H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019

"Τα πρώτα σου Χριστούγεννα" (25ο Συμπόσιο Ποίησης)



Τα πρώτα σου Χριστούγεννα



Πόσες φορές οι άνθρωποι μετριούνται με το χρόνο,
πόσες φορές κι αν στέκονται με στόμφο απέναντί του.
Πόσες φορές ονείρατα και εικόνες ζωγραφίσαν,
στράτες λαμπρές στα χνάρια τους  με ελπίδα  καρτερούσαν.

Μαζί και εγώ λογάριασα τις στράτες μου να οργώσω,
με βήματα γοργόφτερα το φως να αντικρίσω.
Και στης αγάπης θαλπωρή στη ζήση μου να δώσω,
στην αγκαλιά του έρωτα να γείρω τη θωριά μου.

Καρπός και φως εσύ ! Του έρωτα παιδί, ελπίδας μας βλαστάρι.
Γέννημα της αγάπης μας, της φλόγας της ανάσα.
Πόσα επάνω σου όνειρα ακούμπησα αγγελέ μου,
για να τα δω να χάνονται μαζί με τη ζωή μου.

Και τώρα εδώ από ψηλά σ’ αναζητώ στο βλέμμα μου,
για να σε δω γαλήνιο σε χέρια αγαπημένα.
Είναι θαρρώ Χριστούγεννα, παντού φωτάκια λάμπουν
μα εγώ απόμακρη, χλωμή, για πάντα μακριά σου.

Αχ πόσο θάθελα απαλά στα χέρια μου να σε έχω,
εγώ στολίδια λαμπερά, λαμπιόνια να σου φέρω,
με τα δικά σου όνειρα καλούδια να σου φτιάξω
και την ανάσα σου ζεστή στο στήθος μου να νιώσω.

Άλλα τα σχέδια της ζωής και άλλα στο σκοτάδι,
όμως εγώ αντίκρυ σου γιορτή θα καρτερέψω
Χριστούγεννα στα πόδια σου θα ‘ρθω να τα γιορτάσω
έστω κι αν ύστερα πικρό ταξίδι θα κινήσω.

Βλέπω κοντά σου αγκαλιές, χαμόγελα κι αγάπη.
Βλέπω εκείνον δίπλα σου σφιχτά να σε κρατάει.
Βλέπω μια μάνα νιόφερτη εκεί να συνεχίζει
και το δικό μου το χαμό στους χτύπους της να σβήνει.

Είναι Χριστούγεννα με φως, με ελπίδα, με γιορτή.
Είσαι εσύ στο κέντρο εκεί της ζήσης μας σημάδι.
Ναι! Είμαι ήρεμη, εκει! Κοντά σας να ακουμπήσω,
τα Πρώτα σου Χριστούγεννα, να δω, να τα αγγίξω.
Που τόσο τα λαχτάριζα κάποτε στην καρδιά μου.
Όμως οι μοίρες όριζαν μακριά μου να σε πάρουν
παντοτινά το βλέμμα σου μην εύρει τη ματιά μου.

Καλά Χριστούγεννα απ’ εμέ παιδί μου λατρεμένο,
απ της ψυχής μου την πηγή στη ζήση σου δοσμένο.





Αγαπητές Φίλες και Φίλοι,
"Τα πρώτα σου Χριστούγεννα" ήταν η προσωπική μου συμμετοχή στο Χριστουγεννιάτικο επετειακό 25ο Συμπόσιο Ποίησης που διοργανώνει η Αριστέα στο blog της εδώ: "Η ζωή είναι ωραία"


Για μια ακόμα φορά είχα την τιμή αλλά και τη μεγάλη χαρά να βρεθώ ανάμεσα σε 19 εξαίρετες συμμετοχές. Να ζήσω τη μαγεία που δίνει η ποίηση και η έμπνευση. Σε 19 αγαπητές και αγαπητούς φίλους που έδωσαν τη δική τους ψυχή, που άπλωσαν στη γραφή και στους στίχους το δικό τους φως δίνοντας λάμψη σε ένα καταξιωμένο ποιητικό δρώμενο που χρόνια τώρα ομορφαίνει το διαδίκτυο.

