H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018

"Καρουζέλ" 22ο Συμπόσιο Ποίησης


"Καρουζέλ"

 Σαν αερικό που τριγυρνά στους ίσκιους, στο σκοτάδι
γυρεύοντας στη ζήση μου, γαλήνη να προσμένει.
Έτσι νυχοπατώντας βήματα αργά και νυσταγμένα
χορό της φλόγας των κεριών ξωπίσω ακόλουθός τους.
Τότε το είδα ! Να εκεί, στα χρόνια ξεχασμένο,
στην αγκαλιά του χρόνου ν’ ακουμπά, βαθιά υπνωτισμένο.

Έμοιαζε μελαγχολικό, βουβό, παρατημένο.
Σαν τα μικρά του ολοσκάλιστα ξύλινα αλογάκια
ψάχναν ανάσα της ζωής σ’ αυτόν τον κόσμο πάλι.
Παράμερα το χέρι τράβηξε, στο φως για να το φέρει,
Και σαν εκείνο ένιωσε το άγγιγμα στην ψυχή του,
κάτι σαν να κινήθηκε στην στρογγυλή του βάση.

Ιδέα μου νάταν τάχα για χαμόγελο εκείνο ;
της νεράιδας ολοφώτιστης επάνω στην κορφή του ;
αρμονικά σαν ήχησε στην ξύλινη καρδιά του !
Δεν λάθεψα, νογάς ; δεν θόλωσε η ματιά μου.
“Μείνε κοντά μας Κύρη μας μαζί με την καρδιά σου
Μια νύχτα μόνο ! Μόνο μια !”
Και λες, τι θαύμα δες ! Τα ξύλινα αλογάκια,
ολοστόλιστα εκεί, στο άλικό τους χρώμα.
“Φέρε μας πάλι στη ζωή !” ακούστηκαν με πάθος
ολόγυρά του οι νάνοι του με μια φωνή αντάμα.

Την Άγια Νύχτα της παραμονής
ημέρας Χριστουγέννων,
βρήκε ξανά τη θέση του αντίκρυ στη θωριά μου.
Ντυμένο βερνίκι γιαλιστό, παρέα με στολίδια.
Και τότε, στο μισόφωτο ολοζώντανη μπροστά μου
πρόβαλε διάφανη, εκστατική, πλάσμα από άλλο κόσμο.
Μ’ ένα χαμόγελο γλυκό ζωντάνια φορεμένο.
Σαν άγγιξε στα χέρια της το σμιλεμένο ξύλο,
την είδα ναι να με κοιτά χαμόγελο γεμάτη.
“Κυρά μου απρόσμενη εδώ παράξενα φερμένη,
ποιο τάχα κάλεσμα θαρρείς σε έφερε κοντά μου “
Με κοίταξε αλλόκοτα, γλυκά, συγκινημένα.
Τα μάτια της ταξίδεψαν νοσταλγικά στο ξύλο.
Το χάιδεψαν, του έγνεψαν σαν κάλεσμα της μνήμης.
“Αρχόντισσα, Χριστούγεννα σε λίγο ξημερώνει,
γιατί δεν αποκρίνεσαι στου λόγου μου τη βιάση ;”
Τότες το βλέμμα της, γαλήνιο στα μάτια μου εστάθη.
Λες μια ζωή πρωτόφαντη στον κόσμο μου προβάλλει.
“Το Καρουσέλ !” την άκουσα, με έκπληξη μεγάλη !
“Του έδωσες ζωή, το κράτησες κοντά σου.
Έτσι μ’ αυτό και εγώ μαζί χτύπους ζωής μου δίνεις
από τη λήθη και την άχλη της χρόνια αποξεχασμένη

λευτέρωσες τη ζήση μου στο Πνεύμα Χριστουγέννων.





Η Χρόνια τελειώνει με Ποίηση ! Ότι καλύτερο δηλαδή ! πιο ευαίσθητο, πιο λυρικό. Το "Καρουζέλ" λοιπόν είναι η προσωπική μου συμμετοχή στο εξαίρετο και καταξιωμένο πλέον δικτυακό δρώμενο:


Ένα δρώμενο αφιερωμένο στην Ποίηση, που διοργανώνει η εξαίρετη δικτυακή φίλη, η Αριστέα, στο προσωπικό της ιστολόγιο εδώ:



Απολαύσαμε 19 Ποιήματα, αυτή τη φορά με θέμα "Το Πνεύμα των Χριστουγέννων" που το καθένα μίλησε στην καρδιά και στα συναισθήματά μας. Στον πρώτο σύνδεσμο που σας έδωσα μπορείτε να παρακολουθήσετε τα Αποτελέσματα του διαγωνισμού, την βράβευση και τη λήξη.

