H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

"Περσόνα της ερημιάς" (Ποίημα συμμετοχής στο 26ο Συμπόσιο Ποίησης)

 "Περσόνα της ερημιάς"



Παράξενα που απλώνεται αυτή η ηρεμία, 
σιωπή απρόσμενη στην πόλη, σαν σαγήνη.
Αδειάζουν δρόμοι ολόγυρα με βήματα βιασύνης,
λες όλοι έχουνε στο νου την ώρα να αγναντέψουν.
Φιγούρες σκόρπιες, βλοσυρές κινούνται στο σκοτάδι,
αμίλητοι κι αγέλαστοι,στο φόβο φορτωμένοι.
Ποιο αύριο άραγε άγνωστο το νου τους θρυμματίζει,
ποια δύναμη ευνούχισε της αγκαλιάς τη θέρμη;

Βαρύ το βήμα σέρνουνε, οι ώρες τους στη νύχτα,
για σένα τώρα ο χρόνος σου στο χώρο να σαλέψεις.
Το φως σου άγρυπνο σκιές με χρώμα τις ορίζει.
Βλέπω τα χέρια σου αδρά τη φορεσιά ετοιμάζεις,
κείνο το σκούρο φόρεμα το σώμα σου αγκαλιάζει
και τις πληγές στο πρόσωπο γυρεύεις να καλύψεις.
Μπρος στον καθρέφτη στέκεσαι διστάζεις να αντικρίσεις,
με φόβο και με δισταγμό της θέας σου η όψη.

Τι βάθος και τι έκφραση, τι φλόγα στη θωριά σου,
τι δέος κι ορμή αλλόκοτη την όψη σου αγκαλιάζουν.
Και κάθε βήμα σου βαρύ στο πάτωμα αντηχίζει.
Μεσάνυχτα σημάνανε των ρολογιών οι χτύποι,
και ναι, η ώρα σου έφτασε τη στράτα σου να ορίσεις.

Έρημη πόλη ολάκερη σου ανοίγει την αγκάλη,
να σε δεχθεί, ορμητική και αλήθεια οργισμένη.
Τα βήματά σου αντηχούν στην άσφαλτο του δρόμου,
στις πλάκες των πεζόδρομων κυλάει η περπατησιά σου,
σκιές απλώνονται παντού, να σε αρπάξουν θέλουν 
στης αγκαλιάς τους την αδρή και υδαρή ομίχλη.
Είναι ο κόσμος σου εκεί, με εκείνον συντροφεύεις,
είναι οι ώρες σου αυτές με αυτά να διαφεντέψεις.

Λεν κάποιοι άνθρωποι λοιπόν ότι η αγκαλιά τους λείπει.
Στενάχωρο τους φαίνεται τα χέρια σαν χωρίζουν.
Σκέφτονται τι τους έμελλε στις άγιες τούτες μέρες,
μοναχικά Χριστούγεννα, έχοντας ορμήνια, για να κάνουν.
Δικούς  φοβούνται δεν θα δουν, και δυνατά φωνάζουν.
Οι γέροι τους, οι αδύνατοι, οι συγγενείς και φίλοι.
Πως θα ‘ναι τώρα ο χώρος τους χωρίς τον ερχομό τους.

Τις έρημες ξορκίζουνε, τις πόλεις τις μεγάλες,
δεσμά, με φόβους και ενοχές, για ευθύνες τους φορτώσαν.
Σ’ όλων τα στόματα βουβά Χριστούγεννα φαντάζουν,
πώς θα τα αντέξουν; Έρχεται ο αναστεναγμός μεγάλος.

Και εσύ ακούς, κοιτάς βουβά κι πλέρια ανανταριάζεις
κι οργή μεγάλη μέσα σου στα σωθικά φουντώνει.
Χαμόγελο πικρό κι ειρωνικό, τα χείλη ζωγραφίζει
και γέλιο αλλόκοτο, ηχηρό, με στόμφο φτερουγίζει.
Τι τάχα μου υποκριτές και ψεύτες δα μεγάλοι.
Δείξ’ τους λοιπόν εμφαντικά ευθύνες τους δικές τους,
και κάλεσέ τους για να δουν των έργων τους τη θέα.

