να σε εκφράζω, είναι για μένα και ευθύνη μεγάλη και τιμή. Και έτσι τη λογαριάζω, φίλε μου. Ναι, σ' αυτή τη διαδρομή του ονείρου θα συναντήσουμε και το σκοτάδι αλλά και το φως, για το οποίο οφείλουμε να αγωνιζόμαστε. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  5. Πόσο με χαροποιεί Γιάννη μου, η εξαιρετική ποιητική σου έμπνευση-διάθεση με αυτό το ποιήμα- έπος που δεν αφήνει κανένα συναίσθημα να χαθεί!
    Τελικά το "έχεις" το γράψιμο, να είσαι ευλογημένος που το εκμεταλλεύεσαι τόσο δημιουργικά!
    ΑΦιλιά πάντα καρδιάς και αγάπης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Στεφανία! Πόσο γεμίζω όμορφα συναισθήματα να 'ξερες! Πόσο οι διδαχές σου πιάνουν, αγαπημένη μας φίλη. Προσπάθησα ναι σ' αυτό το ποίημα να δώσω ότι μπορούσα καλύτερο σε αυτές τις σκέψεις. Χάρηκα τόσο που σε άγγιξε. Να είσαι καλά με την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  6. Ελπίδα και πάλι ελπίδα! Μου αρέσει πολύ όταν η κατακλείδα έχει "φως"! Πολύ ωραίο Γιάννη, συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, είπα να κοιτάξω στο φως. Πρέπει η πτώση του ονείρου να περιλαμβάνει ένα φωτεινό μονοπάτι. Νομίζω το χρωστάμε σε εμάς και στον κόσμο. Χαίρομαι τόσο για τα συναισθήματα και την παρουσία σου. Σε φιλώ κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  7. Συγχαρητήρια Γιάννη για αυτό το εξαιρετικό ποίημα σου που μας γεμίζει πολλά και αντιφατικά συναισθήματα με μια ελπίδα,ένα φως στο τέλος,ένα αισιόδοξο μήνυμα.
    Μπράβο σου που ασχολείσαι τόσο ενεργά και με την ποίηση.
    Καλή συνέχεια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το παλεύω, Μαρία μου. Το προσπαθώ. Με συνεπαίρνει αν ξεκινήσω το ...φλερτ μαζί της. Σε ευχαριστώ αγαπητή μου φίλη για τα καλά σου λόγια, χαίρομαι που σού άρεσε ειλικρινά. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  8. Δεν ξεπέφτει ο λόγος σου στον εύκολο στίχο Γιάννη μου. Σε καιρούς που ο κόσμος ευτελίζεται, μια φωνή επίκαιρη που στοχάζεται, φιλοσοφεί, εξεγείρεται, κρύβοντας μέσα της την ελπίδα. Όμορφες εικόνες που εκφράζονται με λυρισμό και λόγο περιεκτικό για την ανθρώπινη πάλη για επιβίωση. Λόγο αγωνιστικό που υποδηλώνει το δυναμισμό της ψυχής που κουβαλά την ελπίδα. Μπράβο Γιάννη!
    Καλή Αποκριά και μια όμορφη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννίκα μου αγαπημένη, την καλησπέρα μου. Πόσο σε ευχαριστώ. Να είσαι καλά! Προσπαθώ να εκφράζομαι, να περνώ μηνύματα, να ταξιδεύω μέσα στο γραπτό λόγο, λυρικό ή μη. Το έχουμε ανάγκη όλο αυτό, Αννίκα μου. Καλή Αποκριά κορίτσι μου.
      Υ.Γ. Σού έχω κάνει στο facebook, μια πρόσκληση σε μια ομάδα που έκανα για την παρουσίαση των έργων μου, μπορείς να της ρίξεις μια ματιά αν και εφόσον το θέλεις.
      Στέλνω τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  9. Μ' έναν εκκωφαντικό τίτλο, μια αντιπροσωπευτική φωτογραφία και στίχους γραμμένους από καρδιάς, αναμοχλεύεις το κοινό μας αίσθημα της ματαίωσης. Σπουδαίος κι ο επίλογος "της ελπίδας το βήμα" που αφήνει το φως να αχνοφαίνεται, εκεί στην άκρη του σκοτεινού τούνελ. Συγχαρητήρια πολλά, Γιάννη μου! Δύσκολο το εγχείρημα αλλά έχεις αποδείξει πως δεν φοβάσαι να εκφράζεσαι έξω απ' το κουτί, με κάθε μορφή έκφρασης και δημιουργίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το παλεύω, το προσπαθώ, Μαρία μου. Πείσμων απέναντι στην αγάπη της ποίησης αλλά και με χαμηλωμένο το βλέμμα στην αγκαλιά της. Προσπάθησα να προσεγγίσω την εικόνα όπως ακριβώς μιλάει στην καρδιά μας. Σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια της καρδιάς σου.
      Καλή βδομάδα να έχουμε ολόψυχα.

