H ζωή είναι δώρο. Σαν ένα σπιτικό ηδύποτο σε ακριβό σκαλιστό ποτηράκι, γεμάτο γεύσεις

Κυριακή 12 Μαΐου 2019

Για μια γιορτή που δεν χάρηκες ποτέ


Να που κόντεψα να σε ξεχάσω...
Μέρα που είναι δα

Γιορτή της Μητέρας

Είδες τι κάνει η συνήθεια; 
Σαν κάτι δεν το ζήσεις, δεν το βιώσεις, έρχεται η κατάρα της λήθης να στο τυλίξει με την ομίχλη της.

Όμως ήρθα! εδώ! κοντά σου...
Τι κοντά σου δηλαδή. Σε μια εικόνα αντάμα.
Τι να σου πω; δεν ξέρω; 
Αυτό το ρημάδι το κενό απλώνεται τόσο βαρύ μερικές φορές,
που το κάνει πιο οδυνηρό ακόμα κι απ την πιο έντονη θλίψη.

"Πως γίνεται η αγάπη κάδρο ανέκφραστο να γίνει;"

έγραψα πριν μέρες σε ένα ποίημα που σε είχε αναφορά....



Να που γίνεται λοιπόν το κάδρο!
Να που μετατρέπεται σε ζωγραφιά.
Σε αναφορά, σε σημείωση.

Ήρθα λοιπόν Μάνα εδώ απέναντί σου!
ταπεινός προσκυνητής.

Να σου πω τι άραγε για τη μεγάλη τούτη μέρα;
Τι;
Δες! γιορτάζετε! 
γέμισαν οι γειτονιές μικρά και μεγάλα χεράκια που κουβαλούν λουλούδια,
για να τα αποθέσουν στις αγκαλιές των Μανάδων.

Γέμισαν οι αυλές, τα δωμάτια, οι δρόμοι, οι εξοχές ανοιχτές αγκαλιές για να αποδώσουν τα αισθήματά τους.

Εσύ; που είσαι εσύ;

Εσύ δεν την χάρηκες ποτέ αυτή τη γιορτή Μάνα!
Δεν είδες ποτέ αντίκρυ σου το λουλούδι σου να τρέχει στην αγκαλιά σου,
να σου ευχηθεί.

Αυτό το λουλούδι για το οποίο τόσο αγωνίστηκες!
Αυτό το παιδί για το οποίο αψήφισες τα πάντα!
Υπέμεινες τη χλεύη και το μίσος των "δικών" σου,
Δεν λογάριασες τα "πρέπει" και τα "μη"
Αγνόησες κάθε εντολή της επιστήμης και το ζήτησες.
Το κουβάλησες για εννιά μήνες στα σπλάχνα σου
Και μόλις τρεις, ναι μόλις τρεις μέρες,

Τρία μερόνυχτα μόνο!
Για τόσα το ένιωσες ΠΑΙΔΙ σου!
Για τόσα το βάσταξες στο στήθος σου!
Με τα μάτια σου κλειστά αλλά με τις αισθήσεις σου απέραντες...

Τα χρόνια πέρασαν Μάνα....

Τούτο το λουλούδι σου, που δεν είδες ποτέ, παρά μονάχα το ένιωσες σαν ζεστή βούκα πάνω στο κορμί σου, έγινε κοντά εξήντα χρονών!

Και έρχεται τώρα, ταπεινός, με ένα λουλούδι να τιμήσει τη Μνήμη σου
Ως Μητέρα

Για σένα Αγαπημένη!
Έλα !
Έλα να γιορτάσεις, έλα να χαρείς, 
τη Γιορτή που τόσο δικαιούσαι

τη Γιορτή που δεν χάρηκες ποτέ

Σ' Αγαπώ


Χρόνια σου Πολλά........