Που ήταν σαν οι αδύναμοι τη στήριξη ζητούσαν;
που ήταν σαν οι απόκληροι για φως εκλιπαρούσαν!
Ποια αγκαλιά τους, άνοιξαν στους ντροπαλούς της πλάσης;
Τους γέροντες, πού έκλεισαν σε ιδρύματα της λήθης,
παιδιά τους που απόδιωξαν διωγμό στα όνειρά τους.
Γυναίκες, κόρες βίασαν, με βία και με θράσος,
ζωστήρα σήκωσαν οξύ του κράτους οι αρχόντοι.
Ο πλούτος τους, φαρμάκι φονικό το μόχθο να κουρσέψει
τη δύναμή τους έδειξαν εκεί που τους περνούσε,
στου περιθώριου τις ψυχές, στα σώματα των άλλων.

Η πίκρα, ο πόνος, η οργή, η μοναξιά κι η θλίψη,
τ’ άδικο, το παράταιρο, το μίσος και το ψέμμα,
τη μοναξιά τους έστρωσαν με είδωλα σκουπίδια,
Το σώμα σου, η όψη σου σκληρά μεταλλαχτήκαν
μια μίξη φρίκης άσχημης κι αρρώστιας μεγάλης.
Έτσι μονάχη θέριεψες με τρόμο μες στο βλέμμα.

Τώρα τους δρόμους άλωσες της έρημης της πόλης,
εσύ μονάχη, ανίκητη, σκληρά μεταλλαγμένη,
σκιάχτρο βαρύ, στους φόβους τους βασίλισσα να γίνεις,
για να θυμίσεις στους θνητούς ανίκητοι δεν είναι
και το εγώ τους άρρωστο την Νέμεσι θα φέρει.
Σε εκείνους που αψηφίσανε της ανθρωπιάς τη χάρη,
και σε σκοτάδια θα κρυφτούν για να γλιτώσουν τάχα
απ της οργής σου την ορμή και του χεριού το ξίφος.
Περσόνα εσύ της ερημιάς, του σκοταδιού η Νύμφη.



26ο Συμπόσιο Ποίησης


Αγαπημένες φίλες και φίλοι, το ποίημα που μόλις διαβάσατε, ήταν η προσωπική μου συμμετοχή σε ένα ακόμα υπέροχο "Συμπόσιο Ποίησης", όπως το διοργανώνει χρόνια τώρα η αγαπημένη μας φίλη Αριστέα στο blog της που αναφέρω. Ένα ακόμα Συμπόσιο στο οποίο είχα την τιμή να παρευρεθώ με τόσους άξιους φίλους και φίλες που κατέθεσαν υπέροχα ποιήματα. Ένα επίσης μεγάλο "ευχαριστώ" για την πανάκριβη συγκίνηση που μου χαρίσατε στο ταξίδι σας μέσα στους στίχους και στις στροφές των ποιημάτων σας.

Δείτε εδώ την ανακήρυξη των αποτελεσμάτων

26ο Συμπόσιο Ποίησης. Η λήξη και η γιορτή μας

Για μια ακόμα φορά να ευχαριστήσω την Αριστέα για την ψυχή της διοργάνωσης αυτού του λογοτεχνικού δρώμενου, που εξακολουθεί να λάμπει και να μας συγκινεί.

Επίσης να ευχαριστήσω όλες και όλους που γράψατε, βαθμολογήσατε, συμμετείχατε σε αυτή την υπέροχη ποιητική διαδρομή

Λίγα λόγια για την "Περσόνα της ερημιάς"

Πριν κλείσουμε, θα ήθελα να σας πω λίγα πράγματα για την "Περσόνα της ερημιάς"

Ποια είναι άραγε αυτή η ασαφής μορφή, αποκρουστική, ερεβώδης, ομιχλώδης, που γυροφέρνει της άγριες αυτές νύχτες της ερημιάς και της εγκατάλειψης στην πόλη της αρρώστιας και της πανδημίας;

Είναι μια μορφή γέννημα θρέμμα της δικής μας ανεπάρκειας στην ανθρωπιά, στην αλληλεγγύη, στην αγάπη, στα συναισθήματα και στον αλτρουισμό. Είναι ένα έκτρωμα δισυπόστατο, παραμορφωμένο που στην τερατώδη υφή της κουβαλά όλες εκείνες τις αρνητικές αναθυμιάσεις ενός παρηκμασμένου κοινωνικού ιστού. Είναι μια μορφή που καθώς "αίρει όλες αυτές τις αμαρτίες" θα κυριαρχήσει στο δικό της βασίλειο της ερημιάς.