Ήταν μόλις η 3η συμμετοχή μου σε Ποιητικό δρώμενο. Το έχω ξαναπεί ότι προσεγγίζω την Ποίηση  με δέος και σεβασμό. Ευχαριστώ την Αριστέα που δεν έχει σταματήσει να με παρακινεί να δοκιμάζω την έμπνευση και τη γραφή μου. Επίσης να ευχαριστήσω όλες και όλους τους δημιουργούς των ποιημάτων αυτών αλλά και τους αναγνώστες που έδωσαν ζωή σε ένα ακόμα κύκλο αυτού του ποιητικού θησαυρού.

Αυτή τη φορά πιστεύω ότι το 22ο Συμπόσιο ξεπέρασε κάθε προσδοκία όσον αφορά την ποιότητα και τις συμμετοχές. Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να διαβάσετε ΟΛΑ τα ποιήματα καθώς σε κάθε ένα από αυτά θα συναντήσετε έναν ξεχωριστό εκφραστικό κόσμο γεμάτο από την ομορφιά κάθε δημιουργού.

Να δώσω τα θερμά μου συγχαρητήρια σε δύο Κυρίες που μοιράστηκαν την ΠΡΩΤΗ θέση στην βαθμολογία, την Μαρία Κανελλάκη με το ποίημά της:

"Σβήσε το σπίρτο να κοιμηθούμε"

και την Χριστίνα Λέλη με το:

"Φέτος"

Για τις λοιπές θέσεις στην πρώτη Τριάδα να δώσω τα ξεχωριστά επίσης συγχαρητήριά μου στον φίλο Μάκη (να και ένας άντρας που ποιητικά διέπρεψε) με το ποίημά του:

"Οι απουσίες των Χριστουγέννων"

αλλά και στους επίσης ισοψηφίσαντες:

Ελευθερία-Έρη με το  "Παραπαίδι"
Δημήτρη Ασλάνογλου με το ¨Συγγνώμη"
Οι δύο ανωτέρω φίλοι, μην έχοντες προσωπικό ιστολόγιο, μπορείτε να διαβάσετε τα ποιήματά τους στον πρώτο σύνδεσμο που σας έδωσα.

Συνεχίζουμε να δημιουργούμε, σε έναν κόσμο γκρίζο και δύσβατο, στον οποίο καλούμαστε να δώσουμε το προσωπικό μας στίγμα για την ανάτασή του.




ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ













38 σχόλια:

  1. Το καρουζέλ με τα άλικα αλογάκια και την ψυχή που ελευθερώνεται επιτέλους μετά από πόσο καιρό άραγε;
    Τρυφερό, μελαγχολικό, νοσταλγικό το ποίημά σου Γιάννη μου. Και πώς αλλιώς να ήταν αφού στα ξεχασμένα παλιά αντικείμενα κρύβονται οι πιο ρομαντικοί συμβολισμοί.
    Μπράβο σε όλους σας και του χρόνου να συνεχίσετε να μας εκπλήσσετε τόσο ευχάριστα.
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου,
      αχ αυτά τα παλιά ξεχασμένα πράγματα τι κουβαλούν ! πόσα κρυμμένα συναισθήματα και βιώματα ! και γυρεύουν τη στιγμή να έρθουν ξανά στο φως να πάρουν ξανά ζωή, να ξεφύγουν απ τη λήθη.
      Ευχαριστώ για τα καλά λόγια και τις ευχές καλή μου φίλη. Καλή χρονιά να έχεις.

      Διαγραφή
  2. Και η αφεντιά μου, σαν αερικό και σαν λάτρης του καρουζέλ, έδωσε τους 2 βαθμούς μου στο ποίημα σου (αν θυμάμαι καλά!)
    Πόσο χαίρομαι να σε διαβάζω στα δρώμενα και να εκπλήσσομαι με τα διαμαντιακά που αναδεικνύονται κάθε φορά!
    Πολλά τα γιορτινά ΑΦιλιά μου μια ανάσα πριν το 2019!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου ναι !
      έτσι είναι ! και σε ευχαριστώ πολύ για την κατάθεση των συναισθημάτων σου. Πραγματικά στο "Συμπόσιο", τα ποιήματα της συμμετοχής ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Το πιστεύω. Να συνεχίσουμε. Αυτό είναι το κίνητρο.
      Ευχαριστούμε που είσαι κοντά μας Στεφανία μου.
      Καλή σας χρονιά επίσης.

      Διαγραφή
  3. Γιάννη, ποιητικέ Γιάννη, λυρικέ, κινηματογραφικέ, ευαίσθητε στιχοπλόκε,

    Το διάβαζα και ήθελα να σας φωνάξω "Εεε, ακουμπήστε με, είμαι από ξύλο κι εγώ!", αλλά πού εσείς,εκστασιασμένοι με τα θαύματα που συμβαίναν γύρω σας, να μ' ακούσετε!

    Στη χαρά και τη μαγεία του καρουσέλ, ας σε μεταφέρει το 19, Γιάννη. Τα άλλα, τα ψυχικά εφόδια, εσύ τα έχεις έτοιμα. Ας δείξει ο νέος Χρόνος, λοιπόν, τη μεγαλοψυχία τη δική σου και ας σου χαρίσει αφειδώλευτα μια ονειρεμένη ζωή.

    Καλή χρονιά, καλή συνέχεια στις ωραίες κειμενικές/φωτογραφικές/κινηματογραφικές κλπ συνευρέσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διονύση δάσκαλε !
      σε ευχαριστώ μέσα απ την καρδιά μου που η αντάμωσαν οι δρόμοι μας εδώ αγαπητέ φίλε. Είναι για μένα μια πολύ ζεστή εμπειρία, ένα συναίσθημα, μια συγκίνηση.
      Κρατώ τις ευχές σου ως παρακαταθήκη για το 2019.
      Να είμαστε καλά. Να πορευόμαστε.
      Καλή χρονιά αγαπητέ φίλε.

      Διαγραφή
  4. Έκανες βουτιά για τα καλά πια και στον κόσμο της ποίησης!
    Το Καρουζέλ σου μέσα από τη γλυκύτητά του μάς δίνει το τρυφερό μήνυμα του σεβασμού απέναντι στα πράγματα, πως ακόμα και η ύλη έχει ψυχή, όταν εμείς της δώσουμε τέτοια πνοή!
    Σε φιλώ και πάντα να δίνεις σε όλα τα "παιδιά" σου κάτι από την ψυχή σου, αφού έτσι θα αγγίξουν και των άλλων!
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλαύκη μου,
      πόσο γλυκά και όμορφα τα λόγια σου. Σε ευχαριστώ πολύ για κάθε σου συναίσθημα που τόσο άπλετα χαρίζεις. Καλή χρονιά κορίτσι μου με όλες μου τις ευχές.

      Διαγραφή
  5. ΚΑΛΉ ΧΡΌΝΙΑ ΓΙΆΝΝΗ ΜΟΥ ΜΕ ΥΓΕΊΑ ΚΙ ΕΥΤΥΧΊΑ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου,
      τις ευχές μου κορίτσι μου για καλή χρονιά όπως την επιθυμείς !