64 σχόλια:

  1. Δεν καλοβλέπω από τα δάκρυα που έχουν γεμίσει τα μάτια μου. Φίλε μου Γιάννη, συναισθηματικά... με γονάτισες! Αν πρόκειται, δε, για προσωπικό σου βίωμα, νοιώθω διπλά συντετριμμένη... Για όλες αυτές τις μανούλες που δεν πρόλαβαν να χαρούν τ΄αγγελούδια τους, μιας και οι ίδιες έγιναν φύλακες - Άγγελοι από ψηλά για εκείνα, να τα προσέχουν και δεν έφυγαν πότε από το πλευρό τους και για όλα εκείνα τα αγγελικά μωρά - αστέρια τ΄ουρανού που δεν πρόλαβαν να χαρούν την αγκαλιά της μάνας, οι δυνατές και μοναδικές σχέσεις στοργής υπάρχουν!
    Να είσαι πάντα καλά, Γιάννη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριάννα μου,
      ναι καλή μου φίλη, πρόκειται για προσωπικό βίωμα εντελώς. Ακόμα και οι εικόνες.
      Ένα βίωμα όπως ακριβώς το είδες και το διάβασες. Και η κατάθεση των συναισθημάτων σου, αποτελεί για μένα αλλά και για Εκείνη αλλά και για κάθε Μανούλα, το καλύτερο και το πιο ακριβό δώρο.
      Ένα δώρο μονάκριβο. για μένα. Που το κρατώ απ την καρδιά σου και τα συναισθήματά σου.
      Ειλικρινά με συγκίνησες κορίτσι μου. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  2. Χτυπώ διστακτικά την πόρτα. Να πω πως άκουσα την αφιέρωση στη μητέρα, τη γεμάτη ευαισθησία και δύναμη ψυχής. Όχι, δεν μπόρεσε να χαρεί τη γιορτή της μητέρας - πόσο άδικο. Όμως φαίνεται πως χάρηκε την προσμονή του παιδιού της. Σήμερα, το παιδί της έχει τη δύναμη να το αναγνωρίσει και να μοιραστεί την αγάπη της μητέρας.
    Ελπίζω να είμαι κατανοητή.. καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και κατανοητή είσαι αγαπητή μου Τζοάννα και απόλυτα φορτωμένη συναισθήματα.
      Καλόδεχτα και ανθρώπινα γεμάτα ζεστασιά, αλήθεια και τρυφερότητα.
      Σε ευχαριστώ ολόψυχα απ την καρδιά μου. Τα λόγια σου έρχονται τόσο λυτρωτικά όσο πραγματικά είναι.
      Καλή βδομάδα να έχεις.

      Διαγραφή
  3. Αχ βρε Γιάννη μου , πόσο σε νοιώθω , πρέπει να είναι προσωπικό βίωμα . Τι να πω , πως να καδράρω τα συναισθήματα αγάπης και λύπης που συμπορεύονται . Αραγε μας ακούν; νοιώθουν την νοσταλγία μας , την έλλειψή τους; το κενό που άφησαν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα κορίτσι μου!
      Ναι είναι ένα προσωπικό βίωμα. Φορτωμένο συναισθήματα γιατί αναμνήσεις δυστυχώς δεν υπάρχουν παρά μόνο σε εικόνες και γεγονότα.
      Έλα ντε! Αυτήν την απορία έχω και εγώ. Ακούν; Νιώθουν; Άλυτα ερωτήματα, που θα μας συντροφεύουν σαν αέναη σκυτάλη στο χρόνο .
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ κορίτσι μου, ειλικρινά απ την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  4. Με άγγιξε βαθιά το παράπονο του μικρού αγοριού που ακόμα καλεί στωικά τη ζεστασιά της μάνας που δε γνώρισε αλλά που όμως την ονειρεύτηκε και συνομίλησε μαζί της, και την κρατάει πάντα στην πιο φωτεινή θέση της καρδιάς του.
    Γιατί μόνο σαν ένα ήσυχο παράπονο μικρού παιδιού μπορώ να νιώσω την ανάρτηση που έκανες για τη μνήμη της. Ένα ήσυχο παράπονο που κάνει τόσο δυνατό κρότο μέσα στη δική μου καρδιά!
    Να είναι καλά όπου κι αν βρίσκεται η όμορφη μανούλα σου Γιάννη μου αλλά να ξέρεις πως της μοιάζεις πολύ φυσιογνωμικά.
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου!
      έχεις, εδώ και καιρό, "κατοχυρώσει" μια εξαίρετη ικανότητα να ξεκλειδώσεις την ψυχή αυτού του αγοριού και να κατέβεις πολλά σκαλιά στα υπόγειά του.
      Μου μοιάζει ε; Που να δεις τη μεγάλη μας κόρη Μαρία! Είναι πολύ πιο μεγάλη η ομοιότητα. Είδες μερικές φορές η ζωή πως τα φέρνει, τι να πω.
      Όσο για το μικρό "παράπονο", έτσι ακούγεται, δεν ξέρω πως να το αποκαλέσω, που να το κατατάξω.
      Είναι πολύ δύσκολο, ένα αγαπημένο σου πρόσωπο, σαν δεν το έχεις γνωρίσει ποτέ, να του δώσεις μια οντότητα μέσα σου. Πραγματικά αποκτά χαρακτηριστικά φαντασίας και μυστηριακής παρουσίας.
      Κρατώ το θησαυρό με τα συναισθήματά σου για να τα πάρω μαζί μου. Με την καρδιά μου.
      Σε ευχαριστώ καλή μου φίλη. Φιλιά.

