H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Κυριακή Κωνσταντίνου: "Η Αγάπη δηλώνει Απών"




Η Κυριακή Κωνσταντίνου, για μιας η αγαπημένη μας Κική. Που την χαιρόμαστε και την παρακολουθούμε στο παραπάνω προσωπικό της ιστολόγιο.

Ένα κορίτσι, που κουβαλά την αύρα της πόλης του Σκαρίμπα, της Χαλκίδας και εδώ και καιρό την παρακολουθούμε να έχει απλώσει τα φτερά της στον γόνιμο χώρο της Ποίησης και της Λογοτεχνίας.

Βιβλιογραφία

"Τα λάφυρα της ψυχής μου"

"Οι φεγγίτες της ζωής μου"

"Η αγάπη δηλώνει Παρών"

Μετά λοιπόν από τα τρία πρώτα της βιβλία, σειρά έχει η τελευταία της δημιουργία που έχει ήδη κυκλοφορήσει από της Εκδόσεις "Λεξίτυπον". Και αυτό το έργο της, πεζογράφημα, είναι μια σειρά από Νουβέλες, που και αυτές τροχιοδρομούν στο προσφιλές θέμα της αγαπημένης μας φίλης. Αυτό της "ΑΓΑΠΗΣ".

"Η δική μου αγάπη δηλώνει απών και όχι απούσα, διότι δεν την καθορίζει ένα γένος και μία κατάσταση. Αντίθετα μπορώ να πω την προσδιορίζει και την προσωποποιεί ένα σθένος, μία πυγμή και μία διαχρονικότητα που μπορεί να κάνει το παρελθόν να μοιάζει με μέλλον, το μέλλον με παρελθόν και το παρόν, να μπορεί να διαρκέσει για πάντα, ακόμα κι όταν δεν κατάφερε στους ανθρώπους, γερά, να ηγηθεί και ηττήθηκε, ως άλλος ένα καλά πληγωμένος αετός"

Αυτά είναι τα ίδια της τα λόγια. Όπως μας τα παρουσιάζει στην εισαγωγή του βιβλίου της. 

Η Δομή του Βιβλίου

"Η Αγάπη δηλώνει απών" αποτελείται από τα εξής μέρη-Νουβέλες:

Η Αγκαλιά

Η Θύμηση

Η λίμνη του ανεκπλήρωτου

Το παγκάκι των ψιθύρων

Σα σκουριασμένο καράβι

Η άφθαρτη νύφη

Ο ζητιάνος της καρδιάς

Ο Βλάχος και το σαλιγκάρι



"Κι ύστερα μίλησαν για αγάπη όλοι αυτοί που την σκότωσαν"

Στο βιβλίο της Κυριακής κυριαρχούν τρεις εξαίρετες Νουβέλες.
Για να πούμε λίγα πράγματα για αυτές:

"Το παγκάκι των ψιθύρων"

Κύριο πρόσωπο της Νουβέλας μια νεαρή κοπέλα. Από μικρή συνδεδεμένη με τα παγκάκια των δημόσιων χώρων. Για εκείνην αποτελούν έναν τόπο ιερού εξομολογητηρίου, μέσα απ το οποίο προσπαθεί να καθαρίσει την ψυχή της και να αναγεννηθεί. Κεντρικός χώρος για όλη αυτή τη διαδικασία, ένα Παγκάκι.

"Σα σκουριασμένο καράβι"

Μια γυνάικα, κεντρικό πρόσωπο σε αυτήν την υπέροχη νουβέλα που αγάπησα περισσότερο από τις άλλες. Μια γυναίκα που γνωρίζει και σέβεται τις επιθυμίες του ανθρώπου που μοιράζεται τη ζωή της μαζί του και την αγαπά. Έστω και αν αυτό την οδηγεί σε σκληρές αποφάσεις.
Ομολογώ εδώ μια κατάληξη που θα σηκώσει μεγάλη κουβέντα για την ορθότητα της απόφασης. Γιατί σίγουρα υπάρχει αντίλογος. Και μεγάλος και σοβαρός είναι. Καθώς η πράξη αυτή αφήνει μια μοιρολατρεία, μια παραίτηση, μια έμμεση πληγή στον άνθρωπο που αγαπά.

