H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Πέμπτη 25 Απριλίου 2019

Η Μεγάλη Πέμπτη βράδυ της νιότης...



Στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Κάπου ανάμεσα 15-18 ετών. Στο φούντωμα της νιότης. Στην ύστερη εποχή της εφηβείας. 

Ένα ταξίδι "εν ταις ημέραις εκείναις" της Μεγάλης Βδομάδας και των Μεγάλων Ωρών της περισυλλογής εκείνων των καιρών.

Στην Μητρόπολη της Αθήνας χοροστατούσε ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ. Ιστορική μορφή και μπρούσκος άνθρωπος. Ανταρτόπαππας στον ΕΔΕΣ στην Καρδίτσα, συναγωνιστής με τον Χαρίλαο Φλωράκη σε αντίθετα κινήματα. Η Φωνή του στεντόρεια έσειε το εσωτερικό του ναού στους ύμνους της Μεγάλης Βδομάδας. Ο "και πάσης"! Αυτό το υποκοριστικό του είχε κολλήσει ο κυρ Παναγιώτης, εξαίρετος οικογενειακός φίλος και γείτονας. Φυσικά εκ του τίτλου του. "Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος".

Ο μεγάλος Σπύρος Περιστέρης πρωτοψάλτης στον Μητροπολιτικό Ναό. Η Φωνή του έχει γράψει ιστορία στην Εκκλησιαστική μουσική και έχει σφραγίσει μελωδικά τις Μεγάλες βδομάδες της νιότης μας. 

Μεγάλη Πέμπτη βράδυ. Η Παλιά γειτονιά στην Αθήνα ζούσε την εβδομάδα των Παθών. Η φύση έξω στις αλάνες οργίαζε. Τα χωράφια γεμάτα μαργαρίτες και αγριολούλουδα. Σμήνη από πεταλούδες, μέλισσες και πασχαλίτσες στόλιζαν με την παρουσία τους τα πάντα. Οι πασχαλιές, οι τριανταφυλλιές, τα άνθη στις νεραντζιές έλουζαν με ένα απίστευτο άρωμα κάθε ρούγα και στενό.

Η Αγία Μαρίνα κατάμεστη από κόσμο. Στο σπίτι με την τηλεόραση ανοιχτή. Η Οικογένεια όλη παρούσα. Ο Πατέρας, ιστορικός κομμουνιστής, την ημέρα αυτή παρακολουθούσε τη λειτουργία με απίστευτη κατάνυξη. Όταν καταμεσής του πέμπτου Ευαγγελίου, έβγαινε ο Σταυρός, εκείνος σηκωνόταν όρθιος και απέδιδε τον μέγιστο σεβασμό στη στιγμή. Τον παρακολουθούσα διακριτικά με δέος να νιώθει τη στιγμή.

"Σήμερον κρεμάται επί ξύλου, ο εν ύδασι την γη κρεμάσας....."

Συγκλονιστικός ύμνος, δοσμένος από τον Περιστέρη απ τα κατάβαθα της ψυχής του. Από κοντά όλοι.

Η Γιαγιά ετοίμαζε τη ζύμη για τα κουλούρια και το βάψιμο των αυγών. Η Μητέρα είχε αγοράσει ήδη τα τρία μεγάλα Αγιοκέρια που θα εμπαιναν το βράδυ ψηλά στον Εσταυρωμένο στην Εκκλησία. Είχε ακόμα διαλέξει τα καλύτερα τριαντάφυλλα για να πάνε σε λίγο στον Επιτάφιο για να στολιστεί για την Μεγάλη Παρασκευή. Εγώ συνέχιζα να απολαμβάνω τους ύμνους της λειτουργίας από την τηλεόραση.

Το βράδυ ξεκινούσε ο στολισμός του Επιταφίου. Η Δημόσια τηλεόραση από την ώρα εκείνη θα έβαζε την πένθιμη φορεσιά της σε αντίθεση με το σημερινό χάλι. 
Ο Γιώργος, ο Θανάσης, ο Άκης, οι αδελφικοί φίλοι, θα είχαμε ραντεβού στην Εκκλησία για τον στολισμό του Επιταφίου. Εγώ στο ψαλτήρι! τι να λέμε τώρα. "Η ζωή εν τάφω", "Άξιον εστί", "Αι γενεαί νυν πάσαι". Οι φωνές μας, μελωδικές τότε, ίσως ασχημάτιστες έδιναν τον τόνο μέχρι αργά. 
Τα κορδόνια με τις βιολέτες ετοιμάστηκαν, τα τριαντάφυλλα μπήκαν στη θέση τους, τα κεριά στο σταυρό άναψαν.