      Διαγραφή
  5. Γιάννη μου, ειλικρινά με συγκίνησες. Είμαι βέβαιη πως η όμορφη μητέρα σου σε βλέπει από εκεί ψηλά και σε καμαρώνει. Ζει, και θα ζει για πάντα στην καρδιά σου. Πολλά φιλιά, φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εσύ Μία μου με συγκινείς. Γιατί ξέρω τα συναισθήματά σου και σε ευχαριστώ για αυτά. Είναι τόσο ζεστά και τόσο αληθινά.
      Κρατώ τις ευχές και τα λόγια σου. Πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Δεν αμφιβάλλω καθόλου Μάνια μου! Να είσαι καλά και σε ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  7. Πόσο χαρούμενη θα είναι σήμερα η μανούλα σου και πόσο υπερήφανη που έχει ένα τόσο ευαίσθητο αγόρι, ένα αγόρι που κάνει τον κόσμο να δακρύζει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιργινία μου,
      η παρουσία σας με συγκινεί. Τα αισθήματά σου μονάκριβα και πολύτιμα. Ειλικρινά σε ευχαριστώ από καρδιάς.

      Διαγραφή
  8. Ρε Γιάννη... μα τω θεώ δηλαδη... τι καταθεση ψυχης ητςν αυτη!!! Κλαιω μαζι σου και δεν εχω λογια να περιγραψω τον απεριοριστο σεβασμο μου για τη δυναμη που χρειαστηκε να κανειε αυτή τη βουτια στα πιο σκοτεινα σου βαθη και να εκφρασεις να μοιραστεις το μεγαλύτερο πονο σου τη μεγαλύτερη απωλεια σου, το πιο πικρο σου παραπονο.... ηταν τιμή που διαβασα αυτο το σημερινο κειμενο, σε ευχαριστώ εκ βαθέων!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου,
      το έχω ξαναπεί. Είναι τιμή μου που σε γνωρίζω, που είσαι φίλη μου. Να που το βλέπω και το βιώνω στα αισθήματά σου! Σε ευχαριστώ πολύ με όλη μου την καρδιά για όλο αυτό.

      Διαγραφή
  9. Αυτό το ξεγύμνωμα της ψυχής σου πόση αγάπη κρύβει. Οι αναμνήσεις παρήγορες έρχονται να απαλύνουν τη θλίψη του κενού που μας άφησαν. Μέσα απ’ την ανάμνηση νοιώθουμε την παρουσία τους δίπλα μας. Κι ίσως δεν χρειάζονται βαθυστόχαστοι συλλογισμοί για να νοιώσουμε πως κάθε στιγμή στη ζωή μας έχει κάτι από Εκείνες.
    Γιάννη μου είναι δίπλα σου κάθε στιγμή, κάθε λεπτό. Δεν πεθαίνουν οι μανούλες που ζουν στις καρδιές μας.
    Να έχεις την ευχή της!
    Καλή εβδομάδα φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Αννίκα μου, έτσι είναι, όπως το περιγράφεις.
      Μια συνεχής παρουσία και αύρα στη ζωή μου. Με κάθε τρόπο και μέσο.Είναι κοντά μας, όλες τους και όλοι τους.
      Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη για τα συναισθήματά σου.

      Διαγραφή
  10. Κύριε Πιτ μου...
    Δεν...
    Δηλαδή...
    Ειλικρινά δεν έχω λόγια...
    Μόνο μια μεγάλη αγκαλιά σου στέλνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρτίστα μου,
      παίρνω αυτήν την αγκαλιά και την αφήνω να με τυλίξει με τα απέριττα συναισθήματά της. Σαν υφάδι ζωής. Σε ευχαριστώ καρδιά μου, να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  11. Χριστός Ανέστη! johnpit!!
    Χρόνια Πολλά !! Να είσαι πάντα γερός να τιμάς τις γυναίκες της ζωής σου, με λόγια καρδιάς όπως δημιούργησες αυτούς τους όμορφους στίχους για την μητέρα σου !!
    καλό ξημέρωμα ! καλή ανοιξιάτικη εβδομάδα ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυριακή μου,
      Αληθώς Ανέστη καλή μου φίλη. Σε ευχαριστώ ολόψυχα για τις ευχές σου. Για όλα. Να είσαι καλά, γερή, δυνατή, δημιουργική.

      Διαγραφή
  12. Τί να πω κι εγώ τώρα φίλε Γιάννη;
    Αφού διάβασα και τα σχόλια, ξαναδιάβασα αυτά που έγραψες και συγκλονίστηκα.
    Ναι δεν μπορείς να καταλάβεις τη στοργή και την αγάπη της μάνας,αλλά εύχομαι κι ελπίζω το κενό αυτό να το γεμίζουν η γυναίκα σου και η κόρη σου με τη δική τους αγάπη για σένα.
    Να είσαι καλά φίλε μου. Πόνεσα κι εγώ μαζί σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ρένα μου! Ασύγκριτες παρουσίες οι ...τρεις μου γυναίκες, μάλλον τέσσερις.
      Η Γυναίκα μου, μύστης όλης αυτής της ανάμνησης και γνώστης της ιστορίας. Οι δύο μας κόρες αλλά ναι, και η πεθερά μου. Αυτός ο γλυκός άνθρωπος.
      Σε ευχαριστώ για κάθε σου συναίσθημα στο πόσο πολύτιμο είναι για μένα.
      Καλή βδομάδα.

      Διαγραφή
  13. Κλαίω......................................
    Μια αγκαλιά σου κάνω και φεύγω....
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου γλυκιά μου φίλη!
      αγνή αύρα, πάντα θετική η αγκαλιά σου. Πάντα κοντά μου. Σε ευχαριστώ για κάθε σου συναίσθημα.
      Καλή βδομάδα κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  14. Τι ήταν αυτό!!!
    Πως μπόρεσες να μπεις τόσο βαθιά στη ψυχή σου και να καταθέσεις αυτό το αριστούργημα! Πόσο πόνο μπορεί να ένιωσες! Σφιχτηκε το στομάχι μου. Με δυσκολία άντεξα να διαβάσω κάθε λέξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου,
      να είσαι καλά αγαπητή μου φίλη. Είναι στιγμές που κάποια συναισθήματα βγαίνουν μόνα τους. Έρχονται στο φως και φεύγουν ξανά κάνοντας κύκλους.
      Καλή βδομάδα κορίτσι μου. Να χαίρεσαι κάθε σου στιγμή.

      Διαγραφή
  15. Γιάννη, δε μου χωράει σχόλιο. Τιμάς τον άνθρωπο που σε έφερε στη ζωή, εσύ, μ' αυτό που είσαι. Τη φέρεις τη μητέρα σου - κι είναι ό,τι περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ύψιστο σχόλιο αγαπητέ δάσκαλε και φίλε. Νομίζω είναι μεγάλο συναίσθημα ή τιμή να το κάνω αυτό. Μακάρι να μπορώ και να το υπηρετήσω. Ειλικρινά σε ευχαριστώ πολύ ολόψυχα. Καλή βδομάδα.

      Διαγραφή
  16. Δεν υπάρχει ομορφότερος τρόπος να τιμάει κανείς την μητέρα του...
    Πολύ με άγγιξε το ποίημα που της έγραψες και είμαι σίγουρη ότι θα χαιρόταν πολύ και θα χαμογελούσε τρυφερά αν ήξερε την πορεία και το ταλέντο του γιόκα της...
    Πολλά τα τρυφερά και συγκινημένα ΑΦιλιά μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Στεφανία μου!
      Κρατώ τα φιλιά σου αλλά και τα συναισθήματά σου. Για μένα με στηρίζουν και με συνοδεύουν πάντα εδώ μαζί με τη θετική αύρα που μας χαρίζεις.
      Καλή βδομάδα και ευχαριστώ από καρδιάς.

      Διαγραφή
  17. Χθες γυρνούσα και διάβαζα διάφορα για την ημέρα της Μητέρας κι έλεγα πως είχα συγκινηθεί. Ερχόμενη εδώ και διαβάζοντας την δική σου κατάθεση, τι να πω, βρε φίλε μου; Βουβά στέκομαι στα όσα γράφεις. Μόνο μια αγκαλιά... Αυτό μόνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου,
      κρατώ την αγκαλιά σου! την τιμώ, τη σέβομαι. Και την βάζω παρακαταθήκη και θησαυρό. Οι άνθρωποί μας Αναστασία. Με την απουσία και παρουσία τους σε κάθε τους μορφή. Σε ευχαριστώ αγαπημένη μου φίλη. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  18. Το πιο μεστό και αληθινό σου κείμενο, για το πιο αληθινό πρόσωπο, την μάνα!
    Δεν έχω λόγια...έχω συγκλονιστεί από την κατάθεση ψυχής σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαρβάρα μου σε ευχαριστώ!
      με την καρδιά μου. Και κρατώ την αγάπη και τα συναισθήματά σου μονάκριβη προσφορά. Να είμαστε καλά να τους χαιρόμαστε κορίτσι μου.
      Καλή βδομάδα.

      Διαγραφή
  19. Έπρεπε να την είχες ζήσει την μαμά σου Γιάννη.
    Θα ήταν κάτι που θα άξιζε και στους δυό σας!
    Πολύ κρίμα, μα πολλές φορές οι άνθρωποι που τους λείπει ο γονιός από μεγάλο πείσμα και άμυνα στέκονται ακόμη πιο γερά στα πόδια τους.
    Έτσι, θα δώσεις εσύ διπλά στα παιδιά σου ό,τι δεν πήρες.
    Αυτή είναι η μεγαλύτερη ευτυχία.
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα, αγαπημένη μου φίλη,
      βάζεις μια μεγάλη παράμετρο προσφοράς και συνέχειας. Αυτή της στήριξης και της προσφοράς στα παιδιά μας. Ναι. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Νομίζω αυτά αξίζουν να πάρουν όλη αυτή την αγάπη που κουβαλάνε οι αναμνήσεις μαζί με τον σύντροφό μας στη ζωή.
      Σε ευχαριστώ πολύ καλό μου κορίτσι για όλα. Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  20. Έρχομαι κι εγώ Γιάννη μου να προσκυνήσω ταπεινά, τα συναισθήματά σου και να αποτίνω φόρο τιμής σε μια γενναία γυναίκα που δεν πρόλαβε να νιώσει τα χαρά της μητρότητας!
    Ένιωσα κάθε λέξη σου στα τρίσβαθα της ψυχής μου και τα δάκρυα κύλησαν αβίαστα. Όχι δεν είμαι ευσυγκίνητη, εσύ με το μεγαλείο των λόγων σου με συγκίνησες!
    Σου εύχομαι να είσαι γερός να τη θυμάσαι και να τη ζωντανεύεις με τα συναισθήματα και τα λόγια σου, καλέ μου φίλε!
    Σε φιλώ
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου,
      τι να πω για τα πολύτιμα συναισθήματά σου! πόσο όμορφη αγκαλιά γίνονται και τυλίγουν κάθε άνθρωπο. Πόσο μάλλον εμένα. Δώρο τα νιώθω και παρακαταθήκη ζωής και στήριξης για τα περαιτέρω.
      Απ την καρδιά μου ένα μεγάλο ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  21. Σε καμαρωνει απο εκει ψηλα..
    Να το θυμασαι!
    Δεν εχω αλλα λογια...
    Καλη σου μερα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυγερή μου,
      τι όμορφη και πόσο ζεστή έκπληξη και χαρά. Τελικά είδες; ο ένας παρακολουθεί με ζεστασιά τον άλλο γλυκιά μου φίλη. Και τα συναισθήματα βρίσκουν κοινό τόπο συνάντησης και έκφρασης.
      Σε ευχαριστώ πολύ. Θέλω να είσαι πάντα καλά.

      Διαγραφή
  22. Ένα διάλειμμα από τις πρωινές οικιακές δουλειές με οδήγησε το φεις στο προφίλ σου .Το διάβαζα κι έτρεχαν σαν βροχή τα δάκρυα μου. Εσύ ένας ταπεινός προσκυνητής μπροστά στην φωτογραφία της μάνας που δεν ενιωσε το χάδι της .Η καρδιά σου είναι μεγάλη σαν το σύμπαν που μόνο αγάπη δίνεις .Η ζωή όμως σου χάρισε τρεις γυναίκες .Αχ Γιάννη μου πόσο φτωχά είναι τα λόγια μου μπροστά στο συναίσθημα σου .Μαρία χαλαζια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου,
      Μαρία μου από τα παλιά καλά εκείνα χρόνια του Path! Πόσο μεγάλη χαρά μου έδωσες να το ξέρεις. Και πόση τιμή τα συναισθήματά σου. Δεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω απ την καρδιά μου και να σε καλέσω να μας ξανάρθεις δυναμική στη γειτονιά που τόσο έχεις τιμήσει. Φιλιά.

      Διαγραφή
  23. Δέος και μεγάλη συγκίνηση στο προσκύνημα αυτό Γιάννη μου. Ανακαλώ αντίστοιχες ιστορίες με μανάδες-ηρωίδες που δεν αξιώθηκαν να δουν τα παιδιά τους ν' ανθίζουν, αλλά ανασταίνονται κάθε μέρα απ' τη χοάνη της λήθης, γιατί άφησαν πίσω τους παρακαταθήκες αγάπης και άξια παιδιά.
    Σ' ευχαριστώ για την ανάσα ανθρωπιάς που μας πρόσφερες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου αγαπητή μου φίλη και συνταξιδιώτισσα σε τούτα τα λημέρια. Αλήθεια σε ευχαριστώ πολύ. Απ την καρδιά μου. Για όλα. Για κάθε συναίσθημα που αναδύει ο λόγος σου.
      Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  24. Γιάννη, απίστευτες οι σκέψεις που κατέθεσες στους στίχους σου. Βαριά συναισθήματα, κρυμμένα στη ψυχή που βρήκαν ποιητικά διέξοδο.
    Να 'σαι καλά να την θυμάσαι!
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες καρδιά μου. Τα νεανικά σου λόγια και συναισθήματα γίνονται εδώ στολίδι. Σε ευχαριστώ μέσα απ την καρδιά μου για όλα σου. Να σε γεμίζει η ζωή με αγάπη. Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  25. ΓΙΆΝΝΗ ΜΟΥ ΜΕΝΩ ΑΦΩΝΗ!!!!!! ΝΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΖΕ ΑΥΤΉ Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΑΓΑΠΗΣ!!!!!
    ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΟ ΛΕΩ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΥΣ. ΚΙ ΕΓΏ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΧΑΡΗΚΑ, ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΧΟΡΤΑΣΑ ΤΟΥΣ ΄ΓΟΝΕΊΣ ΜΟΥ ΣΑΝ ΠΑΙΔΊ, ΣΑΝ ΕΦΗΒΗ, ΣΑΝ, ΣΑΝ, ΣΑΝ.
    ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΛΛΆ ΠΟΣΌ ΜΑ ΠΟΣΌ ΣΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ.
    ΚΑΛΗΜΈΡΑ ΓΙΆΝΝΗ ΜΟΥ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου,
      Ξέρω την ψυχούλα σου και τα συναισθήματά σου. Και λάμπουν μέσα στην καρδιά σου. Εγώ, από μένα, να προσθέσω μια μεγάλη αγκαλιά για να κλείσω τα λόγια σου στην καρδιά μου.
      Ένα μεγάλο ευχαριστώ καλή μου φίλη.
      Φιλιά και όμορφη μέρα.

      Διαγραφή
  26. Γιάννη μου την πρώτη φορά που ήρθα εδώ και διάβασα το συγκλονιστικό ποίημά σου / κατάθεση ψυχής, δεν μπόρεσα να σου αφήσω σχόλιο, στάθηκα και κοίταζα την φωτογραφία της μανούλας σου, τις λεπτομέρειες του προσώπου, τα όμορφα σκούρα μάτια, τα σγουρά μαλλιά, το χαμόγελο στον φακό.....τόσο γλυκειά, τόσο άτυχη...η σκέψη ότι το μωρό της, ένοιωσε την ζεστασιά και τους χτύπους της καρδιάς της μόνο 9 μήνες και 3 ημέρες.....με αφόπλισαν, με καταρράκωσαν και δεν μπόρεσα να σου γράψω ούτε μία λέξη...Και τώρα αφού πέρασαν λίγες ημέρες και φαντάστηκα αφελώς, ότι το κύμα συγκίνησης θα έχει καταλαγιάσει μέσα μου, έρχομαι να ξαναδακρύσω μπροστά στην φωτό της χαμογελαστής νεαρής γυναίκας με το γλυκό πρόσωπο....τι κρίμα...μανούλα που δεν χάρηκε το παιδάκι της, δεν το καμάρωσε να μεγαλώνει, να ανδρώνεται και να γίνεται ένας σπουδαίος άνθρωπος , τρυφερός, συμπονετικός,ιδανικός σύζυγος και πατέρας....δεν ήταν γραφτό να γνωρίσει την άξια νύφη της, τις εγγονές της....Κι εσύ το βλαστάρι της μεγάλωσες χωρίς την ζεστασιά και την μυρωδιά της κι έγινες ένας άνθρωπος γεμάτος ευαισθησίες, συναισθήματα και ταλέντα που ξεδιπλώνεις στο διάβα της ζωής σου και μέσα από αυτά στην διαδικτυακή μας παρέα , σε γνωρίζουμε και όσο σε γνωρίζουμε φίλε Γιάννη, σε εκτιμάμε ακόμη περισσότερο....Να είναι αναπαυμένη η μανούλα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλαυδία μου,
      λένε ότι το διαδίκτυο είναι ψυχρό και ανέκφραστο και στερείται της ανθρώπινης αμεσότητας. Όμως η άποψη αυτή καταρρίπτεται σαν οι άνθρωποι, οι γνωστοί, γίνονται φίλοι μέσα από αυτήν την επικοινωνία.
      Ανοίγουν τις καρδιές τους, ίσως περισσότερο άμεσα απ ότι σε μια φυσική γνωριμία και έτσι δημιουργείται μια κοινότητα που αναπνέει ομορφιά, ανθρωπιά και συναισθήματα.
      Ξέρω ότι έχω να κάνω με αυτήν τη μεγάλη ομάδα φίλων εδώ και με έχετε πραγματικά συγκινήσει με την αγάπη και την πλαισίωσή σας.
      Τα εκφρασμένα συναισθήματά σου είναι για μένα τιμή. Και ανεβάζουν το επίπεδο της χαράς αλλά και της ευθύνης μου απέναντί σας.
      Κλαυδία μου, σε ευχαριστώ με την καρδιά μου αγαπημένη μου φίλη. Κάθε σου συγκίνηση είναι για μένα διαμαντάκι χαράς πίστεψέ με.
      Ένα μεγάλο ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  27. Τόσος λυρισμός και συναίσθημα για μιά απώλεια που δεν σε άφησε να ζήσεις την αγάπη της μάνας... Πολύ δυνατο το κείμενο Γιάννη. Βγάζεις το μέσα σου με τέτοιο τρόπο φίλε που κάθε φορά με αφήνεις πραγματικά έκπληκτο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάκη αγαπητέ μου φίλε και συνοδοιπόρε εδώ,
      είναι ναι ένα πολύ δυνατό συναίσθημα, έξω από κάθε υπολογισμό.
      Τι να πω εγώ ταπεινά τώρα για τα λόγια σου Μάκη μου. Τα κρατώ στην καρδιά μου με ένα μεγάλο ευχαριστώ.
      Να είσαι καλά .

      Διαγραφή
  28. Α ρε κουμπάρε είσαι μεγαλη ψυχη,να ζήσεις να τη θυμάσαι λεβέντη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σπύρο μου αγαπημένε φίλε και κουμπάρε! Σε ευχαριστώ πολύ αγόρι μου. Να είσαι καλά. Ειλικρινά με συγκίνησες μία ακόμα φορά. Κάθε τι όμορφο στη ζωή σου.

      Διαγραφή
  29. ... Με συγκίνησες, Γιάννη μου... Να'σαι καλά και να'ναι η ψυχή της κάπου όμορφα... η αγάπη, πάντως, δε χάνεται... υπάρχει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλγα μου,
      πόσο χαίρομαι που σε βλέπω! σε ευχαριστώ ολόψυχα καλή μου φίλη. Αλήθεια λες! Η Αγάπη ποτέ δεν χάνεται. Υπάρχει και γεμίζει πάντα τις καρδιές των ανθρώπων. Να είσαι πάντα καλά και να χαμογελάς.

      Διαγραφή
  30. Γιάννη, κλαίω.. Δεν νομίζω ότι μπορεί να διαβάσει κάποιος αυτές τις γραμμές και να μην συγκλονιστεί... Πόσα πράγματα "κουβαλούν" τελικά οι ψυχές μας, ε;.. 🌸

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύτιμα τα δάκριά σου Πέτρα μου για μένα. Πετράδια με συναισθήματα, ακριβά δοσμένα σε μια δική μου αφιέρωση-δημιουργία. Ένα πολύτιμο δώρο από τα πιο σπάνια και τα πιο εκφραστικά από άνθρωπο σε άνθρωπο.
      Φυσικά κουβαλάμε βιώματα. Μνήμες, καταστάσεις. Στιγμές. Και διαλέγουν την ώρα να ανέβουν στην επιφάνεια να διεκδικήσουν τη δική τους συμμετοχή στο παρόν μας.
      Καλησπέρα καλή μου φίλη και ευχαριστώ με την καρδιά μου.

      Διαγραφή
  31. Ε3ιναι καποιες φορες που χανομαι...και εκει χανω συναισθηματα και συγλονιστικα συναισθηματα διαβαζοντας καθυστερημενα πολύ και τέτοια πονυματα ψυχής φίλε..Ειμουν απο τα τυχερα παιδια που την εζησα λιγα χρονια.. διαβαζοντας την καταθεση της ψυχης σου ..αυτο ενιωσα.. τυχη...που την θυμαμαι αμυδρα τουλάχιστον....αφού ημουν μικρο παιδι οταν την εχασα..και εγω..και τωρα στα 74 μου ακομα αυτη η μερα με ποναει...ευλογημενα τα δακρυα για εκεινες.!!!
    Θα μας λειπουν οσο εμεις βρισκομαστε στην ζωή....
    Να εισαι καλα και συγνωμη για το καθηστερημενο σχολιο..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου!
      πόση χαρά και σεβασμό εμπνέει αυτό σου το άνοιγμα καρδιάς εδώ. Πόσο νάξερες! Για δες λοιπόν που μοιραζόμαστε τέτοιες όμορφες στιγμές, τόσο σημαντικές για τη ζωή μας με πολύ μεγάλα πρόσωπα που μας σημάδεψαν.
      Κρατώ τους χτύπους της καρδιάς σου και στέλνω τον σεβασμό και την αγάπη μου για τα αισθήματά σου και τα λόγια σου.
      Να είσαι καλά και καλή βδομάδα να έχεις.

      Διαγραφή
  32. πωπωπω
    τι στιχος τι συναισθημα
    με αγγιξε πολυ Γιαννη μου
    υπνος στην μητερα
    ευχαριστουμε πολυ ολοι μας

    μοναδικος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου,
      πράγματι. Έτσι βγήκε, έτσι ήρθε στην επιφάνεια. Όπως το περιγράφεις. Να σε ευχαριστήσω ιδιαίτερα για τα γλυκά σου λόγια. Να είσαι καλά και όμορφη συνέχεια.

      Διαγραφή