"Η άφθαρτη νύφη"

Η τρίτη από τις νουβέλες του βιβλίου. Μια ιδιαίτερη γραφή. Κάτι το ξεχωριστό. Γεμάτο λυρισμό και ποίηση. 
"Αχ αυτά τα ποιήματα
ραντισμένα με ψυχή
με δάκρυα
με τόλμη
με φανοστάτες, μη υπαρκτούς..."

Πόσο δυνατή είναι αυτή η γραφή. Πόσες αγωνίες κρύβει. Πόση Αγάπη αναζητά.



Στο "Η Αγάπη δηλώνει Απών" θα διαβάσουμε:

  • Η Αγκαλιά:  κάποιες σκέψεις για το βίωμα της αγάπης, που γεννούν προβληματισμό.
  • Η Θύμηση:  "Αποκοιμήθηκα, ζώντας τις μέρες της ξεχωριστής ομορφιάς μιας απόκοσμης αγάπης, υπαρκτής, αποκοιμήθηκα. Νανούρισμα των αγγέλων, η άρπα των θνητών..."
  • Η Λίμνη του ανεκπλήρωτου: γεμάτο λυρισμό και πανέμορφες εικόνες.
  • Το παγκάκι των ψιθύρων:  Νουβέλα
  • Σα σκουριασμένο καράβι: Νουβέλα
  • Η άφθαρτη νύφη: πεζογράφημα γεμάτο ποίηση
  • Ο ζητιάνος της καρδιάς:  "Είναι λύτρωση να μπορείς να μοιράζεσαι το πόνο σου με άλλους ανθρώπους αλλά είναι ευλογία το να μπορείς να κάνεις τους άλλους να θέλουν να μοιραστούν το πόνο τους μαζί σου..."
  • Ο Βλάχος και το σαλιγκάρι: Πολύ διδακτικό και ανθρώπινο



Αυτή ήταν η "Αγάπη που δηλώνει Απών". Η Τελευταία δημιουργία της Κικής Κωνσταντίνου.

Ένα νεαρό κορίτσι που έχει ανοίξει τα δικά του φτερά στον κόσμο της λογοτεχνίας και της ποίησης.
Που χτίζει το δικό της όμορφο κόσμο της δημιουργίας.
Προσωπικά της εύχομαι κάθε τι καλό στα μικρά και μεγάλα της όνειρα και πάντα όμορφες εμπνεύσεις.






26 σχόλια:

  1. Καλημέρα Γιάννη, συγχαρητήρια για την όμορφη παρουσίαση και φυσικά για την συγκεκριμένη. Την Κική, όπως και άλλους πολλούς, την γνώρισα από την γειτονία των μπλόκς και η γραφή της όντως είναι καταπληκτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο φίλε καλησπέρα,
      χαίρομαι πολύ που είσαι ανάμεσά μας αγαπητέ φίλε. Και ευχαριστώ για κάθε σου παρουσία και ευχή. Να είμαστε καλά να μεγαλώνει η συντροφιά μας.
      Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  2. Καλή επιτυχία στην Κική μας! Εξαιρετικές οι νουβέλες της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ειρήνη μου. Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  3. Kαλή επιτυχία στο βιβλίο της Κικής. Αν και ήρθε στα χέρια μου δεν κατάφερα ακόμα να το διαβάσω μαζί με κάποια άλλα που έχουν κάνει μια μεγάλη στοίβα πάνω στο γραφείο μου. Είμαι σίγουρη όμως πως θα διαπνέεται από την δροσερή ματιά της ηλικίας της.
    Καλησπέρα Γιάννη:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία μου!
      βιβλιοφάγος ούσα δεν το συζητώ! θα το καταφέρεις και αυτό και θα έχεις άποψη.
      Ναι, έχει τη σφραγίδα της νιότης της.
      Φιλιά πολλά Μαρία μου και σε ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  4. Μπράβο Γιάννη μου που ο καλός φίλος ξέρεις να στηρίζεις τους φίλους σου!
    Καλή επιτυχία και σ' αυτό το βιβλίο της Κικής!
    Εύχομαι με όλη μου την καρδιά, η επόμενη παρουσίαση να είναι το δικό σου βιβλίο!