Ένα πλάσμα, "Σκοτεινός ιππότης" ενός αλλόκοτου κόσμου.

Ομολογώ ότι η έμπνευση ενός τέτοιου σκοτεινού πλάσματος, ικανού να προκαλέσει φόβο, τρόμο αλλά και συμπόνοια, οφείλεται στις δικές μου αναγωγές από το μεγάλο έργο του Christopher Nolan "Σκοτεινός ιππότης" 


Να σας ευχηθώ, με την καρδιά μου, καλή χρονιά!

Να έχετε ψηλό το φρόνημα, να γράφετε, να δημιουργείτε, να νιώθετε, να ζείτε.

Ψυχή βαθιά




43 σχόλια:

  1. Γιάννη φίλε μου. Καταπληκτική συμμετοχή και ένα ποίημα με λέξεις ζωντανές. Μπράβο σου.
    Η τελική σου σύνδεση με τον "σκοτείνο ιππότη" φανερώνει την αγάπη σου και για τον κινηματογράφο.
    Όσον αφορά τις τελικές ευχές σου, σπάνε κόκκαλα.
    Καλές γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο μου,
      ξέρω ότι μιλάμε την ίδια γλώσσα αισθητικά και θεματολογικά πάνω σε πολλά πράγματα. Συνεπώς, είμαι σίγουρος ότι κατάλαβες απόλυτα τόσο την έμπνευση όσο και το θέμα που ήθελα να περάσω. Ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ αγαπητέ φίλε.
      Καλή χρονιά να έχουμε.

      Διαγραφή
  2. Αισθάνομαι περήφανη και συγχρόνως μικρή που είμαι φίλη σου. Η συμετοχή σου ακόμα μία όμορφη σελίδα στο βιβλίο των δυνατοτήτων σου. που δεν έχουν τελειωμό. Κάθε σου στίχος δείχνει την ψυχή και τις επιθυμίες σου, τις ευχές σου. Εύχομαι μία νέα χρονιά γεμάτη με περισσότερες εκπλήξεις από εσένα. Ψάχνω βρε πουλάκι μου να δω σε τι άλλο ακόμη θα μας αφήσεις άφωνους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου, νιώθω ένα δέος συγκίνησης με τα λόγια σου. Σε παρακαλώ, με φέρνεις σε δύσκολη θέση. Χαίρομαι πάρα πολύ ειλικρινά αν μπόρεσα να σου δώσω τέτοια συναισθήματα καλή μου φίλη. Καλή χρονιά να έχετε, ευλογημένη και με υγεία.
      Αυτή σας η αγάπη να ξέρετε είναι η ώθηση για μένα. Φιλιά.

      Διαγραφή
  3. Γιάννη μου το λάτρεψα απλά. Συγκλονιστική συμμετοχή. Πες μου πως γίνεται κάθε φορά να ξεπερνάς εαυτό και που θα φτάσει ο πήχης πια;;
    Σε αυτό το συμπόσιο δώσατε όλοι ρεσιτάλ πραγματικά.

    Σας ευχαριστούμε όλους για όσα μας κάνατε να αισθανθούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου, την είδα την αγάπη σου αυτή και σε ευχαριστώ πολύ! Όσο υπάρχει αυτή η αγάπη σας, το είπα και στην Αχτίδα πιο πάνω, τόσο ανάβει μια φλόγα μέσα μου. Και το πιστεύω για όλους. Αυτό το Συμπόσιο ήταν συγκλονιστικό. Το απόλαυσα.
      Όπως απολαμβάνω και τα συναισθήματά σου αγαπημένη μου φίλη. Ειλικρινά.
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ.

      Διαγραφή
  4. Φανταστικό, αγαπημένο, και δικό σου ολότελα δικό σου! (Είναι που δεν γράφεις ποίηση!) Ήταν ένα υπέροχο Συμπόσιο και η βαθμολογία το δείχνει. Από ένα βαθμό θα ισοψηφούσες με τις δυο ποιήτριες που πρώτευσαν! Συγχαρητήρια Γιάννη μου. Για μένα πρώτευσε το ποίημά σου όχι μόνο για τον ένα βαθμό ως την πρωτιά, αλλά γιατί αξίζει.
    Τα φιλιά μου και καλή χρονιά να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου αγαπημένη φίλη. Ίσως αυτό το δέος και ο φόβος για την ποίηση με κάνει να κάνω βήματα προσεκτικά με σεβασμό. Τιμή μου και χαρά μου οι προτιμήσεις όλων των φίλων ναι.
      Ήταν ένα συμπόσιο, πραγματικά εκπληκτικό! Το έδειξαν και οι ψηφοφορίες. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην αδικήσεις κάποιο ποίημα. Αυτό αποδεικνύει και το επίπεδο της συμμετοχής.
      Θέλω να σε ευχαριστήσω γιατί είσαι πάντα δίπλα σε όλα αυτά και η θετική σου αύρα μας δίνει την ευλογία να συνεχίζουμε.
      Καλή χρονιά καρδιά μου.

      Διαγραφή
  5. Διάβασα με αγωνία στην ψυχή, το ποίημα σου, κάποιες στιγμές και με οργή. Πέτυχες να παρουσιάσεις, δίχως ανώφελες ωραιοποιήσεις, όλη την ζοφερή πραγματικότητα που ζούμε, λόγω του αόρατου εχθρού που παραφυλάει σε κάθε γωνία.
    Αλλά δεν έμεινες εκεί μόνο! Παρουσίασες και τις ανεπάρκειες ενός συστήματος που ζούμε, την έλλειψη ανθρωπισμού, την αποξένωση μας. Κι όλα αυτά σε ένα ποίημα ποταμός, που ο κάθε στίχος, καρφώνει την σκέψη μας.
    Εκπληκτική γραφή, η οποία βέβαια δεν με εκπλήσσει από εσένα!
    Να ευχηθώ μια καλή, καλύτερη χρονιά, από αυτήν που τελειώνει, φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασίλη, αγαπημένε φίλε,
      ας έχουμε ναι έναν καλύτερο χρόνο από τον τρέχοντα. Με καλύτερες προϋποθέσεις και στιγμές για όλον τον κόσμο.
      Γέμισε η ψυχή μου αγαλλίαση με τα λόγια σου και σε ευχαριστώ πολύ. Προσπάθησα στο ποίημα να δώσω συμβολικά κάποια πράγματα. Με τιμάει ο λόγος σου φίλε. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  6. Τί να πω που δεν το είπαν οι άλλοι, φίλε Γιάννη;
    Καταπληκτικό ποίημα. Με συνεπήρε ο ρυθμός του κι αισθάνθηκα την ερημιά και την απόγνωση.
    Όλα αυτά που ζούμε τώρα .
    Να είσαι καλά και καλή χρονιά.
    Άλλο κακό να μη μας βρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου καλησπέρα καλή μου φίλη. Σε ευχαριστώ για την κατάθεση της καρδιάς σου εδώ και στο πόνημά μου. Για μένα είναι αυτή η καλύτερη στιγμή. Η δική σας άποψη στη δική μου ταπεινή προσφορά.
      Καλή χρονιά κορίτσι μου με το καλύτερο.

      Διαγραφή
  7. Συνεχίζω να διαβάζω τις εκπληκτικές συμμετοχές αυτού του Συμποσίου και στο δικό σου ποίημα/κραυγή φίλε Γιάννη, στέκομαι και αφουγκράζομαι με δέος τις αλήθειες της ζοφερής πραγματικότητας που βιώνουμε και που πέτυχες να εκφράσεις τόσο εμφατικά με τους στίχους σου....Καταπληκτικό ποίημα η Περσόνα της Ερημιάς , τα θερμά μου συγχαρητήρια!!! Εύχομαι η σύμπόρευσή μας μαζί της να λάβει σύντομα τέλος και να γίνει κακή ανάμνηση....Καλή χρονιά με υγεία και κάθε καλό σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Συμπόσιο Κλαυδία μου παράγει πολιτισμό. Ναι, το πιστεύω και το φωνάζω εδώ και καιρό. Πόσες δημιουργίες, πόση ομορφιά.
      Χαίρομαι που μπόρεσα να σου προσφέρω κάτι αξιοσημείωτο με το ποίημα αυτό και ότι αποκόμισες είναι για μένα η καλύτερη επιβράβευση.
      Καλή χρονιά κοπέλα μου για κάθε σου αγαπημένο. Σε ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  8. Γιάννη μου απέδειξες ότι και στην ποίηση έχεις επιτυχίες.
    Η Περσόνα της ερημιάς του σκοταδιού η Νύμφη μου έδειξε τη ζοφερή πραγματικότητα, την αποξένωση, την απονιά.
    Ελπίζω να μην συνεχίσουμε έτσι...
    Την καλημέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου ποιος το θέλει; Να μην συνεχίσουμε έτσι εννοείται. Όμως θα πρέπει να σκεφτούμε πολύ και πολλά πράγματα. Γιατί στη δική μας ανεπάρκεια πατάνε οι εκτρωματικές μορφές και παρουσίες.
      Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη για την τιμή που μου έκανες και στο ποίημα. Το παίρνω σαν μεγάλη στήριξη.
      Καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  9. Πολύ μου αρέσει το ποίημά σου.
    Και μια προηγούμενη συμμετοχή σου που είχα διαβάσει, με είχε εντυπωσιάσει!
    Θα πρότεινα να δώσεις λίγο παραπάνω χρόνο και στην ποίση Γιάννη. Πιστεύω πως θα μας δώσεις ενδιαφέροντα δείγματα του ποιητικού ταλέντου σου.
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου!
    Καλή Πρωτοχρονιά για σένα και την οικογένειά σου.
    Να γιορτάσετε με υγεία αγάπη και χαρά!
    Πολλά φιλιά:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρατώ την πρόταση και παρότρυνσή σου Μαρία μου. Ξέρω είναι δύσκολη η ποίηση. Θέλει προαπαιτούμενα, υποδομή, ψυχολογία. Θέλει πολλά. Θα το προσπαθήσω καλή μου φίλη.
      Είναι τιμή για μένα η άποψή σου και η στήριξή σου. Να σου ευχηθώ καλή χρονιά με όλη μου την αγάπη.

      Διαγραφή
  10. Το έχω ξαναγράψει Γιάννη μου πως όταν διαβάζω τα ποιήματα των φίλων μου στα σπιτικά τους, αυτά αποκτούν μια άλλη αίσθηση πιο προσωπική!
    Ξεχωριστή η συμμετοχή σου (ως συνήθως) και χαμογελώ πονηρά όταν θυμάμαι τι έλεγες πριν λίγο καιρό: "Δεν το έχω το ποιητικό"...
    ΑΦιλιά με ευχές αγάπης για ένα φωτεινό και δημιουργικό 2021!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μας φίλη. Μαγισσούλα μας. Είναι χαρά μας που είσαι κοντά μας. Τιμή, χαμόγελο. Είναι αύρα δική σου που μας λούζει με το αεράκι της. Της καρδιάς σου το φως. Δεν το έχω, εξακολουθώ να το λέω, φοβάμαι, διστάζω.
      Ειλικρινά σε ευχαριστώ από καρδιάς και σου εύχομαι τα καλύτερα. Καλή χρονιά κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  11. Θαυμάζω τους ανθρώπους που με λίγα λόγια, σε ρυθμό και με νεύρο, μπορούν να σκιαγραφήσουν τον πλούτο των συναισθημάτων.
    Διαβάζω το ποίημα και βλέπω μπροστά μου μια χωρίς φως μορφή. Και αναρωτιέμαι πώς τα πικρά και ειρωνικά χαμόγελα μπορούν να απαλύνουν. Οι αδύναμοι να βρουν τη στήριξη που χρειάζονται και τους υπόσχονται - ιδανικά, να γίνουν οι συνθήκες έτσι ώστε να μην χρειάζονται στήριξη. Σκέφτομαι πως η μοναξιά και η θλίψη είναι ιδανική πηγή για έμπνευση και δημιουργία. Και εύχομαι τα δύσκολα μαθήματα της χρονιάς που αφηνουμε πίσω μας να αναδείξουν "της ανθρωπιάς τη χάρη"
    Να έχουμε μία καλή χρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανέκαθεν Τζοάννα μου τα πάθη των ανθρώπων αποτελούσαν σημείο αναφοράς στη λογοτεχνία και στην τέχνη. Και καλά έκαναν γιατί, μέσα από αυτές τις δημιουργίες, έγινε δυνατόν να ευαισθητοποιηθούν μεγάλες μάζες ανθρώπων στην κατεύθυνση αυτή.
      Χαίρομαι που σου άρεσε το ποίημα. Αυτόν τον σκοπό είχε. Να τονίσει και να υπογραμμίσει τις αντιφάσεις, τις υποκρισίες μας και ίσως να μας σοκάρει λίγο.
      Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη που ένωσες τη σκέψη σου με αυτήν την προσπάθεια. Να είσαι καλά και να έχεις μια όμορφη χρονιά.

      Διαγραφή
  12. Απόπειρες ψηλάφησης της ζωής και ανθρώπινες ανάγκες για πληρότητα και ουσία μιας και στις μέρες μας αποκλίνουν εντελώς οι διαδρομές μας σ’ ένα ταξίδι πρωτόγνωρο σ’ αχαρτογράφητα νερά.
    Μια απειλή που δεν είναι παρά παγίδα του νου, όταν αφήνει ακάλυπτες τις αγωνίες δοκιμάζοντας τις αντοχές μας.
    Καθόλου δεν με ξάφνιασε ο λόγος σου Γιάννη. Ίσως λίγο το "περσόνα" αλλά σ’ ένα στίχο συμβολικό, εξομολογητικό, με ελεγχόμενη κριτική ματιά και συναισθηματισμό ο όρος είναι πια ξεκάθαρος, λυτρωτικός, άλλοτε με τρυφερότητα κι άλλοτε με σαφήνεια που σκιαγραφεί υπαινικτικά αλλότριες καταστάσεις μέσα από ένα ανορθολογισμό αβεβαιότητας. Κι αυτό είναι τελικά η ερημιά της πόλης, η ερημιά της ψυχής μας.
    Αυτός ο χρόνος με όλες τις συγκινησιακές εξάρσεις σηματοδότησε την ανεπάρκειά μας, αλλά και τη ζώσα ελπίδα και την αισιόδοξη σκέψη για επιστροφή στην κανονικότητα. Εύχομαι με τον καινούργιο χρόνο περισσότερο φως και χαμόγελα.
    Καλή Πρωτοχρονιά Γιάννη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή και αγαπημένη μου φίλη,
      Αννίκα μου, αυτό το δισυπόστατο ήθελα να δώσω σε αυτή τη μορφή. Όπως εύλογα το παρατηρείς. Η Ερημιά της πόλης και της ψυχής σπέρνει με την ανεπάρκειά μας αυτό το πλάσμα. Που είναι μόνο, έρημο αλλά δυνατό, ισχυρό, κυρίαρχο. Έχει τη δύναμη να καταστρέψει αν το θέλει, να επιβληθεί. Το αν θα το κάνει, θα είναι στο που θα κριθεί η ζυγαριά με τις αξίες μας.
      Εύχομαι καλή χρονιά κορίτσι μου, με υγεία αλλά και με σκέψη απέναντι σε ότι ζούμε και ότι κρύβεται πίσω του.
      Την αγάπη και το σεβασμό μου.

      Διαγραφή
  13. Συμποσιούχε μου! Μου άρεσαν οι σκέψεις που πρόσθεσες στο τέλος.
    Κάπως έτσι το είχα σκεφτεί και εγώ!

    Πάντα σέβομαι και θαυμάζω την τέχνη της έμμετρης και ομοιοκατάληκτης
    ποίησης και Γιάννη μου, σε αυτό είσαι τεχνίτης!
    Σε ευχαριστώ που έγινες αναπόσπαστο κομμάτι του Συμποσίου!
    Ελπίζω να συνεχίσουμε αυτό το όμορφο δρώμενο εάν και όταν βολεύουν
    οι συγκυρίες. Τρελαίνομαι όταν κάνετε πράξη αυτό που κρυφοαποζητώ!