Η Νύχτα τελείωνε, αν υπήρχε διάθεση, με επίσκεψη στις γειτονικές εκκλησίες για να δούμε τον Επιτάφιο. 

Η Αγία και Μεγάλη Παρασκευή ξημέρωνε γαλήνια σε μια γειτονιά αλλά και κοινωνία χωρίς κορναρίσματα, μποτιλιαρίσματα, διαπληκτισμούς, χωρίς Jumbo και Mall.
Ο Πένθιμος μονότονος ήχος της καμπάνας ηχούσε σε ένα παγωμένο ρυθμό. 

Το βράδυ ο πατέρας μας έπαιρνε για να πάμε στην περιφορά του Επιταφίου στον διπλανό δήμο, στην Ν. Ιωνία, εκεί όπου είχε συνοδευτική μπάντα. Ο Μαστρο Βαγγέλης λάτρευε τα εγκώμια και την κλασική μουσική. Έτσι δεν θα μπορούσε να απαρνηθεί μια τέτοια εμπειρία. 
Εκεί, πριν την περιφορά, το μικρό μαγαζάκι στη στοά με τις ταχυνόπιττες! Ναι! Γλυκύτατες και νηστίσιμες.

Αργά το βράδυ η επιστροφή στο σπίτι. Και η κλασική μουσική στην τηλεόραση να γαληνεύει τις ψυχές μας ύστερα από μια κουραστική ημέρα.

Τα μετέπειτα χρόνια μετά το 1978, όταν ο Πατέρας έφυγε από κοντά μας, το απομεσήμερο της Μ. Παρασκευής ακουμπούσε στο Κοιμητήριο. Περιφορά Επιταφίου πάνω από τα μνήματα. Ανατριχίλα και στιγμές ανείπωτες. Τα τριαντάφυλλα του κήπου έφταναν και για το βάζο στον τάφο του μαζί με το λιβάνι απ το καντηλάκι. Ήταν ο πρώτος! θα ακολουθούσαν χρόνια μετά η Γιαγιά και η Μητέρα, λίγο αργότερα και η αδελφή....

Βράδυ Μεγάλης Παρασκευής. Όλα ηρεμούν και ησυχάζουν

Στο βάθος της καρδιάς μας όλοι προσδοκούμε μια Ανάσταση που θα ερχόταν σε δύο 24ωρα και εκεί ακουμπούσαμε τις ελπίδες και τα όνειρά μας.

Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση σε όλες και όλους.


37 σχόλια:

  1. Καταπληκτικό κείμενο Γιάννη! Γεμάτο μυρωδιές και νοσταλγία απο εποχές που δεν υπάρχουν πια...
    Με ταξίδεψες σε μια αλλη Ελλάδα. Περισσότερο ανθρώπινη και συναισθηματική... Τυχερός για οτι έζησες!

    Καλη Ανάσταση και Καλό Πάσχα με Υγεία φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάκη αγαπητέ μου φίλε,
      χαίρομαι που μπόρεσα να σου δώσω λίγη ομορφιά και άρωμα αναμνήσεων. Μην κοιτάς, είμαστε και μιας ....ηλικίας έτσι ; Έχουμε ζήσει την εποχή του 1965+ σε όλη της τη φάση, θετική και αρνητική, γιατί υπήρξε και τέτοια αγαπητέ φίλε.
      Να είσαι καλά. Να μας γεμίζεις ομορφιά εδώ στη γειτονιά και να έχεις καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση.