    Πολλά και τα ΑΦιλιά καρδιάς μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου σε ευχαριστώ για τα καλά και ζεστά λόγια αλλά και την ευχή. Δεν υπάρχει τώρα τέτοια προοπτική καλή μου φίλη. Αργότερα ίσως, ας είμαστε καλά.
      Να έχουμε μια όμορφη ημέρα.
      Πιστεύω οι φίλοι αξίζουν της προσοχής και στήριξης.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  5. ΚΑΛΗΣΠΈΡΑ ΓΙΆΝΝΗ ΜΟΥ!!!!!!!
    ΚΑΛΉ ΕΠΙΤΥΧΊΑ ΣΤΗΝ ΚΙΚΗ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗ ΞΕΡΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ελένη μου,
      να είσαι καλά κορίτσι μου.
      Σε ευχαριστώ πολύ που είσαι εδώ.

      Διαγραφή
  6. Πόσο ευχάριστες αυτές οι "γέννες"! Μόνο θετικά για την ευαισθησία που ψάχνει και βρίσκει οδούς έκφρασης και παίρνει σχήμα και σάρκα.
    Και πίσω απ' αυτά ένας επίμονος εργάτης, να στερεώνει τη μπλογκογειτονιά με στέρεους δεσμούς, να σφίγγει τα λουριά και τις σχέσεις, να συμπαραστέκεται, να στερεώνει και να απλώνει..Με τις ενέργειές του, τον καλό του το λόγο, τη φιλική διάθεση..

    Εεε, Κική, Γιάννη, για σας λέω! Πάντα τέτοια, πάντα έτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δάσκαλε και φίλε μας καλησπέρα!
      για μας μιλάς αγαπητέ και το νιώθουμε! και σε ευχαριστούμε πολύ για αυτό!
      Ζούμε σε μια δύσκολη εποχή στην οποία προωθούνται και αναπαράγονται "έργα" και "πρόσωπα" εντελώς άδεια, που δεν έχουν να δώσουν τίποτα.
      Σαν λοιπόν, ξεφυτρώνουν δίπλα, ολόγυρά μας τέτοιου είδους "γέννες" και ξεπετάγματα, πιστεύω έχουμε ένα καθήκον να στήσουμε μια αγκαλιά γύρω τους.
      Σε ευχαριστώ πολύ Διονύση μου, να είσαι καλά.
      Καλή σου μέρα.

      Διαγραφή
    2. Τι ωραία που τα είπε ο Διονύσης. Τι να γράψω εγώ μετά από τέτοια λόγια; Μόνο ένα μεγάλο, ειλικρινές μπράβο και στους δυο σας, Κική και Γιάννη μας.

      Διαγραφή
    3. Αναστασία κορίτσι μου σε ευχαριστούμε πολύ. Να είσαι καλά, να γεμίζεις με την παρουσία σου υπέροχα την συντροφιά μας. Καλό απόγευμα.