    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου, καλή μου φίλη και συνοδοιπόρισσα.
      Το έχω ξαναπεί ότι στη δική σου πίστη και εμπιστοσύνη ξεκίνησα να συμμετέχω στο "Συμπόσιο" και έτσι έγινα τυχερός να νιώσω όλη αυτή την ομορφιά, την ανθρώπινη ζεστασιά, τη λογοτεχνική χάρη, μέσα στη λειτουργία του.
      Για αυτό το λόγο σε ευχαριστώ καλή μου που μου το έδωσες και το συντηρείς.
      Το "Συμπόσιο" είναι ένα ακριβό στολίδι στο διαδίκτυο σε μέρες σκοτεινές. Φρόντισε σε παρακαλώ, τηρουμένων των αντικειμενικών δυσκολιών που έχεις, να το κρατάς ζωντανό! Έστω και με όποια βοήθεια ή στήριξη θέλεις. Μας δίνει πράγματα ανεκτίμητα και στιγμές όμορφες.
      Καλή χρονιά κορίτσι μου, να είσαι υγιής και το χαμόγελό σου να λάμπει πάντα.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  14. Πόσο λυρικό το ποίημα σου, γεμάτο εικόνες και συναισθήματα! θα περνάω να σε διαβάζω!
    καλή χρονιά!
    Άλκηστη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άλκηστη, καλώς όρισες αγαπητή φίλη. Τιμή και χαρά μου να είσαι εδώ και σε ευχαριστώ πολύ για όλα.
      Να ευχηθώ καλή σου χρονιά με ότι επιθυμείς.

      Διαγραφή
  15. Πολυδιάστατος λόγος,θαυμάσια γραφή που ξεσηκώνει τη σκέψη...που προβληματίζει..., που ανοίγει κανάλια επικοινωνίας με το ενδότερο εαυτό, ιχνηλατώντας συμπεριφορές και αντιδράσεις σε προσωπικά και κοινωνικά δρώμενα, για το τι θα έπρεπε να είχαμε πράξει και δεν πράξαμε...όταν εθελοτυφλούσαμε και δεν σηκώναμε ανάστημα στου ζωστήρα τον οξύ πόνο και στων αρχόντων την παράταιρη συμπεριφορά.

    Τα θερμά μου συγχαρητήρια!

    Καλή και δημιουργική χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία, αγαπητή μου φίλη, καλησπέρα σου και χρόνια σου πολλά. Ιδιαίτερη τιμή για μένα τα λόγια σου. Τα συναισθήματα και η γνώμη σου πολύ σημαντικά και μου δίνουν μεγάλη χαρά για τη συνέχεια και τη δημιουργία. Ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ.
      Την καλησπέρα μου και τις ευχές μου.

      Διαγραφή
  16. Γιάννη εξαιρετική συμμετοχή! Είσαι πολύ γλαφυρός και έχει το γραπτό σου έντονο συναίσθημα! Πάντα έτσι το κάνεις φίλε. Εύγε! Κρατάς ψηλά το και το γόητρο των αντρών! χαχα!

    Καλή Χρόνια και απο δω με εμπνέυσεις, Υγεία και όμορφες στιγμές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω Μάκη φίλε μου σε ευχαριστώ πολύ. Καλά που είμαστε 4-5 στο Συμπόσιο και βγάλαμε ...ασπροπρόσωπο το αντρικό φύλο. Μάκη σε ευχαριστώ φίλε μου ειλικρινά. Έχεις ευαισθησίες στη σκέψη σου, ποιότητα στην ψυχή σου και αυτό βγαίνει το ξέρεις.
      Προσπαθώ βρε Μάκη μου, σε δύσκολες εποχές, να κρατηθούμε δημιουργικοί και εκφραστικοί.
      Σε ευχαριστώ που πάντα είσαι εδώ φίλε και πάντα έχεις έναν καλό λόγο στην καρδιά σου.
      Καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  17. Ό,τι κι αν γράφεις μας αγγίζει Γιάννη μου και το ποίημα αυτο καθρεφτλιζει τα αλλόκοτα που μας συμβαίνουν και που συχνά οι ίδιοι προκαλούμε.
    Καλή και δημιουργική χρονιά, με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη μου σε ευχαριστώ αγαπημένη μου φίλη. Αυτό ήθελα να περάσω μέσα στο ποίημα. Το έκτρωμα μιας πραγματικότητας και τι μπορεί αυτή να γεννήσει. Χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσε και με συγκινεί η παρατήρησή σου. Η αγάπη των φίλων είναι μεγάλη υπόθεση το ξέρεις.
      Καλή χρονιά να έχουμε, να είμαστε καλά, να πορευόμαστε.

      Διαγραφή
  18. Ένα υπέροχο ποίημα που πολύ το αγάπησα! Α βρε Γιάννη μου πολυτάλαντε! Να είσαι καλά να δημιουργείς να έχεις υγεία και ευημερία! Και αγάπη πολλή! Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου ευχαριστώ πολύ. Τα συναισθήματά σου είναι ανεκτίμητο δώρο για μένα. Ειλικρινά θέλω να το ξέρεις. Σε ευχαριστώ πολύ.
      Καλή χρονιά. Για μένα αρκεί που είστε εδώ. Προχωράμε.

      Διαγραφή
  19. Γιάννη μου, υπέροχοι οι στίχοι σου.
    Μπορούσε κανείς να νιώσει τη προσοχή και το σεβασμό με τον οποίο τους έγραψες και τους χάρισες σε όλους εμάς, μέσα από τη συμμετοχή σου.
    "Τις έρημες ξορκίζουνε, τις πόλεις τις μεγάλες,
    δεσμά, με φόβους και ενοχές, για ευθύνες τους φορτώσαν.
    Σ’ όλων τα στόματα βουβά Χριστούγεννα φαντάζουν,
    πώς θα τα αντέξουν; Έρχεται ο αναστεναγμός μεγάλος."
    Αυτοί οι στίχοι σου, αντιπροσωπεύουν απόλυτα το συναισθήμα της εποχής των Χριστουγέννων και θα μείνουν να μας θυμίζουν μετά από χρόνια τι τριγυρνούσε στον αέρα.
    Συνέχισε να μας χαρίζεις όμορφες συμμετοχές.
    Καλή χρονιά κι από εδώ και καλή μας εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με σεβασμό και χαρά κρατώ την παρατήρησή και το σχόλιό σου Μαρίνα μου. Και σε ευχαριστώ πολύ γιατί, μετράω πολύ τη διάθεση και τη γνώμη ενός νέου ανθρώπου, σαν κι εσένα, απέναντι στο ποίημά μου.
      Μακάρι, οι περιγραφές αυτές, να αφήσουν στο παρελθόν το πλάσμα αυτό που άγεται και φέρεται τις μέρες αυτές ανάμεσά μας.
      Καλή χρονιά και από εδώ κοπέλα μου, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  20. Δεν είναι ότι σε ξέχασα φιλε μας απλά αυτές οι γιορτινές μέρες απορροφούσαν όλο τον χρόνο μου και προπάντων όταν έχεις κοντά σου παιδιά και εγγόνια συγνώμη για την αργοπορία...
    Τι να πώ τωρα εγω που δεν το είπαν με τόσο όμορφα λογια όλοι οι φιλοι... η ποιηση είναι ένα απο τα δυσκολότερα είδη και εσύ το υπηρετείς με τόσο σεβασμό.
    Χαιρομαι που βρίσκεσαι σε αυτη την όμορφη παρέα και συνταξιδεύουμε σε τόσο όμορφα μονοπάτια!!
    Κάπου διαβασα για την απωλεια σας.. να είσαι καλά να θυμιάστε τον άνθρωπό σας!!
    Καλη χρονιά με υγεία αγάπη και ότι εύχεσαι..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πολύ καλά κάνεις Ρούλα μου και απολαμβάνεις αυτές τις στιγμές με τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Ότι καλύτερο. Αυτό ζητάμε αυτές τις μέρες. Μην αγχώνεσαι καλή μου φίλη με τέτοια πράγματα, για όνομα του Θεού.
      Ναι, χάσαμε την πεθερά μου, ανήμερα τα Φώτα. Μια σημαντική παρουσία και συνδετικός κρίκος στην οικογένεια. Που θα μας λείψει πολύ.
      Ευχαριστώ για τα γλυκά σου λόγια Ρούλα μου, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  21. Συγχαρητήρια Γιάννη μου!
    Την ξεχώρισα και την αγάπησα την Περσόνα σου!
    Την κοίταξα στα μάτια, πίστεψέ με!
    Χαιρομαι για την επεξηγηση αυτη!
    Γράφεις τόσο ξεχωριστά! Χιλια μπραβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου,
      σε ευχαριστώ απ την καρδιά μου. Η γνώμη σου για μένα πάντα μετράει γιατί η σχέση σου με την ποίηση είναι ερωτική, προνομιακή.
      Να είμαστε καλά να συνεχίζουμε.

      Διαγραφή