      Διαγραφή
  10. Ωωωωω είδες πόσο όμορφα μας ξάφνιασες που έλεγες πως δεν το έχεις με την ποίηση; και μάλιστα εξαιρετική η συμμετοχή σου, ο λόγος σου και εδώ, μας κράτησε μέχρι το τέλος αμείωτο το ενδιαφέρον.
    Με τον τελευταίο στίχο που ήταν γεμάτος ελπίδα, παρ' όλο το σκότος της εικόνας που επέλεξες, κατάφερες να μας αφήσεις με την γεύση της πως υπάρχει φως εκεί που θέλουμε να το δούμε.
    Μπράβο Γιάννη σου πάει τελικά και η ποίηση μην την φοβάσαι!
    Χαίρομαι πολύ για σένα να περνάς όμορφα με ότι καταπιάνεσαι! Καλό σου βράδυ και καλή εβδομάδα από αύριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου, όλες αυτές σας οι παραινέσεις, η αγάπη σας, τα λόγια και τα συναισθήματά σας, λειτουργούν υποστηρικτικά, το ξέρεις. Βάζουν φωτιά στο πάθος της δημιουργίας, καλούν σε παρακίνηση και προσπάθεια. Χαίρομαι πολύ που σού άρεσε, καλή μου φίλη, ειλικρινά.
      Καλή βδομάδα να έχουμε με την καρδιά μας.

      Διαγραφή
  11. Θαυμάζω απεριόριστα τους ανθρώπους που μπορούν και γράφουν τόσο όμορφα με ομοιοκαταληξία.
    Γιάννη, η συμμετοχή σου είναι... το κάτι άλλο. Ο τίτλος σου εκφραστικότατος, σε προϊδεάζει για το τι θα διαβάσεις. Και δεν μπορώ να μην πω ότι κάποιες στροφές σου, όπως η τελευταία του ποιήματος, μου "μίλησαν" λίγο παραπάνω.
    Σε ευχαριστούμε γι' αυτή τη δημιουργία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συναντιόμαστε στο ίδιο πεδίο, Γιώτα μου. Στις ίδιες νόρμες και συναισθήματα. Αφουγκραζόμαστε την ίδια εικόνα και σκέψεις. Δεν έχω παρά να σε ευχαριστήσω γι' αυτή σου τη τοποθέτηση και παρουσία. Μεγάλη συγκίνηση μού δίνεις καλή μου φίλη, ειλικρινά. Καλή σου βδομάδα.

      Διαγραφή
  12. Γιάννη τολμάς και δοκιμάζεσαι σε όλα τα είδη γραφής και μας ξαφνιάζεις ευχάριστα ! Πολύ δυνατό το ποίη μα ς εμπνευσμένο από την εικόνα του ανθρώπου που ξεπροβάλει μέσα από τις σκιές και την φωτιά και ταλαιπωρημένος, γεμάτος αγωνία κια προσμονή βαδίζει προς το φως.....Μου άρεσε πολύ ο στίχος_ "Η ζωή συνεχίζεται νέους δρόμους χαράζει" γιατί νομίζω ότι αυτή είναι η κατακλείδα.....η ζωή δεν σταματάει, παρά τις αντιξοότητες , συνεχισει να χαράζει νεους δρομους....Καλή εβδομάδα και καλή συνέχεια σε όλα τα θαυμαστά που καταπιάνεσαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το μήνυμα ήθελα να περάσω, Κλαυδία μου. Και ήθελα να το κάνω παρά τις έντονες απαισιόδοξες επιρροές, οι οποίες, ομολογώ, δεν με εγκαταλείπουν εύκολα. Όμως πρέπει, πάσει θυσία να δώσουμε αυτό το μήνυμα και να το πιστέψουμε.
      Ευχαριστώ που είσαι εδώ, καλή μου φίλη, με ενθαρρύνεις, με γεμίζεις δύναμη και χαρά. Καλή βδομάδα να ευχηθώ.

      Διαγραφή
  13. Μεγάλη η έκπληξη η συμμετοχή σου φίλε μου!
    Υπέροχο ποίημα φίλε μου.
    Αν σου πω ότι διαβάζοντας το μιυ θύμιζε τον εθνικό μας ύμνο, τί θα μου πεις;
    Μάλλον ο τρόπος που το έγραψες με τις ομοιοκαταληξίες.
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου.
    Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, Ρένα μου! Τι τιμή είναι τούτη καλή μου φίλη; Εντάξει, υπερβολική η προσέγγισή σου όπως και να 'ναι. Όμως δεν παύω να σε ευχαριστώ γιατί τα συναισθήματά σου, μού χαρίζουν δύναμη να συνεχίσω, Ρένα μου. Αλήθεια το λέω. Ναι, αγαπώ τη ρίμα στο ποίημα και η αλήθεια το προσπάθησα. Δεν έχω λόγια ειλικρινά. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  14. Α! Υπέροχο ξάφνιασμα. Ποίηση!
    Ο αιώνιος πόλεμος λοιπόν του "πρέπει" και του "θέλω" με θύματα τα όνειρα και τις επιθυμίες. Τι όμορφα που τα παρουσίασες με αυτό το ομοιοκατάληκτο ποίημα.
    Εξαιρετική χροιά η αισιοδοξία και η ελπίδα που αφήνεις για το τέλος
    Να είσαι καλά Γιάννη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, σε ευχαριστώ πολύ για το μοίρασμα των συναισθημάτων σου και την κατάθεση της σκέψης σου. Ειλικρινά χάρηκα που το βρήκες όμορφο. Ναι πρέπει να βάλουμε την ελπίδα ορόσημο στη ζωή μας, καλή μου φίλη.
      Φιλιά και ευχές στέλνω για καλή Σαρακοστή.

      Διαγραφή
  15. Το πρέπει που φοβάται τις φωτιές και προτιμάει να μένουν τα όνειρα στα κατώγια.
    Το θέλω που ενοχλείται από τις ορμήνιες τού πρέπει.
    Το αγχωμένο πρέπει που βλέπει το όνειρο να παίρνει μεγάλο δρόμο.
    Περιγράφεις μια διαπάλη συναισθημάτων με τη λογική, διανθισμένη με έντονες εικόνες φωτός και σκότους.
    Προφανώς γραμμένο με υπερένταση.
    Έρχομαι με καθυστέρηση, το είχα στα υπ’ όψιν για να το ξαναδιαβάσω.
    Δεν φτάνουν μία και δύο αναγνώσεις στα περισσότερα ποιήματα.
    Είναι ωραίο, Γιάννη.
    Μια επιφύλαξη για τον όγκο τού ποιήματος. Βέβαια ο ποιητής έχει το δικό του σκεπτικό στο ξετύλιγμα της σκέψεώς του.
    Πάντως, μελετώντας μερικά ποιήματα του Καβάφη στην αρχική και στην τελική τους μορφή, αλλά και άλλων ποιητών, παρατηρούμε την βελτίωση μετά το ξανακοίταγμα. Το κάνω σε αρκετά δικά μου.
    Εύχομαι καλή συνέχεια, είναι μια απολαυστική δημιουργία τα έμμετρα ποιήματα, όσο κι αν είναι κουραστική η αναζήτηση των κατάλληλων λέξεων για να βγαίνει η μουσική των στίχων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη μου, να γιατί, αγαπητέ φίλε, θεωρώ την παρουσία σου και τη γνώμη σου ιδιαίτερα σημαντική. Γιατί έχεις μια σειρά πολύτιμα πράγματα να παρατηρήσεις και να γνωμοδοτήσεις.
      Η έκταση του ποιήματος. Πιστεύεις ότι πρέπει αυτή να είναι ελεγχόμενη, πιο μετριασμένη απ' ότι κατάλαβα ε; Είναι ένα ζήτημα. Βέβαια στην ανάγνωση ποιητικών έργων μεγάλων μορφών, συναντάς μεγάλες διαφορές στην έκταση των ποιημάτων.
      Αγαπώ τα έμμετρα ποιήματα. Είναι κάτι που έχω αγαπήσει ιδιαίτερα και στο δικό σου ποιητικό λόγο. Είναι ο χορός των στίχων, ο λυρισμός της ρίμας.
      Η διαπάλη των συναισθημάτων ναι, είναι παρούσα. Είναι η αιτία που προκαλεί τον ποιητικό λόγο.
      Άρη φίλε μου, ένα μεγάλο ευχαριστώ για αυτή σου την παρέμβαση και την ευγνωμοσύνη μου.
      Την καλησπέρα μου φίλε και καλή Σαρακοστή.

      Διαγραφή
  16. Γιαννη μου , συγκλονιστικη η συμμετοχή σου με το εμμετρο ποιημα .. το δια βασα αρκετές φορες και το χαρηκα πραγματικά . " Χορό είχε στήσει ο ουρανός στα ρουμάνια,.........μαγεμένος τη ζούσα αυτή τη ζωντάνια, δεν θα τολμούσε κάτι, τη ζωή να τη σβήνει " . Ποσο μου αρεσουν η ελπιδα και η αισιοδοξια που μοιραζεις στο τελος σαν καθε ξεχωριστη ανατολη του ηλιου . Συγχαρητηρια φίλε μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπημένη μου φίλη, δεν ξέρεις πόσο με τιμάς και με συγκινείς με τα γλυκά και υποστηρικτικά σου λόγια. Να σε ευχαριστήσω με την καρδιά μου. Να είσαι καλά, γερή, δυνατή, να δημιουργείς.

      Διαγραφή