      Διαγραφή
  6. Τι όμορφο και συγκινητικό το ποίημά σου, για το καρουζέλ που αγαπώ κι εγώ. Ευτυχώς δεν έχει ξεχαστεί αν και κουβαλά αναμνήσεις πολλές για τον καθένα. Και μέσα από τους στίχους σου αυτό ακριβώς ζωντάνεψες. Μπράβο
    Γιάννη μου. Ενώ γνωρίζω την πένα σου εν τούτοις καταφέρνεις πάντα να με εντυπωσιάζεις. Εύχομαι το 2019 να σου χαρίσει υγεία, χαμόγελα και ευτυχία. Για περισσότερη δημιουργηκότητα δεν θα ευχηθώ γιατί μετά από όση έχεις παρουσιάσει φέτος, θα είναι σαν να σου εύχομαι υπερκόπωση χι χι χι.Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω Άννα μου !
      πόσο έχεις το χάρισμα να ενθαρρύνεις τον άλλον θετικά ! εγώ θέλω να σε ευχαριστήσω γιατί όλον αυτόν τον καιρό στέκεσαι αρωγός στις προσπάθειές μου.
      Το Καρουζέλ όπως και τα παλιά εκείνα πράγματα κουβαλούν τη δική τους ιστορία και το συναισθηματικό τους ειδικό βάρος στον κόσμο μας.
      Αυτό ήθελα να αναδείξω με το ποίημά μου.
      Σε ευχαριστώ καλή μου για τα λόγια σου. Καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  7. Μια χαρά τα καταφέρνεις και στην ποίηση φίλε Γιάννη.
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου.
    Σου εύχομαι Καλή χρονιά και του χρόνου με υγεία .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου,
      το παλεύω ! κάνω τις προσπάθειες μου με καλή διάθεση. Η Παρέα μας είναι αυτή που με εναθαρρύνει θετικά. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ και εγώ με τη σειρά μου να ευχηθώ Καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  8. Έβαλες μπροστά τη μηχανή του χρόνου και κάναμε μια νοερή περιστροφή πάνω στα ξύλινα αλογάκια και τις μνήμες της παιδικής μας ηλικίας. Ωραία που ήταν!...
    Γιάννη μου εύχομαι να κρατάς πάντα μέσα σου το μικρό παιδί και τη ρομαντική φύση σου. Καλές περιπλανήσεις και συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου,
      ο κόσμος των παιδικών μας χρόνων και των ξύλινων παιχνιδιών ! πόσο νοσταλγικός ! θαρρώ αξίζει να τον κρατάμε ζωντανό όπως του πρέπει.
      Καλή χρονιά καλή μου φίλη με κάθε δύναμη δημιουργίας στην καρδιά σου. Ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  9. Συγχαρητήρια Γιάννη, για την πολύ όμορφη συμμετοχή σου. Εύχομαι και το '19 να σου χαρίσει όμορφες εμπνεύσεις που θα οδηγήσουν σε δυνατές συμμετοχές!
    Να έχεις ένα μαγικό 2019 :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρίνα μου !
      σε ευχαριστώ πολύ και για τις ευχές και για το ποίημα. Να είσαι καλά κορίτσι μου, γερή, δυνατή και πάντα με λαμπερές εμπνεύσεις.
      Καλή χρονιά !!!

      Διαγραφή
  10. Φαντασία, τρυφερότητα, λεπτότητα.
    Παιδικές μνήμες.
    Και με πλούσιο λεξιλόγιο το όμορφο παραμύθι σου, Γιάννη.
    Ένα ωραίο ποίημα στον κλασικό ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο.
    Έκανες πολύ καλά που απέδωσες έμμετρα αυτήν την ωραία ιστορία. Χρειάζεται χρόνος για τα έμμετρα, αλλά αξίζουν τον κόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Άρη μου και χρόνια σου πολλά.
      Δεν ξέρω αν κατάφερα να δώσω ένα μέτρο. Το προσπάθησα. Ομολογώ μου αρέσει το έμμετρο ποίημα χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει ότι απορρίπτω τις άλλες προσεγγίσεις.
      Σε ευχαριστώ πολύ για όλα, για τις επισημάνσεις σου και το κυριότερο, που είσαι εδώ.
      Καλή χρονιά να έχεις.

      Διαγραφή
  11. Α ώστε δικό σου ήταν το όμορφο Καρουζέλ, ε? Μπράβο, Γιάννη μου.
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μία μου ! το Καρουζέλ με τις αναμνήσεις του που τόσο αγαπώ.Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη για όλα και τις ευχές σου. Καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  12. Το Καρουζέλ σου Γιάννη μου έχει την τρυφερότητα και την ευαισθησια των παιδικών μας χρόνων , ταυτόχρονα εμένα μου δίνει την αίσθηση ότι δεν παραμελούμε ότι κάποτε μας έκανες ευτυχισμένους !! Καιρός είναι να αναστήσουμε παλιές μνήμες αγαπημένων !!
    Καλή Χρονιά εύχομαι σε σένα και τους αγαπημένους σου !!
    Υγεία, αγάπη ευημερία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου,
      όμορφες και ανθρώπινες οι προσωπικές σου παρατηρήσεις. Και είναι αληθινές. Όλα εκείνα τα παλιά πράγματα κύρια μορφές ανθρώπων οφείλουν να φιλτραριστούν και να αποκατασταθούν πάλι στη ζωή μας.
      Καλή χρονιά να έχεις γεμάτη ευχές μου.

      Διαγραφή
  13. Η παιδική χαρά των Χριστουγέννων :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτό Μάνια μου !
      Καλή χρονιά να έχεις με πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  14. Η χρονιά τέλειωσε με ποίηση, και είθε και η καινούργια να είναι γεμάτη με ποίηση, αλλά και με υγεία, και με κέφι για δημιουργία, Γιάννη μου! Καλή σου χρονιά! 🎅

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου,
      να ξεκινήσουμε από την υγεία και μετά να πάμε στα άλλα όνειρα. Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου για τις ευχές και την παρουσία σου. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  15. Καλή χρονιά Γιάννη μου ό,τι επιθυμείς να το αποκτήσεις! Υγεία και αγάπη, χαρά και ομόνοια σε σένα και σε όλους τους δικούς σου! Το Καρουζέλ σου υπέροχο με μια νοσταλγική χροιά. Μου άρεσε πολύ συγχαρητήρια! Σου εύχομαι λοιπόν να είναι πιο δημιουργική ακόμα η χρονιά που μπήκε! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου καλησπέρα,
      κρατώ ζεστά τις ευχές σου κορίτσι μου. Την ζεστασιά και την αλήθεια τους. Και σε ευχαριστώ απ την καρδιά μου.
      Εδώ θα είμαστε και θα πορευόμαστε αντάμα.
      Καλή χρονιά ψυχή μου να έχεις με τα καλύτερα.

      Διαγραφή
  16. Καλησπέρα Γιάννη μου!
    Λατρεμένο το Καρουζέλ και το ποίημα σου υπέροχο και πολυ συγκινητικό!
    Με εντυπωσιασες πάλι με την εξαιρετική γραφή σου! Μπραβο!!!
    Καλη χρονια με υγεία και ευτυχία!! Καλο Σ/Κ!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δήμητρα ο λόγος σου είναι για μένα συγκίνηση και ευθύνη,
      Σε ευχαριστώ που μου δίνεις δύναμη να γίνω καλύτερος, να προσπαθήσω. Υγεία να έχουμε για την νέα χρονιά και όμορφο Σ/Κ να περάσουμε.

      Διαγραφή
  17. Γιάννη μου, δεν σου κρύβω πως δεν σε περίμενα καθόλου εδώ. Γίνονται τα αποκαλυπτήρια και σε βλέπω πάνω στο αλογάκι, να γυρνάς γύρω γύρω και να μας κλείνεις το μάτι, και παθαίνω! 😁 Ήταν τόσο όμορφο το ποίημα σου! Στο τσακ το άφησα απ' έξω, έπειτα από αρκετές ανακατατάξεις. Είχε κάτι υοεροχο6και μυστηριακό, μπλεγμένο με μπόλικη παιδική αθωότητα, ευαισθησία και ρομαντισμό. Το αγάπησα & σε θαύμασα! Νομίζω πως είσαι θεσμός στο Συμπόσιο! Δεν μπορώ να το φανταστώ δίχως κάποια δική σου συμμετοχή - πάντοτε καταφέρνεις να σκαρώσεις κάτι όμορφο για εμάς. Σε ευχαριστούμε γι' αυτό! 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αναστασία μου,
    ξέρεις τώρα ε ; κοκκινίζω απ τη μια με όλα αυτά τα όμορφα λόγια κι απ την άλλη ναι, χοροπηδάω σαν μικρό παιδί στα αλογάκια.
    Ειλικρινά με αφήνεις και εμένα έκπληκτο αν κατάφερα να σου δώσω κάτι όμορφο. Εντάξει, υπερβάλλεις λίγο αλλά ...εντάξει. Είμαι ανάμεσα σε δημιουργούς ποίησης και το απολαμβάνω να το ξέρεις.
    Σε ευχαριστώ με την καρδιά μου για όλα γλυκιά μου.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι σίγουρος πως το λέω και το πιστεύω και δεν βάζω καμία υπερβολή, ίσα για να νιώσεις καλά με ψευδές νέφος. Σου κλείνω το μάτι με νόημα απ' το διπλανό αλογάκι. 😉

      Διαγραφή
    2. Ωωωωωωω νεύματα στο αλογάκι ! όμορφο παιχνίδισμα. Αναστασία μου ακολουθώ. Φιλιά.

      Διαγραφή
  19. μου αρέσει το καρουζέλ
    και η συμμετοχή σου πολλά καλή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δελφινάκι μου σε ευχαριστώ πολύ. Να είσαι καλά. Όμορφο ξημέρωμα να έχεις.

      Διαγραφή