      Διαγραφή
  2. Γιάννη μου, πόσο πολύ με συγκίνησες!! Μου έφερες δάκρυα και βάζω πολύ κόπο να τα σταματήσω για να μπορέσω να γράψω αυτές τις λίγες λέξεις...
    Πόσο όμορφο κείμενο και πόσες αναμνήσεις ξύπνησε από το μακρινό παρελθόν και ζωντάνεψαν πρόσωπα που έχουν φύγει πια από κοντά μας, όπως ο πατέρας σου, ο παππούς μου (ίδιος κι απαράλλαχτος με τον μπαμπά σου σε πολλά), η αγαπημένη μου συμμαθήτρια, που μαζί γυρνούσαμε τους Επιτάφιους κι έφυγε τόσο πρόωρα...
    Όμορφες εποχές, που μένουν αναλλοίωτες στις αναμνήσεις μας!!
    Σ' ευχαριστώ καλέ μου, για όλα τα συναισθήματα που μου γέννησες!
    Εύχομαι ολόψυχα καλή Ανάσταση, με υγεία και ελπίδα για ένα πιο ανθρώπινο κόσμο!!
    Σε φιλώ
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα δάκρυά σου αυτά, όντας γνήσια καθώς γνωρίζω την ποιότητα των συναισθημάτων σου Μαρίνα μου, είναι για μένα το καλύτερο αντίδωρο σε αυτήν την Μεγάλη Βδομάδα. Είναι χοές γεμάτες συναισθήματα απέναντι σε κοινές μας αναμνήσεις και βιώματα. Είναι σειρά μου να συγκινηθώ καλή μου φίλη ειλικρινά.
      Εύχομαι να ζήσεις απόψε και τις επόμενες ημέρες ανάλογα συναισθήματα και να έρθουν στη μνήμη όλα εκείνα που σε γαληνεύουν.
      Καλή Ανάσταση κορίτσι μου για όλη σου την οικογένεια.

      Διαγραφή
    2. Σ' ευχαριστώ από καρδιάς, καλέ μου φίλε!!
      Κάθε καλό στο σπιτικό σου!!

      Διαγραφή
    3. Να είσαι καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  3. Αξέχαστα χρόνια...είχαν ευλάβεια και άλλες αξίες όλα είχαν την σημασία τους.
    Σήμερα..?? Άστο καλύτερα.
    Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα Γιάννη μου με υγεία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Βιργινία μου.
      Κάτι γίνεται και σήμερα. Απλώς δεν φαίνεται ή δεν φωνάζει αν θέλεις. Δεν ήταν όλα ιδανικά και τότε Βιργινία μου. Υπήρχε και τότε υποκρισία και μισανθρωπιά απλά υπήρχαν και αντιστάσεις όπως και συλλογικότητα. Αυτήν να οικοδομήσουμε.
      Καλή Ανάσταση καλή μου με υγεία και όμορφες στιγμές.

      Διαγραφή
  4. Με πήρες μαζί σου Γιάννη μου και το έκανες τρυφερά και τόσο ζωντανά που κατάφερες να μου μεταδώσεις όλη την ατμόσφαιρα εκείνης της εποχής, που λόγω καθολικής μητέρας και άθεου πατέρα, δεν έζησα. Φυσικά αργότερα ελεύθερη πια μαζί με τα παιδιά μου, ακολουθούσα μέρα με την μέρα όλες τις παραδόσεις, αλλά δεν ήταν το ίδιο!
    Και ψάλτης ο Γιάννης, τι καλά, κράτα γερά αυτές τις αναμνήσεις γιατί είναι τροφή καρδιάς!
    Πολλά ΑΦιλιά καρδιάς σου στέλνω και εύχομαι να έχεις μια Ανάσταση όπως την επιθυμεί η δική σου καρδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου,
      τελικά ο καθένας μας κουβαλά μια δική του προσωπική εμπειρία εκείνων των ημερών. Με διαφορετικούς τόνους η κάθε μία από αυτές.
      Σημασία έχει να κρατάμε τα όμορφα, τα θετικά, τα νοσταλγικά. Αυτά που μας γεμίζουν.
      Χαίρομαι που έζησες παρέα τις δικές σου αναμνήσεις. Είναι χαρά για μένα.
      Να προσθέσω και τις δικές μου ευχές καλή και ακριβή μου φίλη.
      Καλή Ανάσταση.