      Διαγραφή
  7. Θα συμπλεύσω με τον Διονύση με εκφράζει απόλυτα. Την καλησπέρα μου και τον απεριόριστο θαυμασμό μου καλέ μου φίλε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιργινία μου. Τα λόγια σου είναι πάντα βάλσαμο και στήριξη ψυχής! σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  8. Η Κική μας ''πετάει''! Αγαπημένο πλάσμα της μπλογκογειτονιάς μας. Πολυαγαπημένο. Το αξίζει να πάει ψηλά. Το βιβλίο της το διάβασα και το χάρηκα πολύ.Της εύχομαι επιτυχίες πολλές πολλές. Ένα κορίτσι παράδειγμα για όλους. Έκανε τα όνειρά της πραγματικότητα σε αντίξοες συνθήκες. Έδωσε αγώνα και δίνει για να γίνουν τα όνειρα πράξη, γράφει μέσα από την καρδιά της και είναι πάντα με μια γλυκιά κουβέντα για όλους. Οι δε αξίες της; Μοναδικές!
    Μπράβο Γιάννη που μίλησες και για αυτό το πόνημα της Κικής μας
    Κική μου καλοτάξιδο και το νέο σου βιβλίο και αναμένουμε το επόμενο με λαχτάρα
    Σας φιλώ και τους δυο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου,
      στα λόγια και τις παρατηρήσεις σου δεν έχω να προσθέσω ή να αλλάξω κάτι. Είναι απολύτως σωστά όσα επισημαίνεις. Την απολαμβάνουμε λοιπόν, την ζούμε, όσο μπορούμε και της ευχόμαστε κάθε ταξίδι στον κόσμο της λογοτεχνίας.
      Καλημέρα Άννα μου. Φιλιά πολλά και ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  9. Ο τρόπος που παρουσιάζεις τα βιβλία των διαδικτυακών φίλων στο μπλοκ σου, Γιάννη, διαφέρει από τις κριτικές που διαβάζουμε συνήθως σε λογοτεχνικά περιοδικά. Εδώ η άμεση καθαρή ενημέρωση με αγαθές προθέσεις, χωρίς σκοπιμότητες και χωρίς περίτεχνα σχήματα ποικίλων –ισμών και ακαταλαβίστικων όρων.
    Και τα αποσπάσματα που παραθέτεις, πάντα προσεγμένα και κατατοπιστικά.
    Καλή επιτυχία και στο νέο αυτό βιβλίο τής Κικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη μου,
      πιστεύω ακράδαντα ότι οι φίλες και φίλοι μας στην δικτυακή μας γειτονιά αξίζουν και δικαιούνται τη δική τους προώθηση. Μηχανισμούς δεν διαθέτουμε, συνεπώς αυτός είναι ένας ταπεινός τρόπος να πούμε και να παρουσιάσουμε κάποια πράγματα όπως τα νιώθουμε.
      Ευχαριστώ αγαπητέ φίλε, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  10. ΜΠΡΆΒΟ στην Κική μας, ΜΠΡΆΒΟ και σε σένα Γιάννη για την ωραία παρουσίαση .
    Κι εγώ έχω τπ βιβλίο της που περιμένει υπομονετικά να έρθει η σειρά του.
    Νομίζω ότι θα κλέψω λίγο κσι θα το βάλω πάνω πάνω στη στιβα που περιμένει.
    Ελπίζω να μη περιηγηθούν τα υπόλοιπα 😁😁
    Καλή συνέχεια φίλε Γιάννη και φίλη Κική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχαχα Ρένα μου!
      ευχαριστώ καλή μου φίλη για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια. Κανένα βιβλίο δεν θα παρεξηγηθεί αν ξέρει ότι θα διαβαστεί.
      Σε καλησπερίζω με ευχές για όμορφο Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  11. Γιάννη μου, αγαπημένε μου φίλε!
    Σε ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου, όπως επίσης και ευχαριστώ τους φίλους που σχολίασαν με τόσο όμορφα λόγια και θετική διάθεση για εμένα.
    Με έχεις στηρίξει πάρα πολύ και σε ευγνομωνώ για αυτό, θέλω να το γνωρίζεις!
    Κατέχεις ξεχωριστη θεση στην καρδια και στην σκεψη μου!
    Ευχομαι οτι μα οτι καλυτερο! Παντα υγιης, ευτυχισμενος, δοτικος και γεματος αγαπης! Να δινεις και να λαβαινεις φυσικα!


    Δεν έχω μπει στο μπλοκ μου, απο εβδομαδα, θα επανελθω πληρως!!
    Φιλια πολλα!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου,
      αγαπημένη μας φίλη. Έχεις ένα ξεχωριστό και αγαπημένο κομμάτι της καρδιάς μας. Δικαιωματικά. Ο αγώνας σου, οι προσπάθειες σου και τα μονοπάτια σου στο χώρο της λογοτεχνίας και της ποίησης έχουν γίνει και δικό μας κτήμα.
      Σου εύχομαι να συνεχίζεις πάντα τις στράτες αυτές με τον καλύτερο τρόπο κοντά στα όνειρά σου. Για να σε καμαρώνουμε.
      Φιλιά πολλά κορίτσι μου και πάντα να είσαι καλά. Σε ευχαριστώ θερμά για κάθε σου συναίσθημα.

      Διαγραφή