Τα θερμά μου συγχαρητήρια στην αγαπητή Mary Pertax για την πρωτιά της. Το ποίημά της μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:  "Το παιχνίδι της σκιάς"

ΟΛΕΣ τις συμμετοχές αλλά και την τελετή λήξης και βράβευσης μπορείτε να τα δείτε εδώ:

Θερμά συγχαρητήρια σε όλες και όλους και ειδικότερα στην Αριστέα για την διοργάνωση και τη ζωή που δίνει στο ποιητικό αυτό δικτυακό δρώμενο.

**@@Καλή Πρωτοχρονιά σε όλους@@**






33 σχόλια:

  1. ΧΑΧΑΧΑΧΑ ΗΡΘΑ ΠΡΩΤΗ ΓΙΆΝΝΗ ΜΟΥ!!!!!!!!
    ΠΟΛΥ ΩΡΆΡΙΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΣΟΥ ΟΠΩΣ ΟΛΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΊΣ!!!!!!
    ΚΑΛΉ ΧΡΌΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΊΑ ΚΙ ΕΥΤΥΧΊΑ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το κορίτσι μας. Ελένη μου χαίρομαι. Χαίρομαι να χαμογελάς. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και την παρουσία. Καλή Πρωτοχρονιά να έχεις εύχομαι.

      Διαγραφή
  2. Αγαπητέ κύριε Γιάννη, τις εγκάρδιες ευχές μου για χρόνια πολλά, χρόνια καλά, χρόνια ευλογημένα!!!!
    Κάθε καλό στο σπιτικό σας!
    Συγχαρητήρια για το ποίημα σας! Πολύ τρυφερό και πονεμένο...! θαρρείς πως οι ψυχές που φεύγουν και μας αφήνουν πίσω, κουβαλούν μαζί τους το βάρος και τις τύψεις της απρόσμενης φυγής και ενός ανολοκλήρωτου καθήκοντος !... Ήταν μέσα στις επιλογές μου και πραγματικά δεν μπορούσα να φανταστώ πως μπορούσε να γραφεί από άντρα...
    Καλή χρονιά!Ευτυχισμένο το 2020!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Μαρία,
      το να αποτελεί ένα δικό μου ποίημα μέρος των δικών σου αγαπημένων, αυτό μου δίνει πρόσθετη χαρά και τιμή καθώς γνωρίζω με τι άνθρωπο έχω να κάνω ποιητικά και συγγραφικά. Ειλικρινά σε ευχαριστώ από καρδιάς για τα λόγια και τα αισθήματα. Να και που οι άντρες μπορούν να γράψουν έτσι.
      Καλή πρωτοχρονιά αγαπητή φίλη.

      Διαγραφή
  3. Πολύ τρυφερό Γιάννη μου, οι σκέψεις μιας μητέρας απέναντι στο παιδί της, όλα όσα θα ήθελε μα η ζωή δεν της έδωσε την ευκαιρία.
    Εκπέμπει μια γλυκιά θλίψη η γραφή σου.
    Μπράβο για αυτό το ποίημα σου Γιάννη, υπέροχο όπως και όλα όσα με την ψυχή σου δημιουργείς και γράφεις.

    Τα φιλιά μου
    καλό βράδυ να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα μου ναι, το ποίημα έχει μια θλίψη αλλά και μια γαλήνη μαζί. Τη θλίψη της μη συμμετοχής και τη γαλήνη της αποκατάστασης. Η Μητέρα δεν είναι παρούσα να χαρεί αυτό που ήταν πόθος ζωής της αλλά τουλάχιστον βλέπει ότι το πλάσμα της έχει βρει το δρόμο του.
      Ένα μεγάλο ευχαριστώ με την καρδιά μου Στέλλα μου. Με συγκινούν τα λόγια σου. Καλή χρονιά κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  4. Α το αγάπησα το ποίημα αυτό! Και βρέθηκα σε δίλημμα αν θα του βάλω τριάρι ή δύο. Αμφαταλαντευόμουν για ώρα ανάμεσα στο δικό σου και στης Μαίρης που δεν ήξερα βέβαια ποιο είναι ποιου...
    Μπράβο σου συγκινητικότατο και καλογραμμένο
    Καλή και ευλογημένη η νέα χρονιά ΓΙάννη
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω ευχαριστώ πολύ Άννα μου! Για μένα ιδιαίτερη χαρά και τιμή πάντα τα λόγια σου, τα συναισθήματα, η στήριξή σου.
      Ας είμαστε καλά και ας συνεχίζουμε να δημιουργούμε. Καλή Πρωτοχρονιά να έχουμε.