      Διαγραφή
  5. Γιάννη πολύ όμορφο κείμενο.
    Το κατάλληλο για τις ημέρες που περνάμε.
    Συγκινητικό και αληθινό.
    Καλό Πάσχα φίλε μου με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο μου,
      σε ευχαριστώ πολύ αγαπητέ φίλε. Να είσαι καλά. Καλό Πάσχα να ευχηθώ και σε σένα από καρδιάς.

      Διαγραφή
  6. Νοσταλγικό συγκινητικο υπεροχο!!! Καλη Ανασταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου με συγκινείς! Καλή Ανάσταση κορίτσι μου με κάθε τι όμορφο στη ζωή σου.

      Διαγραφή
  7. Όλη η Μεγάλη Εβδομάδα έχει διαφορετική μυρωδιά και ήχο αλλά η Μεγάλη Παρασκευή ξεχωρίζει.
    Μου θύμισες κι εμένα παλιότερες εποχές .
    Να είσαι καλά φίλε Γιάννη και Καλή Ανάσταση .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου,
      ακριβώς έτσι! Θα συμφωνήσω μαζί σου. Έχεις κάθε μου ευχή για Καλή Ανάσταση.

      Διαγραφή
  8. Χαίρομαι να σε διαβάζω, φίλε Γιάννη. Καλή Ανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία μου, να είσαι καλά! Κορίτσι μου καλή Ανάσταση να ευχηθώ με όλη μου την καρδιά.

      Διαγραφή
  9. Φίλε Γιάννη!
    Μια κλωστή ποίησης, μια χορδή συγκίνησης διαπερνούσε πάλαι ποτέ τη Μεγάλη Εβδομάδα μας και μια θεσπέσια μουσική των θλιμμένων ύμνων της έραινε την παιδική μας αθωότητα (από κείμενο του Γιάννη Τζήκα «από λύπην υπάρχουμε» στο Λόγος παράταιρος)
    Λέει ακόμη: Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς θρήσκος για να νιώσει το μεγαλείο της λύπης του Μεγαλοβδόμαδου, φτάνει να ΄κλει μέσα του τους δικούς του Χριστούς. Αλήθεια πόσες φορές δεν είδαμε το δικό μας Χριστό στο πρόσωπο του πατέρα, του παππού, του φίλου να γονατίζει, να φορτώνεται το σταυρό, να σταυρώνεται. Πόσες φορές δεν νιώσαμε την προδοσία, την αδικία μέσα από ένα φίλημα. Δίκαιος υπέρ αδίκων ο κόσμος μας που δυστυχώς έχασε το ανθρώπινο πρόσωπο. Κι αυτή η ασχήμια επιδρά καταλυτικά στην ψυχή μας, έτσι που τίποτα πια να μη μας αγγίζει. Η κάθε μέρα απαράλλακτα ίδια με την προηγούμενη. Παρακολούθησα την ακολουθία της Μ. Πέμπτης σ’ ένα μοναστήρι στην Πάρνηθα. Τριάντα χρόνια στολίζαμε τον επιτάφιο, φέτος ανέλαβε ανθοπωλείο. Μας κακοφάνηκε λιγάκι. Γιαυτό λέω τυποποιήσαμε τα πάντα, ακόμη και την πίστη. (με ευθύνη των ταγών της εκκλησίας)
    Γιάννη! Υπέροχα νοσταλγικό το κείμενό σου, άριστα δοσμένο, με συγκίνησε, με ταξίδεψε 50 χρόνια πίσω, τότε που με την εξαίσια φάλτσα φωνή μας ψάλαμε "ω γλυκύ μου έαρ"
    Να είσαι καλά Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. " Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς θρήσκος για να νιώσει το μεγαλείο της λύπης του Μεγαλοβδόμαδου, φτάνει να ΄κλει μέσα του τους δικούς του Χριστούς..."

      Τι είπες τώρα Αννίκα μου; ένα λόγο που θα τον γράψω βαθιά στην ψυχή μου, θα τον αναδείξω, θα τον παρουσιάσω. Γιατί μέσα του κρύβει μια τεράστια αλήθεια των όσων αναφέρεις.
      Παρά λοιπόν της επιταγές των ταγών του ιερατείου, εμείς πορευόμαστε στα βήματα που νιώθουμε αγνά και ειλικρινά μέσα μας. Και έτσι θα συνεχίζουμε να ζούμε αυτές τις μεγάλες μέρες.
      Η Κατάθεση του λόγου σου, είναι για μένα εδώ το καλύτερο αγίασμα της ψυχής σου και σε ευχαριστώ βαθύτατα για αυτό.
      Καλή Ανάσταση και είμαι περήφανος που τιμάς με την παρουσία σου ετούτο το σπιτικό.

      Διαγραφή
  10. Γιάννη μου, κατασυγκινημένη από την νοσταλγική αναδρομή που τόσο τρυφερά περιέγραψες, βίωσα και πάλι την κατάνυξη εκείνων των ημερών με τους αγαπημένους που δεν είναι πιά μαζί μας , στις εκκλησιές της Πλάκας και την Μητρόπολη....Στον Επιτάφιο της Μητρόπολης σθμμετείχα στην τιμητική πομπή με την Ομάδα μου, σαν μέλος του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού με την φρεσκοσιδερωμένη στολή, το μαντήλι, τα γυαλισμένα με brasso σήματα.... κι ερχότανε από την γειτονιά του ο ερωτοχτυπημένος νεαρός, που αργότερα έγινε και σύζυγός μου, να με καμαρώσει από μακρά και ίσως να ανταλλάξουμε λίγες λέξεις....Φέρος είναι το πρώτο μας Πάσχα χωρίς την γιαγιά, την μητέρα μου....βιώνουμε όλοι με πολύ πόνο την απαυσία της γιατί η παρουσία της αυτές τις ημέρες ήτανε....καταλυτική...μας προμήθευε τις λαμπάδες από μελισσοκέρι γιά τον Επιτάφιο και τις κάτασπρες αναστάσιμες, κάναμε την καθιερωμένη επίσκεψη στο κοιμητήριο να πάμε λουλούδια και να διαβάσουμε τρισάγιο γιά τους κεκοιμημένους μας και στις 3.00 είχαμε συνάντηση με άλλες φίλες να κάνουμε τον γύρο των εκκλησιών της Πλάκας γιά να προσυνήσουμε τους Επίτάφιους....Αγιος Γεώργιος, Αγία Σοφία, Αγιος Δημήτριος, Αγία Αικατερίνη, Αγία Σωτείρα, Αγία Τριάδα (Ρωσική Εκκλησία, Αγ. Νικόλαος Ραγκαβάς, Πανάφιος Τάφος, Παναγία Καστροσπηλιώτισσα, Ταξιάρχες/Παναγία Γρηγορούσα, Μητρόπολη και τέλος μετά από μικρή ανάπαυση να ακολουθήσουμε τον επιτάφιο, συνήθως του Αγ Ιωάννη....Τίποτα δεν είναι ίδιο πιά , μόνον οι μνήμες παραμένου αναλοίωτες και η μοσχοβολιά από τις ανθισμένες νεραντζιές.....Σ΄ευχαριστώ, καλή Ανάσταση , υγεία και κάθε καλό σε σένα και τους αγαπημένους σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλαυδία αγαπητή μου φίλη,
      το ότι είμαστε εδώ, το ότι καταθέτουμε αυτές τις σκέψεις και κάνουμε απολογισμό σε αυτές τις μνήμες, σημαίνει ότι είμαστε παρόντες και προσπαθούμε, στο μέτρο του δυνατού, να μεταλαμπαδεύσουμε αυτές στα παιδιά μας.
      Νιώθω πολύ όμορφα που μοιράστηκες, εμπιστεύθηκες θα έλεγα, αυτές σου τις στιγμές εδώ και για μένα είναι βάλσαμο στις μέρες τούτες.
      Ταξίδεψα και εγώ μαζί σου στις Εκκλησιές της Πλάκας και στην κατάνυξή τους.
      Σε ευχαριστώ για αυτό το μοίρασμα και τις στιγμές.
      Καλή Ανάσταση να έχεις.

      Διαγραφή
  11. Γιάννη, όμορφο και συγκινητικό να μετατρέπεις την ανάμνηση σε εικόνες, να της δίνεις υπόσταση και να την προσφέρεις πασχαλιάτικη κάρτα στους φίλους σου.
    Μπορεί να είμαι λίγο άτοπος, αλλά, ορμώμενος και από τη μόνιμη αγωνιστική σου διάθεση, στρέφω τα μάτια σε μας πάλι και στο παρόν. Πώς χρειάζεται να στεκόμαστε, ώστε να πετυχαίνουμε αυτό το "κάτι γίνεται και σήμερα" που γράφεις σε ένα σχόλιό σου;

    Κάπως έτσι αναρωτιόταν κι ο Μανόλης Αναγνωστάκης στις αρχές της ίδιας δεκαετίας (1970), όταν η Χούντα είχε καθήσει πάνω από το κεφάλι του λαού:

    Το θέμα είναι τώρα τι λες
    Καλά φάγαμε καλά ήπιαμε
    Καλά τη φέραμε τη ζωή μας ώς εδώ
    Μικροζημιές και μικροκέρδη συμψηφίζοντας

    Το θέμα είναι τώρα τι λες.

    Ο στόχος (1970)

    Τώρα, που η εποχή μας μας έχει στριμώξει και νιώθουμε ίσως πιο αδύναμοι. Ας παίρνουμε δύναμη από το παρελθόν, αλλά να δούμε και πώς μπορούμε να προσφέρουμε σ' αυτό το δύσκολο παρόν. (Τα λέω για να τ' ακούω. Γιατί δυσκολεύομαι..)

    Πολλά φιλιά και ευχές, Γιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διονύση να που ο λόγος σου, μία ακόμα φορά, λειτουργεί ως λόγος πνευματικού δασκάλου και καθοδηγητή.
      Έτσι πρέπει να είναι ο πνευματικός άνθρωπος. Αυτός που χειρίζεται νέες ψυχές. Να έρχεται εδώ σε μας, την ώρα ίσως που διολισθαίνουμε στην απογοήτευση και να μας βάζει προ των ευθυνών μας.
      Αυτόν το ρόλο ξέρω ότι τον τιμάς με το παραπάνω αγαπητέ φίλε και έτσι ξέρω καλά γιατί χρησιμοποιώ τον όρο "δάσκαλος".

      Πράγματι λοιπόν ας είναι η επερχόμενη Ανάσταση ένας σχεδιασμός πως θα οργανώσουμε την παρέμβασή μας σε έναν αγώνα για έναν καλύτερο κόσμο. Καθείς από το ταπεινό του μετερίζι.
      Καλή Ανάσταση Διονύση μου
      Ειλικρινά σε ευχαριστούμε.

      Διαγραφή
  12. Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με υγεία.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μου αρέσουν πολύ οι άνθρωποι με αριστερές καταβολές που δεν έχουν κόμπλεξ με την πνευματικότητα. Θα ταυτιστώ με το κείμενο μιας και για πρώτη φορά πέτυχα καλλίφωνο ιερέα εδώ στην καινούρια γειτονιά μου είμαι. Τόσο καλλίφωνος που ανοίγουμε τα παράθυρα για να τον ακούμε καλύτερα. Να σε συγχαρώ και για το συμπόσιο. Νομίζω πως πρέπει να αφιερωθείς στην ποίηση, είναι το κρυφό σου ταλέντο. Άσε τα νουάρ και τα πεζά και πιάσε τα θλιβερά ποιήματα. Καλή Ανάσταση Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια αλλά και τις ευχές.
      Η Ποίηση είναι κάτι πολύ μεγάλο για να αφιερωθώ απόλυτα σε αυτήν. Συνεπώς παραμένω στα "χωράφια" μου, χωρίς φυσικά να την ξεχνώ μήτε να την αποκηρύσσω.
      Τι να πω τώρα για όσα όμορφα λες για μένα. Ναι. Μπορεί να είμαστε τα πάντα αν τα νιώθουμε γνήσια μέσα μας. Η Πνευματικότητα δεν αναιρεί την ιδεολογία.
      Ξέρεις το ψαλτήρι είναι μεγάλη μου αγάπη καλή μου φίλη.
      Να σου ευχηθώ με τη σειρά μου Καλή Ανάσταση Χριστίνα μου με κάθε τι καλό στη ζωή σου.

      Διαγραφή
  14. Βουτιά στην ποίηση, όμως βουτιά και στο παρελθόν βλέπω να κάνεις, Γιάννη μου!
    Είναι απαραίτητο όμως για να μην περνούν στη λήθη κάποιες σημαντικές στιγμές και πρόσωπα της ζωής μας! Μακάρι να ζούσαν και οι νέες γενιές αυτές τις τρυφερές, ήρεμες, μαγικές στιγμές. Προστασία της ψυχής και ισχυρές μνήμες.
    Καλό Πάσχα και από εδώ!

    Υ.Γ.
    Ότι μπορεί να ήσουν και ψάλτης, δεν το φανταζόμουν ποτέ... :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλαύκη μου, στα νεανικά μου χρόνια γύρω στα 18-20. Δεν μπορείς να με αποκαλέσεις ως "ψάλτη". Όχι. Αλλά ότι τις μέρες αυτές, ειδικά σαν αυτήν της Μεγάλης Πέμπτης βράδυ με τα εγκώμια ναι! μια υπέροχη εμπειρία.
      Μερικές αναδρομές ας τις κάνουμε. Βγάζουν θετικό πρόσημο. Φέρνουν μπροστά μας γόνιμα και όμορφα βιώματα.
      Να σου ευχηθώ Καλή Ανάσταση γλυκιά μου και ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  15. Κατάνυξη και συγκίνηση στο κείμενό σου Γιάννη μου, σαν ένα ιερό προσκύνημα στο εικόνισμα της μνήμης και στους οικείους που χάσαμε. Ευλογημένος που κρατάς μέσα σου εκείνες τις ιερές στιγμές και τις κοινωνείς στους φίλους σου. Να είναι η ψυχή σου πάντα γεμάτη αγάπη και πνευματικότητα. Χρόνια Πολλά και Καλό Πάσχα να περάσετε Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου,
      ενώνω και τις δικές μου ευχές στα τόσο γλυκά και ανθρώπινα λόγια σου. Να έχεις πάντα το φως της Ανάστασης στη ζωή, στη σκέψη και στις δημιουργίες σου.
      Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  16. Χριστος Ανεστη !! Χρονια Πολλα !!
    Τι ωραια που περιγραφεις την παλια Αθηνα και δεν ειναι πολυ παλιος ο χρονος , μερικες δεκαετιες πριν ..Αραγε η αξια της ζωης , η ποιοτητα ζωης ποτε ειχε μεγαλυτερη σημασια τοτε η τωρα?
    Υγεια Χαρα σου ευχομαι johnpit ολοψυχα και στους αγαπημενους σου ανθρωπους !!
    Ειρηνη σε ολον τον κοσμο !
    Καλο πασχαλινο απογευμα 🌹🍀🌼🏵💐

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυριακή ευχαριστώ πολύ για τις τόσο ζεστές και ανθρώπινες ευχές σου.
      Χριστός Ανέστη κορίτσι μου με όλες μου τις ευχές.

      Διαγραφή
  17. Αυτό τώρα που έγραψες και το διάβασα πριν μέρες και το διάβασα και άλλη μία τώρα.. μήως και έκανα λάθος.. αλλά μπα δεν έκανα, αυτό που διάβασα λοιπόν ήταν ακριβώς σαν να σε ακούω να μου το λες ... άμεσο τόσο άμεσο σα να μου το εξιστορείς με χαμηλή φωνή για να με ηρεμήσει και να με πάρει ο ύπνος γλυκά ...
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χμμμμ δεν μου λες Μάνια; τώρα αυτή η επανειλημμένη ανάγνωση πως προέκυψε; Τεχνικά; ή εκ παραδρομής;
    Το καλό είναι που σου προσέφερα μια γαλήνη, μια ηρεμία. Αυτό είναι το σημαντικό.
    Στέλνω φιλιά και ευχές εκεί, όλες μαζεμένες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Διάβασα μια φορά δεν προλαβα να σχολιάσω, εμείνα με την αίσθηση πως μου μιλούσες, άμεσος λόγος γλυκός...
    Οταν επέστρεψα για να σου γράψω σχόλιο ξαναδιάβασα ... και είχα ακριβώς την ίδια αίσθηση σαν να άκουγα μέσα μου την φωνή σου ...
    Μου πέρασε μια φοβερή αμεσότητα και τις δύο φορές
    Καλό μήνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή