Μαρία η Μαγδαληνή
Αγία και ισαπόστολος
Το να μιλήσεις και να αναδείξεις τον καταλυτικό ρόλο της παρουσίας μιας Γυναίκας στη ζωή και στο Θείο δράμα του Ιησού, σε ένα περιβάλλον Παλαιάς Διαθήκης, βαθύτατα μισογυνικό και αντροκρατούμενο, φυσικά και ήταν ένας τιτάνιος αγώνας.
Το να ξεχωρίσεις το ρόλο μιας Γυναίκας, στην αφοσίωσή της στη διδασκαλία του Ιησού αλλά και στην συνεπή και συνεχή της παρουσία σε κάθε Μεγάλη του στιγμή, σε μια Παπική Καθολική εκκλησία, που επιδίδονταν, επί αιώνες, στο "κυνήγι μαγισσών" απέναντι σε κάθε τι γυναικείο, ήταν επίσης ένας ακόμα τιτάνιος αγώνας.
Πως θα μπορούσαν λοιπόν, αυτά τα δύο ιστορικά και Θεολογικά περιβάλλοντα-θεσμοί, που η βασική τους θεωρία βασίζεται στην "μιαρή και μολυσμένη γυναίκα" του προπατορικού αμαρτήματος, να αποδεχτούν τον ιστορικό αλλά και Θεολογικό ρόλο της Μαρίας Μαγδαληνής;
Έτσι λοιπόν, στο πέρασμα των αιώνων, ακούστηκαν και καταγράφηκαν, απίστευτες διαστρεβλώσεις που σκοπό είχαν να καταχωνιάσουν στα αζήτητα και να αποδομήσουν το ρόλο της μεγάλης αυτής μορφής.
Ας πάρουμε λίγο τα πράγματα απ' την αρχή:
Γενικά Βιογραφικά στοιχεία για την Μαρία Μαγδαληνή
|
Μαρία Μαγδαληνή κατά Ελ Γκρέκο |
Η Μαρία, γεννήθηκε στα Μάγδαλα. Πόλη της δυτικής όχθης της λίμνης Τιβεριάδας. Η οικογένειά της ήταν πλούσια και επιφανής. Πατέρας της ο Σύρος και μητέρα της η Ευχαριστία. Στα νεανικά της χρόνια, η Μαρία ξεχώρισε από τις αναζητήσεις της για τη ζωή. Δεν ήταν η γυναίκα που δέχονταν την κλασική μοίρα που περίμενε τις ομόφυλές της. Αποζητούσε τη γνώση, τη μάθηση και παρακολουθούσε μαθήματα σε ιδιαίτερο δάσκαλο διαβάζοντας τις γραφές της εποχής (Βιογραφία Νικηφόρου Κάλλιστου Ξανθόπουλου).
Μέσα σε αυτές της τις αναζητήσεις, η ιστορική της παρουσία θα συμπέσει με το πέρασμα του Ιησού από την περιοχή και τα μέρη της.
|
Πίνακας του Domenico Tintoretto |
Ο μύθος της μετανοούσας πόρνης:
Στην ιστορική πορεία και καθόλου αθώα, δημιουργήθηκε ο μύθος και η πλάνη του μοντέλου της Μαρίας Μαγδαληνής, ως μετανοούσας πόρνης, στην οποία ο Ιησούς έδωσε τη γνωστή άφεση αμαρτιών. Η πλάνη αυτή είναι γέννημα της Παπικής Καθολικής εκκλησίας και δυστυχώς απλώθηκε και σε χώρους με άλλες αναφορές όπως στη Ρωσία. Μάλιστα το πρόσωπό της συγχέεται με την αμαρτωλή εκείνη γυναίκα, η οποία στο σπίτι του Σίμωνα του Φαρισαίου, άλειψε τα πόδια του Ιησού με μύρα. Η πλάνη αυτή προχώρησε στα όρια της συκοφάντησης και της βλασφημίας και έφτασε μέχρι τους πρόσφατους καιρούς.
Το πρόβλημα της Μαρίας και η πρώτη επαφή της με τον Ιησού:
Η ιστορική αλήθεια έγκειται στο γεγονός ότι την εποχή εκείνη, οι γονείς της Μαρίας, κατά τα τότε πρότυπα, επέλεξαν το σύζυγό της, εν αγνοία της φυσικά (!). Συνάντησαν όμως τόσο την άρνηση της ίδιας αλλά και κάποια σημαντικά προβλήματα που εμφανίστηκαν στο σώμα της.
Εδώ να κάνουμε μια παρένθεση:
Κατά τη Θεολογία πάντα, (Προφήτης Ησαίας): Υπάρχουν τα επτά πνεύματα της αρετής: Σοφία και συναίνεση, βουλή, ισχύς και γνώση, ευσέβεια και φόβος Θεού. Σε αντίθεση με αυτές υπάρχουν τα "δαιμόνια" των: Ακηδία, φειδωλία, απίθεια, φθόνος, ψεύδος, απληστία, πάθος του δαίμονος.
Οι γονείς της λοιπόν έφεραν τον Ιησού μπροστά στη Μαρία για να την θεραπεύσει απέναντι στα επτά αυτά δαιμόνια, που, κατά την άποψή τους, την κατέτρωγαν. Η παρουσία του Ιησού στη γαλήνη της Μαρίας ήταν καταλυτική και ήταν εκείνος που την επανέφερε στην ψυχολογική αρμονία και γαλήνη. (Μαρτυρία καταγραφή Ευαγγελιστή Λουκά)
Από τη στιγμή εκείνη, η ζωή της Μαρίας άλλαξε εντελώς. Σε πείσμα του στενού της περιβάλλοντος, αρνείται να αποδεχτεί τον επερχόμενο γάμο της και επιλέγει συνειδητά να ακολουθήσει τον Ιησού, πράγμα που έκανε χωρίς να τον εγκαταλείψει στιγμή μέχρι το μεγάλο Τέλος και την Ανάσταση.
Η θέση της Μαρίας Μαγδαληνής στον κύκλο ζωής του Ιησού
Από τη στιγμή εκείνη, η παρουσία της Μαγδαληνής στον κύκλο των μαθητών και των ακόλουθων του Ιησού, είναι κυρίαρχος και σημαντικός. Και δεν θα γίνει με τρόπο ανώδυνο και χωρίς αντιδράσεις. Πάντα, από του μαθητές Του, κύρια από το Πέτρο, υπήρχαν αντιδράσεις για την ιδιαίτερη πνευματική της σχέση με το Χριστό. Δεν αναφέρομαι στις γνωστές ιστορικά θεωρίες του "κύκλου αίματος του Ιησού" (Σαρκική σχέση μεταξύ τους και απόγονος) αλλά καθαρά στην πνευματική τους σχέση καθώς η Μαρία είχε ένα ιδιαίτερο πνευματικό χάρισμα να ερμηνεύει και να εμπιστεύεται το λόγο Του.
Η σοφία της και η κατανόησή της, δίνει μια ηγεμονική θέση δίπλα Του, η οποία φυσικά παραποιήθηκε είτε αγνοήθηκε από την παγκόσμια Θεολογία, κύρια της Δύσης.
Σύμφωνα με τα Ευαγγέλια, η Μαρία, ήταν με τον Ιησού στη Γαλιλαία, στο κήρυγμά Του και στα θαύματά Του. Τον συνόδεψε στο μεγάλο ταξίδι στην Ιερουσαλήμ και μπήκε μαζί Του στην πόλη . Ήταν εκεί όταν τα πλήθη τον υποδέχτηκαν με βάγια και ζητωκραυγές. Ήταν εκεί, κοντά Του κάτω από το Σταυρό του μαρτυρίου μαζί με τον Ιωάννη και την Μαρία την μητέρα Του. Ήταν παρούσα συνοδός όταν το σώμα του πήρε την πορεία στον τάφο. Δεν έλειψε ποτέ, τη στιγμή που οι λοιποί μαθητές Του είχαν σκορπιστεί και κρυφτεί.
Στο, κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο, αναφέρεται ότι ο Ιησούς ήπιε νερό στο Σταυρό του μαρτυρίου από τα δικά της χέρια.
Η θέση της Μαρίας Μαγδαληνής μετά τα Πάθη Του.
Εδώ, θα δούμε και γνωρίζουμε, ότι ο ρόλος και η παρουσίας της κορυφώνεται και γίνεται ακόμα πιο πρωταγωνιστικός. Σε εκείνη θα αποκαλυφθεί, για πρώτη φορά, Εκείνος, αναγγέλλοντας την Ανάστασή Του. Εκείνη είναι που θα τρέξει να μεταφέρει το μεγάλο μήνυμα στη συγκέντρωση των μαθητών, οι οποίοι, την αντιμετωπίζουν απαξιωτικά και την κατηγορούν ότι έχει μεταπέσει σε υστερία. Πως είναι δυνατόν άραγε μια Γυναίκα να έχει το ιερό προνόμιο να είναι η πρώτη μάρτυρας της Ανάστασής Του.
Η μετατροπή του λόγου του Ιησού σε κίνημα πανανθρώπινο και κήρυγμα λόγου φέρει τη σφραγίδα της. Εκείνη τη στιγμή η Μαρία Μαγδαληνή μετατρέπεται στην ιστορία ως πρώτη απόστολος του λόγου και του κηρύγματος του Ιησού, άσχετα αν η επίσημη εκκλησία της αποδίδει τον ιερό πλην όμως υποβαθμισμένο, για τη σκέψη της, ρόλο της Ισαποστόλου.
Ο Πέτρος, αν και θεωρείται ο ιδρυτής της Εκκλησίας του Χριστού, είναι αυτός που αμφισβήτησε έντονα και αλαζονικά το ρόλο της Μαρίας Μαγδαληνής και θα χρειαζόταν η μεγάλη παραίνεση των άλλων μαθητών και κύρια του Ματθαίου να υπερασπίσει το ρόλο της μεγάλης αυτής γυναίκας
Η ζωή και η διδασκαλία της Μαρίας Μαγδαληνής μετά τον Ιησού
Η Μαρία, θα πάρει το δρόμο προς τη Ρώμη, με σκοπό ζωής να συναντήσει τον Καίσαρα Τιβέριο για να αναζητήσει δικαιοσύνη για την άδικη δολοφονία του Ιησού. Στο δρόμο αυτό, με εμπόδια και κακουχίες, δεν θα πάψει να διδάσκει το λόγο Του. Έφτασε τέλος μπροστά στον αυτοκράτορα εκθέτοντας τις ιδέες της.
Στη συνέχεια θα ταξιδέψει σε Ιταλία και Γαλλία. Θα γυρίσει σε Αίγυπτο, Φοινίκη, Συρία, Παμφυλία, διδάσκοντας το Ευαγγέλιο και την Ανάσταση του Ιησού. Θα επιστρέψει στην Ιερουσαλήμ και θα μείνει με την Μαρία τη μητέρα του Ιησού μέχρι την Κοίμησή Της.
Στη συνέχεια θα πάει στην Έφεσο όπου θα βρει τον Ιωάννη τον μαθητή κοντά στον οποίο έμεινε σε όλα του τα δεινά. Ο λαός της Εφέσου την τίμησε με μεγάλη αγάπη και ευλάβεια. Μετά το θάνατό της το σώμα της ετάφη από τον Απόστολο και Ευαγγελιστή Ιωάννη σε μια σπηλιά στην πόλη.
Η Ορθόδοξη Εκκλησιά γιορτάζει τη μνήμη της ως "Μυροφόρος και Ισαπόστολος Μαρία Μαγδαληνή" στις 22 Ιούλη.
|
"Μάρθα και Μαρία Μαγδαληνή": Πίνακας του Μερίσι ντα Καραβάτζιο |
Η Σπιλωση της Μαρίας Μαγδαληνής από τη Δυτική εκκλησία
Ο καθολικισμός με την θεσμική του Παπική έκφραση τον 4-5ο αιώνα προχώρησε σταδιακά σε διαστρέβλωση και καταρράκωση της μεγάλης προσφοράς της Μαρίας στο ρόλο του Χριστιανισμού. Όπως και κάθε γυναίκα δυστυχώς, ο ρόλος της υποβαθμίζεται, γίνεται αιρετικός. Οι γυναίκες εξοβελίζονται από την εκκλησία. Δεν μπορούν να αποτελέσουν "Ιέρειες". Συνεπώς η Μαγδαληνή έπρεπε να εξαφανιστεί!
Όμως, η παρουσία της υπήρχε στα Ευαγγέλια και έτσι δεν υπήρχε τρόπος να "εξαφανιστεί" από κάθε αναφορά. Αλλιώς αυτό ήταν το σχέδιο. Συνεπώς έπρεπε να αλλάξει ο ρόλος της.
Έτσι η Μαρία Μαγδαληνή έγινε "Πόρνη", έγινε "Εταιρα" σε ένα ακόμα ιταμό έγκλημα με τον μανδύα της Θεολογίας της Δύσης. Πατώντας πάνω σε συγχύσεις και ατελείς αναφορές ήταν εύκολο να αλλάξουν το ρόλο της μέσα από τη "δική τους" ανάγνωση των Ευαγγελίων.
Η Μαρίδα Μαγδαληνή γίνεται η Μαρία που χρίει τον Ιησού στο Ευαγγέλιο του Λουκά, η καλούμενη "αμαρτωλή πόρνη". Έτσι για εκείνη και την ιερότητά της αποφασίστηκε από τους "φωτεινούς" Θεολόγους της Δύσης να "γίνει" πόρνη μιας και αυτό ήταν το σπίλωμα σε κάθε γυναίκα. Και αυτό το ιταμό έγκλημα πέρασε στους αιώνες μέχρι πρόσφατα. Ο Πάπας Γρηγόριος Μέγας (...) ανακήρυξε τον 6ο αιώνα ότι οι επτά δαίμονες της Μαρίας ήταν τα αμαρτήματά της. Η αρχηγός των Αποστόλων γίνεται πλέον με Παπική βούλα "μετανοούσα εταίρα"
Από το 1970 και μετά, δειλά-δειλά και πολύ αργά, η Παπική εκκλησία προσπαθεί να αναθεωρήσει το έγκλημά της σε βάρος της Μαρίας Μαγδαληνής αναγνωρίζοντας το ρόλο της μετά το 2000.
Είναι γνωστός ο μισογυνισμός της εκκλησίας, κύρια της Δυτικής, απέναντι σε κάθε φωτεινή και εμπνευσμένη γυναικεία μορφή. Ένα στίγμα που ακολουθεί τον ίδιο υστερικό μισογυνισμό που δείχνει και η Παλαιά Διαθήκη, ο Ιουδαϊσμός αλλά και το Ισλάμ. Έναν μισογυνισμό που δεν θα συναντήσουμε σε τέτοια έκταση στις αρχαίες λατρείες. Όμως αυτό είναι ένα θέμα που θα θίξω σε άλλες αναρτήσεις.
Πηγές:
- Ιερά Μονή Ασωμάτων Πετράκη Αθηνών
- Michael Haag (Ιστορικός, βιογράφος)
Ευχαριστούμε πολύ για την ωραία ανάρτηση φίλε Γιάννη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς να δεχτούν γυναίκα;
Χριστός Ανέστη.
Ακριβώς αυτό δυστυχώς Ρένα μου. Άντε τώρα ένα σφόδρα ανδροκρατούμενο ιερατείο να δεχθεί ότι πρώτη απόστολος του λόγου του Κυρίου ήταν ...γυναίκα!
ΔιαγραφήΤο θέμα του μισογυνισμού στου θεσμούς των μονοθεϊστικών θρησκειών θα το εξετάσουμε άλλη φορά.
Την καλησπέρα μου και ευχαριστώ πολύ.
Αν ακολουθήσουμε εκείνο το : "ερευνάτε τις γραφές" πόσα πράγματα μαθαίνεις εισχωρώντας στις ρωγμές της παπικής εκκλησίας;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Τω καιρώ εκείνω " για να βαδίσεις το δρόμο της γνώσης έπρεπε να αρνηθείς κάθε δική σου επιθυμία, έπρεπε να απογυμνωθείς από κάθε αυταρέσκεια, ώστε ο νους να γίνει φωτεινός, η ψυχή καθαρή για να δεχθεί την αλήθεια. Κι αυτό δεν άρεσε στο ιερατείο του μεσαιωνικού Καθολικισμού της δυτικής εκκλησίας όσο και της εβραϊκής που καθόριζαν ρητά τα όρια της σεξουαλικής φύσης.
Εξέχουσα μορφή η Μαρία Μαγδαληνή η Μυροφόρα, στα θρησκευτικά δρώμενα (πουθενά δεν αναφέρουν οι γραφές οτιδήποτε ανάρμοστο για την συμπεριφορά της) εκφράζει με μετάνοια και οδύνη τις αμαρτίες των ανθρώπων, αλλά και την ανύψωση, την εξιλέωση, την συγχώρεση και την πνευματικότητα.
Γιάννη μου σ’ ένα υπέροχο αφιέρωμα Αναστάσιμος πρέπει να είναι ο λόγος μας, να καθαγιαστούν οι σκέψεις για να μπορούμε να παρακάμψουμε το πλέγμα του σκοταδισμού.
Να είσαι καλά!
Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά!
Αννίκα μου θα συμφωνήσω μαζί σου. Ο λόγος μας πρέπει να είναι Αναστάσιμος, λυτρωτικός. Για να τα νιώσουμε όλα αυτά. Για να νικήσουμε το σκοτάδι. Αυτός ήταν ο λόγος που, εδώ και καιρό, ήθελα να μιλήσω για τη μεγάλη αυτή μορφή. Για τη Μαρία! Είναι χρόνια που προσπαθώ να την "προσεγγίσω", να την νιώσω, να μάθω για αυτήν, να αφεθώ στην ευλογία και στην πρωτοπόρα της σκέψη. Να νικήσω το σκοτάδι του ιερατείου.
ΔιαγραφήΚαι χαίρομαι που βρίσκω συνοδοιπόρους σε αυτό το περπάτημα.
Σε ευχαριστώ καλή μου, χρόνια πολλά και πάλι.
Ενδιαφέρον κείμενο, για την Μαρία την Μαγδαληνή, για την πραγματική της ζωή, και όχι αυτή που τεχνηέντως αποδεχθήκαμε μέσα από το Χόλυγουντ. Σκοτεινος ο ρόλος της Δυτικής εκκλησίας, σε πολλά πράγματα βέβαια και όχι μόνο αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧάρηκα την εγγραφή σου, διότι αποκαθιστά τη δική μας Μαγδαληνή, την οποία η Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, έχει ανακηρύξει Αγία. Θύμα της παραπλάνησης αυτής, ήμουν κι εγώ...
Την Καλημέρα μου, Γιάννη!
Βασίλη μου, το σκοτάδι και η σύγχυση καλλιεργήθηκε πανταχόθεν. Μην νομίζεις ότι και το δικό μας ιερατείο, "καλοβλέπει" μια γυναίκα να στέκεται πρωτοπόρα σε έναν νέο λόγο και κήρυγμα. Τα αποφεύγει κάτι τέτοια. Βέβαια ο Μεσαίωνας δεν παίζεται. Είναι απερίγραπτος. Τουλάχιστον στην τρέχουσα εποχή, οφείλω να καταμαρτυρήσω ότι ο Παπισμός έχει κάνει άλματα προόδου στα σύγχρονα ρεύματα σε σχέση με τους δικούς μας. Θα δούμε.
ΔιαγραφήΤην καλησπέρα μου φίλε μου και ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου και την κατάθεση ψυχής σου. Καλησπέρα μας.
Μισογυνισμός φοβερός...και μια εποχή που η γνώση ήταν αποκλειστικό προνόμιο της Εκκλησίας και είχε τη δύναμη να διαμορφώνει αντιλήψεις. Και να ήταν μόνον αυτή η παραποίηση της αλήθειας από την Εκκλησία θα μπορούσες να συγχωρήσεις. Όταν μάλιστα το δόγμα της πίστης μας όπως το δίδαξε ο Ιησούς φερόταν ισάξια και στους
ΑπάντησηΔιαγραφήάντρες και τις γυναικες. Πάντως όλα τα ιερατεία έχουν αλλοιώσει το δόγμα σε κάθε θρησκεία. Ακόμη και σήμερα η δική μας εκκλησία δεν βάζει στο ιερό το νεογέννητο κορίτσι όταν δίνει ευχή μετά τις 40 μέρες της γςννησης!!!!
Θαυμάσια ανάρτηση,. Περιμένω και την επόμενη
Τα φιλιά μου (γράφω από ταμπλετ και δυσκολεύομαι .Πιστεύω να μην υπάρχουν λάθη)
Μια χαρά γράφεις Άννα μου και μην πιέζεσαι σε παρακαλώ κορίτσι μου. Ξέρουμε το τεχνικό σου πρόβλημα. Το ιερατείο έχει διαπράξει εγκλήματα Άννα μου. Προσωπικά θεωρώ απάνθρωπο τον στιγματισμό της γυναίκας με το "προπατορικό αμάρτημα". Μια σφραγίδα του Ιουδαϊσμού που αποτελεί ντροπή για μια θρησκεία αγάπης και λύτρωσης. Αυτό πρέπει να αποκηρυχθεί δογματικά μαζί με ολάκερη την Παλαιά Διαθήκη που αποτελεί ένα κακόγουστο εφεύρημα στα χέρια ενός λαού που αντέγραφε για να "φτιάξει" ιστορία.
ΔιαγραφήΤι σχέση έχουν όλα αυτά με το λόγο του Ιησού ; Καμμία!
Καλησπέρα σου Άννα μου και σε ευχαριστώ για τις σκέψεις σου.
Πόσο χαίρομαι Γιάννη μου, να διαβάζω κείμενα-μελέτες που προσπαθούν να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους. Γράφω τη λέξη "προσπαθούν" γιατί η ζημιά που έχει κάνει η εκκλησία, Καθολική και Ορθόδοξη θα χρειαστεί πολύ κόπο ακόμα για να πάρει η γυναίκα την θέση της στην ανθρωπότητα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις μέρες μας, μπαίνουν πολλά λιθαράκια αποκατάστασης της γυναίκας και αυτό είναι αισιόδοξο!
ΑΦιλιά με πολλά ευχαριστώ για το παραπάνω τόσο αναλυτικό κείμενο!
Βέβαια Στεφανία μου. Δεν εξαιρώ κανέναν από αυτή τη σπίλωση και ίσως βρω έναν τρόπο να το παρουσιάσω ως θέμα. Οι τρεις μεγάλες μονοθεϊστικές θρησκείες, σε επίπεδο θεσμών, αποτέλεσαν ταφόπλακα στην γυναίκα και έπραξαν εγκλήματα σε βάρος της. Φυσικά αντανακλά η εποχή τους τη φαλλοκρατική ανδροκρατούμενη κοινωνία της ιδιοκτησίας. Η αρχαία λατρεία δεν ήταν έτσι. Πολύ μεγάλο θέμα που έχει "ψωμί" να το θίξουμε καλή μου φίλη.
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ για τη συμμετοχή και τις σκέψεις σου.
Πολύ ενδιαφέρον κείμενό Γιάννη. Ρίχνει φως σε πολλές ανακρίβειες γύρω από την Μαγδαληνή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο
Ευχαριστώ πολύ Γιώργο μου. Μεγάλα αυτά τα θέματα για κουβέντα και ανάλυση καλέ μου φίλε. Να είσαι καλά που είσαι εδώ. Όμορφη η μέρα σου.
ΔιαγραφήΓιάννη μου πολλές πληροφορίες που δεν γνώριζα, που δεν είχα σκεφτεί, που δεν περίμενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ όμορφο και πλήρες, με ιδιαίτερη αγάπη αισθάνομαι.
Γενικά δεν έχω καμία επαφή με όλα αυτά, καλώς ή κακώς, όμως ειλικρινά νομίζω ήταν εντυπωσιακό!
Νικολέττα μου, με τιμά η αναφορά σου στο θέμα. Είναι ναι λίγο "απρόσμενο" αλλά είναι από τα ζητήματα στα οποία δεν έχω "ανοιχτεί" για κουβέντα. Ναι, ομολογώ, είναι δοσμένο με μεγάλη αγάπη για την Μαρία, ένα ιστορικό πρόσωπο που έχει γνωρίσει μεγάλη απαξίωση και προσβολή έχοντας τεράστιο έργο. Γυναίκα γαρ, δεν θα μπορούσε να σπάσει τα αποστήματα μιας αποστεωμένης και χυδαίας θα έλεγα αντίληψης για το φύλο της και από λειτουργούς υποτίθεται του κηρύγματος της αγάπης.
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σου και τη γνώμη σου που υπολογίζω πάντα με σεβασμό.
Χρόνια πολλά κορίτσι μου.
Τέτοια άρθρα βάζουν την ιστορία στη σωστή τους διάσταση και αποκαθιστούν -έστω κι αργά- τέτοιες παρουσίες. Μια θρησκεία που θεωρητικά διδάσκει την αγάπη και πρακτικά γκρεμίζει αρχαίους ναούς για να χτίσει εκκλησίες, δυστυχώς απέχει μακράν απ' τα κηρύγματα του Χριστού. Και σιγά μην ξέφευγε απ' τον στιγματισμό η Μαρία και κάθε Μαρία... Μεσαίωνας και φαρισαϊσμός στο μεγαλείο τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο για την ανάρτηση αυτή Γιάννη!
Μαρία μου, γλυκιά μου φίλη, χαίρομαι ειλικρινά που μοιραζόμαστε τα ίδια συναισθήματα και τις ίδιες προσεγγίσεις απέναντι στα μεγάλα αυτά ζητήματα. Δυστυχώς ο λόγος του Ιησού έγινε εργαλείο χειραγώγησης και προσαρμόστηκε πάνω στα "θέλω" και στα συμφέροντα της ιεραρχίας και της τάξης που εκπροσωπούσε.
ΔιαγραφήΌσο για τη θέση της γυναίκας, οφείλουν να γίνουν και να ξεριζωθούν πάρα πολλά πράγματα στο δόγμα της πίστης μας για να θεωρηθεί σωστό απέναντι σε αυτό το κομμάτι.
Αναζητούμε την αγάπη καλή μου φίλη.
Την καλησπέρα μου με όλη μου την καρδιά.
Ενα πολύ κατατοπιστικό άρθρο γύρω από το όνομα της Μαρίας της Μαγδαληνής που ήταν η μόνη που στάθηκε μέχρι το τέλος κοντά Του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνος ήταν που της έδωσε το προνόμιο να είναι η πρώτη που Τον είδε μετά τον Θάνατο Του και αυτό ίσως δεν της το συγχώρησε η ανδροκρατούμενη κοινωνία, που μετά από τόσους αιώνες καλά κρατεί!!!
Διάβασα έστω και καθυστερημενα τα υπέροχα ποιήματα για το Πάσχα από τον καταξιωμένο Κώστα Βάρναλη ..
Χριστός Ανέστη με υγεία και αγάπη παντού.. καλο σου μήνα!!
Ρούλα μου απόλυτα σωστές οι παρατηρήσεις και τα συναισθήματά σου καλή μου φίλη. Δεν έχω να προσθέσω κάτι το διαφορετικό. Με καλύπτεις σε όλα.
ΔιαγραφήΧαίρομαι που σου άρεσαν και οι ποιητικές αναφορές στη Μεγάλη βδομάδα.
Ευχαριστώ Ρούλα μου, να είσαι καλά, γερή και δυνατή.
Χριστός Ανέστη.
Γιάννη μου, νομίζω πως ο ρόλος της Μαγδαληνής ήταν κυρίως "ισορροπιστικός":
ΑπάντησηΔιαγραφήαπό τη μια η μονοθεϊστική Ιουδαϊκή θρησκεία, όπου συνήθως αλλά ουχί κατ' αποκλειστικότητα η γυναίκα αντιπροσωπεύει το "κακό" κι απ' την άλλη ο ελληνικός παγανισμός και κυρίως τα φιλοσοφικά κείμενα περί ψυχής. Μια γυναίκα λοιπόν που δεν αρνείται αλλά λατρεύει το σώμα, που δεν φοβάται αλλά θεωρεί φυσιολογική την ηδονή, και τέλος, το συναισθηματικό αδιέξοδο στο οποίο οδηγείται. Και φυσικά, απέναντι, καθόλου τυχαία, η "άλλη" Μαρία...
Σ' ευχαριστώ πολύ, οι αναρτήσεις σου είναι πάντα αφορμή για σκέψη!1
Την καλημέρα μου!!
Κοίτα τώρα ζητήματα που βάζεις. Κάρρη! Για πάρε κορίτσι μου σημειωματάριο να καταχωρήσουμε τις σκέψεις σου για ένα θέμα που και προσωπικά με εξιτάρει και αποτελεί πολύ μεγάλη φιλοσοφική πρόκληση.
ΔιαγραφήΗ "δαιμονοποίηση" της γυναίκας έρχεται σε αντιδιαστολή στην Ελληνική λατρευτική αρχαία παράδοση, κύρια στις πολύ παλιές της ρίζες (Περίοδος μητριαρχίας). Και κοίτα να δεις τώρα που δίπλα σε μια Μαρία, γυναίκα μπαίνει και μια "άλλη" Μαρία, παρθένος και "αγνή".
Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί μια "μη παρθένα" γυναίκα δεν είναι αγνή! Είδες θέματα λοιπόν ; Για κράτα σημείωση, καλά σου λέω.
Ειλικρινά σε ευχαριστώ για την πνευματική "φωτιά" που άναψες. Φιλιά πολλά.
Καλησπέρα Γιάννη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξειρετικά ενδιαφέρον και εμπεριστατωμένο.
Εύγε!
Να είσαι Καλά!
Χαίρομαι αγαπητέ μου φίλε που το βρήκες ενδιαφέρον. Και σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και την αποδοχή. Καλησπέρα και σε ευχαριστώ πολύ.
ΔιαγραφήΧρόνια πολλά Γιαννη μου, Χριστός Ανέστη! Με υγεια και καθε καλο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλα και ενδιαφεροντα οσα εμαθα σημερα!
Ευχαριστω για αυτο!!!
Καλώς το κορίτσι! Κική μου Χρόνια πολλά, Χριστός Ανέστη κοπέλα μου. Να είσαι καλά, γερή δυνατή με έμπνευση και υγεία. Σε ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Στέλνω φιλιά.
ΔιαγραφήΉταν ένα πολύ όμορφο δώρο αυτές οι πληροφορίες σε ευχαριστώ :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΩ αλήθεια Μάνια μου; Χαίρομαι πάρα πολύ κοπέλα μου! Ειλικρινά!
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ, να είσαι καλά. Όμορφο Σαββατοκύριακο να έχεις.
Σα να ήρθε η Μαγδαληνή και να "έριξε φως" επάνω και σε άλλα πρόσωπα, που περιέβαλαν τον Χριστό, αλλά και στον ρόλο τους. Καθώς όπως γράφεις, η ίδια αδικήθηκε σε βάθος χρόνου σε σχέση με άλλους που κράτησαν τα σκήπτρα τών απόλυτα πιστών στον Χριστό, αδίκως.. Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου Γιάννη μου. Διαλύει μύθους κι αποκαθιστά την Γυναίκα εκείνης τής εποχής (και όχι μόνο..)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑχ αυτή η Γυναίκα και κάθε γυναίκα Πέτρα μου! Τι έχει τραβήξει στο διάβα των αιώνων. Και πόσο έχει δαιμονοποιηθεί. Ακόμα και στις θρησκείες της "αγάπης". Άντε τώρα κοτζάμ ιερατείο να δεχθεί ότι εκείνος που στάθηκε πρώτος και άδολος δίπλα στο Χριστό και μάλιστα δεν αμφέβαλε ποτέ, ήταν ...γυναίκα! Και να την κάνουν και ιδρυτή της εκκλησίας του Χριστού. Τι λέμε τώρα; Πλάκα κάνουμε; Ήταν ικανοί να την εξαφανίσουν από την ιστορία. Και θα το έκαναν αν δεν υπήρχαν οι προσεγγίσεις της Ανατολικής εκκλησίας και η αναφορά των Ευαγγελιστών.
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη. Να είσαι καλά για την εκτίμησή σου.