      Διαγραφή
  5. "Φαντάσματα οι αγάπες μου, μα εκείνη πάντα εκεί, στέκει πανώρια ανάμνηση, σαν που είναι όλο δικό της του πόνου μου το στάλαγμα κι η πίκρα μου η στερνή"

    Δεν θυμάμαι που το διάβασα, όμως αντιπροσωπεύει νομίζω απόλυτα το στίχο.
    Η μητρική μνήμη. Ολοζώντανη, τρυφερή, ανήσυχη πάντα.

    "Πόσα επάνω σου όνειρα ακούμπησα άγγελέ μου/ για να τα δω να χάνονται μαζί με τη ζωή μου"
    Με μια γλώσσα τρυφερά ολοζώντανη, φορτισμένη με συγκίνηση που διαχειρίζεται το συναίσθημα μιας θλίψης για το τότε και ένα λοξό βλέμμα μιας βεβαιότητας στο τώρα για μια ευτυχισμένη πορεία.
    Περιγραφές και εικόνες με τα μάτια της ψυχής, κυρίαρχες αξίες η έγνοια (ακόμη κι αν δεν είναι δίπλα σου) και η αγάπη.
    Υπέροχο Γιάννη, με απίστευτη δεξιοτεχνία που παρά τη μελαγχολία γαληνεύει την ψυχή κι αφήνει εκείνη την γλύκα και την ιερότητα απ’το χάδι μιας μάνας.
    Έτσι γεννιέται η τέχνη της γραφής.
    Καλή Πρωτοχρονιά Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγκίνηση, τιμή και ευθύνη μεταδίδουν τα λόγια σου Αννίκα μου. Έχεις τη δύναμη να ανοίγεις κλειδωμένες καρδιές και να διαβάζεις πίσω από στίχους και λέξεις.
      Ναι, αυτή είναι η εικόνα όπως την περιγράφεις.
      Σε ευχαριστώ πολύ απ την καρδιά μου. Δίπλα μου σε νιώθω οδηγό για καλύτερες στράτες με την αύρα σου.
      Καλή πρωτοχρονιά να έχεις καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  6. Λυρισμός, συγκίνηση και απίστευτη τρυφερότητα ξεχειλίζουν από τους θαυμάσιους στίχους σου φίλε Γιάννη, που γιά μία ακόμη φορά κάνεις τους αναγνώστες σου κοινωνούς μιάς μυσταγωγίας ...που περνώντας από το μονοπάτι της θλίψης, τους οδηγεί σ΄ενα γαλήνιο λιμανάκι...γεμάτους συναισθήματα και απόκοσμη γλύκα. Σου εύχομαι ολόψυχα καλή χρονιά, υγεία και κάθε καλό στη ζωή σου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλαυδία μου,
      ακολουθώ τη στράτα των συναισθημάτων σου και την κατάθεση των λόγων σου. Σε ευχαριστώ πολύ αγαπητή μου φίλη. Νιώθω χαρούμενος αν μπόρεσα να σου δώσω τέτοια συναισθήματα. Καλή Πρωτοχρονιά καλή μου, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  7. Χρόνια σας πολλά Γιάννη μου οικογενειακά, συντροφεμένα,παρόντες στις φευγάτες λύπες και στις χαρές που θάρθουν .

    Όσο για το ποίημά σου ,μια πλημμυρίδα πόνου ,συγκίνησης και ευαισθησίας, όχι να σχολιάσω δεν μπορώ ούτε να το αγγίξω....Συγχώρα με αλλά με επηρέασε βαθύτατα.Το μητρικό μου φίλτρο δεν αντέχει σε τέτοιες σκέψεις. Θεός φυλάξει.
    Με την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυγερή μου,
      κρατώ το μπουκέτο των ευχών σου προσεκτικά και με σεβασμό. Καταλαβαίνω και αφουγκράζομαι τη συγκίνησή σου. Σε ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου για αυτό σου το μοίρασμα. Να είσαι καλά καλή μου φίλη.Καλή Χρονιά να έχουμε.

      Διαγραφή
  8. Πόσο τρυφερό....

    Καλή Πρωτοχρονιά, Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλγα μου,
      ευχαριστώ πολύ για τις ζεστές σου ευχές! Καλή χρονιά να έχεις και να είσαι εδώ να σε χαιρόμαστε. Φιλιά.

      Διαγραφή
  9. Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου!!!
      Τι ευχάριστη έκπληξη αγαπητέ φίλε! Ευχαριστώ πάρα πολύ και ανταποδίδω. Μην σε χάσουμε φίλε μου, σε περιμένουμε δυναμικά κοντά μας.

      Διαγραφή
  10. Έτσι είναι οι μανούλες, πάντα βρίσκονται κοντά στα παιδιά τους.
    Και δεν είναι αυτό το θαύμα αλλά το άλλο, να τις νιώθουν δίπλα τους ακόμα και τα παιδιά που δεν τις γνώρισαν ποτέ.
    Εύχομαι ο Νέος Χρόνος να σου χαρίσει πολλά τέτοια θαύματα Γιάννη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου!
      Αυτό ναι είναι το θαύμα των ημερών! Αυτά τα παιδιά να νιώθουν την παρουσία τους περισσότερο έντονη από ποτέ! Δεν έχω λόγια που κεντράρεις στην καρδιά μου.
      Καλή χρονιά καλή μου φίλη. Χρειαζόμαστε τέτοια θαύματα στη ζωή μας.

      Διαγραφή
  11. Καλή χρονιά και του χρόνου με υγεία φίλε Γιάννη.
    Το ποίημα σου το ξεχώρισα αμέσως με μεγάλη συγκίνηση.
    Τώρα ξέροντας ότι το έγραψες εσύ, συγκινούμαι ακόμα περισσότερο.
    Να είσαι καλά και να έχεις 2020 λόγους να είσαι ευχαριστημένος και χαρούμενος με την οικογένειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου,
      μοιράζομαι την συγκίνησή σου και τα αληθινά σου συναισθήματα. Τα νιώθω να με αγγίζουν να με γεμίζουν ανθρωπιά και τρυφερότητα. Σε ευχαριστώ πολύ που πάντα είσαι αχώριστη σύντροφος σε αυτές μας τις στράτες.
      Καλή χρονιά να έχεις απ την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  12. Συγχαρητήρια Γιάννη μου που για ακόμα φορά βρέθηκες στην πρώτη γραμμή! ☺♥
    Σε ευχαριστώ για όλη τη στήριξη στο Συμπόσιο!
    Καλή χρονιά, με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου,
      εμείς σε ευχαριστούμε για το δρώμενο αυτό που γράφει τη δική του ιστορία στην δικτυακή γειτονιά. Και είναι εφαλτήριο για μας να δημιουργήσουμε, να εκφραστούμε, να ζήσουμε.
      Καλή χρονιά κορίτσι μου, όπως την ονειρεύεσαι.

      Διαγραφή
  13. Ήρθα για τις Πρωτοχρονιάτικες ευχές καρδιάς Γιάννη μου, διάβασα ξανά το ποίημα σου που με πήγε σ' αυτή την αγκαλιά που δεν ένιωσε ένα παιδί που έχασε πρόωρα την μάνα του και δάκρυσα...αλλά από την άλλη χάρηκα γιατί το ευαίσθητο ποίημα σου άρεσε πολύ και βρέθηκε στα πρώτα! 🎉
    Πάντα δημιουργικός, χαρούμενος, αισιόδοξος και ευαίσθητος να είσαι!
    ΑΦιιά με μια ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, ευλογημένη και φωτεινή σου εύχομαι! 🤩 🤩 🤩

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου,
      σε ευχαριστώ πολύ! Καλή χρονιά καλή μου φίλη.
      Η παρουσία σου, τα λόγια, τα συναισθήματά σου, αποτελούν για μένα οδηγό έμπνευσης και ενθάρρυνσης. Ειλικρινά μεγάλη υπόθεση.
      Στέλνω μια αγκαλιά ευχές σε όλους σας.

      Διαγραφή
  14. Κρατώ την γαλήνη, πιστεύω πως η ψυχές όταν ελευθερωθούν από την σάρκα δεν νιώθουν ποτέ θλίψη
    Σε φιλώ Γιάννη μας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακόμα στα χρόνια που είμαι Μάνια μου δεν έχω καταλήξει αν υπάρχει ή όχι ψυχή. Ειλικρινά αυτό θα με βαραίνει για πάντα άλυτο. Ίσως να υπάρχει η μνήμη τους, δεν ξέρω ειλικρινά.
      Πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  15. Η μάνα που έφυγε νωρίς, χωρίς να χαρεί τα πρώτα Χριστούγεννα του παιδιού της, θα είναι πάντα ο φύλακας άγγελός του. Πολύ συγκινητικό το ποίημά σου, Γιάννη μου!!!!
    Εύχομαι καλή χρονιά, με υγεία, αγάπη και χαρές γύρω σου, καλέ μου φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι πιστεύω Μαριάννα μου,
      είναι μια πολύ δύσκολη στιγμή αυτή και ένα παρεπόμενο βίωμα που συνεχίζει να συγκινεί για πάντα. Σε ευχαριστώ πολύ για τα αισθήματα και καλά σου λόγια καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
    2. Ποτε μου δεν φανταστηκα ότι αυτο το ποιήμα το έγραψε άντρας..εχει τόση τρυφερότητα μέσα μου που μονο μια μάνα θα μπορούσε να το γραψει...με συγκινησε παρα πολύ γι αυτο και ήταν μια από τις προτιμήσεις μου..
      Μπορει να αργησα να περασω λογο χρονου ..και με ενα πισί να σερνεται ..αλλα ποτε δεν είναι αργά για μια βολτα στο χωρο σου...
      Τα συγχαρητηρια μου φιλε..και καλη συνεχεια σε οτι κανεις..
      ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ να έχεις με οτι καλυτερο στην ζωη σου και στην οικογενεια σου με υγεία και αγαπη γυρω σου....χρονια πολλά!!!

      Διαγραφή
    3. Ρούλα μου,
      δεν έχει σημασία ο χρόνος που περνάς αλλά το ότι περνάς! Το ότι ξεπερνάς κάθε δυσκολία και είσαι εδώ κοντά μας, ανάμεσά μας. Με την καλή σου καρδιά και τις δημιουργίες σου. Δεν ξέρεις πόσο με συγκινούν τα λόγια σου! Για μένα μεγάλο δώρο ειλικρινά. Γαληνεύει την καρδιά μου. Μην αγχώνεσαι για το χρόνο σου. Ένα μεγάλο ευχαριστώ απ την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  16. Μια υπέροχη λυρική κατάθεση ψυχής, που με συγκίνησε βαθιά και ξεδίπλωσε την πιο συναισθηματική πλευρά σου Γιάννη μου, με τρόπο μοναδικό!Ωδή προς τη μάνα, που έφυγε νωρίς χωρίς να χαρεί το παιδί της και να τη χαρεί κι εκείνο!
    Δυσκολεύτηκα να το διαβάσω μονομιάς ως το τέλος, θόλωνε η ματιά μου από τα δάκρυα που έρχονταν στα μάτια μου κι ομολογώ πως τη χάρηκα απίστευτα!
    Σ' ευχαριστώ γι' αυτό που διάβασα καλέ μου φίλε! Που με έκανες κοινωνό των σκέψεων και των συναισθημάτων σου!
    Να είσαι πάντα καλά, να γράφεις, να δημιουργείς, να μοιράζεσαι με τόση απλοχεριά και τρυφερότητα! Και μια που είναι η πρώτη φορά του χρόνου που μπαίνω (ντροπή μου) στο χώρο σου, να ευχηθώ από καρδιάς, καλή σου χρονιά κι από δω και να είσαι πολύχρονος κι ευτυχισμένος!
    Σε φιλώ
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή